"verstandig" gebruik coke

mobber94

Newbie
Vast heel herkenbaar voor velen... na de eerste experimenteren met coke compleet met katers, paranoia, rusteloosheid, lekker uit je dak enz... begint het een beetje een gewoonte te worden. Ik hou niet van hallucinerende middelen en coke is eigenlijk voor mij de enige drug waar ik echt van geniet. Dus hoe ga je er verstandig mee om?

Ik sport veel, eet goed, zorg goed voor mezelf en zorg dat coke geen groot aanwezig deel van mijn leven vormt. Maar is het weer zover dan snuif ik met gemak 2-3 gram in een nachtje weg. Ik baalde alleen altijd de dag erna: moe, slapen, hele dag naar de kloten. Het downgevoel kon ik altijd redelijk onder controle houden; jezelf voorhouden waar het van komt en gewoon normaal blijven doen. Intussen heb ik gemerkt dat ik veel minder last heb als ik naast de coke-alcohol combi veel water drink en ff wat eet voordat ik naar bed ga en op een redelijk normale tijd weer uit mijn nest kom. De dag erna functioneer ik daardoor zelfs redelijk normaal en ik plan mijn gebruik altijd zo dat ik de dag erna geen verplichtingen heb, kan ik lekker ff mijn gang gaan. Dat is voor mij de manier om er van te genieten zonder dat het mijn leven gaan beinvloeden. Misschien hebben anderen hier nog iets aan :wink:

Had een goed adresje in de buurt, maar de laatste tijd lijkt de kwaliteit achteruit te gaan. Ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen hier met dealers in het noorden van het land. En of de kwaliteit constant is of niet.

Holden

Bewuste gebruiker
Als je dit forum had doorgelezen wist je dat het aartsmoeilijk is om verstandig met coke om te gaan. Naar mijn mening gaan mensen die ongeveer 1 keer om de drie maanden snuiven "verstandig" met coke om. Als er regelmaat in je gebruik komt is het vaak al te laat en kan je spreken van een verslaving. Het is kutzooi, probeer ervan af te blijven of je gebruik te beperken tot 1 keer om de drie maanden.

mobber94

Newbie
Verstandig stond ook tussen aanhalingstekens :wink: coke gebruiken is per definitie niet verstandig maar wel lekker... net als tabak, alcohol en noem maar op. Mijns inziens zit een coke verslaving voornamelijk tussen je oren. Mijn gebruik wisselt, soms idd 3 maanden niet en dan ook geen behoefte en dan zo maar weer 2 weken waar ik 2-3 per week wat gebruik.

Ik kreeg alleen de indruk dat de laatste tijd steeds meer zooi in omloop lijkt te komen, zelfs al koop je zoals ik een brokje en niet versneden. Laatste paar keer was ronduit slecht, plakkerig, je neus na 2 snuiven compleet dicht, hoofdpijn... Vroeg me af of er meer mensen waren in deze omgeving die dat ervaren hebben.

Judas

Wijs gebruiker
mobber94 zei:
begint het een beetje een gewoonte te worden.... Ik hou niet van hallucinerende middelen en coke is eigenlijk voor mij de enige drug waar ik echt van geniet. Dus hoe ga je er verstandig mee om?

Zodra sos-gebruik een gewoonte begint te worden begeef je jezelf op een hellend vlak. Toen ik bij mijzelf constateerde dat het een bad habit werd, merkte ik dat ik het moeilijk werd om cocaine uit mijn bestaan te verbannen. Zelf na maanden met een schone neus rondgewandeld te hebben, bleef te verleiding erg groot om me weer in de roes te storten.
Dat verstandige gebruik is een illusie zodra coca een bestendige factor in je leven geworden is. Het duivels lekkere goedje zal in samenwerking met duistere, onbewuste driften die we allemaal in ons meedragen misbruik van je rationele motieven maken & nog erger met je op de loop gaan. Dat kan zo ver gaan dat er zelfs cravings ontstaan die overwegend rationeel van karakter zijn.: zodat hetzelfde verstand dat je toespreekt om er gecontroleerd mee om te gaan op andere momenten allerlei argumenten aandraagt waarom je weer eens een paar grammetjes weg moet gaan snuiven. Zodra deze vorm van "verstandig" coke-gebruik zich aandient is het einde zoek.

Aap

Experimenterende gebruiker
mobber94 zei:
Vast heel herkenbaar voor velen... na de eerste experimenteren met coke compleet met katers, paranoia, rusteloosheid,

Nee?

Ik heb nooit katers of een downgevoel na cokegebruik.

