• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

VOLLEDIG fout gegaan op 30 gram Hollandia

dd80

Newbie
Waar: bij mij thuis, alleen...
wanneer: begin juli 2014
wat: Dubbele dosis van de sterkste soort.

Ik wil even dit report met jullie delen, omdat ik het aan iemand kwijt wou en misschien ook om mensen te waarschuwen voor de mogelijke gevolgen van psylocibine. Ik heb enkele jaren geleden al eens truffels geprobeerd, dat waren toen echter heel lichte (tampanensis en maar 10 gram), de effecten die ik toen kreeg waren eerder onschuldig tegenover wat ik nu meegemaakt heb; lacherig gevoel, spot die gedimd werd en weer feller aan ging, de televisie leek verder te staan, de letters van de ondertiteling begon door elkaar te slaan enz.. Allemaal heel leuk, braaf en onschuldig...

Vorige maand kwam ik opeens met het idee om echt eens heel straf te gaan en echt de effecten te ondervinden: what could possibly go wrong, right...?

Dus zogezegd zogedaan, ik nam de trein naar Amsterdam en ben daar in een smartshop (Azarius) binnengegaan. 'Voor mij 2 porties Hollandie asjeblieft' Ironisch gezien was de vrouw haar antwoord: nou das flink, ga je toch niet gelijk nemen hé? 'Nee nee, is ook voor men broer', zij: Oké is het je eerste keer? 'Nee, voor men broer wel' . Zij: nou, oké laat hem maar beginnen met een halve portie en na 45 minuten kan ie nog lekker de tweede helft nemen als ie wil, hebben jullie ook wel een tripsitter? 'Jaja' ik dacht bij men eigen: moei je toch niet zo, ik ben een grote jongen doe wat ik wil, ik neem ze gewoon allebei zelf. Achteraf gezien wist die vrouw heel goed waarmee ze bezig was en waren haar adviezen MEER dan gegrond...

Eens thuis heb ik ze om 18:00 ingenomen met het idee dat het rond middernacht over zou moeten zijn en ik gewoon kan gaan slapen. Beide verpakkingen opengedaan, ik had die dag enkel 's morgens wat Kellogs genomen en viel bijna om van de honger. Heel lang op geknauwd tot het echt een papje in men mond was, vind de smaak eigenlijk lang niet slecht, speciale geur ook, het is een beetje als weed: eens je het geroken hebt herken je het voor de rest van je leven...

Ik had een komische filmpje opgezet (50 first dates) om in een goede mood te geraken. Na amper 10 minuten begon ik de effecten te merken echt heel bizar. Het begon dat de patronen op mijn kussens in de zetel begonnen rond te draaien en groter en kleiner werden, werd ook al wat vaag in men hoofd, niet meer volledig in de realiteit. Daarna ging het allemaal in een stroomversnelling en na amper 30 minuten na inname zat ik al serieus te trippen. Ik begon in de zetel te smelten, de muur ging van kleuren veranderen, rood, blauw, groen... Ik keek naar de televisie en het beeld leek stil te staan om dan na 5 seconden de verloren tijd in een fast forward in te halen inclusief het geluid, dit was echt allemaal heel onwerkelijk, de vierkante tegels begonnen te golven en als tandwielen in elkaar te draaien. ik leek opeens heel klein in een grote ruimte, als ik naar beneden keek leek het alsof men hoofd op men voeten stond, en men lichaam verdwenen was, mijn stem klonk laag en robotachtig (ja ik was tegen mezelf aan het praten uit verbazing). Ik keek op mijn uur en zag 18:40, ik wist niet goed wat dit betekende, ik kon de tijd niet meer vatten, ik wist dat het 40 minuten waren en dat dat niet zo lang is maar het leek zoveel langer, tijd was helemaal geen begrip meer, dit vond ik vrij beangstigend, dit is het moment waarop ik licht paniekerig begon te worden, als dit nog maar 40 minuten is hang ik er nog zeker 5 uur aan 'vast'...

