Verslaafde vriendin

Oke dus sinds kort merkte ik dat me vriendin blowde dacht eerst zo van is Amsterdam oke als ik er maar met me poten van af blijf.
Uiteindelijk heeft ze het gewoon gezegd.
Maar dus laatste weken zie ik als ze thuis komt dat ze onder invloed van coke thuis komt en het is helemaal erg als ze van van haar vriendinnen komt als je uit gaat op de vrijdag.
Ja we zijn wel een stelletje maar we laten elkaar ook wel alleen dat we een x met onze vrienden wat gaan doen.
Ik heb er een keertje gevraagd zeg gebruik jij ook afentoe wat anders naast blowen?
Antwoordde ze wacht wat ben je helemaal gek geworden? Ging ze helemaal uit haar dak zei ik zo bedoelde ik het niet vroeg me gewoon af.
Paar dagen later vondt ik rond 4 of 5 gram coke in de kledingkast ergens verstopt.
Vroeg ik haar weet jij hier iets van af? Want het is niet van mij heb vorig jaar al me shit weg gedondert
Keek ze me diep in me ogen aan ik keek haar ook aan ze was onder invloed van coke
Na 1 minmuut Zei ze ik weet niet wat er mis met jou is maar ik ben geen junkie ofzo als je me zo behandelt kan je beter oprotten van mij en is het niet tijd voor een crack pijpje? Of om iets in je neus te douwen? Kijk maar je hebt het toch in je hand toen ging ze echt te ver Ze weet hoe hard ik er nog steeds voor vecht.
Dat zei ik haar ook begon ze te draaien enzo dus ik zeg dit is niet van mij niet van jou? Zeker oke dan pleur ik het wel de wc in begon ze te zeggen is de vuilnisbak niet beter toen ik eenmaal het erin pleurde en door spoelde zag die blik ze ging echt kapot van binnen
Paar dagen later kwam ik thuis van werk zag ik in de huis kamer met vriendinnen lijntjes leggen en snuiven had er snel een foto van gemaakt voor als ze gaat liegen ik kwam binnen zei wat is dit? Je snuifde toch niet?
Had Ze haar vriendinnen gezegd zie jullie andere keer dus die gingen weg.
Had ze de waarheid vertelt
Ik zei ik ben ook afgekickt ik kan je helpen maar ze Zei het gaat goed hoef geen hulp anders zeg ik het wel!!!!!
En dus gisteren kwam ik thuis was ze met een vriendin van haar op de banken aan het slapen slapen noemde ik het niet echte maar K.O en zag op de tafel naalden en wat heroïne probeerde haar wakker te maken maar dat lukte niet dat weet ik zelf ook wel eigenlijk want herken de slaap van als je heroïne op hebt maar probeerde het gewoon heb geen oog dicht gedaan vandaag ze begint de zelfde fouten als mij te maken
Was al vroeg de huiskamer in rond 2 uur half 3 werden ze wakker zei ik lekker? Geslapen? Ze keek me verward aan zei goeiemorgen keek naar de tafel met de naalden en de heroïne schrok ze zich de pletter maakte ze haar vriendin wakker zei Ze daarna ik kan het uitleggen maar heb tijd nodig ik slaap en logeer een week bij haar pakte ze haar spullen in ik schreeuwen wat is dit leg het nu uit dan
En toen waren ze met al haar spullen de deur uit.
Ik weet echt niet wat ik hier mee moet ik ben een jaar clean afgekickt van al die shit en dan krijg ik dit een vriendin die helemaal naar de klote gaat ze blowt ze snuift coke ze drinkt vaak hele sterke drank als ze drinkt kan ze ze wel 2 flessen vodka in haar 1ntje op zuipen maar zuipt ze meestal met haar vriendinnn
Ze spuit heroïne en ja je kan de volgende stap al raden de super killer de witte dood crack. Wat moet ik hier mee doen ik ben afgekickt en zei gaat steeds meer naar de top maar ik hou wel van haar maar ze wil niet stoppen en wilt geen hulp en ik ben al een jaar clean en vecht er nog steeds tegen en zo wordt het stukken moeilijker ik weet niet meer wat ik hier mee moet doen

Yaizer

Bewuste gebruiker
Hee daar.

Ten eerste, grote respect dat jij je niet laat verleiden na een jaar clean te zijn. Dat zegt enorm veel over hoe jij nu in je schoenen staat en dat de drugs jou dus minder in je bedwang heeft dan je denkt. Wees daar trots op. Schouderklopje daarvoor.

Voor je vriendin: ja dit klinkt heel kut maar dit vraagt om problemen. Je bent ex-verslaafde en je kan snel door haar in de verleiding komen. Zij kan jou ook nog de kop kosten. Ik wil ten eerst mee geven. Denk altijd aan je zelf. Jij mag hier niet onder lijden. Het is haar probleem. Dit klinkt hard maar het kan je echt de kop kosten.

Voor haar: Ja je kan haar hulp aanbieden maar volgens mij gaat ze die niet aannemen. Ze klinkt echt verslaafd en lijkt het niet te boeien. Ik denk dat ze die week bij haar vriendinnen ook flink aan de dope gaat. Vooral nu jij er geen kijkje op heeft.

