Verslaafd?

Clipz

Newbie
Hoi allemaal,

dit is nieuw voor mij maar ik moest het ergens kwijt omdat ik bang ben voor de reacties van de mensen om mij heen, dus is het natuurlijk altijd makkelijker om het annoniem te posten op internet.

Ik ben een jongen van 19 en ben sinds 2 weken coke gaan gebruiken. natuurlijk heb ik het soms wel eens een paar keer op feestjes gedaan etc maar ik ben sinds 2 weken zelf coke gaan halen. ik deed het 1x tijdens het game met vrienden en de volgende avond weer en de volgende avond opnieuw. ik weet nu niet of ik verslaafd ben of niet het voelt gewoon dat het game niet meer leuk is zonder te gebruiken. ook voel ik me de hele dag leeg op het werk tot dat ik thuis ben en weer kan game en snuiven. ik heb al een paar keer met mezelf afgesproken om te stoppen na het laatste grammetje maar elke keer als het dan op is haal ik toch weer meer. kan ik gewoon cold turkey stoppen of is dit iets wat ik moet afbouwen?

Clipz

Newbie
Dat klinkt alsof je de controle verloren bent, dat neigt naar verslaving.
Neem een maand de tijd om dat wat je wilde doen zonder coke ook daadwerkelijk zonder coke te gaan doen, lukt dat?
Zo ja, hou vol.
Zo nee, zoek hulp.
Dankje ik ga dit proberen

De Zandman

DF-koning
Ja, je bent er nog op tijd bij.
Je ziet nu gebeuren dat de coke nu al je aan het overnemen is.
Het is nu tijd om het telefoonnummer van je dealer uit je telefoon te verwijderen en direct zo mogelijk, te stoppen.
Lukt dat niet, zoek hulp.

Paranoize.

Badass junkie
Als je niet kunt stoppen terwijl je dat wel wilt of heel moeilijk vind dan ben je verslaafd zwart en wit gezien

WAZA

Belezen gebruiker
Dankje ik ga dit proberen
stop ff een paar maanden met drugs.. ga dingen zoeken die leuk zijn zoek hobbies.. anders ga je ten onder, coke sluipt er langzaam in zeker als je je verveelt.
.Sta op.. en zeg tegen jezelf.. vandaag niet

Clipz

Newbie
Hoe gaat het er nu mee, TS?
Ben je gestopt?
hey hey sorry voor de late reactie, heb wat tijd voor mezelf genomen. weinig meer game en sociale media etc. ook geen coke meer dagelijks gebruikt.

alleen dit weekend tijdens het uitgaan toen ik wakker werd heb ik er eigelijk ook niet meer aan gedacht tot nu daarom logde ik weer even hier in om te kijken of er nog iemand iets heeft gezegd.

dus ik kan zeggen dat het me wel lukt om er van af te blijven tot nu toe door jullie tips bedank!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoi allemaal,

dit is nieuw voor mij maar ik moest het ergens kwijt omdat ik bang ben voor de reacties van de mensen om mij heen, dus is het natuurlijk altijd makkelijker om het annoniem te posten op internet.

Ik ben een jongen van 19 en ben sinds 2 weken coke gaan gebruiken. natuurlijk heb ik het soms wel eens een paar keer op feestjes gedaan etc maar ik ben sinds 2 weken zelf coke gaan halen. ik deed het 1x tijdens het game met vrienden en de volgende avond weer en de volgende avond opnieuw. ik weet nu niet of ik verslaafd ben of niet het voelt gewoon dat het game niet meer leuk is zonder te gebruiken. ook voel ik me de hele dag leeg op het werk tot dat ik thuis ben en weer kan game en snuiven. ik heb al een paar keer met mezelf afgesproken om te stoppen na het laatste grammetje maar elke keer als het dan op is haal ik toch weer meer. kan ik gewoon cold turkey stoppen of is dit iets wat ik moet afbouwen?
Verslaving wordt vaak voorgesteld als een zwart-witte aangelegenheid: je bent het, of niet.
Maar in werkelijkheid is verslaving een gradueel proces. Je kan steeds een beetje meer verslaafd raken.

