Verslaafd aan iemand anders ?

Extisi

Wijs gebruiker
Ik ben vaak verslaafd aan iemand anders. Niet een persoon in mijn omgeving, maar aan de persoon die ik ben als ik heb gebruikt.
Ik vind het zo fijn om onder invloed van xtc te zijn, dan voel ik me zo vrij, vrolijk, zo'n heeerlijk gevoel overspoelt me en ik loop op wolkjes.
Ik ben dan een andere persoon, want ik ben niet ik meer op dat moment.. en toch vind ik die persoon, die drugs gebruikt, veel leuker..
Zelfs met wiet heb ik dit. Ik weet hoe een joint roken is, ik word er duf van, moe, heb geen zin om te praten, heb rare gedachtenstromen etc. en toch blijf ik het vaak doen, gewoon omdat ik het leuk vind om onder invloed te zijn. Maakt niet uit hoe..
Ook met drank...ik ben de gene op mijn werk die het meest en het vaakst drinkt. Als we een personeelsfeestje hebben, ben ik altijd van de kaart en zit al heel vroeg aan de wijn.
Omdat ik het leuk vind om dronken te zijn. Dat ik álles om me heen, de échte dingen, vergeet etc..
Een klasgenoot van mij heeft 'pep' geregeld, en ook dit heb ik afgelopen woensdag met hem gedaan.
Want ik kon weer onder invloed zijn...
Ik vind het zo heerlijk om onder invloed te zijn. Maar soms zie ik echt dat het een beetje verkeerd gaat, ik grijp alles aan om te gebruiken, heb altijd wel een excuus om te gebruiken (' vanaf morgen een tijd niet meer' , nu mag het want het is vrijdag, andere doen dit vast ook wel vaker' etc.)
Kent iemand dit ?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nu vat ik waarom je dingen van bier herkent.

De factoren die jij verteld zijn dé factoren voor een verslaving. Ik ken de situatie ook zelf, been there done that. In mij geval betrof het speed. Ik deed de speed niet echt vanwege het lekkere gevoel maar vanwege dat ik mij er veel beter door kon concentreren en alle dingen in het dagelijks leven makkelijker verliepen, ik heb zo'n half jaar lang dagelijks speed gebruikt. Ik had zelf ook door dat het foute boel was en ben gestopt, het was best confronterend omdat ik helemaal aan die pep-persoon was gewend geraakt en zomaar op een "lager" niveau functioneerde. Nu is alles gelukkig weer goed gelukkig. :)

Misschien ligt het ook een beetje aan je leeftijd dat je even weg wil zijn en nergens aan hoef te denken. Maar drugs gebruiken om beter te functioneren of om even weg te zijn zijn de ingrediënten voor een verslaving.

Zoek die persoon in jezelf en niet in externe middeltjes.

Vigilante

Wijs gebruiker
Verslaafd aan onder invloed zijn komt volgens mij wel vaker voor.

Kzou zeggen kijk uit, want je raakt nu niet verslaafd aan 1 soort drug, maar aan allemaal tegelijk.

Wacky

Badass junkie
Zo nog niet echt, ik heb door de weeks ook geen enkele behoefte aan drugs. Wel merk ik steeds weer dat ik eigenlijk teveel wil dat ik in nuchtere toestand zo ben als ik onder mdma ben. Dat het leven gewoon altijd zo is. Dat is ook wel al genoeg om te concluderen dat ik het wat minder moet doen, maar helemaal niet het idee om dat te bereiken door steeds onder invloed te zijn.

alcoholist

Wijs gebruiker
bij mij is dat ook wel zo.
als ik maar niet in deze wereld hoef te zijn,
het is een soort van wegrennen voor de realiteid,maarja
ik drink en snuif vrijdag,wanneer ik dit niet doe,is er ook zo'n groot moment van leegte en verveling,herken je dit?

