Vervanging voor xtc/MDMA?

Hey people! :)

Ik heb in augustus 2 techno festivals gepland staan, er zit een periode van 3 weken tussen de festivals.

Nu gebruik ik normaal gesproken altijd xtc op een feest, maar hier zit altijd een periode van minimaal 2 maanden tussen. Nu, deze zomer, ligt dat net even anders. Ik heb verder nog geen feesten gepland maar 3 weken achter elkaar vind ik wel erg kut voor mijn hersenen! Tevens ook voor het gevoel (wat al steeds minder wordt, of er nu 2 maanden tussen zit ja of nee).
Nu zit ik mijzelf dus te bedenken wat ik het beste kan nemen op deze festivals. Voor het tweede festival staat het eigenlijk al vast, dat wordt pure MDMA. Voor het andere feest heb ik wel iets nodig (lees: ik ben de hele dag op het festival en ik hou van dansen en van techno, immo). Op mijn vorige feest heb ik geprobeerd zo lang mogelijk nuchter te blijven, maar ik kreeg toch echt het begin van de avond zulke zere voeten (zo zonde!). Dit is de reden waarom ik eigenlijk wel iets nodig heb.

Nu heb ik in het verleden wel eens 4FMP gebruikt en ook 1 keer speed. 4FMP(4-FA) vond ik chill, alleen het is een designerdrug dus ik ben sceptisch. Bovendien zou het naar mijn mening ook niet echt kunnen om dit te gebruiken op het eerste feest, omdat dit ook op je serotonine werkt en dat is dus alsnog geen oplossing voor het probleem?
Speed vond ik niet bijzonder, ik moest er vrij veel van nemen voordat ik iets meer voelde dan alleen wat energie. Toen ik daar eenmaal was voelde ik me wel goed, maar net als gevolg: veel te lang wakker geweest en niks waard te zijn. Ik kan het me niet permitteren om echt niet niet te slapen (vorige keer heb ik 1 nacht en vervolgens nog een halve nacht wakker gelegen), ik moet namelijk gewoon weer werken maandag.

Wat zijn jullie ervaringen? Naast alles wat ik hierboven genoemd heb, heb ik nooit andere drugs gebruikt. Zijn er nog drugs die (redelijk) goed getest zijn en waar je een festival goed door mee kan komen?
Op het internet lees ik voornamelijk designerdrugs wat ik toch wel scary vind aangezien je nooit weet wat het op de lange termijn voor gevolgen kan hebben. 'Herbal XTC' (natuurlijke XTC?) lees ik ook, maar dan alleen maar slechte verhalen, dat het niet zou werken enzo. Maar mochten jullie ervaringen anders zijn lees ik dat graag!

Thanks alvast voor jullie reacties.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wat dacht je van de combi coke en een paar drankjes? Is best leuk op een festival. Je bent dan niet wappie of echt in een roes maar het is zeker leuk. En energie zat krijg je er van.
Nadeel van coke is wel dat je vaak moet nemen, zeker vergeleken speed. Dus vaak naar de dixie of een stil hoekje moeten lopen. Van coke slaap je ook niet geweldig maar beduidend beter dan van speed. Je moet natuurlijk niet een uur voor vertek nog een lijn nemen want dan lig je wel nog lang wakker. Ook is coke en drank een duur geintje vergeleken vele andere soorten drugs. Of is coke niet wat je zoekt?
Of anders een lage dosering van 2cb? Ik heb daar (nog:wink:) geen ervaring mee maar anderen hier zeker wel. Als je laag doseert schijnt het een licht xtc effect te hebben. (Ik hoop het dit jaar te gaan testen maar dan in een iets hogere dosering en thuissetting, want dan trip je op 2cb).

