Verslaafd aan 3mmc

Roxieee

Newbie
Hey vrienden!!

ik ben denk ik nu al een jaar verslaafd aan 3mmc. Ja ik weet het het is slecht het maak je kapot en moet er vanaf. (Dit mag je allemaal voor je houden). Maar je hoort toch altijd horror verhalen van 4 dagen wakker depressief mensen willen zelfmoord plegen. Maar ik ervaar dit heeel anders. Ik slaap iedere nacht lekker 6/7 uurtjes sta op en neem een bommetje of lijntje en heb zin in de dag en doe gewoon lekker me werk. Dit ook al voor een jaar lang. Ik heb ook echt niet in me hoofd dat ik ermee moet stoppen of iets. Hebben meer mensen dit? En dat ze gewoon iedere nacht lekker en goed slapen. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb ook wel eens 3 dagen niet gebruikt en voelde me mentaal en fysiek gewoon goed.
Joejoeee

FerdFatoehaus

Badass junkie
Hey vrienden!!

ik ben denk ik nu al een jaar verslaafd aan 3mmc. Ja ik weet het het is slecht het maak je kapot en moet er vanaf. (Dit mag je allemaal voor je houden). Maar je hoort toch altijd horror verhalen van 4 dagen wakker depressief mensen willen zelfmoord plegen. Maar ik ervaar dit heeel anders. Ik slaap iedere nacht lekker 6/7 uurtjes sta op en neem een bommetje of lijntje en heb zin in de dag en doe gewoon lekker me werk. Dit ook al voor een jaar lang. Ik heb ook echt niet in me hoofd dat ik ermee moet stoppen of iets. Hebben meer mensen dit? En dat ze gewoon iedere nacht lekker en goed slapen. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb ook wel eens 3 dagen niet gebruikt en voelde me mentaal en fysiek gewoon goed.
Joejoeee
Tja als je alleen in de ochtend gebruikt dan kan je vaak savonds wel weer slapen. 3-mmc werkt ook weer niet zo lang door.

De vraag is echter waarom gebruik je elke dag een middel waar je eigenlijk 2-3 maand pauze tussen zou moeten inlassen? Elke dag 3-mmc gebruiken is erg slecht voor je lichaam, het vernauwd je hart en bloedvaten. Daarnaast werk het op je dopamine, serotonine en noradrenaline. En daar wil je geen tekort in creëren, dat kan zorgen voor een bult aan (psychische) klachten.

Zeehond

Badass junkie
Hey vrienden!!

Joejoeee
Het enige wat ik je wil mee geven is: lees je eerste en tweede zin nog eens duizend keer en denk goed na wat je hebt opgeschreven in die zinnen.
Heel veel sterkte, het is jouw leven.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Het is goed dat je inziet dat je verslaafd bent. Dat is een belangrijke eerste stap. De volgende stap is inzien dat het wel een probleem is. Want elke dag harddrugs eist zeker zijn tol. Helemaal op de langere termijn. Alleen het ding met een verslaving is dat je het zelf vaak niet ziet (of wil zien) of juist goed praat. "Ik ben wel verslaafd maar ik ga gewoon naar mijn werk en slaap gewoon goed dus het is eigenlijk niet echt een probleem"

Ik kan er ook over mee praten hoor. Een verslaving zorgt ervoor dat je de situatie niet meer eerlijk kan beoordelen omdat je denkt vanuit je verslaafde brein. En dat verslaafde brein wil gewoon blijven gebruiken. Ga er de komende tijd eens goed over nadenken. En probeer dat te doen niet vanuit je verslaafde brein maar uit rationaliteit. Ga ook eventueel het gesprek aan met iemand die je goed kent en vertrouwt. Iets wat jij zelf misschien niet ziet zien anderen misschien wel.

_shikantaza

Badass junkie
Ga er de komende tijd eens goed over nadenken. En probeer dat te doen niet vanuit je verslaafde brein maar uit rationaliteit. Ga ook eventueel het gesprek aan met iemand die je goed kent en vertrouwt. Iets wat jij zelf misschien niet ziet zien anderen misschien wel.
Dit. Praat er vooral met mensen over.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Het kan inderdaad zijn dat je je momenteel nog goed voelt ondanks je verslaving. Weet echter dat stimulanten energie van je toekomstige ik lenen en vroeger of later zal het zijn tol wel eisen.

