vette huid

louki

Newbie
was ik weer eens.

nu met de vraag als ik gestopt ben met de g of in eens veel minder ga gebruiken (bv na 3 of 6 maanden 24/7) krijg ik altijd een hele vette huid vooral mijn gezicht. is dan bagger vet.

meer mensen die dit probleem bekent voor komt? kan er hier weinig over vinden vandaar de vraag?? :confused:

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ik heb het als ik veel ghb gebruik dan krijg ik ook vette huid en acne.
Gewoon minderen en/of stoppen is voor mij de oplossing

Flameon

Badass junkie
Vettige huid is bagger inderdaad. Heb ik ook wel eens last van na een avondje te zwaar stappen. Weet niet of het in jou geval met de ghb te maken heeft. Het kan ook zijn dat de ghb je huid deed uitdrogen en je het dus toen minder zag.
Gezicht goed wassen met water en niet met zeep is mijn advies!

Spor

Wijs gebruiker
Flameon zei:
Gezicht goed wassen met water en niet met zeep is mijn advies!

Waarom niet met zeep ? Ik heb hier ook regelmatig last van, maar verzorg mijn gezicht gewoon iedere morgen en avond goed met zeep en pads. Die lijkt redelijk goed te werken.

Waarom zou zonder zeep beter zijn ?

Flugeltje

Wijs gebruiker
Onze huid maakt van nature een eigen huidcrèmepje aan wat gemaakt wordt door onze huid zelf . Reiniging met (vaak) ook nog warm water en zeep haalt dit eigen gemaakte huidcrèmepje er te rigoureus af. Daardoor wordt het zwakzure huidfilmpje er afgehaald waardoor de huid opnieuw gestimuleerd moet worden dit weer zo vlug mogelijk aan te maken. Dit is door de natuur zo geregeld om onze huid te beschermen tegen invloeden van buitenaf.

Nu is wassen met water en zeep voor de vette huidsoorten (acne) niet zo erg. Want dit huidtype maakt zo wie zo teveel talg aan waardoor deze pH waarde niet zwakzuur is maar naar de alkalische kant loopt. Daardoor hebben de huidbacteriën en milieu invloeden op dit huidtype meer kans zich hun vervelende “werk”te doen en er ontstaan ontstekingen.

Maar vooral de vochtarme/droge huidsoorten waarbij er zo wie zo al te weinig vocht/vet afscheiding is. is de aantasting van dit huidfilmpje door water en zeep te rigoureus waardoor de mensen met deze huidtypen daarna dan ook een behoorlijk schrale huid zullen hebben. De huid kan hierdoor soms ook behoorlijk gaan trekken, jeuken en zelfs schilferen.
De aan het huidtype aangepaste reinigingsproducten zullen de huid niet alleen op een milde manier schoonmaken, daar zijn ze tenslotte voor. Maar ze kunnen het eigen huidcrèmepje ook niet te veel belasten. Daardoor zult u in de praktijk ook merken dat u, na het reinigen met een aan uw huidtype aangepast product, geen last meer heeft van schilferen, jeuken, schrale en/of rode plekjes. Dit ontstaat vooral op de gevoeligste plaatsten in het gezicht zoals de wangen en rond de neus.

Spor

Wijs gebruiker
als iedere vraag op dit forum zo duidelijk beantwoord werd, zou het een stuk informatiever zijn !

Bovenaan