Ze liegt en bedriegt je. Ze is jou in principe al niet meer waard.

Ik had gewoon gezegd: Je bent verslaafd, ik wil je hulp bieden...anders zet ik er een punt achter.
Maar ik ben anders. Je kan haar ook blijven helpen maar dit gaat je zoveel stress opleveren. Al dat liegen...bedriegen (wie weet stelen). Je moet er goed over nadenken wat je wilt gaan doen maar in dit soort situaties moet je jezelf op de eerste plek zetten wat niet vaak gebeurd.

Voor de rest weet ik weinig af van iemand afhelpen van een verslaving. Enigste wat ik aan je wil meegeven. Kies voor jezelf in alle situaties. Je bent al een goed mens dat je haar wilt helpen, je hoeft niet haar hele leven te onderhouden en zelf ook een kut periode te gemoed gaan.

Ik hoop dat hier ex-verslaafde je tips kunnen geven hoe je haar beter kan benaderen want ik zal daar te hard in zijn maar nogmaals: je bent een goed mens dat ja haar wilt helpen. Je mag trots zijn dat je niet in verleiding bent gekomen. Petje af.

Maar zorg dat het niet je kop gaat kosten.

Groetjes en succes.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik sluit me aan bij Yaizer. Eerlijkheid is het grondbeginsel van elke relatie, zodra dat vergaat is het zaak om ervoor te zorgen dat dat terugkomt of er een punt achter te zetten. Ik zou een gesprek met haar aangaan op een moment dat je daar de tijd, ruimte en privacy voor hebt. In dat gesprek zou ik haar confronteren met haar gebruik en zou ik haar laten weten dat ze in jouw ogen verslaafd is en dat je überhaupt niet wilt dat ze met dergelijke drugs in aanraking komt. De hele situatie is voor jou beroerd en gevaarlijk, aangezien je zelf een harddrugverslaving achter de rug hebt en merkt dat je last krijgt van cravings door haar gebruik. Zij zal de juiste keuze moeten maken, en anders zal je haar duidelijk moeten maken dat dat het einde van jullie relatie betekent. Dat is natuurlijk super moeilijk om te doen, maar als je er objectief over nadenkt dan kom je zelf waarschijnlijk ook tot de conclusie dat dat het beste is.

Ja ik hou van haar maar ze wordt met de dag lelijker anders het is een ander persoon nu.
Ik zit er inderdaad ook aan te denken om er een punt achter te zetten weet het nog niet zeker.
Als ze terug komt ga ik met haar praten ga ik zeggen je gaat naar een kliniek stoppen of je kan doorgaan en dan zijn wij over wat me helaas veel pijn gaat doen but it is what it is!

Yaizer

Bewuste gebruiker
Ja ik hou van haar maar ze wordt met de dag lelijker anders het is een ander persoon nu.
Ik zit er inderdaad ook aan te denken om er een punt achter te zetten weet het nog niet zeker.
Als ze terug komt ga ik met haar praten ga ik zeggen je gaat naar een kliniek stoppen of je kan doorgaan en dan zijn wij over wat me helaas veel pijn gaat doen but it is what it is!

Ja ik zal haar inderdaad eerst je hulp aanbieden. Als ze er niks van af wilt weten, boos reageert wat dan ook...ja wat kan jij dan nog verder doen?

Vind het erg klote voor je dat je in deze situatie verkeerd. Hoop dat ze je hulp aanneemt, dat zal het beste zijn maar zoals ik boven heb gezegd. Kies altijd voor je zelf. Vooral in dit soort situaties want je kan jezelf zo erg in meeslepen.

Nogmaals, ik hoop op het beste. Neem de keuze waar jij achter staat.

T

ToetjesMonster

Gast
Ik zal haar hulp aanbieden, accepteert ze deze niet dan raad ik je aan tijdelijk bij haar weg te gaan. Puur uit bescherming voor jezelf. Het is een flinke rot situatie waar je je in bevindt, maar ik denk dat je jezelf als herstellende nog steeds op de eerste plek moet zetten.