Elfquest

Bewuste gebruiker
Oh ja ik herken dit heel erg. Ik mis nog steeds de persoon die ik was toen ik GHB nam. Terwijl ik me normaal overal druk om maak en snel uit mijn doen ben, gleed nu alles veel makkelijker van me af. Ik was veel minder onzeker en had veel minder last van faalangst. Het was net of alles waar ik in het dagelijks leven mee worstel ineens opgelost was, iets wat jaren therapie niet voor elkaar kreeg. Ik belde ineens mijn vrienden weer op en vond het leuk om met ze te kletsen, terwijl contact me normaal uitput, had lol in mijn werk in plaats van het alleen maar zwaar en frustrerend te vinden. Ik stond overal positief tegenover, ipv negatief. Als ik het niet eens was met iemand, dan was dat zo en ik piekerde er geen dagen over, zoals ik normaal doe. Weg was mijn depressie, weg was mijn angststoornis en die is weer dubbel en dwars terug en een oplossing is er niet. Ik moet er mee leren 'leven'. Het is dus heel zuur dat ik nu nadat ik heb gevoeld hoe mijn leven ook kan zijn, het zonder moet doen, omdat ik weet dat verslaafd zijn ook niet de oplossing is.

alcoholist

Wijs gebruiker
Elfquest zei:
Oh ja ik herken dit heel erg. Ik mis nog steeds de persoon die ik was toen ik GHB nam. Terwijl ik me normaal overal druk om maak en snel uit mijn doen ben, gleed nu alles veel makkelijker van me af. Ik was veel minder onzeker en had veel minder last van faalangst. Het was net of alles waar ik in het dagelijks leven mee worstel ineens opgelost was, iets wat jaren therapie niet voor elkaar kreeg. Ik belde ineens mijn vrienden weer op en vond het leuk om met ze te kletsen, terwijl contact me normaal uitput, had lol in mijn werk in plaats van het alleen maar zwaar en frustrerend te vinden. Ik stond overal positief tegenover, ipv negatief. Als ik het niet eens was met iemand, dan was dat zo en ik piekerde er geen dagen over, zoals ik normaal doe. Weg was mijn depressie, weg was mijn angststoornis en die is weer dubbel en dwars terug en een oplossing is er niet. Ik moet er mee leren 'leven'. Het is dus heel zuur dat ik nu nadat ik heb gevoeld hoe mijn leven ook kan zijn, het zonder moet doen, omdat ik weet dat verslaafd zijn ook niet de oplossing is.

heel moeilijk ja,doe je nog af en toe? of ben je bang om terug te vallen.
je kan het tog 1x in de maand doen ofzo.als kleinigheidje om je je op te verheugen

Elfquest

Bewuste gebruiker
Nee ik doe het niet meer. Ik kan elke drug met mate gebruiken, behalve GHB. Ik weet dat het een zwakte van me is en 'af en toe gebruiken' is mezelf gewoon voor de gek houden, want het sluipt er dan gewoon weer in.

alcoholist

Wijs gebruiker
Elfquest zei:
Nee ik doe het niet meer. Ik kan elke drug met mate gebruiken, behalve GHB. Ik weet dat het een zwakte van me is en 'af en toe gebruiken' is mezelf gewoon voor de gek houden, want het sluipt er dan gewoon weer in.
you know best!

Extisi

Wijs gebruiker
Ik heb gewoon al deze week 3 keer een pilletje genomen..
Ik had dinsdag gekregen, blauwe pilletjes met een yin en yang teken er op..
Goede dingetjes...van een halve ben je al space..
Ik had mezelf beloofd om pas met oud en nieuw een pil te nemen, en het is me al drie keer mislukt..
Ook heb ik elke dag weer geblowd, en vrijdag en zaterdag weer veel gedronken, zodat ik weer flink zat was..
Ik baal er van..maar aan de ene kant vind ik dit leven heerlijk..
Al die pijn die mensen mij hebben aangedaan voel ik steeds minder..alsof mijn gevoel geblokkeerd wordt..
Ik verlang naar een pilletje...ik heb ze nog liggen..
Waarom ben ik altijd zo zwak..
Ik heb al zoveel 'verslavingen' gehad..

- Anorexia (min of meer een verslaving aan honger en een dalend getal op de weegschaal)
- Boulimia (verslaafd aan eten, iedere keer hetzelfde ritueel, elke avond hetzelfde eten)
- Roken
- Blowen (niet lichamelijk, maar wel dat ik écht een joint wil, anders voel ik me onrustig..)
- Drinken.. ik hou écht écht van aangeschoten zijn, en het is de laatste tijd steeds vaker.
- Xtc. Sinds ik een betrouwbare dealer heb van pilletjes...worden het er telkens meer..
binnen een maand tijd, al 9 pilletjes..
En ik wil écht minderen...maar telkens als ik dat spul allemaal zie, kan ik het niet over mijn hart krijgen om het spul weg te doen, of niet te gebruiken..