Zoals hierboven al gezegd geweest is praat erover met iemand die je vertrouwt. Het is zeker niet iets om je over te schamen maar zoek hulp nu het nog kan.

Verslaving wroet zich steeds dieper en wordt hoe langer hoe moeilijker te verslaan.

Sterkte!

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Het is hierboven al gezegd, maar het is slechts een kwestie van tijd voordat de negatieve effecten de overhand nemen en je werkelijk geen reet meer voelt van de 3m. Ik heb er zelf ook wel ervaring mee.

En tja... Wat betreft slaap heb ik nooit echt begrepen dat mensen wakker konden blijven op 3mmc. Ik kan daar zelf prima op slapen.

Ik snap het heel goed dat je door wilt met gebruiken als je die negatieve effecten (nog) niet merkt. Weet in elk geval dat het mogelijk is om te stoppen. En dat je je zeker niet hoeft te schamen als je daar hulp bij nodig hebt.

Nihilist88

Badass junkie
Ik begrijp dat je het 1 x daags neemt, bij begin van je dag. En aangezien het eerder een kortwerkende en niet über potente stim is, maakt het dus goed mogelijk om 's nachts best goed te slapen, zeker als je van nature best goede slaper bent. Je bent waarschijnlijk ook nog jong, hebt misschien een goed immuunsysteem en dat het na een jaar allemaal nog meevalt qua nadelige bijwerkingen, is niet zo uitzonderlijk. Maar deze drug werkt onderandere op je serotonine, is zelfs hoofdeigenschap er van. Ik vind zelfs met enkele weken ertussen (wat niet ok is), dat het effect van drugs die op je serotonine werken, al beduidend minder potent werken, dus wat met dagelijks gebruik. Ik ervaar zelf meer nadelen wanneer ik te hoog gedoseerde of te snel opeenvolgend drugs neem, die inwerken op je serotonine. Ik verdraag de niet serotonine/entactogene stims dan beter mbt vaker gebruik. MDMA, 6-APB, 4-FMA, 3-CMC, 3MMC,...heb ik al moeite mee om 2wekelijks te nemen, jij geeft je lichaam er dagelijks van langs.

Je geeft eigenlijk in de eerste 2 zinnen aan hoe het zit. Kzou zeggen doe iets met het feit dat je beseft dat je verslaafd bent en je hiermee je lichaam zwaar belast nr de korte toekomst toe, nu je er lichamelijk nog weinig tot geen last van ervaart, da's de luxe die je nu nog hebt.

Laatst bewerkt:

HappyMind

Badass junkie
Ik verdraag de niet serotonine/entactogene stims dan beter mbt vaker gebruik. MDMA, 6-APB, 4-FMA, 3-CMC, 3MMC,...heb ik al moeite mee om 2wekelijks te nemen, jij geeft je lichaam er dagelijks van langs.
Je bedoelt het wellicht op een andere manier maar dit komt deels op mij over als een advies. Een advies aan iemand die verslaafd is aan 3-MMC ga jij adviseren om wellicht over te stappen op een ander middel? Ik zou hier voorzichtig mee zijn.

Nihilist88

Badass junkie
Je bedoelt het wellicht op een andere manier maar dit komt deels op mij over als een advies. Een advies aan iemand die verslaafd is aan 3-MMC ga jij adviseren om wellicht over te stappen op een ander middel? Ik zou hier voorzichtig mee zijn.
Ohnee da was totaal ni de intentie van mijn reactie/advies. Wou eerder het serotonine geval benadrukken en dat ik en velen daar lichamelijk pak gevoeliger op reageren, dan drugs die inwerken op je dopamine en noradrenaline. Elke dag pep of coke is uiteraard evenzeer te mijden.

Meneer de uil

Experimenterende gebruiker
Probeer echt te stoppen met het dagelijks gebruik van 3-mmc! Hoe goed het nu ook nog gaat, hoe slecht het uiteindelijk toch met je kan aflopen.

Een goede vriend van mij had dezelfde gedachten “ach.. van een paar bommetjes per week heb ik geen last, en ik functioneer prima”. Diezelfde vriend lag niet veel later op de IC met een hartstilstand! (na ongeveer een jaar regelmatig gebruik van 3-mmc).