@Dunnetjess33 , coke is niet helemaal wat ik zoek! Slechte ervaringen mee in mijn omgeving, en zoals je zegt wordt dat wel een super duur dagje.
2CB ben ik wel nieuwsgierig naar, maar ik heb juist gehoord dat dit op een festival een no-go is? Maar misschien inderdaad met een hele lage dosering? Alsnog zegt mijn gevoel dat het niet helemaal verstandig is, maar ervaringen zijn welkom! Thanks voor je reactie :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@Dunnetjess33 , coke is niet helemaal wat ik zoek! Slechte ervaringen mee in mijn omgeving, en zoals je zegt wordt dat wel een super duur dagje.
2CB ben ik wel nieuwsgierig naar, maar ik heb juist gehoord dat dit op een festival een no-go is? Maar misschien inderdaad met een hele lage dosering? Alsnog zegt mijn gevoel dat het niet helemaal verstandig is, maar ervaringen zijn welkom! Thanks voor je reactie :confused:mile:
Dat klopt zeker. Er wordt geadviseerd dat eerst in een thuissetting uit te proberen. Al zijn er hier ook mensen die het gelijk op een festival hebben genomen. Daar krijg je vast nog wel info over van de 2cb "kenners" hier. Veel plezier alvast op je festival!

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben het met Dunnetjess eens, 2C-B is the way to go! Het is dan wel een research chemical, maar wel een die al lang meegaat en waar redelijk veel over bekend is.

Linkje: https://drugsforum.nl/threads/2c-b-veel-gestelde-vragen-alles-voor-je-eerste-keer.59274/

Ik zou op een feestje beginnen met zo'n 13mg à 15mg, dat is de dosis waarbij het een beetje trippy kan beginnen te voelen maar vooral erg lekker voelt. (Bijnemen verlengt de trip wel maar verhevigt hem niet, daarom adviseer ik een íets hogere startdosis.)
10mg is de threshold, maar het verschilt toch per persoon (en een net-niet ervaring is veel vervelender dan lichte visuals).

Puntje: bij 2C-B is dosering erg van belang op het effect, en (zeker de laatste tijd) is de hoeveelheid per pil niet erg betrouwbaar. Laat dus, niet alleen voor je veiligheid maar ook voor je plezier, je pil zeker testen!

Lekker bezig trouwens met je verstandige druggebruik, dat zouden er wel meer mogen doen :thumbsup:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
2C-B is een prima alternatief inderdaad. Ik raad je echter wel sterk aan om het eerst thuis te proberen. Dit vooral omdat sommige mensen zelfs op lagere doseringen heel heftig op 2C-B reageren en het te trippy vinden voor op een festival, terwijl anderen juist ook op hogere doseringen het nog prima naar hun zin hebben op een festival. Zolang je het niet eerst probeert, weet je niet tot welke groep je behoort en mocht je tot de eerste groep behoren dan is dat echt niet leuk op een festival.

Een dosering van 2C-B aanraden is hierdoor ook lastig overigens, ik neem op een feest eigenlijk altijd zo'n 25mg aangezien ik alles daaronder te licht vind. Maar voor anderen is 25mg al een zware dosering waar ze veel te hard op trippen dan.

Nadeel van 2C-B is wel dat het effect heel kort duurt. Na zo'n 2 a 3 uur wordt het effect vaak al snel minder. Je kan dan echter nog wel prima bijdoseren, dat maakt het niet heftiger maar verlengt het effect. Ik neem zelf vaak als tweede dosering weer dezelfde dosis als waarmee ik gestart ben.