Ik besloot mijn ogen dicht te doen en zag de meest gekke Closed Eye Visuals die je je kan voorstellen: 3D kubussen die in elkaar draaien, spiralen, lachende clowns en nog veel meer. Toen ik mijn ogen open deed zag ik de hele kamer door een soort van kaleidoscoop, het beeld zag eruit als verschillende zeshoeken die rond elkaar aan het draaien waren, waardoor mijn kamer in de ene zeshoek ondersteboven stond en in de andere linkse zij, andere rechtse zijde enz... Ik probeer het zo gedetailleerd mogelijk te maken. Ik keek terug op mijn horloge en zag nog steeds 18:40: ik dacht DIT KAN NIET, er is net zeker een half uur voorbij gegaan. Nu begon ik echt in paniek te raken, ik dacht dat de tijd stilstond en dat dit voor eeuwig zal blijven duren, ik dacht dat ik gestoord was geworden, de angst die je dan rond je oren slaat is onmogelijk te beschrijven als je het niet zelf ooit hebt ervaren, het is echt pure horrorangst. Op die moment ging mijn gsm: mijn vriendin belde me, uiteraard nam ik niet op, ze wist van niks... Even later een sms: alles goed met je? Toen dacht ik ohnee: als ze niets hoort van me zal ze blijven bellen en zal ze hier komen met haar ouders (waar ze op bezoek was). Ik was niet in staat een sms terug te typen, in de plaats ging ik COMPLEET in paniek rond de kamer lopen, 'ik ben zot geworden, ik ga betrapt worden ik ga in een gekkenhuis terecht komen wat gaan al mijn familie en collega's wel niet denken: 'die brave jongen was goed bezig tot hij een overdosis drugs nam en voor altijd gek geworden is'... Ik was compleet in paniek ik bekeek mezelf in de spiegel en zag men weerspiegeling me eigen beoordelen, mijn gezicht smelte weg en ik werd -zo leek het- lijkbleek. Op dat moment dacht ik ook nog eens dat ik niet alleen gek geworden was maar ook nog eens dood zou gaan... Je weet op voorhand dat truffels niet dodelijk zijn maar toch denk je het en niemand kan je uit die gedachtenpatroon halen want ik was alleen...

Ik ging op men bed liggen en googelde: 'wat doen bij een bad trip op paddo's' : de eerste link die ik las was 'paddo's: waarom zou je je gek eten'. Zie je wel het kan wel je kan er echt gek van worden! Het volgende wat ik las was dat een jong meisje van een brug was gesprongen na gebruik. Dat leek me op die moment compleet begrijpelijk, moest ik op die moment buiten geweest zijn was ik compleet beginnen flippen en mezelf voor een trein gooien...Ik begon te huilen en in foetushouding op bed liggen, afvragend waarom waarom waarom toch, ik heb mijn leven verkloot, heb een fijne baan, goede vriendin, familie, dat is allemaal door het raam gesmeten nu, het is afgelopen. Hoewel ik perfect gelukkig was (en ben) leek het me zelfs logisch om zelfmoord te plegen op die moment, om de mensen niet meer onder ogen te moeten komen en hun beoordelingen niet te moeten horen. Ik zat immers vast in de trip, was compleet gestoord geworden. Deze gevoelens van depressie/angst/ verdriet zijn veruit het meest intens wat ik ooit meemaakte.

Ik dacht ook wel ergens zolang ik in dit bed lig kan ik niemand inclusief mezelf iets aandoen, en ze vinden me dan op een gegeven moment wel. Ik keek naar de klok en zag deze extreem langzaam verder tikken. Ik heb daar achteraf gezien 4 uur op bed gelegen waarbij ik stilaan meer en meer terug tot de realiteit kwam, gelukkig! Toen ik terug op men trillende benen kon staan wist ik dat het morgen wel weer goed zou komen, ik kon terug nadenken, stuurde men vriendin terug met het excuus dat ik men gsm niet bijhad. Mijn shirt was doordrenkt van angst zweet, ik bekeek mezelf in de spiegel en het leek alsof ik net een marathon gerend had, bleek, zwetend, haar helemaal in de war, nog wat vaag...

