Vicieuze cirkel

DeLiefste

Newbie
Hallo forumleden,

De afgelopen drie maanden heb ik elk weekend aan de drugs gezeten met vrienden. We maken geen combinaties in drugs, behalve met het gebruik van speed, dat gebruiken we er altijd bij (zelf gebruik ik vrijwel geen speed). Het betreft hier om de volgende producten die we gebruiken;

MDMA - 300-600mg
LSD - 100-200ug
2c-b - 18-24mg
Speed - 300-700mg

Ik maak mij zorgen om mijn geestelijke en fysieke toestand. Ook al merk ik vrijwel geen negatieve effecten (met uitzondering van LSD) in het dagelijks leven, ben ik toch vrij angstig voor de gevolgen. De negatieve effecten waren namelijk behoorlijk ernstig in het begin, waarnaar dezen steeds meer begonnen af te zwakken. De positieve effecten daarentegen worden niet veel minder - we vermaken ons altijd geweldig (ook al was het in het begin wel superrrrrrr geweldig).

Ik vraag mij heel erg af; wanneer moet ik ophouden? De informatie over langdurig drugsgebruik is zo vaag en heel erg verschillend. Iedereen vertelt wat anders - net of iedereen zijn eigen theorie heeft gefilosofeerd.

Heeft er iemand ervaring met het gebruik waar ik op dit moment in zit? Ben je nog verder gegaan dan dat ik ben, en zo ja; wat heb je eraan overgehouden?

Ik hoop dat jullie mijn vicieuze cirkel kunnen doorbreken met goed advies.

Alvast heel erg bedankt,
De Liefste

Smikkel

Experimenterende gebruiker
Hmm ten eerste, goed dat je er zo open over kan praten en een topic er over durft te openen,
Zegt al veel over je, ook goed dat je bij jezelf afvraagt of het wel goed is enzo.

Natuurlijk is elke week drugs in je systeem geen goed idee..
Ik weet niet hoe het zit met LSD/2C-B maar ik raad je sowieso af te stoppen met MDMA, niet geheel, maar laat de MDMA maar 2-3 maand gewoon links liggen.. Dit stofje speelt heel veel met je serotine, en serotine zorgt er weer voor dat jij je gelukkig voelt. Elke keer als je MDMA neemt verbruikt het veel van de serotine, na gebruik is het stofje vrijwel op in je lichaam, dat verklaard ook het depressieve gevoel.

Door veelvoudig MDMA gebruik beschadig je je serotine receptoren zo erg dat in sommige gevallen je serotine niveau nooit meer als vanouds zou zijn. Ik weet niet veel van je gebruik af, maar ik wil wel graag voorkomen dat je teveel schade oploopt.

Ik denk dat ik je wel een nuttig antwoord heb gegeven, neem anders even een kijkje in mijn topic over mijn drang naar drugs -> http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=53505 daar staan veel reacties die je wellicht zouden kunnen helpen.

Ondanks dat ik ook niet altijd even braaf ben qua drugs gebruik raad ik je aan of echt wel te minderen. Als je toch de drang hebt om wat te nemen, probeer dan voor een drug te kiezen die niet al te schadelijk is. Zoals 2C-B is vrij onschadelijk, tenzij je het natuurlijk te vaak gebruikt. Zelfde geldt voor 4-FMP, heb een onderzoek hierover gelezen en het schijnt dat je lichamelijk binnen een week totaal hersteld bent van 4FMP ( Sneller zelfs ). Dit neemt niet weg dat het alsnog vrij schadelijk kan zijn omdat het een research chemical is.. Er is vrij weinig over het lange termijn gebruik en gezondheidsrisico's.

Als je vragen aan me hebt, stel ze gerust!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
First of all: serotine = serotonine. Voor de rest klopt je omschrijving voor deze neurotransmitter wel.