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ferquentie verschijnt en de magie verdwijnt.

Als je weet dat je het moeilijk kan weerstaan, vermijd dan dat je spul in huis hebt, en maak anderen duidelijk dat je even niets gebruikt zodat ze je ook kunnen steunen.

Volgens mij heb je zelfkennis genoeg, gebruik het verstandig. Je weet wel wat je moet doen.

Dopezilla

Badass junkie
Dit klinkt allemaal vrij heftig. Ik zou even een TOTALE stop nemen van alle drugs en drank. Ja, dat gaat kut zijn. Maar als je nu al gaat proberen om "verstandig" te gebruiken zal je veel sneller terugvallen.

Verwijder die dealer uit je telefoonlijst, geef je stash in bewaring aan iemand anders, of beter nog, verkoop die zooi gewoon, en mijd café's als de pest.

Als je over enkele maanden braaf nuchter bent gebleven kan je weer gaan overwegen iets te gaan gebruiken, maar gezien je verleden zou een terugval wel eens makkelijk kunnen voorvallen. Dat is het met drugs, zodra je er bekend mee bent verwerven ze zich een plek in je psyche waar je ze niet kan negeren.

Neem iemand in vertrouwen over je problemen en verslavingen. Vertel ALLES, en laat je op sleeptouw nemen. Of dit nu door een vriend of een vertrouwenspersoon van school is doet er even niet toe, zolang je maar iemand kan vinden waartegen je in alle eerlijkheid je problemen kan vertellen.

Overigens, als je op een erg elitaire school zit zou ik niet voor een vertrouwenspersoon van die school gaan. Voor je het weet word je eruit geknikkerd als rampenproject. Dat zou ook niet helpen. (Ja, de scholen van tegenwoordig zijn er niet meer om je te helpen, ze willen een goed slagingspercentage hebben.)

Als je enkele maanden niks gebruikt en drinkt zal je snel merken dat je je voornamelijk kut voelt door de drugs zelf. Natuurlijk, je hebt zo je onderliggende problemen, maar een flinke pillendip of 'n pepkater maken alles er niet makkelijker op. En jezelf sufblowen helpt ook niet. Natuurlijk, alles lijkt minder erg als je stoned bent, maar je stapelt zo alles op.

Over de onderliggende problemen kan ik vrij weinig zeggen behalve dat je niet te veel met anderen bezig moet zijn. JIJ bent degene waar het hier om gaat, niet je moeder, of je broertje, of wie dan ook. Je leeft voor jezelf en niemand anders.

Dit klinkt natuurlijk makkelijker dan het eigenlijk is, maar als je iemand vindt om je problemen mee te delen zou dat de strijd al stukken makkelijker maken. Of om het heel cliché te benoemen: je hebt dan een schouder om op te huilen. En ook 'n schouder die je af en toe even op het rechte pad kan jagen.

Anyway, succes met de strijd, en ik hoop je eruit te zien komen als een gelukkiger mens. :)

Olle

psych-out

Bewuste gebruiker
Extisi zei:
Weetje wat het is ?
Ik wil dit leven (nog?) niet kwijt..

begrijp wat je bedoelt, ik heb dit zelf ook.
ik gebruik ook drugs om mijn problemen te vergeten, in een andere wereld zitten,
heerlijk zonder zorgen maar ik merk nu alleen maar meer negatieve kantjes.
xtreme paranoia , geen goesting om dingen te ondernemen, school die ik vergooi, mijn moeder die ik er veel pijn mee aan doe, vader ook maar die interesseert mij niet meer nadat hij me anderhalf jaar gelede heeft buite gezet,... het hangt van jezelf af, wanneer jij toegeeft aan je eigen dat je fout bezig bent.
bijna tege iedere drugsverslaafde kan je zo vaak als kan zegge dat het slecht is,... maar zolang de gebruiker geen dieptepunt, inzicht heeft gekregen dat hij fout bezig is zal het niet/nauwelijks lukken.
Ik krijg nu begeleiding op het cad , omdat ik heb ingezien dat wat ik doe verkeerd is, Ik wil dit drugs leventje ook niet kwijt, maar door de informatie die ik op df heb verkregen en omgang met verslaafde, de negatieve kantjes,... heb ik toch de keuze gemaakt van nee, dit wil ik niet, ik wil geen zware verslaving. ik wil me gelukkig voelen en niet leve als een junkie die zijn problemen niet aankan en daarom vlucht, een uitweg zoekt in drugs.

het gevecht tegen drugs verlies je toch, het hangt van jezelf af wanneer je de strijdbijl neer gooit en toegeeft dat je fout bezig bent.