In je post zie je al een paar kenmerken van verslaving:
Vaker gebruiken dan je je had voorgenomen, veel tijd spenderen aan gebruik, minder gefocust zijn op werk vanwege gebruik.
Dat je minder geniet van het gamen zonder coke kan komen door een associatief effect: je hebt het eerder leuker gehad, dus het normale leuk is niet meer leuk genoeg. Maar zulke associaties kunnen ook letterlijk ingesleten raken in het brein. Door veelvuldig gebruik van cocaïne kan het beloningssysteem in de hersenen beschadigd raken. Daardoor kun je minder genieten van gewone prikkels. Het gevolg daarvan kan zijn dat je controle over je eigen gedrag verliest omdat je een steeds sterkere zucht naar prikkels hebt en daarbij op zoek gaat naar coke om weer dat fijne gevoel te kunnen ervaren. Als je dat blijft doen, ondanks dat je last krijgt van problemen door het drugsgebruik, dan spreken we van verslaving.

Gelukkig ben je er vroeg bij. Zoals anderen ook al zeggen kun je gewoon cold turkey stoppen met cocaïne. Het lastigst is alleen om gestopt te blijven. Na een tijdje hebben de meeste mensen de neiging om te denken van 'ach, ik ben al zo lang gestopt, nu kan het geen kwaad meer'. Op die manier kan cocaïnegebruik er toch weer in sluipen. Zeker over een periode van 10 jaar kan het gebruik daardoor sluipenderwijs steeds frequenter worden waardoor je alsnog verslaafd kan raken.

WAZA

Belezen gebruiker
Coke is echt troep en voegt NIX aan je leven toe, vraag je af waarom je het nodig hebt want het slaat nergens op dat spul, en ja ik was er ook dik aan verslaafd al mijn geld ging er zon beetje aan op!
. Sommige mensen gebruiken het wel wijs voor de high only, en doen het 4x per jaar ofso, daar heb ik nog wel respect voor, maar ik deed het ook zon beetje elke week echt de duivel is het spul, en de dagen dat ik naar de klote was en nergens zin in had met familie etc (denk aan kerst en er als zombie bijzitten) is echt doodzonde.. mijn vader overleed jong en dan denk je van godverdomme als ik nou vaker fit en fruitig was dan had ik hem ook beter en vaker meegemaakt met meer herinneringen...

Echtpijnlijk om zo door het leven te moeten gaan ook al ben je nuchter, en heb je geen problemen meer met het spul omdat je tolerantie zo hoog is dat je het effect gewoon niet meer merkt en daar stopte mijn verslaving voor dat spul, maar wat heeft het VEEL gesloopt. En als je persee 2-3dagen wakker wilt zijn ken je nog beter speed pakken.
En verslavingsgevoeligheid schuilt in ieder mens, kijk hoeveel iedere dag een glas wijn moeten.

Ik denk dat het beste is op focussen op hobby / carriere, natuur-sport en vrijetijd/uiitgaan zonder troep
Als je craving heb zoek een noodoplossing , ga weg ga desnoods 2 uur wandelen zonder telefoon zodat je niet opeens bij de dealer voor de stoep staat zonder dat je daar echt zin in had

Laatst bewerkt:

Clipz

Newbie
Coke is echt troep en voegt NIX aan je leven toe, vraag je af waarom je het nodig hebt want het slaat nergens op dat spul, en ja ik was er ook dik aan verslaafd al mijn geld ging er zon beetje aan op!
. Sommige mensen gebruiken het wel wijs voor de high only, en doen het 4x per jaar ofso, daar heb ik nog wel respect voor, maar ik deed het ook zon beetje elke week echt de duivel is het spul, en de dagen dat ik naar de klote was en nergens zin in had met familie etc (denk aan kerst en er als zombie bijzitten) is echt doodzonde.. mijn vader overleed jong en dan denk je van godverdomme als ik nou vaker fit en fruitig was dan had ik hem ook beter en vaker meegemaakt met meer herinneringen...