Ikzelf vermijd Cathinones volledig. Verdiep je alsjeblieft wat ze met je lichaam doen.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Zo ging mijn amfetamine verslaving ook de eerste jaar tot anderhalf jaar. Alleen maar positieve effecten, amper een kater en ik had genoeg aan een mini puntje of bommetje. ik kon ook prima eten en slapen erop. Ergens wist ik dat ik slecht bezig was maar ik had wel vertrouwen in mezelf dat ik kon stoppen als ik dat wilde. Opeens ging het allemaal heeel snel bergafwaarts. Nachten overslaan, niet meer kunnen stoppen tot het op is of totdat je zo uitgeput bent dat je alles door de wc spoelt uit onmacht. Alleen nog maar gebruiken om de bijwerkingen en katers te onderdrukken, combineren met benzo's ook. Allemaal van die dingen waar je over leest en denkt, gaat mij niet gebeuren, totdat je er midden in zit en niet meer terug kan. Begin dit jaar hulp gezocht en sindsdien nog steeds in recovery. Ik strijd nog steeds tegen de cravings, terugvallen en demotivatie/depressie.

Jou gaat dit ook overkomen als je niet op tijd stopt. Wat je doet lijkt gecontroleerd gebruik maar de omslag gebeurd zonder dat je het zelf door hebt. Je brein gaat wennen aan het beloningsgevoel wat de extra dopamine je geeft. Je legt nu een heleboel connecties vast in je neuronen gebaseerd op dat gevoel en hoe je het makkelijk kunt verkrijgen door het middel te nemen. Je hersenen gaan dat niet meer vergeten, die weten nu wat ze moeten doen om een bepaalde tekort op te vullen. Dit is simpelweg hoe de hersenen werken, bij iedereen. Vergelijk het maar met het hebben van een hongergevoel en hoe je instinctief/onbewust weet dat je moet eten en vaak ook onbewust naar de koelkast of kast gaat om wat te pakken.
Daarnaast zijn de hersenen ook altijd uit op homeostase (balans) dus zullen je receptoren vroeg of laat gaan downregulaten om te compenseren voor de hoeveelheid serotonine en dopamine met als gevolg dat je zonder het middel nog amper plezier en motivatie kunt voelen. Tot het punt dat je zelfs met het middel niet meer goed voelt.

Kans is nihil dat je naar de adviezen gaat luisteren maar ik garandeer je dat je dit niet heel lang gaat volhouden zonder dat je de nadelen gaat ervaren ookal voelt dat nu niet zo.

Dirkdirk

DF-koning
Verslaving wroet zich steeds dieper en wordt hoe langer hoe moeilijker te verslaan.
Een verslaving ontstaat nooit zomaar ineens. Zoals snuff mooi verwoord, het is geleidelijk en je zakt steeds meer en meer naar beneden.

Of je verslaaft bent of niet dat kunnen wij niet bepalen. Maar je gebruikt al jaren een psychoactieve stof. En zoals het spreekwoord luidt: “there is no such thing as a free meal”. Hiermee bedoel ik, het constant uitputten van je neurotransmitters, ook al is het niet extreem, gaat je lichaam altijd betalen. Er komt een punt dat die dosering nu niet meer goed werkt. Dan verhoog je de dosering. En dan begint de verslaving.

Elke addict is toch nooit begonnen met zijn eerste sigaret of biertje en dat hij daarna dacht: “dit ga ik later geleidelijk aan steeds meer verhogen tot ik niet meer zonder kan”.

De Zandman

DF-koning
Elke addict is toch nooit begonnen met zijn eerste sigaret of biertje en dat hij daarna dacht: “dit ga ik later geleidelijk aan steeds meer verhogen tot ik niet meer zonder kan”.
Je zegt het eigenlijk al in de eerste zin van deze alinea:
Geen enkele verslaafde begint met zijn verslaving met de insteek van " dit ga ik later geleidelijk steeds meer doen en verhogen tot ik niet meer kan"....
Als ik had geweten waaraan ik begonnen was met blowen, drank en benzo's, en wat het mij allemaal gekost heeft aan schade en schande, dan had ik me wel meer dan 1000 x bedacht om er ooit aan te beginnen! Laat staan steeds meer....wat een domme keuze is het geweest, die eerste paar joints, glazen bier en pilletjes...!

