Verslaafd aan blowen

TheSadCat

Newbie
Hallo allemaal, ik ben sinds december veslaafd aan voornamelijk wiet. Dit kwam doordat ik voorheen slaapproblemen al had en dit verhielp door te gaan blowen in combinatie met een vriendengroep tegenkomen die ook veel blowen.

Ik heb me afgelopen weekend in het diepe gegooid en had besloten te stoppen met blowen voor een tijd, dit deed ik zonder echt veel research van te voren te doen.
Echter kwam ik er dus deze week achter hoe lang de hoofdpijn/griep verschijnselen door kunnen gaan en had dit niet verwacht.
Ik zit nu op dag 5 en ben bang 2 concerten te missen die ik volgende week gepland heb staaan en zit nu in een dellemma om het stoppen met blowen uit te stellen en later opnieuw te proberen. Ik heb nog niet eerder (serieus) proberen te stoppen dus weet niet hoe makkelijk het gaat zijn voor me om te stoppen.

Ik hoor graag van jullie wat jullie denken dat de beste keuze is.

N3K0

Badass junkie
Hallo allemaal, ik ben sinds december veslaafd aan voornamelijk wiet. Dit kwam doordat ik voorheen slaapproblemen al had en dit verhielp door te gaan blowen in combinatie met een vriendengroep tegenkomen die ook veel blowen.

Ik heb me afgelopen weekend in het diepe gegooid en had besloten te stoppen met blowen voor een tijd, dit deed ik zonder echt veel research van te voren te doen.
Echter kwam ik er dus deze week achter hoe lang de hoofdpijn/griep verschijnselen door kunnen gaan en had dit niet verwacht.
Ik zit nu op dag 5 en ben bang 2 concerten te missen die ik volgende week gepland heb staaan en zit nu in een dellemma om het stoppen met blowen uit te stellen en later opnieuw te proberen. Ik heb nog niet eerder (serieus) proberen te stoppen dus weet niet hoe makkelijk het gaat zijn voor me om te stoppen.

Gewoon doorgaan met stoppen en naar die concerten gaan.

Jezelf niet gek maken. Leuke dingen blijven doen. Gezond eten, geen drank.

Gewoon relax keep breathing komt goed en ga zo door. ✌🏻✌🏻

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Ik denk dat je heel goed weet wat de keuze is. Doorzetten.

Hoeveel slaap je op dit moment?

In het geval van wiet zou ik je aanraden je eigen fysiek goed af te matten savonds (niet telaat anders slaap je niet door adrenaline). Krachttraining/Cardio bijvoorbeeld. Dat helpt je in ieder geval om iets te slapen 'snachts.

Ik ben nu 6 weken clean en slaap sinds 2 weken eindelijk weer een beetje normaal zonder slaapmedicatie. Houd er dus rekening mee dat het goed slapen nog wel even gaat duren. Wel neem ik 5mg melatonine een uur voor slapengaan, dat zou je kunnen helpen met inslapen. Het blowen heeft je lichaamseigen aanmaak van melatonine namelijk verneukt.

Omtrent hoofdpijn/griep, knal er vitaminesupplementen in, op momenten dat je scherp moet zijn een paracetamol. Ook gezond eten en regelmaat in je eet en dag/nachtpatroon helpt. Die klachten zouden op korte termijn minder moeten worden

Wat ik uit al mijn stoppogingen heb geleerd is dat je echt even door deze periode heen moet. Begin je weer, moet je er daarna weer doorheen. Dan zijn de afgelopen 5 klote dagen voor niks geweest. Beter gewoon doorzetten, die 5 dagen worden 10 dagen, die 10 worden 20 dagen en voor je het weet slaap je weer een beetje normaal en voel je je fris en fruitig.

En ga bij jezelf eens goed na, zijn die concerten geen excuus om nu toch je jointje te kunnen roken? Daar was ik vroeger ook erg goed in, en herken het meteen.

Die concerten zijn ook leuk en gezellig als je iets minder hebt geslapen. Knal je er maar een bak koffie of redbulletje in die dag.

Succes, als je vragen of tips nodig hebt kan je pmen👍💪

Laatst bewerkt:

TheSadCat

Newbie
Ik denk dat je heel goed weet wat de keuze is. Doorzetten.

Hoeveel slaap je op dit moment?

In het geval van wiet zou ik je aanraden je eigen fysiek goed af te matten savonds (niet telaat anders slaap je niet door adrenaline). Krachttraining/Cardio bijvoorbeeld. Dat helpt je in ieder geval om iets te slapen 'snachts.

