Voetbal & Drugs

stoner88

Experimenterende gebruiker
Ligt het aan mij, of zijn voetbal en drugs onafscheidelijk van elkaar?
Één van mijn beste vrienden zit op voetbal, en daar smoken ze wat af. Ook schijnt er flink te worden gesnoven. Is dit overal in de randstad zo?

Eergisteren in de krant toch ook, Jonathan Reis (spits PSV) heeft coke gebruikt en wordt ontslagen. Google voetbal en drugs en je hebt binnen een halve seconde 231.000 resultaten.

Ervaren jullie dit ook op deze manier? Wat vinden jullie daarvan?

Laat het me weten :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Drugs horen gewoon bij de mensheid, ik zie het niet als iets wat specifiek aan voetbal te linken is...

Chris Pontius

Badass junkie
Marla Singer zei:
Drugs horen gewoon bij de mensheid, ik zie het niet als iets wat specifiek aan voetbal te linken is...
Ik zie anders wel een hoop lijnen.

Dopezilla

Badass junkie
Hoe lang zijn die lijnen op zo'n veld? Van alleen de stip zou ik al een overdosis scoren.

Nou ja, het is ook een teamsport, natuurlijk.

Olle

dain

Bewuste gebruiker
Gewoon een plek waar jongeren/mensen in vriendschappelijk verband samenkomen. Eender waar ik ben zie ik wel druggebruikers (vooral wiet dan, wat mensen voor de rest doen weet ik minder snel, omdat ik me daar zelf niet echt mee bezighoud) En dat is niet omdat ik er actief naartoe ga, als je er relaxed over bent doen anderen dat ook, en voetbal zal een plek zijn waar dat relaxt er wel is.

stoner88

Maar een andere goede vriend van me, eveneens een levensgenieter die van tijd tot tijd weleens blowt, zit op korfbal en daar hoor ik nooit zulke verhalen over? Is dat omdat dat "mietjes" zijn?

Berbatov

Bewuste gebruiker
stoner88 zei:
Maar een andere goede vriend van me, eveneens een levensgenieter die van tijd tot tijd weleens blowt, zit op korfbal en daar hoor ik nooit zulke verhalen over? Is dat omdat dat "mietjes" zijn?

Ja want drugs zijn natuurlijk kankervet ouwe jeweet.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
stoner88 zei:

Oh, dus dat betekent gelijk dat alle korfballers meteen "mietjes" zijn en niet aan drugs doen? Beetje kort door de bocht hoor! :rolleyes:

W.F.L.

Badass junkie
Er wordt in elk geval flink wat speed en coke gesnoven in Engeland, dus ik vermoed dat dat wel overal zo is? Op de voetbal dan he..

SperSIZEboon zei:

:grin:

Zowiezo heb ik de indruk dat sport en stimulanten beter samen gaan dan blowtjes en sport ofzo. Vind het in elk geval niet vreemd om amfetamine en coke te zien opduiken bij sport. Ook de fans zijn er niet vies van. :grin:

Voetbal blijft een volksgebeuren en drugs trouwens ook. Er zijn nog wel andere redenen, maar ik weet niet of die wel opgaan in Nederland. Mods, soulboys, punkers en skinheads gebruikten allemaal speed en velen daarvan gingen ook naar de voetbal.

Dit is een interessant artikel over drugscultuur trouwens:

http://www.irvinewelsh.net/journalism.aspx?jid=25

Irvine Welsh zei:
Substances once seen as elitist and carrying a certain kudos are now common across the social spectrum. Nowadays, football hooligans probably consume more cocaine than yuppies, the price of a gram of coke having fallen from about £100 to £40 in the last ten years. Many of the same hoolies, in turn, would now disdain ecstasy because at one or two quid a throw, it simply can’t be up to much – just a kid’s drug

stoner88

Marla Singer zei:
stoner88 zei:

Oh, dus dat betekent gelijk dat alle korfballers meteen "mietjes" zijn en niet aan drugs doen? Beetje kort door de bocht hoor! :rolleyes:

Zo bedoelde ik het niet, ik had die zin ook beter moeten formuleren. Ik doelde erop dat korfballers volgens mij door aardig wat mensen als mietjes worden aangezien.

Chris Pontius

Badass junkie
stoner88 zei:
Marla Singer zei:
stoner88 zei:

Zo bedoelde ik het niet, ik had die zin ook beter moeten formuleren. Ik doelde erop dat korfballers volgens mij door aardig wat mensen als mietjes worden aangezien.
Ik denk wel dat het zo is hoor.
Er zit ook een groot verschil tussen het dope gebruik van bv MAVO leerlingen en VWO leerlingen.

Flameon

Badass junkie
Ik weet ook niet zo goed waarom ze die Reis eigenlijk hebben ontslagen. Drugsgebruik was tijdens winterstop, dus tijdens prive. Mijn inziens moet iedereen doen in zijn prive tijd wat hij wilt doen.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Hier bij de voetbal drinken ze alleen bier. Blowen wordt gezien als een misdaad als je op voetbal zit hier...

En over dat filmpje, kan iemand die kale kapot maken hij is debiel bezig.

stoner88

cropp zei:
Immo zei:
cropp zei:
jammer dat niemand de spieren heeft om hem dat hele plein over te meppen, alleen om hem zijn plek te wijzen...

Hij heeft wel gelijk...
waarom is ie boos dan?