Echtpijnlijk om zo door het leven te moeten gaan ook al ben je nuchter, en heb je geen problemen meer met het spul omdat je tolerantie zo hoog is dat je het effect gewoon niet meer merkt en daar stopte mijn verslaving voor dat spul, maar wat heeft het VEEL gesloopt. En als je persee 2-3dagen wakker wilt zijn ken je nog beter speed pakken.
En verslavingsgevoeligheid schuilt in ieder mens, kijk hoeveel iedere dag een glas wijn moeten.

Ik denk dat het beste is op focussen op hobby / carriere, natuur-sport en vrijetijd/uiitgaan zonder troep
Als je craving heb zoek een noodoplossing , ga weg ga desnoods 2 uur wandelen zonder telefoon zodat je niet opeens bij de dealer voor de stoep staat zonder dat je daar echt zin in had
ik snap je volledig, knap van je dat het je is gelukt, ik snap dat het moeilijk is en dat je graag zou willen dat het verleden anders is maar probeer naar voren te kijken.

als ik merk dat ik cravings begin te krijgen ga ik wat doen om me af te leiden bijv beats maken etc. het gaat nu de goede kant op het is inderdaad de duivel in poeder vorm. heb met mezelf afgesproken dat ik het niet meer door de weeks doe en niet zelf maar haal. met het uitgaan vind ik het zelf nog wel kunnen als ik er maar niet weer in doorsla.

De Zandman

DF-koning
Blijf toch van die rotzooi af, je hebt er helemaal niks aan!
"Een beetje" wordt op een gegeven moment altijd weer meer, en je kunt beter vergeten hoe lekker dat spul was...
Het heet niet voor niets de witte sloper en je kunt beter nu stoppen voordat je alsnog naar de kloten gaat...
Stop ermee!

Clipz

Newbie
Blijf toch van die rotzooi af, je hebt er helemaal niks aan!
"Een beetje" wordt op een gegeven moment altijd weer meer, en je kunt beter vergeten hoe lekker dat spul was...
Het heet niet voor niets de witte sloper en je kunt beter nu stoppen voordat je alsnog naar de kloten gaat...
Stop ermee!
je hebt gelijk ook! ik ga mijn best doen ook met nachtjes uit of feestjes

De Zandman

DF-koning
Echt waar. Stoppen met de witte sloper is veeeeel beter voor jezelf en ook voor de portemonnee!
Alle sterkte toegewenst met stoppen!

Clipz

Newbie
Echt waar. Stoppen met de witte sloper is veeeeel beter voor jezelf en ook voor de portemonnee!
Alle sterkte toegewenst met stoppen!
dankjewel ik zal hier en daar wat updates plaatsen en misschien wanneer ik cravings ervoor heb ook om het een plekje te geven

Bigcitygirl

Experimenterende gebruiker
Gevaar bij coke en jouw leeftijd zijn ook nog eens schulden. Even van de gemiddelde 19 jarige uit gegaan, is je uurloon deprimerend laag. Als je hier mee doorgaat kan ik je garanderen dat je je hierin gaat verliezen. Sta je straks zelf te dealen in ruil voor een grammetje.

Er is zoveel meer dan drugs, vooral doordeweeks. Je zoekt extra prikkels bij het gamen, wanneer je gewend raakt aan de coke ga je verder kijken.. En voor je het weet is het niet alleen coke meer.

Super goed dat je het erkent voor jezelf!

