Voelde de XTC niet echt, na een dag rust.

Djones

Newbie
Vrijdag naar Awakenings geweest.
Als eerst hadden wij een halve 1.45 mlligram pil genomen.
Omdat wij eigenlijk toch al dachten dat die halve niet genoeg was, hebben wij na een half uur er een hele tegenaan gegooid.
Een dik uur nadat ik die halve op had en die hele ook inmiddels achter de kiezen had, begonnen wij toch flink te spacen.
Het geluid klonk geweldig en iedereen leek heel statisch te dansen.
De vloer leek schuin om hoog of naar beneden te lopen en heel relaxed kon ik zo tussen de mensen door dansen.
Dit was echt een heerlijk gevoel, zoals ik eigenlijk hebben wil als ik XTC gebruik.
Na 3 kwrtier of een uur later hebben wij er nog maar 1 tegenaan gegooid, en vanaf dat moment echt geweldig gedanst tot 7 uur.

Na zaterdag niet te zijn geweest, gingen wij wel weer op zondag.
Deze keer besloten om dan maar meteen met een hele te beginnen.
Van te voren had ik net zoals op vrijdag 2 glaasjes wijn gedronken en nu ook een paar snuifjes coke erbij gehad

Maar goed, vlak voordat wij naar binnen gingen hadden wij die hele pil dus genomen en verwachtte wij grootse dingen.
Maar na een uur voelde wij toch eigenlijk niets.
Wel voelde ik een zeker gloed in mijn voorhoofd zoals ik die altijd heb bij XTC, maar echt doordringen deed het niet.
Na zo'n 3 kwartier hebben wij er toen maar een tweede tegenaan gegooid.
Even wachten, maar ook nu bleef het echte gevoel uit.
Ik voelde mij een beetje op het randje van wel en niet spacen.
Dus wij gingen even zitten en een jointje roken, kijken of dat misschien de XTC aan kon wakkeren.
High werd ik wel een beetje maar toch bleef het echte space gevoel weg.
Wij hebben er daarna nog 1. en later een laatste halve bij gedaan, maar dat heeft allemaal niets meer mogen uitmaken.

Mijn vraag is, is het normaal dat dit soort dingen gebeuren?
En zijn er mischien dingen die ik kan doen, om dit de volgende keer te voorkomen?
Het was namelijk echt heel jammer dat wij die avond niet geheel los konden gaan.

st an

Bewuste gebruiker
waren het dezelfde pillen? en is het ook niet zo dat coke het xtc gevoel overheerst ofzo?

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Hmm vaag nooit van gehoord.
Moeten idd andere pillen zijn geweest,dat de coke de pillenrush overroelt lijkt me onwaarschijnlijk.
zelfs na wat drank en joint.

matthijs

Badass junkie
Je tollerantie voor xtc zal er sowieso voor gezorgd hebben dat je minder voelde maar dat je helemaal niets voelt is raar.

Djones

Newbie
Ik voelde wel wat.
Overigens waren het precies dezeflde pillen, maar het sterke space gevoel was daar niet.
Ook kreeg ik niet zo'n droge mond als normaal.

J0rrit

Badass junkie
coke overheerst pillen, zolang je coke ng werkt, kan je pil opkomen maar voel je helemaal niets van.

krissie

Newbie
Waarschijnlijk is de eerste avond al je serotine verbruikt. Dit heeft weer een paar dagen/weken nodig om weer helemaal op niveau te komen. Zonder serotine ook geen gespace..

Trip Unit

Bewuste gebruiker
matthijs zei:
hoe weinig serotonine je ook hebt... vaag hoor je toch wel te worden.
Ja precies.
zowieso van 1 avond spacen gaat je serotonine niet op,maar het zou wel kunnen zijn dat je wat minder zou voelen van 1 dan normaal,maar helemaal niets....