Hij is waarschijnlijk zwaar onder invloed, anders maak je je toch niet druk om zulke shit. En ik zou me, denk ik, ook afzijdig houden als ik zo'n gast voor me ziet staan. Ik ben geen pussy maar als iemand in zo'n bui is bemoei ik me er liever niet mee. Zo'n gast staat niet voor zichzelf in.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
In mijn vorige voetbalteam werd er behoorlijk wat geblowd. Voor en na de wedstrijd (Ik zelf niet, want ik ben heel fanatiek en dat gaat niet samen met stoned zijn). En sommigen hadden ook gesnoven zaterdagnacht en gingen dan voetballen. Na een tijdje was dat niet leuk meer. Nu zit ik in een ander team en daar drinken we alleen na de wedstrijd.

Maar er wordt genoeg afgesnoven/geblowd/gedronken voor en na de wedstrijden. Vooral op de lagere niveaus. Ook op de tribune van voetbalwedstrijden (ik ga af en toe naar de Kuip) wordt er veel geblowd, gedronken en gesnoven.

stoner88

ImmortalTech zei:
In mijn vorige voetbalteam werd er behoorlijk wat geblowd. Voor en na de wedstrijd (Ik zelf niet, want ik ben heel fanatiek en dat gaat niet samen met stoned zijn). En sommigen hadden ook gesnoven zaterdagnacht en gingen dan voetballen. Na een tijdje was dat niet leuk meer. Nu zit ik in een ander team en daar drinken we alleen na de wedstrijd.

Maar er wordt genoeg afgesnoven/geblowd/gedronken voor en na de wedstrijden. Vooral op de lagere niveaus. Ook op de tribune van voetbalwedstrijden (ik ga af en toe naar de Kuip) wordt er veel geblowd, gedronken en gesnoven.

Zit je nog wel op dezelfde club?

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Jazeker. En ik zit ook nog in het team met 5 mensen van het vorige team, maar dit keer hebben we een paar regels vastgesteld. Namelijk dat we niet meer onder invloed spelen en op de afgesproken tijd aanwezig zijn. Dit jaar gaat het dan ook veel beter en is het veel gezelliger :)

stoner88

ImmortalTech zei:
Jazeker. En ik zit ook nog in het team met 5 mensen van het vorige team, maar dit keer hebben we een paar regels vastgesteld. Namelijk dat we niet meer onder invloed spelen en op de afgesproken tijd aanwezig zijn. Dit jaar gaat het dan ook veel beter en is het veel gezelliger :)

Maar je blowt wel, toch? Heb je dan nooit de neiging gehad om mee te blowen met die gasten? Als mijn vrienden een joint opsteken en ze bieden hem aan mij aan, wint toch wel altijd de wil om mee te doen. Hoewel ik daarna geen wedstrijd hoef te spelen. Hoe blijf jij sterk genoeg om nee tegen een joint te zeggen voor een training of wedstrijd?

Andrew

Badass junkie
stoner88 zei:
ImmortalTech zei:

Maar je blowt wel, toch? Heb je dan nooit de neiging gehad om mee te blowen met die gasten? Als mijn vrienden een joint opsteken en ze bieden hem aan mij aan, wint toch wel altijd de wil om mee te doen. Hoewel ik daarna geen wedstrijd hoef te spelen. Hoe blijf jij sterk genoeg om nee tegen een joint te zeggen voor een training of wedstrijd?
Door het gewoon niet te willen denk ik? Als je sterk van geest ben kan je tegen alles nee zeggen.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Andrew zei:
stoner88 zei:
ImmortalTech zei:

Door het gewoon niet te willen denk ik? Als je sterk van geest ben kan je tegen alles nee zeggen.

Ik blow wel, maar ik rook alleen hasj. Aangezien de meeste joints gevuld zijn met wiet, is het niet moeilijk om er 'nee' tegen te zeggen. En als het een keer wel hasj is, dan zeg ik gewoon 'nee' omdat ik nooit wil verliezen en al helemaal niet door mijn eigen schuld.

W.F.L.

Badass junkie
De logica van blowen en XTC tijdens het spelen van een match ontgaat mij. Vooral van blowen/MDMA dan. Tenzij je het voor de grap doet, maar neem dan gewoon een bal mee naar het park ofzo, haha. Zowiezo voetballen als je de nacht ervoor gesnoven hebt en brak bent, fout. Enkel snuiven net voor/tijdens de voetbal zie ik het nu van in omdat dat prestatieverhogend werkt voor spelers. Maar het is ook heel erg gevaarlijk en er hebben er genoeg mogen boeten. Gewoon dom dus. Ik vind dit echt getuigen van een aanmodder-attitude haha. Voetbal moet je nuchter spelen vind ik. De supporters doen maar wat ze willen. Daar wordt in elk geval wel wat afgesnoven en gedronken. :grin:

Marla Singer zei:

Hij heeft wel gelijk. Korfbal is ook voor mietjes :grin:

Frank123

Wijs gebruiker
plee-rol voetbal is sowieso geniaal als je wat op hebt ( pils, wiet, whatever )

benodigdheden:
-nacht
-pleerollen
-aansteker
-wasbenzine

drenk de wc rol in wasbenzine en steek deze aan. En dan voetballen ! geniet van de kleur en de strepen licht.
( let op dat je schoenen niet in brand vliegen, en probeer onder geen enkele omstandigheid te koppen. )

Bovenaan