Voor de eerste keer ontwennen

PowerPlant

Experimenterende gebruiker
Ga je voor een opname? Ik heb me ook aangemeld maar die wachttijden zijn echt veels te lang :thumbsdown1::thumbsdown1:

transformated

Badass junkie
Ik ga zodra ik de datum heb voor de eerste keer proberen af te kicken van oxycodon. Ik gebruik nu 160 mg per dag. Vier maal vier van 10 mg. Ik heb zelf de verwijzing gevraagd maar zie er wel tegenop.
Als je word opgenomen zeker zorgen dat de afbouw niet te snel gaat. Wat ik je zeker kan aanraden is iedere dag wandelingen gaan doen ook al ga je heel slecht voelen door de ontwenning, de frisse lucht doet je lichaam goed en ook de beweging. Je vooral bezighouden zodat je niet teveel denkt aan de Oxycodone. Als je opgenomen word in een ziekenhuis doe vooral de ergotherapie of relaxatie want dit helpt veel. Als je voelt dat je bv. de restless legs heb of dat je lichaam aan shaken is of ongecontroleerde bewegingen dan moet je een warm bad nemen want als je een warm bad neemt gaan al die ontwenningsverschijnselen weggaan en voelt het precies aan als bijna klaarkomen😅 of een relief van de ontwenning, ik nam zeker 15 keer op een dag een bad. Ik zou afstand nemen van mensen die je kent die vaak drugs nemen want je gaat zelf zin krijgen om iets te gebruiken. Wat ook helpt is mastruberen want dan heb je ook een relief van enkele minuten. Wat mij vooral door de afkick/ontwenning enorm geholpen heeft is muziek luisteren. Muziek gaf me een rust en ik denk zelf zonder de muziek die ik dan 24/7 luisterde dat het me zelf niet ging lukken.

Weet je al wat je krijgt van medicatie om af te bouwen? Suboxone voor mij was nog altijd het beste want met dat heb ik geen ontwenning gehad zelf en toen zat ik op iets van 600-700mg Oxycodone per dag icm benzo's.

Mijn papa zit momenteel ook in een afbouw van Oxycodone doordat hij een slechte parachute val heeft gehad bij de Para-Commando's in het leger. Sinds vorig jaar zijn ze pas achter de oorzaak gekomen van ze rugpijn. Heel ze wervelkolom was ingezakt. Want tussen je wervels zitten er van die kussentjes en bij me papa waren die weg. Zelf de dokter in pijnkliniek had nog nooit zoiets gezien. Dus heeft hij dan 9 behandelingen gehad en nu heeft hij geen pijn meer in de rug en kan hij ook weer zelf alles doen want ik moest hem helpen met een bad nemen of ze kleren aandoen enzovoort... Nu zit hij op 60mg Oxycodone per dag en het afbouwschema doet hij met de huisarts en dat gaat ook perfect.

LunaRavi

Als je word opgenomen zeker zorgen dat de afbouw niet te snel gaat. Wat ik je zeker kan aanraden is iedere dag wandelingen gaan doen ook al ga je heel slecht voelen door de ontwenning, de frisse lucht doet je lichaam goed en ook de beweging. Je vooral bezighouden zodat je niet teveel denkt aan de Oxycodone. Als je opgenomen word in een ziekenhuis doe vooral de ergotherapie of relaxatie want dit helpt veel. Als je voelt dat je bv. de restless legs heb of dat je lichaam aan shaken is of ongecontroleerde bewegingen dan moet je een warm bad nemen want als je een warm bad neemt gaan al die ontwenningsverschijnselen weggaan en voelt het precies aan als bijna klaarkomen😅 of een relief van de ontwenning, ik nam zeker 15 keer op een dag een bad. Ik zou afstand nemen van mensen die je kent die vaak drugs nemen want je gaat zelf zin krijgen om iets te gebruiken. Wat ook helpt is mastruberen want dan heb je ook een relief van enkele minuten. Wat mij vooral door de afkick/ontwenning enorm geholpen heeft is muziek luisteren. Muziek gaf me een rust en ik denk zelf zonder de muziek die ik dan 24/7 luisterde dat het me zelf niet ging lukken.

Weet je al wat je krijgt van medicatie om af te bouwen? Suboxone voor mij was nog altijd het beste want met dat heb ik geen ontwenning gehad zelf en toen zat ik op iets van 600-700mg Oxycodone per dag icm benzo's.

