verslaving valium?

supahgrass

Belezen gebruiker
hallo

ik slik al een goede maand +- 30 mg per dag, soms minder, meestal een pak meer.
kan het zijn dat ik er nu fysiek moet van ontwennen?
ik moet er wel bij zeggen dat ik ook graag drink dus ik weet niet welke verslaving het is...

de dokter heeft me 1 tranxene per dag (moet ze dag per dag ophalen) maar die halen nix uit.
als vroegere alcoholverslaafde kreeg ik 3x 50 in het begin en dan zo afbouwen

maar indien het toch een ontwenning van valium is zou Seroquel niet helpen? die heb ik altijd liggen tegen angstaanvallen enz

mvg

Supahgrass

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb het topic even verplaatst naar het verslavings subforum.

Of je na een maand al fysieke ontwenningsverschijnselen hebt weet ik niet, maar als je zo door gaat zal het niet lang meer duren in ieder geval. Ik zou echt even contact gaan zoeken met je huisarts of een verslavingsarts want als ik het zo lees slik je aardig wat medicijnen en drink je veel, als je niet al verslaafd bent dan ligt dat echt op de loer.

supahgrass

Belezen gebruiker
hallo

ik neem nu enkel valium... om af te kicken van de alcohol (duurt +-5 dagen), stel dat ik na die 5 dagen direct stop met valium en het blijkt dat ik ontwenningsverschijnselen krijg, met welke medicatie worden deze onderdrukt? Anti-psychotica? Neurloptica? producten zoas Seroquel en Zyprexa?

ik had graag info hieromtrent gekregen, liefst van mensen die zelf aan benzo's verslaafd geweest zijn en vanaf wanneer je probleemloos kan stoppen, of dat je ontwenningsverschijnselen krijgt?

Dit is zeer belangrijk voor mij aangezien ik na de ontwenning van alcohol via valium niets meer gebruik. Ik heb al plannen gemaakt om mijn leven 180graden om te slaan... drug en alcoholvrij

Met vriendelijke groeten,

Supahgrass

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Stapsgewijs afbouwen met valium , hoeveel mg neem je?
En helpt dit goed tegen de ontwenningsverschijnselen? Anders handig dit met je arts te bespreken.

Zou kunnen dat je baclofen krijgt om het te overbruggen.

Succes ermee!

Albedo

Wijs gebruiker
Ik zou de valium langzaam afbouwen. Anti-psychotische medicijnen werken pas goed na minstens 6 weken. Het is altijd afwachten of het goed werkt. Van Zyprexa kun je behoorlijk in gewicht aankomen.

supahgrass

Belezen gebruiker
hallo

Al zeker een maand a 6 weken tussen de 70 a100mg (echte Valium, er zit wel degelijk een klein verschil van kwaliteit met het generische diazepam en alle andere generische producten, beschouw het als benzinestations, bij de 'merkkwalitetstations" merk kost de diesel duidelijk een pak meer dan bij de lowbudget-stations), en daar is een reden voor: generische producten mogen een bepaald percentage afwijken van het orginele (duurdere) product.

Deze week nam ik max 60 mg omdat ik ook op tranxene zit voor mijn alcoholafkick.
(donderdag begonnen met 100mg tranxene, en dan iedere dag +- de helft er af en maandag krijg ik mijn laatste, eentje van 15mg).

En dat van die 6 weken bij anti-psychotica zoals Seroquel werkt bij mij al na een dik half uur. En ik neem dit zeer weinig, maar heb wel altijd een strip van Seroquel's 100mg (10 stuks) liggen.
Het is de bedoeling de benzo's en alcohol volledig achter mij laten, ga verhuizen eens afgekickt en me volledig op mijn nieuwe drug storten: DJ'en en muziek producen) en als ik mij angstig voel of een paniekaanval krijg dan neem ik een seroquel. meestal zelfs een halfje (50mg).

thx 4 the info

supahgrass

Belezen gebruiker
yezzz, perfect! Ik kan van die benzo's afkicken heb vandaag voor de eerste x nix genomen van benzo's en heb met seroquel van 50g gewerkt want soms is 100 net iets te veel voor mij en begin ik scheel en wazig te zien en val ik in slaap.

probleem opgelost dus!

grtz

Medic

Belezen gebruiker
Binnen enkele weken kan er al tolerantie en gewenning optreden.

Als je al meer neemt dan jou is voorgeschreven, dan is er in ieder geval al overgebruik c.q. misbruik in het spel.

Bovenaan