Op deze dag ben ik er wel overgeraakt, maar ik weet 1 ding: deze drug kan in deze dosis ZOO sterk zijn, je hebt geen idee, je kan echt volledig de weg kwijt geraken, niet meer weten waar je bent... Ik dacht eerst dat ik te maken zou hebben met zeer sterke visuals, dat deze drug echter zo kan inwerken op je gevoelens en heel je wereld op zijn kop kan zetten tot zelfmoord toe had ik nooit gedacht. Moest ik dit gedaan hebben alleen en buiten, in een donker bos ofzo was ik er nu niet meer dat weet ik wel zeker... Ik ben perfect gelukkig met mijn leven nu, heb ook niet noemenswaardig slechte ervaringen in het verleden gehad of een psychose ofzo. Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik NOOIT meer deze drug zal aanraden en anderen sterk zal aanraden om het NOOIT alleen te doen, dat meen ik echt. En wees niet dom en gebruik niet zo veel in een keer, ik ben eruit geraakt gezond en wel maar ik besef dat het helemaal anders had kunnen uitdraaien.

Tot slot: ik ben niet TEGEN deze drug, ik heb geleerd dat psycehdelica geen speelgoed zijn en voorzichtig benaderd moeten worden. Ik vind het echter wel een beetje onverantwoord dat dit soort drug gewoon zomaar gekocht kan worden in ons land, ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Deze drug kan je zo de controle over je eigen laten verliezen. Toeristen kunnen dit zomaar kopen zonder meer, vaak onwetend en onervaren, waardoor het soms zeer slecht kan aflopen zoals het 17 jarige franse meisje dat van een brug sprong, waarschijnlijk zat ze in dezelfde situatie als mij met het nadeel voor haar dat het buiten was. Beoordeel niet het meisje maar de drugs! Haar moeder zei ook dat het meisje geen psychische problemen had en een toekomst had. Oké, de kans is klein dat het echt zo fout gaat maar het kan wel degelijk! Het kan positief zijn in de zin dat je iets over je eigen kan leren en je een beter mens kan worden omdat het zo introperspectief is. Ik heb geleerd niet meer TE impulsief te zijn en de mensen rondom je graag te zien want het kan zomaar gedaan zijn...

Sorry voor het lange report, ik wil de mensen gewoon waarschuwen: bezint eer ge begint denk er goed over na en doe het AUB met mensen die je 100% vertrouwt en gebruik niet te veel, zeker niet de eerste keer...

Laat ook alsjeblieft de negatieve reacties achterwege: ja ik weet dat ik oliedom ben geweest, ja ik weet dat ik roekeloos en onverantwoord geweest ben, dat erken ik, heb er mijn lessen uit getrokken, heb er iets uit geleerd en zal de drug zoals eerder vermeld NOOIT meer gebruiken...

Danku, Wesley

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik wil niet te negatief doen, maar het is niet de schuld van de drug, maar de schuld van een onwetende gebruiker die zichzelf zwaar overschat en alle adviezen negeert. Vind jij dat alcohol en auto's ook niet vrij verkocht moeten worden? Jouw ervaring is hetzelfde als een fles wodka in één keer leegdrinken en dan klagen over de alcohol als je de volgende dag in het ziekenhuis wakker wordt, of met 160 km/u over landweggetjes scheuren en klagen op de auto als je om een boom gevouwen zit.

Hoe haalde je het in hemelsnaam in je hoofd om zo'n hoge dosis van de sterkste soort te nemen in je eentje met zo weinig ervaring? Waarom denk je dat de verkoopster die adviezen gaf? Ik vind het een beetje laf dat je de truffels de schuld geeft van jouw eigen domme actie. Het is niet dat ik nooit onverstandige dingen heb gedaan waar ik spijt van kreeg, maar ik neem daarvoor gewoon mijn eigen verantwoordelijkheid en zie die ervaringen als een les en schuif de schuld niet af op drugs (in de meeste gevallen alcohol).

