Verslaafde ex

Mamsie

Newbie
Hallo de vader van mijn kids is/was verslaafd aan de coke. En misschien nog wel meer. Hij is afgekickt en het leek even heel goed te gaan. Todat bleek dat hij met iemand uit de kliniek wat had.

Dit wil ik niet bij mij kinderen in de buurt hebben. Hij ging akkoord.
Totdat mijn kind mij verteld dat er gebeld werd door die persoon en er dus nog wel contact was.

Ex ontkent eerst en zegt tegen zijn kind dat hij liegt. Daar komt hij later op terug.

Mijn kind wil zijn vader nu niet spreken. Dan is er nog een kind die is wat jonger en nog niet in staat zoiets te besluiten.

Nu wil ex het jongste kind even voor een paar uur ophalen en wat leuks doen en als ander kind dan niet wil nou ja dat is dan maar zo.

En ik weet niet meer wat ik moet doen. Hij heeft geen huis, aan zijn gedrag te merken gaat het afkicken nog niet helemaal goed en is niet verantwoordelijk genoeg de juiste keuzes te maken voor de kids. Ik wil niet alleen het jongste kind mee laten gaan ben bang dat de situatie straks nog tussen de kids komt te staan als de 1 wel gaat en de ander niet.

Ik ben helemaal pro contact met vader heb ik me de afgelopen jaren heel hard voor ingezet. Nu ben ik op ik kan weer door zijn gedrag naar de tranen van mijn kind kijken.

Wat is het beste voor mijn kinderen om nu te doen?

Albedo

Wijs gebruiker
Hebben je ex en zijn nieuwe vriendin geen auto en ook te weinig geld (over) voor ov? Dan bespaart verhuizen ergens ver weg je denk ik veel gezeik en gelazer. Je kan het ook via de officiele kanalen proberen af te dwingen dat hij (nu) ongeschikt is als 'vader', maar dat kan lang duren en voorkomt niet dat hij scheldend aan je deur komt te staan en jou en je kinderen mogelijk gaat stalken.

Laatst bewerkt:

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Wat een waardeloos advies @Albedo. Besef je wel wat je de kinderen hiermee aandoet?

Ik waardeer dat je je kinderen hun beide ouders gunt in hun leven @Mamsie, dat hebben ze nodig. Kinderen moeten weten wie hun ouders zijn. Wanneer je ondersteuning wil in een omgangsregeling met hun vader waarbij er controle wordt uitgeoefend zijn er verschillende mogelijkheden. Ook zonder dat dat iets hoeft te kosten.

Ik leef met je mee in deze situatie. Veel moeilijke keuzes. Ik leef ook mee met je kinderen. Ik weet uit eigen ervaring hoe heftig hun situatie is.

Albedo

Wijs gebruiker
@Casaan Ik ben benieuwd of haar ex ook meebetaald aan de kids. Ik spreek ook uit ervaring bij een vroegere lat relatie en haar ex was toen niet eens verslaafd. Uiteindelijk heeft ze alle scheldpartijen opgenomen, want niemand wilde haar daarover geloven. Was zo'n aardige man.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Snap ik Albedo. Exen kunnen elkaar vreselijk dwars zitten. Bedenk eens wie daar de dupe van zijn? De kinderen.

Ik ben zo een kind. Wanneer een van de ouders de andere ouder he contact onzegt ontneemt die ouder zijn kind de helft van zijn ideniteit. Lijkt mij niet iets wat een ouder moet willen voor zijn of haar kind.

Albedo

Wijs gebruiker
Het gebeurde ook wel eens in het bijzijn van de kinderen. Ik zeg niet dat ze het contact helemaal moet ontzeggen. De vakanties zijn er ook nog. Verhuizen voorkomt wellicht dat die vent op elk moment wanneer hij daar zin in heeft voor de deur kan komen te staan. In dit geval dat hij de jongste even voor een paar uur wil ophalen om iets leuks te doen.

Het is een optie.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Ik waardeer deze mildere opstelling van je. Er zijn altijd meerdere kanten aan een verhaal.

Bovenaan