Verslavingsrisico U-47700

Hallo allemaal!

Ik was onlangs aan het kijken op het internet voor iets nieuws om misschien eens te proberen en kwam uit op de (redelijke) nieuwe en onbekende stof U-47700. Deze zou een soort opiaat zijn van korte duur dat actief is op vrij lage dosissen.

Aangezien ik op een verstandige en verantwoordelijke manier wil omgaan met drugs doe ik altijd op voorhand veel research zodat ik weet welke risico's er zijn, wat ik moet doen in sommige situaties en welke stoffen ik beter vermijd.

Over heroïne is het zeer duidelijk dat je het best nooit probeert. Iedereen zegt dat je best het niet eens één keer doet aangezien je de smaak nooit zal vergeten en veel mensen het niet bij één keer (kunnen) laten. En ik wil natuurlijk niet het risico lopen op zo een grote verslaving.

Nu is mijn vraag, is U-47700 even 'gevaarlijk' op dat vlak als heroïne?
Of is het 'mogelijk' om U-47700 één of een paar keer te doen zonder dat ik de smaak nooit zal vergeten of (redelijke) grote kans loop op een verslaving.
Ik wil het sowieso niet meer dan een paar keer proberen.

Kan iemand hier een antwoord op geven of mij meer vertellen over deze stof of zijn ervaringen ermee delen?

Alvast bedankt!

The Iceman

Fool

Badass junkie
Het is ook prima mogelijk om heroïne te doen zonder er makkelijk verslaafd aan te raken. Heroïne heeft echter wat meer jaar als 'monopolie-opiaat' de kans gehad om een hoop verslaving (en in deze maatschappij daarmee een hoop rotzooi) te veroorzaken.

Ik heb vrij recent hier wat van geprobeerd en ja, wat valt er van te zeggen. Opzich is het best een leuke opiaat, maar qua effect sterkte vind ik middelen als morfine en fentanyl toch wel een stuk sterker. Dus in dat opzicht denk ik wel dat dit 'iets' vergevingsgevoeliger is dan bijvoorbeeld Heroine. Maar eigenlijk mag ik dat ook niet zeggen, want het zakje(125mg) was ook na 2 nachten op.

Heb je het gevoel dat eenmaal je een opiaat probeert, dat je nooit meer vergeet hoe het is (omdat het zo onschuldig lijkt)? Of is het volgens jou perfect mogelijk om U-47700 een dag of twee drie te bingen en het daar gemakkelijk bij te laten?

Fool

Badass junkie
Je kunt 'prima' een paar dagen bingen en daarna het weer laten voor wat het is, die kater toch veel te kut. Maar het lijkt me wel verstandiger om, als je een significante voorraad hebt, geen achtereenvolgende dagen te gebruiken. :wink:

Ik denk niet dat ik snel vergeet hoe het is, maar dat zegt eigen niets: ik vergeet ook niet hoe het was om mijn arm te breken. Dat je goede herinneringen aan iets hebt betekend niet direct dat je 'voorgeprogrammeerd' bent om dit zo vaak mogelijk te herhalen, de meesten van ons mensen zijn ver genoeg geëvolueerd om hier enigszins verstandig over na te denken. En dat kunnen wij mensen beter als je niet alleen in jezelf denkt, maar hier iemand anders in betrekt. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor alle opiaten geldt dat ze ontzettend verslavend zijn en dat je er mee moet oppassen, dat is niet enkel het geval bij heroïne. Dat gezegd hebbende ben je echt niet zomaar verslaafd na een enkele keer gebruiken of na een paar keer.

Ik heb ook geen heroïne gebruikt, maar wel de meeste andere opiaten. En sluit me bij Fool aan dat morfine of fentanyl sterker aanvoelen dan U-47700. Maar aan alle opiaten kun je makkelijk verslaafd raken als je het met de verkeerde reden (even alles vergeten bijvoorbeeld) gebruikt of het te vaak gaat gebruiken.

Persoonlijk heb ik voor mezelf de regel gesteld om minstens een maand tussen elke opiaat te laten, maar vaak zit er langer tussen omdat ik de effecten eigenlijk niet zo heel bijzonder vind.