Ben je inmiddels weer een beetje tot rust gekomen? Het lijkt me voor jou idd verstandig om geen truffels of andere psychedelica meer te nemen of beter nog, helemaal geen drugs meer, dus ook geen alcohol. Als je zo onverantwoord bent, waarom zou je dan wel met andere middelen om kunnen gaan?

Spirit Wolf

Experimenterende gebruiker
het was erg lekker digitaal leesvoer.

Ik ga zeker mee met Deamon. Het was erg onverantwoordelijk van je om 30 gram Hollandia te gebruiken. Een vriend van me begon ook aan truffels.
Eerste trip: 7,5 gram
Tweede trip: 15 gram
Derde trip: 22,5 gram
Vierde trip: 32,5 gram (volgens hem maar rond het maar af op 30 gram)

Die gozer begon steeds meer de limiet te zoeken. Tot hoe ver kan ik? Zal ik misschien nog meer mindfuck krijgen als ik meer neem? Meer hallucinaties misschien!
Ik zal het je zeggen, hij is flink fout gegaan om die 32,5 gram (toevallig ook Hollandia). Met deze drugs moet je niet mee gaan spelen. Als je met deze verantwoordelijkheid even een goeie salvia / dmt trip wilt gaan doen wil ik niet weten waar je dan belandt.

Zie dit niet als een negatieve reactie...het was een goed geschreven trip report. Z
Zie het als Feedback.

Met vriendelijke groet, Spirit Wolf

Tetsuo

Belezen gebruiker
wel lekker geschreven report, maar idd om de drugs de schuld te geven vind ik een beetje vreemd. Truffels zijn gewoon een middel dat bestaat. als jij ervoor kiest om er heel veel van te nemen is dat niet de schuld van de truffel. Zoals hiervoor ook al gezegd alcohol is in excessieve hoeveelheden minstens zo fucked up en een stuk gevaarlijker.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dit report is voor anderen een wijze les. Zoals overal vermeld wordt en ook genoemd wordt in onder andere smartshops en op internet, zijn psychedelica geen speelgoed en als je besluit adviezen in de wind te slaan of denkt dat je sterker denkt dan de psychedelica kan je zo maar eens een nare ervaring meemaken.

Heb je nooit gedacht, laat ik eens ervaringen van anderen opzoeken op deze hoeveelheid? Of misschien wat informatie inwinnen over een dosis? Ik ga je niet vertellen dat je stom geweest bent, maar ik vraag me wel af waarom je besloot dit te doen?

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nou ik weet niet echt wat ik moet zeggen... 30g van deze soort is zeker heel veel. Je boft inderdaad nog dat je leeft. Maar om dan direct dit product af te schrijven voor anderen door jou dom gebruik... Dat vind ik een beetje fout.

Maar je bent wel een mooi voorbeeld om te illustreren wat er gebeurt als er fout gaat. Teveel is nooit goed en van niets. En ok psychedelica zijn tricky, maar men zou met IEDERE drug verstandig moeten omspringen. Wat je niet kent of nog nooit hebt gedaan moet je zeker opzoeken of informatie van verzamelen. En in geval van psychedelica een tripsitter is echt wel noodzakelijk...

Ik denk dat je nu wel je lesje geleerd hebt :tongueout:

There are no mistakes only lessons :wink:

Auraz

Belezen gebruiker
@dd80

Ik dank je voor de moeite die je hebt genomen om dit tot aan de details aan ons uit te leggen. Mensen die dit gebruikt hebben die herkennen wat je zegt.. en wat je wilt bereiken met dit bericht. Ik persoonlijk, vind het laatste stukje dan ook niet nodig waarin jij zelf aangeeft 'onverantwoordelijk' te zijn etc.
Naar mijn mening al had je dat niet gepost, zou men dat niet zo snel zeggen omdat ze jou wel begrijpen. Je emotie is te zien in de manier waarop jij je verhaal tikt, een stukje van je karakter..

Zelf heb ik het 5x gedaan in totaal, en ik zie het als een filter. Steeds meer kom je op jou 'pad' terecht, wat voor jou werkt.. het is een kwestie van proberen, uiteraard wel onder de juiste omstandigheden. Wat ik wil zeggen hiermee is, geef de (wil bijna zeggen heilig) truffel niet op..

