verslaafdofniet?

dag mede forummers...

ik (23 jr) gebruik sinds mn 19de coke. moet wel erbij zeggen dat ik eerste jaren maar eens per maand gebruikte. nu doe ik het wekelijks.
Ik ga sweekend op de vrijdag en/of zaterdags op stap,

Als ik genoeg gedronken heb gebruik ik dus en dat verschilt van een paar lijntjes tot 1 gram per weekend.
Doordeweeks werk ik en gebruik ik nooit. Dus eigenlijk alleen puur op stap zodra ik moe of aangeschoten begin te raken en nog niet naar huis wil.

Mij is niet duidelijk waar die exacte grens van verslaving ligt.
Op stap is het heerlijk voor mij om nog wat langer door te gaan door af en toe een puntje te gebruiken tussen het drinken door.

Doordeweeks gebruik ik dus werkelijk niks en heb er niet eens behoefte aan of dergelijke...

Maar toch even serieuze reacties gevraagd over mijn gebruik. Of ik een verslavend probleem heb of niet?! Want voor mijn gevoel ben ik niet verslaafd.,

grs liefs

_shikantaza

Badass junkie
Hoe gaat het doordeweeks als je niet hoeft te werken?
Gebruik eens een paar weekenden niet, dan kun je bepalen
Hoe goed je zonder kunt en eerlijk tegen jezelf zijn
Over jouw gebruik.

Als ik doordeweeks op stap u ga gebruik ik van de 2 keren ene keer wel.
Als je wat gedronken hebt is het lekker om te gebruiken en geef je minder snel om dingen.

Het is ook zo dat ik moeilijk naar huis kan, ben gek op de gezelligheid en dat is ook een van de reden dat ik het gebruik, dan kan ik langer door.

Kortom, eenmaal wat bier op, krijg ik gruwelijk veel zin.
En het is o zo makkelijk om eraan te komen...

_shikantaza

Badass junkie
Je vraagt om raad maar je lult er lekker langsop met gezelligheid als argument. Pas maar op, volgens mij praat je je gebruik goed tegen jezelf. Wees eens echt kritisch over je gebruikspatroon.
Is het goed wat je doet? Kun je dit volhouden en een stabiel en gezond leven leiden?

Vanaf mobiel gepost, excuus voor typfouten...

ricky

Belezen gebruiker
Ga eens bij jezelf na of je zonder nog wel zin heb om op stap te gaan. Als dat minder word ban je psychisch wel afhankelijk te worden. en zolang het weekend niet steeds eerder begint en als er nog wat over is langer duurt kun je best recreatief op stap een tikje nemen. Zolang je niet maandag als een zombie op je werk verschijnt of doordeweeks ook begint kan dat best.

Bovenaan