Voor de eerste keer speed

Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort voor de eerste keer speed te gebruiken. Nu is het algemeen bekend dat je na zo'n nacht niet of heel slecht slaapt.
Maar is dit omdat je niet moe bent of omdat je gewoon niet in slaap kunt komen.
Mijn ervaring met pillen is dat wanneer het uitgewerkt is ik wel erg moe ben maar alsnog niet in slaap kan komen. Moet ik me zoiets ook voorstellen wanneer de speed uitgewerkt is of ben je dan gewoon nog top fit? :confused:

Alvast bedankt voor de reacties! :grin:

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zelf merk ik dat mijn hartslag vrijwel altijd omhoog schiet zodra ik in bed ga liggen na een avond pep, ook al is het uitgewerkt (tenminste, ik heb het idee dat het is uitgewerkt). Ook als ik me moe voel. Of je nog klaarwakker bent hangt af van de dosis en de tijd die zit tussen de laatste dosis en wanneer je naar bed gaat, maar slapen gaat sowieso lastig worden, ook als je je moe voelt. Maar ik raad wel aan om in bed te gaan liggen en je ogen dicht te doen, ook al val je niet in slaap, dan heb je tenminste wel wat rust.

Chuckie

Newbie
Pep is erg subtiel, maar ontzettend sterk spul, daar waar je de effecten niet meer voelt, blijft het 'wakkere' gevoel nog ontzettend lang aanwezig, meestal de hele dag na het feest nog (natuurlijk afhankelijk van de dosering en manier van inname)
Met bommetjes kun je slapen vrijwel vergeten.

Pep werkt nou eenmaal een stuk langer dan mdma en daar moet je je bij neerleggen, anders raak je alleen maar gefrustreerd.
Ik zou er vanuit gaan dat je door moet halen en wat joints, films en je console klaar zetten voor de gehate brakdag.
Je slaapt trouwens als een roosje de volgende avond als je lekker doorhaalt (uit eigen ervaring) :wink:

:wave:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Topfit niet, je kunt het vergelijken met xtc, maar dan minder vaag na gebruik, ook wel iets minder moe denk ik (qua gevoel), maar nog wel moe na een avond stampen.

Kleine tip is misschien ook om alle overgbleven pep weg te flikkeren als je er mee klaar bent, kom je ook niet in de verleiding om je kater weg te snuiven, want dat idee komt bij mij stiekem toch altijd ergens in mijn hoofd naar boven. Verder wat hierboven al gezegd is. Ik kan meestal nog wel een beetje soort van slapen btw, maar ik snuif het alleen. Heb nog nooit geslikt. :wave:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Na pillen kan ik meestal nog wel een beetje slapen, van speed echt niet. Soms heb ik ook plafonddienst, maar de laatste keer heb ik HEERLIJK in mijn bed gelegen. Gewoon met mijn ogen dicht, genieten van hoe lekker mijn bed lag, beetje over dingen nadenken. Accepteren dat je niet slaapt is de beste optie.
Het is inderdaad heel subtiel, want rond half 6 merkte ik op het feestje dat mijn benen moeier werden en ik dacht; dit is echt de beste timing ever (laatste om 2 uur genomen), misschien ben ik straks moe genoeg om toch nog een uurtje te pakken. Maar ja, in je hoofd blijf je nog zo helder en wakker ookal is je lichaam op van het dansen, haha.

Trouwens, dat je de nacht daarna sowieso goed slaapt is niet waar. Ik heb behoorlijk slaapproblemen en slaap de tweede nacht meestal ook maar 4 uur of zo. En dát is wel echt heel erg killing :(

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Een vriend van me kan wel slapen na een avondje speed, ongeacht de hoeveelheid.
Natuurlijk wel niet als hij net gesnoven heeft. Maar 4 a 5 uur na laatste inname kan hij perfect slapen.

Maar reken daar maar niet op.
Meestal voel je je ook niet echt brak/moe de volgende dag, pas tegen de avond aan begin je moe te worden en dan kruip je die dag gewoon eens extra vroeg in je bed. :wink:

Dat is mijn persoonlijke ervaring :wink:

Bovenaan