Verse paddo's > enkele dagen oud?

Yo,

Ik heb nu al een vijftal keren getript met paddo's, waarvan 2 keer met 2 doosjes (20 gram als ik me niet vergis) copelandia cyanescens (hawaïaantjes). Ik merkte dat de trip met verse paddo (van conscious dreams gekocht in de winkel zelf ipv online) toch visueel gezien veel sterker was, ik had ook een groter gevoel van te snappen hoe de wereld in elkaar zit (het "aha!" gevoel zoals ik het noem) dan toen ik er had genomen die ik kocht in de locomotief in terneuzen. Toen ik dezelfde hoeveelheid nam van die van de Locomotief (ze waren iets minder vers, ik zou niet zo ver gaan ze slijmerig te noemen maar voelden toch vochtig aan zagen er zeker niet zo smakelijk uit en ze waren donkerder van kleur ipv wit met wat blauwe plekjes zoals de verse) en ik had er meer een gevoel van verwarring van. Ook waren de visuals, hoewel aanwezig, veel minder sterk. Heeft iemand dit ook al gemerkt of ligt het aan mij? Ik had me nochtans mentaal goed voorbereid op de trip (gebruik makende van de erowid trip guides enzoverder) maar ik vond het al bij al een nogal teleurstellende trip. Gezien ik in de kerstvakantie een trip gepland heb met vrienden vroeg ik me trouwens ook af hoe lang het duurt voor online bestelde paddo's geleverd worden (in de streek van Gent in Belgie, als dat iets uitmaakt?). Alvast bedankt!

Ps: vergeten vragen: zijn gedroogde paddo's sterker dan verse? Ik heb al een groot aantal verschillende antwoorden op deze vraag gekregen, maar nog niet van iemand die ze al alletwee probeerde, is hier iemand die me een vergelijking aan de hand van ervaring kan geven? (en eventuele tips om paddo's zelf te drogen)

EDIT II: Misschien waard om te vermelden dat ik deze keer voor de trip begon wiet gerookt heb, terwijl ik bij de vorige 2xHaw. trip gewacht heb tot ik peakte.

disaster

Bewuste gebruiker
De stimulerende stof breekt een klein beetje af bij het drogen. Maar als ze gedroogd zijn heb je minder paddo's nodig (3 gram) dan normaal (30 gram). Dit is omdat de vocht uitdroogd.

Je kunt ze gewoon binnen drogen, gewoon op een paar kranten of papier. Je kunt de ventilator gebruiken om het proces te versnellen.

Je hebt nog een mogelijkheid en dat is met vochtvreters ofso.. Hier weet ik ook niks van :confused: , beetje googlen en je komt erwel :wink: .

siriusmushroom

Experimenterende gebruiker
Heeft wellicht te maken met de vlucht van paddestoelen, deze groeien namelijk meerdere keren op eenzelfde 'bed' zoals ze dat noemen. De eerste en 2de vlucht is meestal beduidend sterker als de derde en of vierde...

wiet roken voor de peak breekt veelal af, is men eigen ervaring...erna kan best voor mij persoonlijk

Had je gegeten voor het eten van de paddestoelen? Vasten is echt een aan te raden iets en zal je reis alleen maar interessanter maken...dan een stevig stuk chocolade(+-50gram per persoon) van +-85procent pure cacao of meer erbij doet ook wonderen...dus samen met de paddestoelen een brok chocolade oppeuzelen(let wel op! chocolade met rietsuiker uit bioshop is beste, chocolade uit gewone winkel is bereid met geraffineerde suikers en dus niet zo goed)

het vers versus droog verhaal: psilocybine zal het drogen overleven, psilocyne niet, deze gaat dus verloren...als je dan weet dat psilocyne tien keer sterker is dan psilocybine dan kom je er snel achter dat vers dus wel degelijk beter is, je moet inderdaad dan wel wat meer eten. Wel is het psilocyne gehalte bij de meeste soorten zeer laag, wat dan weer wilt zeggen dat er tijdens het drogen toch niet zoveel verloren gaat...

de kwaliteit van de blauwe doosjes wil het soms nog wel eens laten afweten, de ene keer(lees ook weer eerste en tweede vlucht) bewaren ze zich goed, de andere wat minder(lees derde en vierde vlucht)

Als je bij locomotief komt moet je anders eens een 'vergelijkend onderzoek' doen tussen de blauwe bakjes en de alohas die ze er ook verkopen. In de blauwe bakjes zit namelijk copelandia cyanescens, in de gele bakjes, ook wel aloha genoemd, zitten copelandia tropicalis, dewelke ikzelf veel leuker vind dan de cyanescens...

siriusmushroom zei:
Had je gegeten voor het eten van de paddestoelen? Vasten is echt een aan te raden iets en zal je reis alleen maar interessanter maken...dan een stevig stuk chocolade(+-50gram per persoon) van +-85procent pure cacao of meer erbij doet ook wonderen...dus samen met de paddestoelen een brok chocolade oppeuzelen(let wel op! chocolade met rietsuiker uit bioshop is beste, chocolade uit gewone winkel is bereid met geraffineerde suikers en dus niet zo goed)
Bedankt voor je antwoord, ik neem aan dat de vlucht niet op de doosjes staat vermeld? Ik had trouwens niet gegeten of gedronken, en ging ook niet blowen voor de trip maar heb het dan uiteindelijk toch er vlak voor gedaan omdat er iemand bijzat die geen paddo's zou nemen en ik wou dat hij zich niet verveelde.

heartcore

Experimenterende gebruiker
Als je een ventilator gebruikt bij het drogen, kun je er het beste voor zorgen dat hij niet direct op de paddestoelen waait.

Waneer ze goed droog zijn (ze breken met een knak), kun je ze luchtdicht, in het donker verpakken. Ik doe er vaak een zakje met droogkorrels bij om er zeker van te zijn dat eventueel vocht niet mijn paddos vernietigd.

Bovenaan