Kibo3

Bewuste gebruiker
Ik zie nu pas dit topic voorbij komen. Ik had zelf ook handelingen of activiteiten die ik deed of probeerde onder invloed. Dit gaf het gevoel “leuker” te zijn dan normaal. Dat wil je natuurlijk altijd. Aan de andere kant probeerde ik ook meer uit, zo bleef er weinig nuchter over. Het was overigens niet zo dat ik de hele dag onder invloed was. Momenten als eens in de bus gebruiken met een lange rit naar hier een wekelijkse gewoonte van maken.

Al met al ik heb hier erg mee geworsteld hoe is dit jou verder afgegaan?

Clipz

Newbie
Ik zie nu pas dit topic voorbij komen. Ik had zelf ook handelingen of activiteiten die ik deed of probeerde onder invloed. Dit gaf het gevoel “leuker” te zijn dan normaal. Dat wil je natuurlijk altijd. Aan de andere kant probeerde ik ook meer uit, zo bleef er weinig nuchter over. Het was overigens niet zo dat ik de hele dag onder invloed was. Momenten als eens in de bus gebruiken met een lange rit naar hier een wekelijkse gewoonte van maken.

Al met al ik heb hier erg mee geworsteld hoe is dit jou verder afgegaan?
hey ik snap je volledig ik heb het zelfde.

ik ben nu al ff clean struggle er nog wel mee vooral als ik een avondje ga drinken of een weekendje niks te doen heb.

Erionics

Newbie
Jow Clipz, lekker bezig man.

Je snel realiseren dat er een probleem ontstaat. Dat erkennen, en de ballen hebben om wat te doen met die informatie en vervolgens te stoppen. Er zijn er genoeg die zich niet eens willen realiseren dat ze een probleem gecreerd hebben. Ik worstel ook al heel me leven met mogelijke verslavingen. Ik wissel veel van middelen om mn toleranties laag te houden en geen lichamelijke afhankelijkheid op te bouwen. Zou je ook kunnen proberen tegen de verveling, maar ik raad je het niet aan. Linksom of rechtsom, ik ben en blijf op deze manier verslaafd aan gebruiken, en kan zo weer dieper terugvallen in middelen.

2 maanden terug had ik perongeluk GBL bemachtigd ipv GHB. Binnen 7 dagen regelmatig (meerdere keren per dag, die shit werkt nog minder lang dan coke) gebruiken hard lichamelijk verslaafd geraakt aan die shitzooi, maar gelukkig net zoals jou direct aan de noodrem getrokken. Helaas kon ik daar niet cold turkey mee kappen dus dat duurde 3 weken (langzaam afbouwen, en kreeg covid19 erbij tijdens de detox.) voordat ik ervanaf was. Als ik je een goede tip mag geven: ook al kies je voor middelengebruik, wat soms bij het leven lijkt te horen. Doe jezelf een plezier en gebruik niks wat je lichamelijk afhankelijk maakt. Dat maakt je problemen echt 2 keer zo groot.

En wat ook bij een leven met verslavingen hoort is vallen en opstaan. Onderuit gaan en terugvallen is geen ramp als je maar onthoud wat je hier al hebt gedaan. Erkennen en ingrijpen. Eerlijk zijn naar jezelf en anderen, er niet te lang bij stil blijven staan. Opnieuw stoppen en weer door. Zoals ik al zei, lekker bezig man, ik was zeker nog niet zo ver in mijn ontwikkeling op mn 19e (ben nu 33). Oh, en nooit bang zijn om hulp te zoeken btw, uiteraard.

Ps. "Ik ben nu al ff clean struggle er nog wel mee vooral als ik een avondje ga drinken..." Ben je er mee bekend dat alcohol en cocaine tegelijkertijd in je lichaam resulteert in Cocaethylene? Eens menselijk lichaam ziet in principe het verschil niet tussen cocaine en cocaethylene. Het "voelt" gewoon als coke aan. Maar ondertussen blijft cocaethylene wel 3 tot 5 keer zo lang in je lichaam actief dan cocaine, en is de kans op een directe dodelijke afloop van het gecombineerde gebruik 18 tot 25 keer groter (dmv hartaanval/infarct oid),

Clipz

Newbie
Jow Clipz, lekker bezig man.