cunt

Wijs gebruiker
Trip Unit zei:
matthijs zei:
Ja precies.
zowieso van 1 avond spacen gaat je serotonine niet op,maar het zou wel kunnen zijn dat je wat minder zou voelen van 1 dan normaal,maar helemaal niets....
na 1 avond kan je serotonine wel opraken hoor, als je echt goeie pillen hebt (en zo klinkt het verhaal wel.) en je neemt ze de volgende avond weer. sta je eigenlijk alleen strak en blijf je alleen wakker, maar word je niet echt vaag.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
cunt zei:
Trip Unit zei:
matthijs zei:
Ja precies.
na 1 avond kan je serotonine wel opraken hoor, als je echt goeie pillen hebt (en zo klinkt het verhaal wel.) en je neemt ze de volgende avond weer. sta je eigenlijk alleen strak en blijf je alleen wakker, maar word je niet echt vaag.
Bron dat serotonine kan opraken na 1 avond xtc.
Volgens mij gaat je serotonine zowieso nooit helemaal op,maar blijft op een low level.

Hype

Bewuste gebruiker
MDMA knalt echt enorm hard in op je serotonine levels en moet eigenlijk met tussenpozen van minstens 3-4 maanden gebruikt worden om de goede experience te houden. Als je het doet om door te kunnen dansen, ga dan lekker sossen of speed gebruiken (hoewel ik daar zelf nooit aan zou beginnen en het ook eigenlijk zou willen afraden). Als je gaat voor de mdma experience dan is het helaas pindakaas.

J0rrit

Badass junkie
wat een onzin watr iedereen altijd zegt. Heb zelf zeker 2.5 maand vrijdag en zaterdah zowat elke week gedaan. En ja de 1e week was t chillste, daarna niet meer dat ik hou van iedereen gevoel, ofja, niet meer zo sterk elke keer, ma het was zeker aanwezig. 2.5 maand erna had ik alleen het dubbele nodig, maar werd zeker nog steeds zo waus, zelfs wauser omdat ik gwn meer nam.

krissie

Newbie
DarkScope zei:
wat een onzin watr iedereen altijd zegt. Heb zelf zeker 2.5 maand vrijdag en zaterdah zowat elke week gedaan. En ja de 1e week was t chillste, daarna niet meer dat ik hou van iedereen gevoel, ofja, niet meer zo sterk elke keer, ma het was zeker aanwezig. 2.5 maand erna had ik alleen het dubbele nodig, maar werd zeker nog steeds zo waus, zelfs wauser omdat ik gwn meer nam.

en waarschijnlijk is het zo dat als je een aantal maanden geen x meer gebruikt, je dan weer bijna net zo'n heftige rush krijgt als de 1e keer...

Trip Unit

Bewuste gebruiker
krissie zei:
DarkScope zei:

en waarschijnlijk is het zo dat als je een aantal maanden geen x meer gebruikt, je dan weer bijna net zo'n heftige rush krijgt als de 1e keer...
Ja klopt.
Gebruik minimaal 2 a 3 maanden geen x meer en dan zul je zien dat je weer gaat spacen als een kip

zaagmans

Bewuste gebruiker
Hype zei:
MDMA knalt echt enorm hard in op je serotonine levels en moet eigenlijk met tussenpozen van minstens 3-4 maanden gebruikt worden om de goede experience te houden. Als je het doet om door te kunnen dansen, ga dan lekker sossen of speed gebruiken (hoewel ik daar zelf nooit aan zou beginnen en het ook eigenlijk zou willen afraden). Als je gaat voor de mdma experience dan is het helaas pindakaas.

Zo zit het inderdaad in elkaar. Serotonine is de stof die je het vrolijke gevoel geeft. Je hebt daar maar een bepaalde hoeveelheid van. Als je een pil pakt wordt deze voorraad snel leeggetrokken (of in ieder geval een groot deel daarvan). Als deze voorraad op is, werkt de pil nog wel oppeppend, maar het bewustzijnsveranderende gevoel is er niet meer. Het heeft dus ook geen zin om heel veel pillen te pakken.

Ik heb zelf 17 jaar pillen geslikt. Vroeger veel, nu nog een paar keer per jaar. Ondanks dat ik nu nog maar een paar keer per jaar iets doe, heb ik nooit meer dat fijne gevoel van vroger.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ik kan het redelijk goed bij 1 maal in de maand houden, maar moest mdma steeds hetzelfde gevoel geven als de eerste keer zou ik moeite hebben om niet elk weekend te gebruiken

Bovenaan