Zoals smikkel aangeeft moet je allereerst beginnen met instellen van de 3 maanden regel met betrekking tot XTC. Uiteindelijk gaat iedereen kapot bij elk weekend aan de pillen, het neemt zoveel van je serotonine. Dit stofje geeft je nog niet alleen dat euforische liefdesgevoel, het reguleert ook je stemming, zelfvertrouwen, slaapritme, concentratie etc etc. Als je om de 3 maanden pillen neemt hebben je hersens voldoende tijd om te herstellen. Vergeet niet: het duurt maanden om je serotonine weer op een normaal peil te krijgen. Ik ben zelf ook niet erg onschuldig met XTC, en ik snap wel dat je die 3 maanden regel totaal niet ziet zitten. (ik smokkel ook wel) Probeer dan in ieder geval 2 maanden aan te houden, dan kan je alsnog 6 per jaar XTC gebruiken.

Ik geloof niet dat LSD en 2-cb direct heel beschadigend zijn voor je hersenen, maar ga er maar vanuit dat bij excessief gebruik van deze middelen je vroeg of laat de consequenties gaat ondervinden. HPPD kan voorkomen bij te veel trippen bijvoorbeeld. Dit is al een aandoening waarbij je visuele waarnemingen al verstoord zijn. Deze psychoactieve stoffen kunnen daarnaast ook onderliggende stoornissen zoals schizofrenie en psychose's triggeren (triggeren is in dit geval dat het gebruik van middelen dergelijk ziektes kunnen oproepen die aanvankelijk onder de oppervlakte lagen)

Daarnaast raad ik aan je vrienden in te lichten over de gevaren van regelmatig, gestructureerd speed gebruik. Je geeft zelf al aan dat je vrienden dit veel gebruiken. Ik gebruikte vroeger ook niet zoveel speed, maar de laatste paar maanden zijn de pauzes die ik voorheen hanteerde met betrekking tot gebruik aanzienlijk gereduceerd. Sterker nog, op dit moment schrijf ik deze tekst terwijl ik met een pep kater rondloop. Speed is behoorlijk verslavend en je zult zien dat bij regelmatig gebruik het steeds moeilijker is ervan af te blijven. Ik zou het op dit moment niet eens meer uit mijn leven weg willen denken. Niet dat zwaar eraan verslaafd bent, maar de kick en het gevoel gewoon te chill.

Ik zou je als advies geven niet met alles te stoppen, maar in ieder geval te minderen. Stel voor jezelf regels op die je verstandig acht. Ik denk dat iedereen die langdurig gebruikt heeft wel een tik van de drugsmolen meekrijgt. Er zijn niets voor niets (ongeschreven) regels die aangeven op wat voor manier je harddrugs verantwoordelijk kan gebruiken. Op de trimbo's site staan ook goede tips om de schade te beperken.

Zelfde geldt voor 4-FMP, heb een onderzoek hierover gelezen en het schijnt dat je lichamelijk binnen een week totaal hersteld bent van 4FMP ( Sneller zelfs ).

Klopt, de kater is ten opzichte van pep veel minder groot. Grootschalig gebruik van 4-FMP geeft echter op termijn wel schade die ongeveer overeenkomt met pep. Deze stoffen zijn natuurlijk vrij nauw aan elkaar verwand. Met 4-FMP op blijf ik ook zonder moeite 40 uur wakker.

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik vraag me dit ook vaak af. Ik gebruik nu rond de 2 jaar wel eens XTC en speed en ik vraag me ook wel eens af hoe ik dit de komende jaren voor me zie. In ieder geval zijn de twee posts boven mij wel een redelijk antwoord op mijn vragen, dus thanks daarvoor :) . Ik wil er wel aan toevoegen dat er veel te weinig onderzoek is gedaan naar 4-FMP om te oordelen over de schadelijkheid, dus pas daar mee op. En daarnaast was er een man bij National Geographic die een overdosis LSD had gehad en sindsdien zich nergens meer op kan concentreren en allerlei andere hersenschade had (ik weet zijn exacte woorden niet meer, tijd geleden). Hier wil ik wel aan toevoegen dat ik de Drugs Inc. serie redelijk subjectief vind, in de aflevering over XTC werden tijdens één avond filmen gelijk 3 mensen met een ambulance afgevoerd. Maar de moraal is in ieder geval dat je schade aanricht bij jezelf wanneer je teveel kloot met processen in je hoofd.

Fool

Badass junkie
Voor een overdosering LSD mag je anders ook aardig je best doen, lukt je niet zomaar met die zegeltjes. :P

Bovenaan