verslaving prazepam (lysanxia)

dnbfreak

Experimenterende gebruiker
Beste

Ik heb voor angstaanvallen prazepam (lysanxia) voorgeschreven gekregen, pak dagelijkse tussen de 2-5mg. Maak ik kans op afhankelijkheid bij die hoeveelheden?
ik zit nu in mijn examenperiode en dit helpt me aanzienlijk de stress te verminderen. Deze periode duurt nog 2 weken. Kan ik dan zonder probleem stoppen, als ik de hoeveelheid hetzelfde hou?

mvg

kankersteen (niet de echte rapper steen xD)

TiresSnow

Bewuste gebruiker
Beste

Ik heb voor angstaanvallen prazepam (lysanxia) voorgeschreven gekregen, pak dagelijkse tussen de 2-5mg. Maak ik kans op afhankelijkheid bij die hoeveelheden?
ik zit nu in mijn examenperiode en dit helpt me aanzienlijk de stress te verminderen. Deze periode duurt nog 2 weken. Kan ik dan zonder probleem stoppen, als ik de hoeveelheid hetzelfde hou?

mvg

kankersteen (niet de echte rapper steen xD)
Ik had dit ook voorgeschreven gekregen nadat ik enorme paniekaanvallen deed op het werk (Corona-verpleegkundige..)
Ik vond dat in heel weinig kon onthouden ... ik zei iets/vroeg iets, 5min later weer hetzelfde... ben er dan mee gestopt

transformated

Badass junkie
Ik heb Lysanxia vroeger gekregen toen ik nog jong was want op een gegeven moment waren me slaapverlammingen en nachtmerries te heftig want ik wou toen ook niet meer slapen en inslapen ging al moeilijk. Heb dit een 2-3 maanden genomen en het heeft wel wat geholpen. Waarom Lysanxia voor ik? Omdat ik toen nog 15 jaar was en hij nog niet direct een zwaardere slaappil geven. Maar goed geen 1 slaappil of whatever helpt tegen me slaapverlammingen dus heb ik ermee leren leven nu.
Ik ben wel gewoon zo gestopt met Lysanxia zonder last eigenlijk. Anders met je HA een afbouwschema maken voor de zekerheid.

TiresSnow

Bewuste gebruiker
Zulke effecten overkomen me ook wel eens...😂 ben je dan ook alles kwijt wat je net vast had?
Op een of andere manier is dat altijd heel flagrant tegen mijn moeder. Krijg dan altijd als antwoord: stopt eens met diene brol... moet zeggen, lysanxia ben ik ook effectief gestopt. Werd er onozel van 🤷🏻‍♀️

dnbfreak

Zulke effecten overkomen me ook wel eens...😂 ben je dan ook alles kwijt wat je net vast had?

De hamvraag is, hoe lang doe je dit al?
nu ongeveer een 1,5-2 tal weken. Heb nog 2 weken te gaan. Moet normaal 10mg per dag nemen volgens de dokter, maar ik heb genoeg effect bij 2-5mg per dag (druppels).

dnbfreak

Ik had dit ook voorgeschreven gekregen nadat ik enorme paniekaanvallen deed op het werk (Corona-verpleegkundige..)
Ik vond dat in heel weinig kon onthouden ... ik zei iets/vroeg iets, 5min later weer hetzelfde... ben er dan mee gestopt
Dit had ik de eerste dag toen ik de volle dosis van 10mg nam ook, heel vervelend.
Veel respect naar u en alle andere verpleegkundigen die alle last op zich krijgen in deze tijden!

dnbfreak

Ja, die kans is er wel denk ik?
Hoe gebruik je dat? Overdag of avonds voor het slapen of op random situaties?
2mg overdag en dan 2-3mg savonds, soms ook gewoon enkel savonds. Hangt van mijn gevoel af. Blijft ook lang werken merk ik. De dokter schreef me 10mg per keer voor maar dat ik te versuffend voor mij. Liever spreiden en max 5mg. Werkt voldoende

Bovenaan