Dirkdirk

DF-koning
Als ik had geweten waaraan ik begonnen was met blowen en wat het mij allemaal gekost heeft aan schade en schande
Herkenbaar. Ik heb veel jaren van mijn leven niets anders gedaan dan blowen, junkfood eten, en glazig voor me uit staren tot ik er achter kwam, ik weeet het nog goed, dat er een punt kwam dat ik me realiseerde dat ik NIETS voelde. Letterlijk NIETS. Geen motivatie, geen energie, geen levenslust, ik had mijzelf letterlijk leeg-geblowd. En dat is wat blowen doet, en wat zo onderschat word. Je wordt een pudding en je zakt in elkaar, en alles wat het leven waard maakt, vriendschappen, reizen, eten, muziek, kunst, literatuur, films, sport etc. daar ga je steeds minder en minder interesse in tonen want hoe meer je die joints gaat opsteken hoe meer die high op de voorgrond komt. En hoe meer je gaat combineren. Dagelijkse dingen ga je combineren met blowen, totdat je letterlijk elke activiteit ascossieert met blowen. En dan heb je ook nog de slaap.

Het is een zeer gevaarlijke drug wanneer misbruikt, maar toegegeven wel een hele bijzondere en inspirerende drug als je het in toom kan houden.

De Zandman

DF-koning
Dat in toom kunnen houden..... dat is het hem nou juist.
Met alle soorten middelen die ik gebruikt heb, als het lekker is met gebruik, dan houd ik het helemaal niet in toom...het wordt altijd een zwaar misbruik. Alcohol, werd, benzo's...het ging allemaal precies hetzelfde.
Ermee beginnen, lekker vinden, en vervolgens dan met een sneltreinvaart mezelf volgooien.
Ik ben jaloers op mensen die wèl na enkele glazen bier kunnen stoppen...of wèl het bij een enkel jointje kunnen houden.
Ik kan dat niet. Heel simpel.
Het loopt altijd in korte tijd volkomen uit de klauwen!
Dus geldt er maar een advies:
Blijf van de middelen af.
En dat doe ik nu.

Dirkdirk

DF-koning
het wordt altijd een zwaar misbruik. Alcohol
Als je erover nadenkt is alcohol, heroïne en benzodiazepine een uitstekend middel om je problemen en gedachtes te verdoven. Je kunt de vraag ook omdraaien.

Waarom raken mensen verslaafd?

<—> draai het om

waarom raken mensen niet verslaafd?

Mensen raken niet verslaafd omdat ze in eerste instantie geen pijn of blokkades hebben die ze moeten verdoven. Als je gelukkig bent heb je geen verdovende drug nodig. Er is niemand die als niet roker zin heeft in een sigaret. Net als er (bijna) niemand is die oprecht craved naar een zegel LSD omdat ze pijn ervaren. Downers laten de wereld zien hoe die is door een roze bril maar waar je nooit door kunt functioneren. Als de oplossing van het probleem in jezelf niet word opgespoord zul je altijd het gevoel te hebben dat je niet alles uit jezelf haalt en zul je in de verleiding komen te gaan verdoven.

Hoe dan ook, doorgaan met verdoven is ALTIJD slechter dan niet verdoven (dan heb ik het niet over fysieke chronische pijn).

.

Lawaai Papegaai

Belezen gebruiker
Dat in toom kunnen houden..... dat is het hem nou juist.
Met alle soorten middelen die ik gebruikt heb, als het lekker is met gebruik, dan houd ik het helemaal niet in toom...het wordt altijd een zwaar misbruik. Alcohol, werd, benzo's...het ging allemaal precies hetzelfde.
Ermee beginnen, lekker vinden, en vervolgens dan met een sneltreinvaart mezelf volgooien.
Ik ben jaloers op mensen die wèl na enkele glazen bier kunnen stoppen...of wèl het bij een enkel jointje kunnen houden.
Ik kan dat niet. Heel simpel.
Het loopt altijd in korte tijd volkomen uit de klauwen!
Dus geldt er maar een advies:
Blijf van de middelen af.
En dat doe ik nu.
Dit is echt mijn leven🥲 ik ben een tijd lang verslaafd geweest aan cocaïne. Heb daar ook voor in een kliniek gezeten. Maar nu laat ik cocaïne links liggen maar heb het ongemerkt ingeruild voor 3cmc. Gebruik het nu dagelijks. Makkelijk in grote hoeveelheden aan te komen en niet duur. Ellende is het🥲

