voor het eerst gebruiken, hoelang duurt het? en advies?

ohmy

Newbie
Hi!
Ik heb binnenkort een groot festival en die heb ik al vaker meegemaakt. Maar ik ben nieuwschierig naar XTC, dit wil ik graag op dat festival gaan gebruiken. Maar ik ben de bob :(. Ik denk zelf dat ik het beter niet kan doen, omdat ik er veels te weinig vanaf weet.
Nu is mijn vraag hoelang de trip duurt en of ik nog wel in staat ben om daarna anderhalf uur te rijden?
En zo ja, wat kan ik het beste gebruiken?
Met negatieve berichten ga ik sowieso niks gebruiken, ik ben overigens wel gewend om nuchter de
feesten door te brengen :grin:.

thanks alvast!

SoZ

Newbie
Absoluut niet gaan rijden. Als bob neem jij de verantwoordelijkheid om de mensen veilig thuis te brengen, want jij verwacht ook hetzelfde als iemand anders jou naar huis bob't.

De echte effecten van X zullen wel na een uur of 5-6 volledig weg zijn, maar je bent alsnog totaal niet in staat om veilig deel te nemen in het verkeer.

Daarnaast zal je ook de avond gestresseerd rondlopen met de gedachten in je hoofd dat je nog mensen naar huis moet brengen. Dit kan je eerste trip dus ook benadelen.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
NEEEEE!!! Nooit drugs gebruiken als je moet rijden! Je brengt jezelf, je passagiers en andere weggebruikers in gevaar! Gewoon niet doen dus!

Ik heb het zelf één keertje na 2cb gedaan, niet hetzelfde stofje natuurlijk maar ik merkte dat mijn reactievermogen trager was dan normaal. (gevalletje eens en nooit weer overigens) Gelukkig hoefde ik geen anderhalf uur te rijden met medepassagiers in de auto.

Een vriend van me heeft wel is een nachtje doorgetrokken op xtc en is toen naar huis gereden, heeft zijn auto bijna om een viaduct heengevouwen omdat ie een blackout had.

Niet doen dus!

Skirre

Bewuste gebruiker
Sluit me aan bij wat al gezegd is hierboven :grin:

Vriend van me heeft een keer op speed proberen terug te rijden van een een feest dat een klein uurtje rijden was en na vijf minuten snelweg heeft hij de sleutels aan een andere vriend in de auto (nuchter ivm medicatie) gegeven die de laatste drie kwartier heeft gereden. Auto ging hij een dag later ophalen.

Moet wel zeggen dat de effecten van speed anders zijn dan xtc maar wat het verkeer betreft; say no to drugs

p.s. moet er niet aan denken om in m'n comedown te moeten rijden... laat staan als de effecten nog aanwezig zijn :xtc:

MDMAmazing1

Experimenterende gebruiker
HAHAHAAH

Kan me herinneren toen ik zo vaag was van de X en naar huis moest omdat het feest was afgelopen.

Had een behoorlijke dosis op (300 mg, overigens een keer en nooit meer), goh wat was ik vaag daarna!

Heb wel geleerd van de kater! nooit meer 300...

(Was op de fiets, 8 KM naar huis, duurde wel 3 uur voordat ik er was xD!!)

vladimir

Newbie
Hoi!

Mijn vriendin en ik zijn ook erg nieuwsgierig naar het gevoel van xtc. Door de vele soorten pillen weten we eigenlijk niet welke pil we het beste zouden kunnen proberen. Hoop dat iemand ons een advies kan geven over de beste soort pillen op dit moment en of we beiden tegelijk een pil kunnen slikken of dat het beter is om eerst 1 van ons iets te laten gebruiken zodat de ander nuchter is bij eventuele ongemakken.....

Mark en Natascha

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik sluit me aan bij hierboven, ga zeker niet met de auto rijden na xtc gebruik.

ik voel me altijd zo wazig en moe als mijn pilletje uitgewerkt is, als ik dan thuis kom is het soms een uurlang vechten tegen men eigen in omdat ik nog een jointje wil draaien en.een hapje een waarbij ik soms gewoon in slaap val dus ik zou zeker niet in auto gaan rijden :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
vladimir zei:
Hoi!

Mijn vriendin en ik zijn ook erg nieuwsgierig naar het gevoel van xtc. Door de vele soorten pillen weten we eigenlijk niet welke pil we het beste zouden kunnen proberen. Hoop dat iemand ons een advies kan geven over de beste soort pillen op dit moment en of we beiden tegelijk een pil kunnen slikken of dat het beter is om eerst 1 van ons iets te laten gebruiken zodat de ander nuchter is bij eventuele ongemakken.....

Mark en Natascha

Er bestaan geen verschillende soorten XTC. XTC is een pil met als werkzame stof MDMA. Het logootje erop zegt niets over de inhoud dus je kunt gewoon een paar pillen van iemand kopen en dan ééntje ervan laten testen. Je weet dan wat erin zit en je kunt de dosis berekenen. Lees http://www.unity.nl/drugs-abc/xtc-mdma even.

Mocht je verder vragen hebben kun je beter een eigen topic aanmaken.

OT

verder is over het autorijden alles gezegd.. Neem je eerste pilletje als je niks moet, dat levert alleen maar zorgen op.

Bovenaan