Verslavingsgevoelig ja / nee

Ik ben verslavingsgevoelig:

• Ja, ik ben gauw verslaafd aan een drugs

Stemmen: 50 58,1%
  • Nee, ik ben niet verslaafd te krijgen aan een drugs

Stemmen: 36 41,9%

• Totaal aantal stemmers
    86

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
At this time and day zou ik zeggen ja. Niet zozeer verslavingsgevoelig, maar ik verlang wel naar een high van welke soort dan ook. Mijn leven is op dit moment vrij "leeg" dus ook niet zo gek. Zolang ik echter wel druk bezig ben met dat leven weer opbouwen (Werk krijgen, therapie dat gaat starten binnenkort, financiële hulp in aanvraag) "mag" ik het ook van mezelf. Pas als alles om die high gaat draaien zou ik het zien als echt verslaafd. Zover zou ik het niet snel laten komen. Ik geef niet snel op. Dus in die zin, nee ben niet verslavingsgevoelig.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik heb dit niet gestemd voor alle duidelijkheid, ik denk dat ik ergens in het midden zit. :)

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nogal matige poll, het is kiezen tussen twee uitersten. Poll is inmiddels al een jaar of acht oud, dus die zal niet meer veranderd worden.

Ik vind verslaving een erg boeiend begrip. Het wordt vaak alleen maar gebruikt als het om verschillende vormen van drugs gaat. Op dat vlak zit ik al mijn hele leven goed. Nooit gerookt, zelden geblowd en nooit veelvuldig in bepaalde periodes. Geen moeite met alcohol gehad, nooit. Andere drugs, zoals XTC/MDMA veelvuldig gebruikt, maar ook altijd met appropriate tussenpozen. Dus, ik zal wel niet verslavingsgevoelig zijn.

Maar dat is niet waar. Ik ben zeer gevoelig voor snelle dopamine fixes die ik op een andere manier kan krijgen. Mijn hele puberteit heb ik voor het grootste gedeelte weggegamed en ook in mijn begin twintigerjaren heb ik moeite gehad om mezelf weg te houden van videogames. Wanneer ik me ongelukkig voelde - een staat die vaker wel dan niet voorkwam - schoof ik alle prioriteiten aan de kant om iets te doen waar ik competent in was en waar ik snel even een goed gevoel uit kon halen. Op een gegeven moment vond ik het niet eens leuk meer, maar was het "fuck het, ik ga gamen" circuit tussen mijn oren zo sterk geworden dat ik alsnog de ene na de andere dag hetzelfde deed. Ik ken zat mensen die totaal niet productief zijn in hun leven en op dezelfde manier snelle fixes zoeken, maar die zichzelf totaal niet verslavingsgevoelig achten. Ik heb het zelf inmiddels ook met YouTube. Daar kunnen genoeg mensen zich vast ook al vinden. Ik vind prioriteiten categorisch uitstellen voor snelle dopamine fixes dus ook al een vorm van verslaving. Om die reden kan ik me best aardig verplaatsen in een cocaine verslaafde, ondanks dat ik nog nooit coke heb gebruikt.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik vind dit ook nogal een extreme poll, omdat het me arrogant lijkt om te zeggen 'nee, ik ben niet verslaafd te krijgen aan een drug.' Er zijn ons al velen voorgegaan die die gedachte ook hadden en nu toch verslaafd zijn. Volgens mij kan iedereen in theorie verslaafd raken, als de juiste condities er maar voor zijn.

Dat gezegd hebbende zie ik mezelf over het algemeen niet als verslavingsgevoelig. Van mezelf al niet (hoewel ik wel met periodes verslaafd ben aan neusspray, en verder heb ik al jaren een kauwgum- en labelloverslaving, lol xD), maar buitensporig drugsgebruik past ook gewoon niet in mijn leven. Heb een drukke baan en moet zelfs nu al mijn experimenten met drugs echt 'inplannen' in mijn werkleven. Ik heb gewoonweg geen tijd voor katers of langdurig onder invloed zijn.

Soms wel irritant, want ik zou graag méér willen experimenteren dan ik nu doe, aan de andere kant ook wel zo gezond, want ik geloof dat er (veel) meer interessante dingen in het leven zijn dan drugs. Of dat die er in ieder geval zouden MOETEN zijn...

Bovenaan