Verslaafd, hoe voelt dat?

Weedman94

Experimenterende gebruiker
Beste mensen. Ik heb onderhand al aardig wat drugs gebruikt, nooit heroine. Ik ben gewoon eens benieuwd hoe jullie zo'n verslaving nou beschrijven. Ik ben wel verslaafd aan sigaretten, maar das natuurlijk niet egt vergelijkbaar.

Ik wens jullie veel sterkte met afkicken verder, jullie hebben mijn steun.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
zie meer mensen die moeite hebben om van peuken af te komen dan bvb wiet rook zelf 15 jointjes per dg rook zelf niet heb voor de grap keertje geprobeerd om week te stoppen ging zonder moeite

dus denk eerst maar is na of die peukn verslaving van jou niet zo erg is :stoned:

Weedman94

tja valt wel tegen om ermee te stoppen. Heb nooit egt een serieuze stop poging gedaan, maar als ik een keer blut ben en geen peuken heb wordt ik wel heel zenuwachtig en ga ik veel zweten enzo. Maar zo'n heroine-verslaving lijkt me tog wel wat heftiger....

wat is tegenwoordig verslaafd zijn ..
Iedereen heeft een andere reden om drugs te gebruiken dus ja.
gebruik je drugs om stoer te doen om problemen weg te denken..
of omdat het gewoon leuk en lekker is?
en wanneer ben je verslaafd..??

Gr.

Wacky

Badass junkie
Ik weet niet of het zo verschillend is ?

Ik ben verslaafd aan blowen.

En verslaafd vind ik dat ik blow terwijl ik met mijn verstand eigenlijk weet dat ik het niet moet doen en het niet wil doen, maar de drang om het te doen is sterker.

verneukeratief

Badass junkie
Wacky zei:
Ik weet niet of het zo verschillend is ?

Ik ben verslaafd aan blowen.

En verslaafd vind ik dat ik blow terwijl ik met mijn verstand eigenlijk weet dat ik het niet moet doen en het niet wil doen, maar de drang om het te doen is sterker.

Als de mods hier godsamme ook al verslaafd blijken te zijn ga ik het gebouw echt verlaten.

Angramar Temenos

Badass junkie
Aan opiaten geen idee, aan benzo's wel, en beide is een lichamelijke verslaving. Het komt er simpelweg op neer dat je het middel moet hebben omdat je anders mentaal en fysiek ziek wordt; Je wordt extreem onrustig, trillerig, bang, je hebt krampen, pijn, diarree, misselijkheid. De fysieke en lichamelijke ongemakken versterken elkaar; Je voelt je al totaal miserabel, en ook nog eens doodziek.

JJJ

Bewuste gebruiker
Hellraiser_[NL] zei:
rook zelf 15 jointjes per dg rook zelf niet heb voor de grap keertje geprobeerd om week te stoppen ging zonder moeite :
Ik kan me niet voorstellen dat je niet verslaafd bent met 15 jointjes per dag. Waarom rook je er anders 15? Het kan niet dat dat goed voor je is, en het moet je dagelijks leven echt wel negatief beinvloeden. En dan is het in mijn ogen wel een verslaving: je doet iets waarvan je weet dat het slecht voor je is.

r@r@

Wijs gebruiker
Hoe het voelt? Als een slaaf van jezelf zijn, gevangen in je eigen hoofd en lichaam...

Beanhead

Badass junkie
Een vroegere vriend van mijn vader (RIP ondertussen)

Omschreef het me altijd als: Je brein dat trucjes met zichzelf uithaalt, je wordt wijsgemaakt dat je die substantie écht nodig hebt om te functioneren, om gelukkig te zijn, om te eten en te drinken om te pissen en te schijten. Het is rot."

joolie-ah

Belezen gebruiker
ik denk dat verslaafd zijn inhoudt dat er er echt niet zonder kunt.
alleen met een heroineverslaving interesseert je nix meer alleen hoe je aan geld kan komen en dat is toch niet te vergelijken met geen geld hebben voor sigaretten.
stoppen met sigaretten zit vooral tussen je oren, je wordt wel wat onrustiger of opgefokt maar stoppen met heroine is niet alleen lichamelijk zwaar klote( en stoppen met methadon nog erger)
als je jaren verslaafd bent geweest krijg je geestelijk ook heel wat te verstouwen.
net als r@ zegt, je bent slaaf van je lijf en ged88, eigenlijk ben je de hele dag maar met 1 ding bezig en da's heroine.
geen aanrader.

hazejunk

Heroine verslaving voelt echt zo veel anders als een verslaving aan wiet. Het is echt net te verherlijken. Voor mij voelt het verslaaft zijn aan heroïne als de vloek in mijn leven. Ik had zo veel meer kunnen doen als jt al mijn geld op was gegaan aan heroïne. Ik functioneer vrij goed heb gewoon een vaste baan enzo en zie er gezond uit dus op het moment heeft niemand door dat ik gebruik ook al weten ze dat ik al 7 jaar af en aan heroïne gebruik. Mar ik ben ebt al zo veel kwijt geraakt door die zooi. Relatie , me goede band met me familie vrienden. Van alles en allemaal me eigen schuld. En toch blijf ik door gebruiken op het moment sta ik voledig machtenloos ten opzichte van me verslaving.

joolie-ah

Belezen gebruiker
ik hoop voor je dat je er nog eens vanaf komt hazejunk, dan zal je er ook achter komen dat je anders naar je onderschrift gaat kijken en wordt het: "illusie is een gebrek aan realiteit die ontstaat bij het gebruiken van drugs"
suc6 :wave:

Arizona

Bewuste gebruiker
Voor mij betekent het continue maar bezig zijn met het middel. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zit het in mijn gedachte. Dag in dag uit. Denken aan de dope tot dat het gebruikt kan gaan worden, dan ben ik vrij en ontspannen. De eenzaamheid verdwijnt, een gelukzalig gevoel komt er voor terug. Totdat het uitwerkt, dan krijg ik een knal voor mijn kop en word paranoide. Grijp naar het volgende middel om weer rust te vinden en om te slapen.. and so on.. and so on..(15 dagen clean)

Bovenaan