Je snel realiseren dat er een probleem ontstaat. Dat erkennen, en de ballen hebben om wat te doen met die informatie en vervolgens te stoppen. Er zijn er genoeg die zich niet eens willen realiseren dat ze een probleem gecreerd hebben. Ik worstel ook al heel me leven met mogelijke verslavingen. Ik wissel veel van middelen om mn toleranties laag te houden en geen lichamelijke afhankelijkheid op te bouwen. Zou je ook kunnen proberen tegen de verveling, maar ik raad je het niet aan. Linksom of rechtsom, ik ben en blijf op deze manier verslaafd aan gebruiken, en kan zo weer dieper terugvallen in middelen.

2 maanden terug had ik perongeluk GBL bemachtigd ipv GHB. Binnen 7 dagen regelmatig (meerdere keren per dag, die shit werkt nog minder lang dan coke) gebruiken hard lichamelijk verslaafd geraakt aan die shitzooi, maar gelukkig net zoals jou direct aan de noodrem getrokken. Helaas kon ik daar niet cold turkey mee kappen dus dat duurde 3 weken (langzaam afbouwen, en kreeg covid19 erbij tijdens de detox.) voordat ik ervanaf was. Als ik je een goede tip mag geven: ook al kies je voor middelengebruik, wat soms bij het leven lijkt te horen. Doe jezelf een plezier en gebruik niks wat je lichamelijk afhankelijk maakt. Dat maakt je problemen echt 2 keer zo groot.

En wat ook bij een leven met verslavingen hoort is vallen en opstaan. Onderuit gaan en terugvallen is geen ramp als je maar onthoud wat je hier al hebt gedaan. Erkennen en ingrijpen. Eerlijk zijn naar jezelf en anderen, er niet te lang bij stil blijven staan. Opnieuw stoppen en weer door. Zoals ik al zei, lekker bezig man, ik was zeker nog niet zo ver in mijn ontwikkeling op mn 19e (ben nu 33). Oh, en nooit bang zijn om hulp te zoeken btw, uiteraard.

Ps. "Ik ben nu al ff clean struggle er nog wel mee vooral als ik een avondje ga drinken..." Ben je er mee bekend dat alcohol en cocaine tegelijkertijd in je lichaam resulteert in Cocaethylene? Eens menselijk lichaam ziet in principe het verschil niet tussen cocaine en cocaethylene. Het "voelt" gewoon als coke aan. Maar ondertussen blijft cocaethylene wel 3 tot 5 keer zo lang in je lichaam actief dan cocaine, en is de kans op een directe dodelijke afloop van het gecombineerde gebruik 18 tot 25 keer groter (dmv hartaanval/infarct oid),

Hai bedankt voor deze reactie ook fijn oma andere mensen zijn verhaal te horen1

met mij gaat het nu goed ben van de coke afgebleven maar gebruik soms nog wel andere middelen door de verveling, ik heb met mezelf afgesproken dat ik nooit ghb heroin etc die zooi aan zou raken.

heb laatst na een lange tijd weer truffels gedaan en heb veel "geleerd" van de trip en ben mezelf een soort van tegen gekomen dus is mijn kracht nu sterken om van de coke af te blijven!

ik hoop natuurlijk op geen terug val maar merk dat door de minderen momenten in mijn leven ik sneller naar middelen grijp gelukkig zit ik nu in een high in mijn leven en hopelijk blijft dit zo!

Neorej

Newbie
Hou vol man , ben er nu zelf meer dan half jaar vanaf gebleven en nu mag het zaterdag aanstaande weer even . Zoek afleiding en nieuwe avonturen in je leven !!

Bovenaan