verslaafd aan benzo s

maddie29

Newbie
Hallo ik ben nieuw op dit forum en wil mn verhaal graag kwijt. Ik ben een vrouw van 29 en zit vanaf mijn jeugd al niet lekker in mn vel. Heb ook veel narigheid gehad in mn verdere leven maar daar zal ik nu niet over uitweiden. Ik loop vanaf mijn 18e bij n psych.omdat ik zware hyperventilatie aanvallen had kreeg ik antidepressiva. 4 jaar later kreeg ik antipsichotica erbij ik had last van doodsangsten en wanen. Nu ben ik zoveel jaar vertder en kreeg toen dormicum vd psych. Ik kon. Toen slecht slapen. Toen ik de eerste dormicum nam voelde ik me zo gelukzaligm het liep uit op dat ik een paar mnd verder wel 6 pillen van 7,5 mg op een avond nam. En nog kon ik niet slapen! Toen begon ik naar andere middelen te zoeken. Via inet heb ik heel wat bij elkaar gescharreldm oxazepam, valium, temazepam, flunitrazepam en methadon omdat me in eenm lekkere roes brachtm het probleem is nu, ik kan niet meer zonder. Ik heb alle in huis vh bovenstaandem ik moet elke avomd wel iets nemen om me lekker ontspannen te voelen zodat ik ook kan slapen. Ik wil er niet helemaal vanaf maar bv dat ik alleen ih weekend neem. Heeft iemand advies?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dit soort medicatie vind ik persoonlijk gevaarlijker dan andere drugs.Ze worden je namelijk voorgeschreven door "erkende" instituten en praktijkgeleerden die ermee denken dat ze je helpen. Uiteindelijk helpen ze je er alleen maar mee verder in de shit en schiet je er niks mee op. Ik ga je dus geen adviezen geven hoe je deze zooi alleen maar in het weekend hoeft te gebruiken, want daar schiet je niks mee op. Je geeft zelf al aan dat je zit met problemen waar je niet over wil uitweiden. Dat hoeft ook echt niet maar dat is waarschijnlijk wel waar het hele probleem zit en dat kun je dan wel gaan ontlopen maar daar los je niks mee op.

Waarom het manifesterende probleem wegwerken als het probleem van binnen komt? Ik ken het probleem van niet slapen door innerlijke problemen en dat maakt je kapot, maar door dat te verdoven zal het zich eens komen wreken en geloof me maar dat wil je echt niet.

Je gebruikt wel erg veel en het zal niet zomaar lukken over te stappen naar weekendgebruik. Probeer rustig af te bouwen. Elke week een halve pil minder. Je moet je leven wel zo inrichten dat je niet teveel stress ervaart. Neem een partner of vriend in vertrouwen die je kan helpen en evt. Je pillen in bewaring neemt. Laat hem of haar je per dag de afgesproken kleinere dosis geven. Zoals je het nu doet maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf. Je hebt een enorme gewenning en weinig affect van die pillen. Helemaal stoppen hoeft niet, al is het erg dom geweest om ook nog methadon te gaan gebruiken. Daar kom je heel moeilijk vanaf.

Is weekend gebruik niet een beetje naïef?

Heb geen ervaring met methadon en ook niet met BZD verslaving.
Wel met langdurig BZD gebruik en slapeloosheid.

Belangrijkste bij BZD is tolerantie vermijden anders maak je je problemen erger.

Z Drugs ( zolpidem/zopiclone ) zijn ook potentiële inslapers, er komt weinig "roes en ontspannen gevoel" bij te pas en de gewenning is trager dus kans op misbruik wordt minder.
Vind het een beetje gek dat je Midazolam kreeg voorgeschreven als eerste keus?
De gewenning gaat snel en kans op misbruik erg hoog vgl met andere BZD of alternatieven.

Voor de rest, rustig afbouwen.
Daarna best een paar maand stoppen, je zou kunnen zien voor "weekend gebruik" maar het kan snel weer misgaan ... zeker als je pillen dan weer werken ...
Mss een arts zoeken, die je niet gewoon op de pillen zet, welke arts schrijft nu x maand midazolam voor, dan kan je nog beter niet slapen ...
( Ik ken de intensiteit van je onderliggende problemen niet, ik kan enkel uit je post afleiden dat het niet veel verbeterd is )

Bovenaan