1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Verslaafd aan shag?

Discussie in 'Verslaving' gestart door somango, 14 dec 2016.

1. somango

somango Newbie

Beste mensen,

ik blow nu 4 jaar, sinds een jaar vast. Dat begon met kleine aantallen en altijd puur. Totdat de tijd kwam dat ik geen bijbaan meer had, toen moest ik dus vanwege geld tekort met shag gaan roken. Verder geen probleem. Nu rookte ik shag of sigaretten alleen als ik dronken was en leek het mij onmogelijk om verslaafd eraan te worden omdat ik misselijk word als ik nuchter een sigaret rook. Toen ik dagelijks joints met shag ging roken begon ik het blowen zelf ook lekkerder te vinden en heb ik een zeer hoge tolerantie opgebouwd waardoor ik nu soms wel 2 gram op een avond weg blow. Wat amper mogelijk is met mijn geld situatie, sterker nog ik zelf vraag me zelfs af waar ik al dat geld vandaan tover. Ik besloot deze week een T-Break te houden en de eerste twee dagen ging het al mis, aangezien 2 mensen met wie ik stage loop mij altijd mee vragen naar de winkel en draaien ze meestal ook een joint en kan ik het niet afslaan. 's Avonds thuis wacht ik ook tot mijn pa en ma op bed liggen en rook ik nog een joint in het fietsenhokje. Nu ben ik echt van plan om deze dag en morgen sowieso te stoppen. Ik verneem nu een hele erge drang om toch te gaan blowen maar niet puur. Ik heb een drang naar een joint met shag. Een sigaret moet ik niet aan denken maar toch heb ik alleen behoefte aan een joint met shag. Ik denk dat ik verslaafd ben aan shag maar ik rook niet gewoon. Dat maakt het voor mij veel moeilijker om een T-Break te nemen en vooral omdat ik niet meer drink is een joint de enige manier om aan mijn nicotine te komen. Daarnaast zal ik mijn best doen om toch te pauzeren de komende 2 dagen. Heeft iemand misschien tips? Misschien is het opzoeken van zulke dingen op forums wel het domste dat ik kan doen op dit moment maar hey, ik denk toch nergens anders meer aan :P

Alvast bedankt!

somango :wave:

2. PsyTekZ

PsyTekZ Wijs gebruiker

Zoek een andere bezigheid. Ga sporten. Gamen. Wat dan ook maar niet roken/blowen.

3. Benzoboss

Benzoboss Bewuste gebruiker

Zeerwaarschijnlijk mag kan ik dit beter niet zeggen maar het helpt.
    Als je jezelf op een een of andere manier pijn doet kun je je gedachten op die fysieke pijn focusen ipc de cravings.
    Maar alsnog slecht idee

4. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Lijkt me geen puik plan/idee

Begin daar niet aan.. Ga liever op een vechtsport of andere sport en of hobby , of naar je familie , oude vrienden bezoeken etc om je daar compleet op te focussen met bijpassend snel/direct resultaat dat het steeds beter gaat.
    Zal ook vast werken!

5. simonsnel

simonsnel Experimenterende gebruiker

Wat is dat nou weer voor een ziek advies?

6. somango

somango Newbie

Haha nee Ik snap wel wat hij bedoelt. Ik heb al een idee om mijn gedachten af te leiden. Ik wil naast mijn opleiding een bedrijfje op starten :smile: en ben van plan alleen mijn weekend en avond joints nog te gaan roken. Bedankt voor de reacties :mrgreen: .

somango :wave:

7. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Stop ook met de avond joints, en doe het alleen in het weekend. Ik kan uit ervaring vertellen dat je leven dan een stuk sneller en prettiger ontwikkeld... En een bedrijfje runnen terwijl je elke avond stoned bent werkt ook veel minder goed dan wanneer je op eigen kracht slaapt en andere manieren hebt om je hoofd even leeg te maken, ook dat kan ik uit ervaring vertellen.

Blowen beïnvloed je gedachtenpatronen en je gedrag, zonder dat je het zelf door hebt. Zelfs als je alleen 's avonds blowt kun je al meer argwanend en geirriteerd worden overdag en dat kan heel wat frictie opleveren in het dagelijks leven. Je merkt het alleen niet zelf.

Inderdaad afleiding is het beste, stap uit de normale patronen waarin je normaal gesproken blowt en zorg dat je iets te doen hebt. Als je normaal gesproken blowt op de bank voor de TV, ga dan niet meer te veel op de bank voor de TV zitten maar zoek een andere hobby, ga op pad, of ga bij vrienden op bezoek. Dan gaat het vrij makkelijk :smile:

Deel Deze Pagina