Verslaafd?

Luc18

Newbie
Een maat van me pakt regelmatig 8-10 xtc pillen op een groot feest (Geschat op 100-120 mg). En hij gaat best vaak naar grote feesten. Zelf zegt hij dat hij zijn gebruik nog in de hand heeft en dat hij gewoon meer nodig heeft om er wat van te voelen.

10 is best veel maar als je regelmatig gebruikt valt het misschien wel weer mee.

Wat denken jullie?

mask

Newbie
Laat lekker gaan, go with the flow.
De helft van de mensheid is sowieso niet meer te redden :mrgreen: :stoned:

Arizona

Bewuste gebruiker
het is natuurlijk afhankelijk van de inhoud van de pillen, maar stel dat er 100 mg werkende stof inzit (MDMA) en hij neemt 10 pillen, slikt je vriend 1 gr MDMA weg op een avondje. Dat is extreem veel en nergens voor nodig, behalve dan om het energielevel op peil te houden en een belachelijk vaag gevoel van de afbraak van de MDMA. je vriend kan dan veel beter over gaan op speed, dat is effectiever en goedkoper.

De vraag of je vriend verslaafd is; is afhankelijk van de frequentie en.. met mdma is ook de vraag, heeft hij het nog naar zijn zin op een feest, zonder pillen. Op het moment hij wekelijks aan de pillen zit en geen gelegenheid overslaat om maar pillen te kunnen slikken is geestelijke afhankelijkheid een feit.

Luc18

Newbie
KoxBox zei:
Nathaniel zei:
Luc18 zei:
10 is best veel maar als je regelmatig gebruikt valt het misschien wel weer mee.

Deze zin....Episch

:tearsofjoy:
Ik bedoel het gewoon bloedserieus hoor. Doordat hij vaak gebruikt heeft hij meer nodig om er wat van te voelen. Misschien hebben 10 pillen bij hem hetzelfde effect als bij mij 1. Hij kan overigens wel gewoon uitgaan zonder te gebruiken. Maar op grote feesten pakt hij bijna altijd wel.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Luc18 zei:
Ik bedoel het gewoon bloedserieus hoor. Doordat hij vaak gebruikt heeft hij meer nodig om er wat van te voelen. Misschien hebben 10 pillen bij hem hetzelfde effect als bij mij 1. Hij kan overigens wel gewoon uitgaan zonder te gebruiken. Maar op grote feesten pakt hij bijna altijd wel.

Ik weet dat je het serieus bedoeld, dat is het enge ook.

Als hij zo regelmatig gebruikt dat hij er nu 10 nodig heeft op een avond, heeft hij een probleem. Als hij in het verleden zo vaak gebruikt heeft dat hij er nu 10 op een avond nodig heeft, heeft hij een probleem.

En als hij altijd verstandig heeft gebruikt en nu ook nog, dan weegt hij vermoedelijk zo'n 150 kilo (uitgaande van 9 p's van 110mg en 0.15mg benodigde stof per kg lichaamsgewicht), lijkt me ook een probleem...

KoxBox

Badass junkie
Nathaniel zei:
Als hij zo regelmatig gebruikt dat hij er nu 10 nodig heeft op een avond, heeft hij een probleem. Als hij in het verleden zo vaak gebruikt heeft dat hij er nu 10 op een avond nodig heeft, heeft hij een probleem.

Dus wat je wil zeggen is als hij er nu 10 nodig heeft op een avond, hij een probleem heeft?

Carlitos

Badass junkie
Een typische *partyflock-pillentikker,met een volle agenda (kwa feesten)
Bovendien kloppen die schattingen van mdma vaak totaal niet,verbaasd me niks als het 70-mg pilletjes zijn oid

Bovenaan