Mijn papa zit momenteel ook in een afbouw van Oxycodone doordat hij een slechte parachute val heeft gehad bij de Para-Commando's in het leger. Sinds vorig jaar zijn ze pas achter de oorzaak gekomen van ze rugpijn. Heel ze wervelkolom was ingezakt. Want tussen je wervels zitten er van die kussentjes en bij me papa waren die weg. Zelf de dokter in pijnkliniek had nog nooit zoiets gezien. Dus heeft hij dan 9 behandelingen gehad en nu heeft hij geen pijn meer in de rug en kan hij ook weer zelf alles doen want ik moest hem helpen met een bad nemen of ze kleren aandoen enzovoort... Nu zit hij op 60mg Oxycodone per dag en het afbouwschema doet hij met de huisarts en dat gaat ook perfect.
Jeetje super bedankt voor de info zal je tips ter harte nemen. Ik weet nog niet wat en of ik iets krijg om af te bouwen. Wat voor oxycodone nam je en hoeveel mg per keer ?

transformated

Badass junkie
Jeetje super bedankt voor de info zal je tips ter harte nemen. Ik weet nog niet wat en of ik iets krijg om af te bouwen. Wat voor oxycodone nam je en hoeveel mg per keer ?
Ik nam Oxycodone Sandoz met de verlengde afgifte en ik nam 240mg-300mg Oxycodone in de ochtend als ik wakker kwam en in de avond nog eens 240mg-300mg Oxycodone.

Edit: ik zie nu pas dat ik me reactie nog niet had gepost, dus post ik hem nu. Sorry voor de late post.

De Zandman

DF-koning
Ik ben ook afhankelijk geweest van oxcycodon.
De duivel himself in farmacie gedaante!
Ik kon er de eerste keer vanaf geraken dmv zeer langzame afbouw, de tweede keer werd het veeel lastiger, en daar is toen methadon voor in de plaats gekomen.
Aangezien ik verrek van de rugpijn, heeft de artsenij bepaald, dit zo te laten.
Anders kan ik helemaal niets meer...
Oxcycodon is mij destijds voorgeschreven in het ziekenhuis na een zware operatie.
Tering, wat is die oxcycodon een klotespul!
Ik verbaas me wel over die toch wel enorm hoge dosissen die ik op df lees...
Je legt ook je hele darmperistaltiek stil.
Dus kan je zowat niet meer normaal ter wc gaan...

LunaRavi

Ik ben ook afhankelijk geweest van oxcycodon.
De duivel himself in farmacie gedaante!
Ik kon er de eerste keer vanaf geraken dmv zeer langzame afbouw, de tweede keer werd het veeel lastiger, en daar is toen methadon voor in de plaats gekomen.
Aangezien ik verrek van de rugpijn, heeft de artsenij bepaald, dit zo te laten.
Anders kan ik helemaal niets meer...
Oxcycodon is mij destijds voorgeschreven in het ziekenhuis na een zware operatie.
Tering, wat is die oxcycodon een klotespul!
Ik verbaas me wel over die toch wel enorm hoge dosissen die ik op df lees...
Je legt ook je hele darmperistaltiek stil.
Dus kan je zowat niet meer normaal ter wc gaan...
Ik heb ook Klysma en zakjes hiervoor

LunaRavi

Ik wordt vrijdag opgenomen en zal jullie tips ter harte nemen. Hoe gaat t nu met t gebruik?

L

Lid 152247

Gast
Super!
Mocht je thuis al iets willen afbouwen is kratom een hele goede om geen ontwenning te krijgen.

Maar je opname staat gelukkig al gepland, krijg je daar ook veel hulp bij terugvalpreventie etc?

De Zandman

DF-koning
Dat is vrijwel zeker, stel geen voorwaarden en neem alle hulp gewoon aan!
Als je gewoon doet, wat je geadviseerd wordt, maak je een goede kans op een veel beter leven...

L

Lid 152247

Gast
Die hulp is gebruikelijk.
Kan zonodig maanden duren..
Zal dus in dit geval ook wel goed zitten
Ik.ken veel.klinieken of afdelingen waar dst dus niet zo is.

De.dingem die je.wel.helpt.
Leren omgaan met dagelijkse taken.
(Je kamer opruimen)
Sport.en beweging(3 c per week 6 toestellen, 10 mensen)
Leren omgaan met cravings
(Dan kon je, als.ze tijd hadden, 5 min je verhaal kwijt.
Zelfexpressi en creativiteit
(Kleuren..ja echt)

Maar et zijn ook zat klinieken waar je wél goede hulp hebt!

Bovenaan