Sarori

Bewuste gebruiker
Ghanzibaldhi zei:
Dan heb je kutzooi.
Of je hebt er gewoon geen last van :P

Als de coke is uitgewerkt is meestal de energie wel op. Maar goed, dat krijg je ervan als je het met `geleende` energie doet.

Na een nachtje slapen heb óók ik nooit last van een kater na coke, laat stáán rusteloosheid of paranoia...dat maakt coke ook zo verleidelijk om weer te doen...it´s crashfree.

die rusteloosheid en paranoia ontstaan denk ik pas na herhaaldelijk en regelmatig gebruik...dan wordt je opgefuckt als je het niet meer hebt...en ontstaan de cravings, die Yeti zo mooi beschreven heeft....iets dat ik bij vrienden van mij wel heb waargenomen.

Verstandig gebruik is zo gebruiken dat JIJ er geen last van krijgt...ik denk dat bij iedereen die grens heel persoonlijk is. Maar zodra iets voor jou een regelmaat gaat worden betreedt je denk ik de gevarenzone. Voorkom dat je in je hoofd coke gaat linken aan speciale gebeurtenissen of activiteiten. Dan blijft het iedere keer weer nieuw....en dus leuk :)

cashcream

Newbie
Misschien is het niet merkbaar na 3 maanden, maar ik heb dus 3 maanden achter elkaar 1-2 gram per week gebruikt, en ik snoof de hele dag elke half uurtje een lijntje.
Dus ik deed ongeveer 0,25 gram per dag.
Als ik op dit forum dan lees dat anderen 0,5 tot 3 gram in een avondje opsnuiven vind ik het niet zo gek dat je daar iets van gaat merken.
Ik merkte dat al toen ik een keertje 1,5 gram in 1 dag ophad.
Die 3 maanden coke was wel de beste periode in mijn hele leven, gewoon puur door de coke, en nooit last van bijverschijnselen, dus de hele dag heerlijk in een roes :mrgreen:
Dus ik kan wel zeggen dat ik het toen verstandig heb gebruikt.
Regelmatig gebruiken zou dus geen kwaad kunnen zou ik willen zeggen, alleen ik weet niet wat er zou gebeuren als ik dat bijv. een jaar lang zo zou doen of het dan hetzelfde was.

atbboy

Bewuste gebruiker
cashcream zei:
Misschien is het niet merkbaar na 3 maanden, maar ik heb dus 3 maanden achter elkaar 1-2 gram per week gebruikt, en ik snoof de hele dag elke half uurtje een lijntje.
Dus ik deed ongeveer 0,25 gram per dag.
Als ik op dit forum dan lees dat anderen 0,5 tot 3 gram in een avondje opsnuiven vind ik het niet zo gek dat je daar iets van gaat merken.
Ik merkte dat al toen ik een keertje 1,5 gram in 1 dag ophad.
Die 3 maanden coke was wel de beste periode in mijn hele leven, gewoon puur door de coke, en nooit last van bijverschijnselen, dus de hele dag heerlijk in een roes :mrgreen:
Dus ik kan wel zeggen dat ik het toen verstandig heb gebruikt.
Regelmatig gebruiken zou dus geen kwaad kunnen zou ik willen zeggen, alleen ik weet niet wat er zou gebeuren als ik dat bijv. een jaar lang zo zou doen of het dan hetzelfde was.

:hearteyes: , had ik het geld maar!

Oom Klaas

Badass junkie
Hoe haal je uit een kwart gram 24 lijntjes, als ik er van uit ga dat je 12 uur wakker was.

dat is 10 mg per lijn...dit klinkt een beetje ongeloofwaardig.

cashcream

Newbie
Het was eigenlijk elk half uur tot een uur, en uiterlijk 2g in de week dus gedeeld door 7 ipv acht.
En misschien was de tussentijd zo nu en dan ietsjes langer, maar de lijntjes waren iets van 5 cm lang, tja kan er ook niet meer van maken.

atbboy

Bewuste gebruiker
Als je 1x snuift blijven je herinneringen er van voor altijd opgeslagen in je hersenen en krijg je een verlangen naar coke. (Correct me if i am wrong.)

Oom Klaas

Badass junkie
cashcream zei:
Het was eigenlijk elk half uur tot een uur, en uiterlijk 2g in de week dus gedeeld door 7 ipv acht.
En misschien was de tussentijd zo nu en dan ietsjes langer, maar de lijntjes waren iets van 5 cm lang, tja kan er ook niet meer van maken.

Ik kan er wel meer van maken, bijna iedere coke gebruiker overdrijft over zijn of haar gebruik. Niet eens bewust bij de meesten, het is gewoon de vorm van denken die nog een tijd blijft hangen. Ieder half uur een lijntje zou dus ook weer heel goed iedere 2 of 3 uur een lijntje geweest kunnen zijn. 'k Zeg niet dat het bij jou zo was hoor.