Fijne reacties, thanks!!
Ik ga eerst 2CB thuis proberen, maar nog wel even wat vraagjes hierover. Hoe zit dit dan met de tolerantie die je opbouwt? Stel ik doe 2cb thuis over 2 weken en heb medio augustus een festival, is het effect dan niet minder?
En ik denk dat er een verschil zit tussen thuis 2CB nemen en op het festival qua hoeveelheid wat je moet nemen, of is dit niet zo? Raden jullie aan om bij beide keren dezelfde hoeveelheid te nemen en dan eventueel bij het festival bij te nemen op het moment dat het uitwerkt?
@Psychedelibee
@Fenrir thanks ook voor de link, ik ga het zeker doorlezen.
Toppertjes zijn jullie!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fijne reacties, thanks!!
Ik ga eerst 2CB thuis proberen, maar nog wel even wat vraagjes hierover. Hoe zit dit dan met de tolerantie die je opbouwt? Stel ik doe 2cb thuis over 2 weken en heb medio augustus een festival, is het effect dan niet minder?
En ik denk dat er een verschil zit tussen thuis 2CB nemen en op het festival qua hoeveelheid wat je moet nemen, of is dit niet zo? Raden jullie aan om bij beide keren dezelfde hoeveelheid te nemen en dan eventueel bij het festival bij te nemen op het moment dat het uitwerkt?
@Psychedelibee
@Fenrir thanks ook voor de link, ik ga het zeker doorlezen.
Toppertjes zijn jullie!
De grootste tolerantie is na 1 a 2 weken weer weg, het beste is dus om er 2 weken tussen te laten.

Ik zou voor nu gewoon even dezelfde dosering thuis als op het festival aanhouden. Op een festival is het een stuk heftiger dan thuis, dus normaal gebruiken de meesten thuis een stuk meer maar het gaat nu bij jou vooral om te zien hoe je erop reageert. Maar houd er dus wel rekening mee dat het een stuk heftiger is op een festival, mocht je het thuis al vrij heftig vinden dan kun je dus beter of het helemaal niet op een festival doen of de dosering omlaag doen op het festival. Kijk daarbij gewoon goed naar je ervaring en gevoel.

Ik heb besloten a.s. zaterdag voor het eerste 2CB te gebruiken. Dit stond al langer op mijn lijstje om eens te proberen (mijn eerste keer trippen :) ).
Ik ga denk ik niet voor een extreem lage dosis omdat ik het wel gelijk goed wil meemaken! Misschien skip ik het festival deze zomer, volgend jaar nog een editie. Misschien maak ik wel een tripreportje.
Hebben jullie nog dingen die aan te raden zijn om te doen tijdens de trip? We gaan het waarschijnlijk rond 19:00 uur nemen.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Hebben jullie nog dingen die aan te raden zijn om te doen tijdens de trip? We gaan het waarschijnlijk rond 19:00 uur nemen.

Ik zou ervoor zorgen dat je het volgende klaar hebt staan:
- Chille playlist (misschien een paar verschillende maken, per genre?)
- Tekenspullen/verf
- Een leuke film (Belle en het Beest heeft héél mooi kleurgebruik!)
- Lekkere snoepjes of fruit, voor als je honger krijgt
- Een schone, opgeruimde badkamer (dan kun je evt. douchen of in bad)
- Mooie posters/tekeningen/filmpjes om naar te kijken - alles met patronen en veel kleur is fijn!
- Evt. lachgas klaarleggen (best fijne combi)
- Gezelschapsspelletjes, een stock kaarten, dobbelstenen, ...

Knuffelen en massages en zo zijn ook fijn, een chillplek met kussens en dekens is dan ook altijd ideaal.

Een wandeling maken is ook leuk! Je voelt zelf wel aan of je dat op dat moment kunt handlen. En anders blijf je lekker thuis!

Misschien maak ik wel een tripreportje.

Ik kijk ernaar uit :) enjoy!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Glowsticks zijn een must have. Verbind ze met elkaar en hang ze in vormen op in de ruimte waar je tript. Verduister de ruimte maak licht met kaarsen of kerstverlichting op verschillende standen is ook een aanrader. Succes met de 1ste keer!

Yaizer

Bewuste gebruiker
Ja glowstick is bij mij ook een must-have. Heb wel is op lichte dosissen 2cb naar een feest geweest en beviel mij goed. Leuk alternatief.

Overigens zou ik zelf voor pep of keta gaan. Ghb is kut doseren anders had ik dat wel gedaan met pep.

