verslag

liezieee

Newbie
Hallo iedereen,

Ik ben een 20 jarig meisje dat orthopedagogie studeert. De voorbije maand heb ik stage gevolgd bij een residentieel centrum voor alcohol-en drugsverslaafden. Daar komen geen mensen die nog fysisch moeten afkicken (alhoewel dit in sommige gevallen wel nog kan gebeuren) maar vooral psychisch moet afkicken..

Ik ben eigenlijk op zoek naar informtie over communicatiestoornissen die opduiken wanneer men stopt met het gebruik. Ik heb opgemerkt dat communicatie vaak een probleem is bij personen die zwaar gebruikt hebben. Zo is het bijvoorbeeld voor hen vaak moeilijk om 'sorry' te zeggen.
Ook is het zo dat personen die reeds vroeg beginnen ernstig te gebruiken, vaak kampen met problemen op school en daardoor eigenlijk een relatief laag intelligentieniveau hebben.

Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die hun verhaal willen doen daaromtrent.
Ook ben ik op zoek naar mensen die zichzelf hebben geprostitueerd voor hun gebruik te kunnen betalen.. hoe staan zij vlak na de stopzetting van hun gebruik ten opzichte van mannen?

Ik weet dit klinkt misschien raar ofzo maar ik ben op zoek naar personen die volledig anoniem hun verhaal willen doen...

Hierbij kan je me mailen op: [email protected].

of gewoon op dit forum even je mening plaatsen..

Bedankt!
X_____.
Lies

doopie

Bewuste gebruiker
Ik weet wel dat als je drugs gebruikt je in een totaal andere wereld bevind
en andere vrienden hebt en ook vaak dat je door de drugs losser en uitbundiger word.
als je dan met drugs stopt lijkt het sow te zijn dat je helemaal dicht klapt omdat je helemaal niet het losse en uitbundige persoon bent wat je vroeger wel was.
Dit geld dan voor bij xtc en coke.
Zelf toen ik gestopt was bleef er maar 1 echte vriend over .
en ik denk dat dat mensen toch wel raakt waardoor ze zich terugtrekken

Bovenaan