Ik ben een hypocriet, want sinds begin 2013 dit al niet meer gedaan.. omdat de laatste keer (de 5e keer voor mij) voor mij ook beangstigend was.
Maar.. ik zal je zeggen, ik heb er zoveel meer voor teruggekregen. De 3e en 4e keer ben ik patronen gaan doorbreken, en leef ik sindsdien veel gezonder (drink zelden alcohol, sport veel, rook niet en zelden drugs).. en daarmee bedoel ik mijn voeding, slik elke dag een zeer uitgebalanceerde multivitamine en anti weerstand kruiden tablet.. sindsdien, veel energieker.. ook qua gedachten.. zoals negatieve emoties.. het leren loslaten van bepaalde omstandigheden.. zijn bij mij meer ontwikkeld juist door dat.

Ik denk dat het ook ligt aan jezelf als persoon, wat verwacht je van je trip. Voor mij is het bewustwording.. jezelf leren kennen.. en levenslessen opdoen :)

Post is iets langer geworden dan gedacht, maar ben nou éénmaal graag uitgebreid haha! :wink: :beer:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
:rock: :confused: jij hebt lef man. Mooi neergetypt. Hopelijk heb je jou les geleerd en laat het een boodschap zijn aan anderen!

Lijkt een wijze les te zijn geweest... Te veel is nooit goed, bij geen enkele drugs. Dus om de schuld nu te geven aan de truffels vind ik wat laf, als je je een klein beetje had ingelezen had je kunnen verwachten dat het geen fijne ervaring zal worden.
Probeer het over een tijdje nog eens, maar dan met mate.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Niet helemaal eens dat het meteen onverstandig is om hoge dosissen te doen. Ik ben van mening dat je prima nog veel hogere dosissen psilocybine kan doen. Maar dan moet je dus wel ruime ervaring met de drug hebben. Het probleem onstaat ALTIJD wanneer gedachtes als "dit hoort niet te gebeuren" en "ik wil niet dat het deze kant opgaat" en "ik wil dat het voorbij is" in je opkomen én je deze vervolgens gaat geloven.

Als je meer ervaring met psilocybine had gehad, had je geweten dat als je daarin meegaat je in een vicieuze cirkel terechtkomt. De truc om zwaar te trippen is in tegenstelling tot wat veel beweerd wordt niet dat je sterk in je schoenen staat, maar het tegenovergestelde. Je moet juist enorm flexibel zijn en afstandelijk. Als jij jezelf kent als het onafhankelijke bewustzijn dat je werkelijk bent, kunnen dat soort gedachten jou niet meetrekken in zo'n negatieve spiraal. Waarom? Omdat het jouw geloof is dat deze gedachten krachtig maakt. Er is verder helemaal niets wat gedachten kracht kan geven. Heb jij geen interesse in je gedachten, dan bestaan ze effectief niet.

Deze manier van trippen hanteer ik zelf al een aantal jaren en is imo echt de key tot enorm diep gaan. En dan heb ik het over jezelf kennen als de boeddha diep. Eenmaal in die staat is er werkelijk niets dat jou wat kan maken. Niet door sterk in je schoenen te staan dus, maar door je compleet over te geven aan het huidige moment. Dit waren oprecht de mooiste momenten uit mijn leven en het mooie is dat ik weet dat dit ook haalbaar is zonder drugs.

Maar goed, de truc is om langzaam op te bouwen en vooral het middel te respecteren. Dit zijn imo werkelijk heilige middelen die je naar een veel hogere realiteit kunnen brengen dan onze normale. Maar dat moet gebeuren met compleet respect en geduld. Iedereen kan een grote portie truffels nemen, maar kun je ook door je angsten heen zitten om uiteindelijk te realiseren dat die angsten jou in werkelijkheid helemaal niets kunnen doen? Je haalt op die manier echt 1000 keer meer uit je ervaring en doet geen onnodige trauma's op. Ook krijgen deze fantastische middelen niet onnodig een slechte naam door onverantwoord gebruik.

Bovenaan