Update
Vandaag kwam ik van werk
Ging op de bank zitten om een sigaret te roken
Wat zie ik op de tafel
Een 10 euro briefje opgerold een klaar gelegd cocaïne lijntje en de tas van me vriendin.
Ik denk jesus is ze weer terug en nog steeds bezig aan de dope dus ik kijk in de tas van me vriendin hoe erg de situatie is niet goed eigenlijk haar privé maar wou het weten.
En ja hoor zakjes met heroïne cocaïne en wiet
Een naald een grinder vloeitjes en meer dingen.
Ik leg de tas terug en steek me sigaret op en wacht tot ze komt.
Eindelijk komt ze helemaal high onder invloed van de coke naar beneden gelukkig nog geen heroïne gebruikt zo leek het niet.
Ik zeg tegen haar ook hallo hoor.
Ze zag er uit of ze flink bezig is geweest vorige week
Ik zeg wat is dit? Weer bezig? Pak haar tas een gooi het leeg.
Nu kan je me alles gaan uitleggen wat je zou doen vorige week.
Zei antwoordt zo van ja ik gebruik heroïne ik vindt het fijn gebruik veel coke vindt het fijn niemand die me tegen houd.
Ik had de hoop al opgegeven dus andwoordt
Oke je hebt paar keuzes of ik ga je helpen je gaat naar een kliniek en daarna vergeten we alles of je pakt al je spullen in en wij zijn over en je kan ergens anders gaan wonen want als ex verslaafde kan ik dit niet trekken te gevaarlijk voor mij.
Toen zei ze ik heb je hulp niet nodig boeit me geen ene ka***r dat het gevaarlijk is ik blijf gebruiken ik vindt het fijn ik zal niet stoppen dus dan kies ik voor keuze 2 wij zijn over en ik pak me spullen in.
Heefd ze een vriendin van haar gebelt die met de auto langs kwam alles in gepakt onder toezicht dat ze alleen haar spullen inpakt en geen andere dingen gaat stelen.
Toen voordat ze ging maakte we nog ruzie over dat coke lijntje wat er nog lag ik wou het stofzuigen zei wou er dan 3/5 euro voor
Wou het er geven maar ze nam het toch niet aan ze was helemaal wild om dat lijntje.
Ik zei we zijn toch uitelkaar neem je laatste troep mee douw dat lijntje in je neus en donder op en wil nooit meer iets van je te maken hebben
Ze snoof die troep op en ging de deur uit naar haar vriendin.
Wou haar eerst nog een kans geven maar de keuze die ze gemaakt hebt en hoe ze met me omging vandaag weet ik het niet ze was helemaal wild ookal is ze over een tijd clean ik weet het nog niet hoor.
Nu heb de beste keus gemaakt en voor me zelf gekozen en haar inderdaad weg uit me leven gehaalt doet me wel beetje pijn maar hoe ze me behandelt heefd jesus

transformated

Badass junkie
Update
Vandaag kwam ik van werk
Ging op de bank zitten om een sigaret te roken
Wat zie ik op de tafel
Een 10 euro briefje opgerold een klaar gelegd cocaïne lijntje en de tas van me vriendin.
Ik denk jesus is ze weer terug en nog steeds bezig aan de dope dus ik kijk in de tas van me vriendin hoe erg de situatie is niet goed eigenlijk haar privé maar wou het weten.
En ja hoor zakjes met heroïne cocaïne en wiet
Een naald een grinder vloeitjes en meer dingen.
Ik leg de tas terug en steek me sigaret op en wacht tot ze komt.
Eindelijk komt ze helemaal high onder invloed van de coke naar beneden gelukkig nog geen heroïne gebruikt zo leek het niet.
Ik zeg tegen haar ook hallo hoor.
Ze zag er uit of ze flink bezig is geweest vorige week
Ik zeg wat is dit? Weer bezig? Pak haar tas een gooi het leeg.
Nu kan je me alles gaan uitleggen wat je zou doen vorige week.
Zei antwoordt zo van ja ik gebruik heroïne ik vindt het fijn gebruik veel coke vindt het fijn niemand die me tegen houd.
Ik had de hoop al opgegeven dus andwoordt
Oke je hebt paar keuzes of ik ga je helpen je gaat naar een kliniek en daarna vergeten we alles of je pakt al je spullen in en wij zijn over en je kan ergens anders gaan wonen want als ex verslaafde kan ik dit niet trekken te gevaarlijk voor mij.
Toen zei ze ik heb je hulp niet nodig boeit me geen ene ka***r dat het gevaarlijk is ik blijf gebruiken ik vindt het fijn ik zal niet stoppen dus dan kies ik voor keuze 2 wij zijn over en ik pak me spullen in.
Heefd ze een vriendin van haar gebelt die met de auto langs kwam alles in gepakt onder toezicht dat ze alleen haar spullen inpakt en geen andere dingen gaat stelen.
Toen voordat ze ging maakte we nog ruzie over dat coke lijntje wat er nog lag ik wou het stofzuigen zei wou er dan 3/5 euro voor
Wou het er geven maar ze nam het toch niet aan ze was helemaal wild om dat lijntje.
Ik zei we zijn toch uitelkaar neem je laatste troep mee douw dat lijntje in je neus en donder op en wil nooit meer iets van je te maken hebben
Ze snoof die troep op en ging de deur uit naar haar vriendin.
Wou haar eerst nog een kans geven maar de keuze die ze gemaakt hebt en hoe ze met me omging vandaag weet ik het niet ze was helemaal wild ookal is ze over een tijd clean ik weet het nog niet hoor.
Nu heb de beste keus gemaakt en voor me zelf gekozen en haar inderdaad weg uit me leven gehaalt doet me wel beetje pijn maar hoe ze me behandelt heefd jesus

Jammer om dit te horen. Sorry als ik wat te ver ga maar je vriendin zit ver en gaat het waarschijnlijk niet toegeven dat ze verslaafd is tot dat ze niks meer heeft en op straat zit.

Hopelijk blijft alles goed met jou. Probeer niet te hervallen. Veel sterkte gewenst.

Bovenaan