Verslaving + XTC

JGV

Newbie
sinds een maand of 3 gebruik ik ieder weekend xtc,
echt geweldig.. vooral met vakanties en kerst en oud&nieuw.

maar wat ik eigenlijk niet weet is of je er afhankelijk van kan worden..

ik ben wel 1x uitgegaan zonder xtc in die 3 maanden en merkte daarin gewoon dat ik het veel saaier vond en ging samen met vrienden opzoek om misschien toch wat te kunnen regelen.

wie weet of xtc verslavend kan zijn ? ben erg snel verslaafd aan drugs, dat heb ik al ondervonden.!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Als je elk weekend gebruikt gaat binnen no time de tolerantie opspelen en gaan de katers zo zwaar worden dat het het niet meer waard is. Beter wees je dat voor en houd je er lekker een paar maanden tussen.

JGV

Newbie
Exceptional Insight zei:
Als je elk weekend gebruikt gaat binnen no time de tolerantie opspelen en gaan de katers zo zwaar worden dat het het niet meer waard is. Beter wees je dat voor en houd je er lekker een paar maanden tussen.

Ja dat had ik zelf okal gemerkt, het begon bij een hevige space bij 1 pilletje.
nu heb ik met oud&nieuw 3 zwaardere pillen op..

heb hem aardig gespaced maar merk zeker wel dat je steeds meer nodig hebt!

nog paar vraagjes :
1. ik eet anderhalve dag niet (dus als ik bijvoorbeeld zaterdagavond ptjes neem) eet ik maandagmiddag pas weer.
2. ik heb vaak als ik opsta dat het even zwart word voor mijn ogen. dat heb ik laatste paar weken, kan het zijn dat dat komt door mijn drugsgebruik ?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
JGV zei:
nog paar vraagjes :
1. ik eet anderhalve dag niet (dus als ik bijvoorbeeld zaterdagavond ptjes neem) eet ik maandagmiddag pas weer.
Ja.

JGV zei:
2. ik heb vaak als ik opsta dat het even zwart word voor mijn ogen. dat heb ik laatste paar weken, kan het zijn dat dat komt door mijn drugsgebruik ?
Dat wordt bij mij altijd wel versterkt door slaaptekort.

KapiteinPinda

Belezen gebruiker

dat kan ook een gevolg zijn van het weinige eten. Merk je dat je dit verschijnsel vaker hebt nadat je weinig hebt gegeten? Heeft iets te maken met lage bloedsuikerspiegel geloof ik, maar ik weet het niet zeker.

acidboy

Badass junkie
Ja of het is orthostatische hypotensie, zegmaar lage bloeddruk ten gevolge van snel opstaan (puur door de zwaartekracht).

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
acidboy zei:
Ja of het is orthostatische hypotensie, zegmaar lage bloeddruk ten gevolge van snel opstaan (puur door de zwaartekracht).

ja dat is het sowieso, maar door bijvoorbeeld weinig te eten of weinig te slapen heb je hier veel sneller last van dan normaal, en is het heftiger.

JGV

Newbie
oke oke !

ja ik denk dat het een gevolg is dan van het weinige eten, want heb er sinds zondagavond eigenlijk last van en had dus ook niet gegeten !

vandaag heb ik wel goed gegeten en had het ternet weer ! nouja, nog maar even aankijken dus..
is best eng als je opstaat en je je ogen dicht moet doen omdat je anders knockout gaat !

maargoed ! :)

dankjewel voor al jullie reacties en ik hoor wel weer als er nieuwe tips en shit zijn ! :)

Sasex

Newbie
XTC is zeker verslavend zoals cocaïne bijvoorbeeld.
De ergste is dat het psychotische condities kan opwekken en bij sommige mensen zelfs schizofrenie, paranoia...

W.F.L.

Badass junkie
Sasex zei:
XTC is zeker verslavend zoals cocaïne bijvoorbeeld.
De ergste is dat het psychotische condities kan opwekken en bij sommige mensen zelfs schizofrenie, paranoia...

XTC is helemaal niet zo verslavend als cocaïne jongen.

Dopezilla

Badass junkie
Voor een xtc verslaving moet je vatbaar zijn.

Iemand die van zichzelf ongelukkig is zal snel verslaafd kunnen raken aan xtc, vanwege het gevoel van intens geluk dat deze drug oproept.

Het feit dat bij regelmatig gebruik de mdma-dip steeds erger zal worden draagt hier ook aan bij, zeker als de gebruiker door het vele gebruik een blijvende depressie krijgt. Dan zal deze enkel nog geluk kunnen ervaren onder invloed van xtc.

Het is echter veel minder verslavend dan coke. Coke hoef je niet eens zo leuk te vinden om er verslaafd aan te raken. Coke nestelt zich in je geest en blijft daar zitten, of je nu wilt of niet.

Olle

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Bizar dat op dit forum hem nog niemand heeft duidelijk gemaakt in dit topic hoe erg wekelijks gebruik eigenlijk is?

Kappen man, snel. :)

JGV

Newbie
jaaa dankjewel voor de reacties!!

ben ook bij ziekenhuis geweest voor andere problemen die ik had maar willen nu een bloedonderzoek enzo gaan doen omdat ze denken dat ik tegen depressiviteit aanzit door meer gezeikshit ! :wink:

nou iig bedankt voor al jullie reacties en ga ik zeker aan een vriendin van mij laten lezen, om haar ook te waarschuwen voor dingen die er kunnen gebeuren.

ik denk zelf dat wij allebei wel vatbaar zijn door dat soort dingen momenteel omdat we veel problemen hebben

Dankjewel !!

