Ik vind dat ik niet verslaafd ben.
Ja ik rook wel iedere dag een jointje.
Wat is een verslaving. Heeft iedereen daar dezelfde definitie bij?
Dit zegt wiki
Een
verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een
gewoonte of middel afhankelijk is. Wanneer de persoon deze gewoonte of
substantie niet heeft, zal het
gedrag van de persoon voornamelijk gericht zijn op het verkrijgen en innemen van het middel of het handelen naar de gewoonte,
ten koste van andere activiteiten. Als het lichaam deze stof of gewoonte moet loslaten kunnen er ernstige
ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon.
Ik heb jarenlang op exact die plek gestaan, ik vond mezelf niet verslaafd, maar ik denk nu dat ik dat wel was...
Wiet is voor mij echt een "soft drug", het is een dagelijkse gewoonte met een "zachte vriendelijke dwangmatigheid".
De wens / gedachte: "Ik wil een week geen wiet roken om mijn tolerantie af te bouwen zodat het beter werkt" is bij mij
kansloos.
Het gebruik ging bij mij regelmatig ten koste van andere activiteiten, de keuze "Zaterdag stoned cocoonen?" of "Zaterdag met de auto ergens heen?" is praktisch altijd op "stoned cocoonen!!" uitgelopen. Zelfs als ik wist dat mijn partner dat liever anders gezien had en ik haar met mijn keuze teleur zou stellen.
Ik heb dagelijks wiet roken altijd "een slechte gewoonte" genoemd, als ik een dag / week / maand geen wiet kon roken dan had ik daar mentaal & fysiek weinig tot geen last van...
Maar als ik het wel zou kunnen en mijn wiet ineens op was, zou ik vrijwel zeker 30 minuten door de regen gefietst hebben om het te gaan halen zodat ik niet tot de volgende middag hoefde te wachten om mijn gewoonte ongestoord voort te kunnen blijven zetten...
In plaats van "ernstige ontwenningsverschijnselen" heb ik eerder "ernstige gewenningsverschijnselen" opgelopen: Door "tegen beter weten in" dagelijks een pure joint te roken had ik er veel teveel van nodig, heb ik er veel teveel aan uitgeven, en heb ik
alsnog zeer weinig echt kwalitatieve highs behaald...
Ondanks dat ik glashelder inzag dat
alleen in de weekenden blowen mij een 100x beter resultaat zou opleveren, bleef ik toch consequent proberen om gewoon stug dagelijks hoog te doseren in de hoop dan ook wel een soort van mijn doel te kunnen bereiken... Wat alleen maar paranoia en een constant hoge tolerantie opleverde.
Momenteel is het voor mij duidelijk:
Ik kan er gewoon echt niet verstandig mee om gaan!
Ik zal dan blijkbaar toch wel verslaafd zijn...