Ewie

Belezen gebruiker
Nou, ik heb dat ook wel hoor.. Ik kan mij niet voorstellen dat andere mensen drugs, zoals xtc of coke, niet gebruiken om zich lekkerder/beter te voelen, het voegt iets toe net als alcohol.. Waarom word er anders op vooral feesten zoveel gedronken en zijn alle mensen meestal spontaner later op de avond dan aan het begin?

Maar drugs gewoon alleen gebruiken op specialere gelegenheden, in het dagelijkse leven zie ik er de nut niet van in..

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
Elfquest ben toevallig weer eens het forum door aant spitten en jou verhaal trekt mijn aandacht !

Ik ERvaar dit bijnaaaa precies zoals jij dit heb geschreven (ghb gebruik) ik ben nu half jaar clean en heb er wel gelukkig totaal geen behoefte meer aan.
En het minderen met speed gebruik dus niet meer elk weekend of vaker leveren redelijk resultaten, al vind ik het moeilijk om mijn ''vriendschappen'' te onderhouden.
Ik ben als het ware de persoon die ik eigenlijk zou moeten zijn (met G op).
Maar na een tijdje herstel en zo min mogelijk drugs is het me opgevallen dat ik de negatieve kanten van mijn ''karakter?'' die ik het liefst wegzoop met G zeker wel in bepaalde mate nodig heb.

In de tijd van verslaving is er toch het een en ander gebeurd wat ik mezelf kwalijk neem en ook geen idee heb hoe Ghb mij onbewust veranderde terwijl je dit net totaal niet verwacht.

Eerst dacht ik 100% volle overtuiging Ghb is mijn ding mijn wondermiddel, denk jij dit ook andere g gebruiker ? Denk eens na waarom dit is en wat voor doel de dingen kunnen hebben die je door een bepaald middel wil onderdrukken.

Maar interesant om te lezen dat jou ervaring ook mijn ervaring lijkt..
En de verveling is mijn grootste vijand sinds ik weer vrijgezel ben is dit niet te harde als ik nuchter ben heb ik meer behoeftes en zin om dingen te doen die ik niet of met teveel moeite kan bereiken dit vind ik nogal frustrerend :confused: ( dus ik ben nu volop aan de wiet(ofjah na het werk 1 en nog ergens 1tje ) hierdoor word ik suf en weinig tot geen zin om dingen te ondernemen. nu wil ik in loop van volgend jaar ook met Weed stoppen, dit vind ik best lastig omdat ik dan dus niet bepaald rustig alleen op me kamertje kan vertoeven.. maar dit kan natuurlijk ook weer kwestie van wennen zijn, leren tevreden zijn en leren accepteren.:)

En soms lijkt het als ik ''langere'' tijd nuchter rondren (4 weken geen drugs behalve 1gr wiet per dag.)
Dat ik teveel energie ga krijgen die zich niet uit in veel dingen willen doen ofzo maar in een frustrerend gevoel energie die ik niet kan plaatsten ofzo moelijk uit te leggen.
Hierbij heeft speed weer zijn nadeel en voordeel als ik met mate gebruik MAX 3 x per maand en dan niet teveel dat ik niet in de Alles is kut wereldbol terechtkom en toch net wat extra energie opmaak zodat ik doordeweeks wat rustiger en tevredener de week doorkom. Maar toch wil mijn speed gebruik nog verder terug dringen tot 1x per maan of 0x het lukt steed maar dan denk ik weer GVD ik merk dat alles plezierig word positiever en minder snel negatief denken, alles wat meer aantrekken e.d maar dan word de verveling weer te groot. Noujah ik hoop dat er nog wat duidelijk is :P groeten

Bovenaan