Wat betreft het effect niet vergeten sluit ik me ook bij Fool aan, er zijn zoveel dingen die je niet vergeet maar daardoor raak je er nog niet aan verslaafd natuurlijk. Het gevaar om aan een opiaat verslaafd te raken zit hem denk ik hoofdzakelijk in wanneer je het gaat gebruiken om even al je problemen te vergeten. Je vergeet niet echt al je problemen, maar je wordt er ontzettend apathisch van. Niks maakt nog uit op dat moment, zowel de leuke als niet leuke dingen. Als je veel problemen hebt kan dit een uitweg lijken, maar in feite onderdruk je je problemen er natuurlijk alleen mee en komen ze keihard weer terug als je niet meer stoned bent.

Een ander gevaar om verslaafd te raken is simpelweg te vaak in korte tijd gaan gebruiken omdat het redelijk onschuldig lijkt in het begin. Voor je het weet ben je dan lichamelijk verslaafd aan opiaten en de afkick schijnt echt een hel te zijn, zelf geen ervaring mee gelukkig.

Kun je het een paar keer gebruiken? Jazeker, maar zorg dat je niet teveel in huis haalt, vantevoren duidelijke regels over de frequentie opstelt en je hier ook aan houd en niet gaat gebruiken om even alles te vergeten.

Hartelijk bedankt voor jullie reacties! Ik ben nu zelfzekerder over mijn idee en zal binnenkort dan eens een kleine voorraad inslaan (250 mg lijkt mij voldoende). Ik zal vooraf regels opstellen en zien dat ik mij hier aan houd. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de ervaring ermee moet ik zeggen.

En als ik het niet vergeet zal ik mijn ervaring(en) ermee hier posten :)

Ps: ik heb gehoord dat de eerste keer dat iemand een opiaat gebruikt, hij vaak misselijk zal worden en het effect eerder waardeloos zal vinden.
Daarmee mijn vraag, heeft iemand suggesties voor een 'goede' dosis voor de eerste keer U-47700?. Of als iemand mij een (gedetailleerd) 'plan' kan opstellen van dosissen, hoeveel uur je er tussen moet laten, etc etc. Het zou alvast handig zijn om een goede 'gids' te hebben voor mijn eerste paar keren :)

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Fool zei:
(...) vind ik middelen als morfine en fentanyl toch wel een stuk sterker. Dus in dat opzicht denk ik wel dat dit 'iets' vergevingsgevoeliger is dan bijvoorbeeld Heroine. Maar eigenlijk mag ik dat ook niet zeggen, want het zakje(125mg) was ook na 2 nachten op.

Het is een misvatting dat drugs met een sterker effect verslavender zijn dan die met een lichter effect. Vergelijk LSD of MDMA met nicotine, bijvoorbeeld.

Ik ga hier voorbij aan jullie discussie over de sterkte van opiaten: jullie hebben het natuurlijk over de lichamelijke afhankelijkheid en die neemt bij sterkere middelen ook sterker toe. Maar voor het welbevinden van de wat minder belezen passant is het misschien verstandig om te differentiëren tussen lichamelijke afhankelijkheid en geestelijke verslaving.

Net zoals het belangrijk is om het verschil te zien tussen verslavend en gevaarlijk / schadelijk. Ter illustratie van het laatste heb ik op deze site tot vervelens toe gewezen op de zeer schadelijke effecten van MDMA op de hersenen, met name het serotoninesysteem, met daarnaast het gegeven dat MDMA niet bijster verslavend is vergeleken bij veel andere stoffen.

*op stokpaardje springt en weggaloppeert*

*weer teruggaloppeert*

Oh jongens, effe OT nog: laat de opiaten lekker liggen in de schappen van de RC-boertjes. Hoe tam ze ook mogen zijn, het blijft bedrieglijk spul. Zoek maar eens op kratomverslaving. Als je het echter toch wel heel graag wilt proberen, LAAT HET DAN GODDOMME HELEMAAL LIGGEN. Het experimenteren met opiaten is voorbehouden aan diegenen die daar totaal geen interesse in hebben.

Bovenaan