Waarom ik liever coke niet op een feest gebruik is omdat ik anders elk half uur a drie kwartier weer stiekem sleutelpuntjes moet weg werken. Kan nauwelijks genieten van de muziek en ik moet weer terug naar de wc om bij te nemen. Ik doe het veel liever in een thuis setting waar ik gewoon open kan gebruiken en kan nemen wanneer ik wil :)

Hoi mensen, ik kan het niet laten even een update te plaatsen! Ik vind het niet echt tripreport waardig.
Ik heb uiteindelijk voor de 20 mg. gekozen. Het was pure 2CB in een capsule. De 2 mensen waarmee ik was hadden capsules tussen de 30 en 40 mg. Ik had eerlijk gezegd best wel verwacht dat trippen 'eng' zou zijn, dat het allemaal super vaag zou zijn. Vaag was het soms wel, maar eng zeker niet. Zodra ik ergens op focuste begonnen dingen te vervormen en wat me erg opviel was dat dit ook vaak op de muziek gebeurde. Ik had verder wel echt spaceartikelen nodig voor mijn gevoel (zoals een kleed met patronen die gingen vervormen), schilderijen en licht.
Ik ben ook nog even naar buiten geweest en dit was ook wel een aparte ervaring. Het was net alsof je zicht sowieso al anders is, alsof dingen licht van kleur veranderen en weer terug veranderen in hun originele kleur. De dingen waarop je je concentreerde bewogen gewoon een beetje.
Al met al ben ik blij dat het niet eng ofzo was. Maar, ik vond het wel heel erg jammer dat ik (de mensen waarmee ik was trouwens ook), alleen een visuele trip had. De reden waarom ik psychedelics het meest tof vind, is omdat je mindset er vaak creatiever van wordt en ik om mij heen heb gehoord dat je aardig wat inzichten kunt krijgen op het moment dat je over dingen praat of over dingen nadenkt, omdat je net even wat anders (en vaak positief) denkt. Ik hoop dit ooit nog eens te bereiken, maar misschien met truffels en niet met 2CB? Ik heb echt de indruk dat 2CB puur en alleen op de visuals is gericht, en ik denk zelf dat ik mezelf daar niet een hele nacht op kan vermaken.
Verder heb ik maar een uurtje tot 1,5 uur een beetje getript met visuals etc, daarna was het eigenlijk voorbij. Mijn 2 vrienden hadden dat ook, die hebben uiteindelijk nog speed en XTC bijgenomen. Ik niet, want dit was niet mijn doel om 2CB te doen (ik had juist het voornemen om zo min mogelijk andere drugs te gebruiken op feesten etc.) Plus combineren doe ik voor mijn eigen veiligheid en hersenen niet. Ik heb alleen nog 2 jointjes gerookt vannacht!
Al met al, vond ik het niet veel bijzonders. :confused:mile: Ik zou het eigenlijk ook niet zo snel op een festival doen, omdat ik de energie wel miste en ik de visuals toch wel spacie vind denk ik op een festival. Ik merkte dat buiten, toen bewogen de bomen een beetje enzo, en ik denk dat ik te prikkelgevoelig ben om dat te handelen op een festival. Veel indruk natuurlijk al, laat staan met dat. Plus de trip die maar 1,5 uur duurde, tsja...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Die vele indrukken op een festival moet je wel kunnen handelen inderdaad met 2C-B op. Dat het erg kort duurt is jammer inderdaad, maar ik neem vaak nog wat bij om het effect te verlengen dan.

Techneut

Bewuste gebruiker
Ik zou zelf nooit 2CB op een feest doen. Lekker aan het begin van de dag een paar puntjes pep en wat biertjes de rest van de dag. Kan je ergens halverwege de nacht vast wel slapen. En anders 4FMP inderdaad, maar dat werkt ook op je serotonine en zit slapen er vaak ook niet in.

Bovenaan