Chris Pontius

Badass junkie
atbboy zei:
Als je 1x snuift blijven je herinneringen er van voor altijd opgeslagen in je hersenen en krijg je een verlangen naar coke. (Correct me if i am wrong.)

Uiteindelijk zijn bij mij die verlangens overgegaan.

Chris Pontius

Badass junkie
Holden zei:
Chris Pontius zei:
atbboy zei:

Keep up the good work :)
Kost mij geen moeite hoor :)
Ik heb ingezien wat voor een idiote drug het eigenlijk is en dan is het kinderspel :P.
Ik zou niet eens precies weten hoelang het geleden is, ik gok 3-6 maanden ondertussen.

Holden

Bewuste gebruiker
Chris Pontius zei:
Chris Pontius zei:
atbboy zei:

Kost mij geen moeite hoor :)
Ik heb ingezien wat voor een idiote drug het eigenlijk is en dan is het kinderspel :P.
Ik zou niet eens precies weten hoelang het geleden is, ik gok 3-6 maanden ondertussen.

Da's goed hè! Ik gebruik nu 1x/maand maar heb nu al bijna anderhalve maand niets meer gebruikt en voel me er lichamelijk beter bij! Ik moet wel toegeven dat ik er soms nog wel aan denk en héél veel goesting in heb, mja..cravings. Als ik rationeel ben: coke is serieuze bagger. Als ik emotioneel ben: ik heb goesting in coke :) Maar doorbijten is de boodschap zeg! Ik ga nu proberen twee maanden te stoppen, ik hou jullie op de hoogte :)

Hislordship

Wijs gebruiker
Verstandig gebruiken van coke zie ik als 2 hoogstens 3 keer per jaar een avondje coke snuiven.
Ik vind het ook veels te duur om vaker te gebruiken en de risico's zijn me ook een beetje ''Te'' om het vaker te gebruiken.

Op deze manier hou je het ook leuk en word het geen gewoonte.

vitafitfit

Experimenterende gebruiker
Het zal best kunnen, maar wat ik bij mezelf en in mijn omgeving merk is dat het bij coke wel heeeeel moeilijk is om het verstandig te gebruiken. Het verstandigst zou natuurlijk zijn om het bij 1 keer te houden maarja, daarvoor is het veels te lekker...
Ik hoop dat het je het zo volhoud! Ik wou dat ik dat had!

Holden

Bewuste gebruiker
Vigilante zei:
Drugs gebruiken is niet verstandig.
Verstandig gebruik bestaat niet, bij geen enkele drugs.

imo

Verstandig gebruik bestaat idd niet; het is immers niet "verstandig" om drugs te nemen.

Maar mensen met veel (levens)ervaring, de nodige intelligentie én zelfkennis kunnen naar mijn mening een drug wel BEWUST gebruiken.

Heel ironisch natuurlijk omdat drugs juist op je bewustzijn werken.Ook al heb je veel verstand, (levens)ervaring én zelfkennis, eens je in de ban bent van coke (of een andere drug maar bij coke gaat dat wat rapper), krijgt dat prioriteit en onderdruk je (on)bewust je verstandelijke redenering mbt tot de drug.

De ironie zet zich verder in mijn conclusie: de mensen met ervaring, verstand en zelfkennis gaan een drug mijns inziens minder rap misbruiken. Zij gebruiken vaker "bewust" (oorzaak & gevolg inschatten). Niettegenstaande hebben zij het wel moeilijker wanneer ze beseffen dat er misbruik in het spel is. Dit vanwege hun (zelf)kennis..
Minder verstandige mensen gaan een drug vaker misbruiken; maar denken hier niet zoveel bij na en zijn mentaal vaak (onbewust) rustiger. Zij hebben mijns inziens minder moeite met drugsmisbruik, maar gaan na verloop van tijd wel harder tegen de lamp lopen dan de vorige groep..

Begrijp me niet verkeerd; ik maak geen onderscheid tussen bewuste en onbewuste druggebruikers. Externe factoren spelen immers vaak een grote rol bij de oorzaak van het gebruik. Dit was meer een subjectief/informatief stukje dan een feitelijke bijdrage :grin:

Probeer je bewust goed te voelen bij druggebruik. Weet wat oorzaak en gevolg zijn en geniet er vooral van. Zorg er wel voor dat LEVEN (hobby's, sport, werk, relatie, gemoedsrust,..) prioriteiten zijn. NIET drugs!

Bovenaan