Ik ben nu 6 weken clean en slaap sinds 2 weken eindelijk weer een beetje normaal zonder slaapmedicatie. Houd er dus rekening mee dat het goed slapen nog wel even gaat duren. Wel neem ik 5mg melatonine een uur voor slapengaan, dat zou je kunnen helpen met inslapen. Het blowen heeft je lichaamseigen aanmaak van melatonine namelijk verneukt.

Omtrent hoofdpijn/griep, knal er vitaminesupplementen in, op momenten dat je scherp moet zijn een paracetamol. Ook gezond eten en regelmaat in je eet en dag/nachtpatroon helpt. Die klachten zouden op korte termijn minder moeten worden

Wat ik uit al mijn stoppogingen heb geleerd is dat je echt even door deze periode heen moet. Begin je weer, moet je er daarna weer doorheen. Dan zijn de afgelopen 5 klote dagen voor niks geweest. Beter gewoon doorzetten, die 5 dagen worden 10 dagen, die 10 worden 20 dagen en voor je het weet slaap je weer een beetje normaal en voel je je fris en fruitig.

En ga bij jezelf eens goed na, zijn die concerten geen excuus om nu toch je jointje te kunnen roken? Daar was ik vroeger ook erg goed in, en herken het meteen.

Die concerten zijn ook leuk en gezellig als je iets minder hebt geslapen. Knal je er maar een bak koffie of redbulletje in die dag.

Succes, als je vragen of tips nodig hebt kan je pmen👍💪
Haii, bedankt voor je antwoord en de goede aanmoedigde woorden. Mijn slaappatroon is enorm wisselvallig vanwege school, maar meestal minimaal 6 - 6,5 uur als ik vroeg les heb en anders wel 7-8 uur. Als het gaat om sporten dan voldoe ik dat zeker wel, ik loop gemiddeld 17 tot 20 duizend stappen per dag en heb een bijbaantje als pakketbezorger op de fiets. Gelukkig heb ik ook mijn vriendengroep verteld dat ik stop met blowen en gaan daar allemaal heel supportive mee om. Het is inderdaad even doorzetten, maar het gaat me lukken!

nielsjo

Newbie

Neem een paar dagen flink sterke melatonine, ben je zo weet boven Jan, 5 mg, niet van die 0.1 mg pilletjes.. stop wel na 5 dagen met melatonine.

N3K0

Badass junkie
Neem een paar dagen flink sterke melatonine, ben je zo weet boven Jan, 5 mg, niet van die 0.1 mg pilletjes.. stop wel na 5 dagen met melatonine.
Je "moet" het dan wel wat meer onderbouwen.
Baseer je dit op je eigen ervaringen of roep je gewoon wat?

1. wanneer dan. (Niet overdag maar minimaal 2 uur voordat je gaat slapen)
2. Waarom omdat mensen (en bijna zo goed als al het andere leven op aarde) melatonine aanmaken zodra het donker word. (Echt donker, geen kunstlicht, telefoon, tv etc)

Dus zou je het b.v overdag slikken gooi je je systeem inde war.

En er zitten nog heel veel meer voordelen aan het slikken van melatonine.

Zoek maar eens op Russell J Reiter.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik zou als ik jou was en naar mijn ervaringen echt doorzetten. Slapeloosheid ervaar ik na 2 weken niet meer en sporten wat hierboven al aangegeven is, is erg belangrijk. Moe worden voordat je gaat slapen dus.

Kijk vooral naar de voordelen die je ervaart, ondanks je ook nadelen mee maakt, zijn die wel tijdelijk. De positieve verandering blijft voortgaan. Anders zul je het niet kunnen natuurlijk. Vooral scherp blijven, goed nadenken over welke acties je gaat doen en plannen waar je tegenaan kunt lopen. Bijvoorbeeld als je in een stad loopt kun je wiet geur verwachten etc.

Succes en ik volg dit topic uit nieuwsgierigheid!

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Ik zou ook doorgaan met stoppen en je bent niet de enige die afkickverschijnselen krijgt van stoppen met wiet. Als ik stop na maanden dagelijks blowen, slaap ik een week, max 2 weken niet of heel slecht en voel me heel opgebrand en mentaal veel negatieve gedachtes. Veel zweten ook, vooral snachts in bed. Maar je moet er ff doorheen, opgegeven moment voel je er weer fit en krijg je veel meer zin om dingen te doen en te ondernemen. Zin in de dag, zin in het leven!

Laatst bewerkt:
Bovenaan