Lavalamp

Bewuste gebruiker
JGV zei:
jaaa dankjewel voor de reacties!!

ben ook bij ziekenhuis geweest voor andere problemen die ik had maar willen nu een bloedonderzoek enzo gaan doen omdat ze denken dat ik tegen depressiviteit aanzit door meer gezeikshit ! :wink:

Je weet toch dat die depressiviteit er komt doordat je Serotonine-peil helemaal vercrackt is?

Maar goed dat je wil veranderen :)

Edit: Succes.

SperSIZEboon

Badass junkie
JGV zei:
nog paar vraagjes :
niet eten tot maandag? tering hoe trek je dat

gewoon jezelf een beetje dwingen te eten daar voel je je daarna veel beter van.

haal l-tryptofaan capsules, dat helpt tegen het depressieve gevoel

JGV

Newbie
hee mensen !

dankje voor alle reacties, lees de laaste nu eigenlijk pas (was alweer vergeten) maargoed, bleek dus dat ik vitamine b12 tekort heb.. weet niet precies hoe het komt (dokters ook niet)

Iemand ervaringen mee ?

ben trouwens gestopt met wekelijks gebruik ! :) nu al 2 weken niet meer.. denk vaak terug aan die goede tijd maar kheb het er niet echt moeilijk mee hoor!

Is minder verslavend voor mij dan dat ik had verwachten. (dit geld voor mij eh, wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is ! ).

Mvg ! :wave:

SittaMan

Belezen gebruiker
Toch blijven volhouden om niet terug wekelijks te gaan gebruiken!
Je mag zeker niet denken van 'Nu ik er toch niet zo snel verslaafd aan kan graken, kan ik evengoed terug elke week doen'! Daar kan je je volgens mij toch stevig aan mispakken...

Oké, ik heb zelf nog geen ervaring met XTC, maar toch.. :tongueout:

JGV

Newbie
Hoezo dat ?
een verslaving is een verslaving toch ? en ieder zou daar wel z'n reden voor gebruiken :wink:
Ik bedoel.. mensen die drugs gebruiken (noem hier innd ook mezelf) die zijn soieso niet de sterkste personen! Ken mensen die nog nooit geprobeerd hebben.. je weet van tevoren dat bijvoorbeeld een ptje onwijs leuk is .. en mensen hebben ook wel tegen je gezegt ; Als je het doet, ga je het vaker doen !
Wil je zeggen dat dat niet zo is dan ?

btw. ik ben niet verslaafd aan xtc !:wink:

BacingsPen zei:
Deranged zei:
Mensen die spreken van een verslaving aan XTC/MDMA zijn een belediging voor het leven Zelf.

haha :P
:grin:

Dubz

Bewuste gebruiker
JGV zei:
mensen die drugs gebruiken (noem hier innd ook mezelf) die zijn soieso niet de sterkste personen!
Ben ik het heel erg niet mee eens.

Mensen die uit angst niets gebruiken zijn de zwakken.
Mensen die alles wat los en vast zit continu gebruiken zijn de zwakken.

Mensen die de verstandige keuzes maken en verantwoord met drugs om kunnen gaan, dát zijn de mensen met een sterk karakter.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
JGV zei:
ben trouwens gestopt met wekelijks gebruik ! :) nu al 2 weken niet meer.. denk vaak terug aan die goede tijd maar kheb het er niet echt moeilijk mee hoor!

Je spreekt hier alsof je er al maaaaanden van af bent, maar twee weken is echt helemaal niets! Pas als je 6 maanden helemaal clean kunt blijven, kun je zeggen of je er makkelijk van af kunt blijven of niet.

Arizona

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Mensen die spreken van een verslaving aan XTC/MDMA zijn een belediging voor het leven Zelf.

Waarom deze opmerking? Vind je dat mensen niet verslaafd kunnen raken aan MDMA of is er een andere reden?

Wacky

Badass junkie
Zijn precieze motivatie zou ik niet naar vragen, maar XTC is inderdaad wel 1 van de minder verslavende drugs. Maar het is dan de vraag wat de definitie van verslaving is. Er zijn best aardig wat mensen die te vaak xtc gebruiken (zoals elk weekend dus zelfs) en er weinig meer aan vinden om uit te gaan zonder xtc. Dat kun je een verslaving noemen, maar dat hoeft geen ernstige invloed op je leven te hebben en is redelijk makkelijk op te lossen door even niet meer uit te gaan of heel andere dingen te gaan doen met je zaterdag nacht.

Maar verslaafd alsin door de weeks gebruiken en hele dagen zin hebben om te gebruiken, en je verantwoordelijkheden daardoor ontlopen, dat gebeurt volgens mij zomaar niet met xtc.

Arizona

Bewuste gebruiker
Ik ben het met je eens dat de verslavingkskans bij MDMA laag ligt, maar misschien heeft de poster waar ik mijn vraag aan stel wel een hele andere reden bij zijn opmerking :wink:

JGV

Newbie
Verslaving, verslaving..
het is ook niet echt een verslaving, dat geloof ik niet..
het is gewoon verliefd zijn op het gevoel wat je hebt als je ptje ophebt.

Ik had niet echt een bedoeling bij mijn post. ik wilde weten hoe andere mensen hierover dachten en aangezien dit een drugsforum is is er geen betere plek om het te posten dan hier !

Ik weet ook wel dat ik niet kan zeggen dat ik niet ''verslaafd'' ben .. want 6 maanden niet nemen gaat me niet lukken aangezien ik bij feestjes zoals qlimax en al die grote feesten toch best een pilletje wil hebben.

Bovenaan