Verslaving overschat?

lrllrlrr

Newbie
Hallo allen,

Ik ben een jongen van 19 jaar, en wil graag mijn verhaal kwijt en daarbij jullie eervolle mening.

De laatste tijd zijn er wat problemen m.b.t. mijn drugsgebruik. Mijn vrienden zijn van mening dat ik er te ver in doorga en willen zelfs mijn ouders waarschuwen. Ik was altijd al een stuk nieuwsgieriger dan de rest van mijn vrienden en heb daarom ook aardig geëxperimenteerd. De laatste tijd bleef ik echter hangen bij speed, wat ik ongeveer 6 maanden gebruikt heb. Hiervan wisten mijn vrienden na 3 maanden. Ongeveer een maand geleden sloeg ik er aardig in door en heb toen elke dag gebruikt, 2 weken lang, ongeveer 8 gram over die weken verdeeld. Nadat die 2 weken voorbij waren wilde ik er voorgoed mee stoppen, ik zat nog in een vroeg stadium van verslaving dacht ik zelf en ken mezelf goed genoeg om te weten wanneer ik ergens in doorsla. 2 dagen nadat ik gekapt was heb ik ruzie gekregen met een paar vrienden. Ik heb daarna aan ze verteld dat ik gestopt was met mijn speedgebruik. De reactie was in eerste instantie goed: ze begrepen het (dacht ik) en wilden me helpen. Nu is het twee weken verder, waarin ik niet heb gebruikt. Juist nu maken een aantal van mijn vrienden zich zorgen over me en willen dus zelfs mijn ouders inlichten. Ik heb het idee dat ze mijn verslaving overschatten. Wat denken jullie?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb het idee dat ze mijn verslaving overschatten. Wat denken jullie?

Ik heb geen idee. Zijn er redenen waarom ze zich na twee weken nog druk maken? Niet dat je uit de gevarenzone bent, maar is je gedrag veranderd? Heb je nog de behoefte om weer te gebruiken of misschien om het soms nog een keer te doen? Vraag aan je vrienden waarom ze zich zo druk maken, want op zich is het niet zo heel raar natuurlijk.

gia79

Experimenterende gebruiker
Ik heb t idee dat je jezelf erg serieus neemt en voldoende zelfkennis hebt. Je hebt de afgelopen periode wel veel gebruikt. Weet je daar je reden voor. Klinkt nl niet experimenteel meer... Ik hoop dat ze het overschatten. succes!!!

lrllrlrr

Newbie
Svali zei:
Ik heb het idee dat ze mijn verslaving overschatten. Wat denken jullie?

Ik heb geen idee. Zijn er redenen waarom ze zich na twee weken nog druk maken? Niet dat je uit de gevarenzone bent, maar is je gedrag veranderd? Heb je nog de behoefte om weer te gebruiken of misschien om het soms nog een keer te doen? Vraag aan je vrienden waarom ze zich zo druk maken, want op zich is het niet zo heel raar natuurlijk.

Ik denk dat de reden is dat ze er zelf weinig van weten en denken dat, omdat speed harddrugs is, ze dingen in hun hoofd halen als afkickklinieken. Op het moment dat ik ze namelijk vertelde van de 2 weken intensief gebruik, zijn ze steeds bezorgder geworden, terwijl ik er toen al mee gestopt was. Ik heb natuurlijk nog wel last gehad van cravings, maar die zijn steeds verder afgenomen. Op dit moment alleen nog sporadisch de gedachte aan pep, maar door mijn vrienden ga ik (misschien teveel) nadenken over hoe mijn gedrag veranderd is. Ik heb namelijk wel het idee dat ik qua gedrag wat veranderd ben, vooral net nadat ik gestopt was was ik vrij chagrijnig en kortaf. Dit is nu al weer een stuk beter, maar ik heb het idee dat mijn vrienden nu àl mijn gedrag anders beoordelen, ook de gewoontes die ik al had anders bekijken.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
maar ik heb het idee dat mijn vrienden nu àl mijn gedrag anders beoordelen

Op het moment dat je ze zoiets verteld gaan ze waarschijnlijk alle slechte eigenschappen van jou terugkoppelen aan de speed. Belangrijkste nu is om eerst voor je zelf duidelijk te maken dat je ermee gestopt bent en na een dergelijk kort gebruik zoals bij jou moet dat geen probleem zijn. Dat betekent niet dat je het moet onderschatten, speedgebruik komt vaak weer terug op het moment dat je denkt dat het allemaal wel meevalt, hou het dus wel in de gaten!

Als je het voor jezelf onder controle hebt zullen je vrienden vanzelf wel merken dat het geen probleem meer is.

Bovenaan