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dit is echt mijn leven🥲 ik ben een tijd lang verslaafd geweest aan cocaïne. Heb daar ook voor in een kliniek gezeten. Maar nu laat ik cocaïne links liggen maar heb het ongemerkt ingeruild voor 3cmc. Gebruik het nu dagelijks. Makkelijk in grote hoeveelheden aan te komen en niet duur. Ellende is het🥲

Dit is zoiets dat bij de CA expliciet in de voorleeskaarten staat haha
In dit geval gaat het dan over alcohol, maar je zou daar elk willekeurig middel in kunnen vullen.

"Alcohol is een geest-veranderend middel in vloeibare vorm.

Veel mensen realiseren zich niet dat er, voor wat betreft zijn verslavende eigenschappen, geen verschil is met cocaïne of andere middelen.

Eén drankje is nooit genoeg, precies zoals één shot, trekje, pil of lijntje nooit genoeg is.

We zijn verschrikkelijk goed in het combineren en het vervangen van verschillende middelen om high te worden.

Velen van ons hadden nooit de indruk dat alcohol bij ons probleem hoorde.

Hoe dan ook, haal de drug van je keuze weg, vervang hem door een ander en uiteindelijk wordt dat een drug waarmee je een probleem krijgt."

Nihilist88

Badass junkie
Als je erover nadenkt is alcohol, heroïne en benzodiazepine een uitstekend middel om je problemen en gedachtes te verdoven.
Geld dit niet voor heel veel drugs, verschillende medicijnen en andere zaken/handelingen die je tijdelijk uit de realiteit nemen?

Met heroïne heb ik 0 ervaring en 1000% bewust dit zo te houden. Net zoals ik dit heb met oa Meth, Crack en andere zwaardere opiaten/opioïden zoals oxy, fenthanyl,...

Benzodiazepines zie ik niet algeheel, als iets dat uitstekend geschikt is om probs en gedachten te verdoven. 2 grote groepen:

Zeker niet de echte slaapmiddelen (hypnotica), die je in principe gewoon binnen gemiddeld 30-45min, duidelijk slaperig maken en je vrijwel meteen bij dit gevoel je bed in kruipt. Dus de fase tussen inname en inwerking, is vaak weinig boeiends. 't Is ook niet dat je dit eender wanneer, doorheen de dag ff neemt om je problemen tijdelijk te minderen en ze je zorgen ff doen verdwijnen.

Angstremmende middelen (anxiolytica), kunnen dan wel meer licht euforisch ontspannen gevoel geven, je bent niet echt euforisch, mr door onderdrukking vd angstgevoelens, krijg je dat fijner gevoel, het slaperige effect treedt minder en/of later op of zelfs onvoldoende. Xanax is een vd bekendste uit deze klasse. En oké, hier heb je indd meer fijner wakker gevoel. Maar echt uitstekend om probs en gedachten te verdoven is dit toch niet en ook treed er vaak en sneller dan gedacht verslaving en tolerantie op en heb je meer nodig, is de werking minder en is de nood aan, eerder een kutgevoel.

Alcohol werkt bij mij totaal niet verdovend op probs en slechte gedachten. Ik heb ook nog nooit beginnen drinken omdat ik me slecht voel en/of probs heb. Omdat het bij mij juist mn emoties versterkt. Ik heb steeds alcohol gedronken, startend met chille, blije gevoel en altijd met vrienden/maten en om zo socialer en remlozer te worden...ik dronk/drink amper alleen, dan smaakt mij da zelden, is echt maaaaanden geleden n dan isda is 1 of 2 drinks n vaak enkel zoete stuf, bier smaakt niks meer, eigenlijk magk geen bittere smaak of de alcohol te veel proeven.

Wat wel goed gedachten n probs verdoofd, is Ketamine, 2FDCK, 3MeO-pcp en O-PCE.

Bovenaan