1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verslaving(?) hulp nodig

Discussie in 'Verslaving' gestart door Lager, 9 jul 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Lager

Lager Newbie

Oke, ik zit dus al een tijd echt ergens mee en ik weet niet wat ik moet doen. Hopelijk kunnen jullie mij tips geven.

Een aantal jaren geleden begonnen mijn vrienden en ik met het experimenteren van drugs. In die tijd had ik een vriendin, die ik nu nog steeds heb. Ik had toen met mijn vriendin duidelijke afspraken gemaakt om niet maar dan 1x in de 6 weken drugs te gebruiken. Deze afspraak is altijd redelijk goed nagekomen, op 1x na. Ik had toen een keer speed genomen terwijl die 6 weken nog niet voorbij waren. Ik heb dat toen eerlijk gezegd, waarop mijn vriendin best boos was geworden, logisch natuurlijk.

Ongeveer een jaar geleden is het alleen helemaal fout gegaan. Mijn vriendin heeft namelijk liever dat ik helemaal geen coke gebruik. Alleen is dat dus een jaar geleden wel gebeurd, en ik durfde dat niet te vertellen, omdat ik bang was voor haar reactie. Het lijkt wel alsof er daarna een knop is omgegaan in mijn hersenen. Na die eerste keer coke is het namelijk steeds vaker voorgekomen dat ik coke begon te gebruiken. Dit gebeurde soms 1x per week en soms 1x per maand, maar ik durfde dit niet te vertellen aan mijn vriendin.

Dit gaat nu ongeveer al een jaar zo door, en ik voel me er zo verschrikkelijk kut over. Elke keer als ik weer wat gebruikt heb voel ik me zo schuldig tegenover mijn vriendin, ik hou namelijk wel heel veel van haar. Ik probeer daarom ook nu te stoppen met drugs, maar ben al een aantal keer teruggevallen. Die terugval heeft dan voornamelijk weer te maken met dat als ik alcohol drink, ik niet meer aan de gevolgen denk. Het gaat wel steeds beter met stoppen, want het lukt nu soms weken totdat ik weer die stomme fout bega. Ik heb ook geen nummers van dealers en vermijd zoveel mogelijk mensen waarvan ik weet dat ze drugs gebruiken.

Waar ik nu dus mee zit is dat het al redelijk vaak voorgekomen is dat ik heb gelogen over mijn drugsgebruik tegen mijn vriendin. Ik haat mezelf op dit moment echt zo erg en ik denk het het beste is om alles maar gewoon op te biechten. Ik word er namelijk helemaal gek van, ik denk over deze situatie namelijk erg veel na op een dag en ik wil er nu gewoon eerlijk over zijn. Ik ben helemaal klaar met dat liegen de hele tijd.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie en wat zou een goede aanpak zijn? Hebben jullie misschien nog tips of adviezen?

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik zou meteen alles vertellen, eerlijkheid is belangrijk in een relatie.

Verder valt het wel mee qua verslaving denk ik. Alcohol is gewoon een behoorlijke trigger voor cokegebruik, als je brein die verbinding eenmaal heeft gelegd dan moet je echt sterk in je schoenen staan als je wat gaat drinken en er is coke in de buurt.

3. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Waar ben je precies ziek van? Heb je moeite met je cokegebruik of heb je moeite met het liegen tegenover je geliefde? Als je het idee hebt dat je je eigen gebruik niet in de hand hebt, lijkt het me verstandig professionele hulp te zoeken. Klinkt vrij simpel, maar ik snap dat dit een uitdaging is. Als je wilt blijven gebruiken, dan zou je toch eerlijk moeten zijn tegenover je vriendin. Het is in ieder geval geen schande hulp te zoeken, dit getuigt juist van zelfdiscipline.

Bas vindt dit leuk.
  4. Lager

Lager Newbie

Thx guys. Het is trouwens meer het liegen de hele tijd tegenover mijn vriendin, dat verdient ze echt niet. En dat is ook de reden dat ik er mee wil stoppen. Ik denk dat als ik geen vriendin had gehad ik dit topic niet eens had geopend.

5. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Dan is het enige juiste besluit toch gewoon eerlijk te zijn, dunkt me. Uiteindelijk komt de waarheid toch boven tafel, en dan heb je misschien je krediet verspeeld.

Goodluck!

6. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Wordt lastig als je zelf niet echt wilt stoppen. Als het mijn partner zou wezen zou ik het vervelender vinden als deze aan de coke zit dan aan de meeste andere middelen, coke is naar mijn inzien een stuk destructiever gekeken naar het algemeen plaatje. Jammer genoeg ontbreekt veel mensen die nuance.

ToetjesMonster, Casaan en AphexTwin vinden dit leuk.
  7. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Klopt.

En het probleem met coke is dat het je lang het gevoel geeft dat jij de touwtjes nog steeds in handen hebt. Als je het gevoel krijgt dat je gebruik problematisch wordt, heeft coke de regie al overgenomen. Het is een sneaky drug.

@Lager Goed dat je kwartje gevallen is. Je gebruik heel goed in de gaten houden nu en zoals hierboven al geadviseerd: eerlijk zijn!

Succes

8. Lager

Lager Newbie

Ik heb dus gelukkig wel de motivatie om te stoppen, ookal doe ik het voor mn vriendin. Ik ga binnenkort maar eens de moed bij elkaar verzamelen en het gesprek aangaan..

9. Lager

Lager Newbie

Dat is inderdaad precies wat ik ga doen, thx!

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Verslaving( hulp nodig
  1. RockMe.
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    1.205
  2. internetter
    Reacties: