voorbereiden enzo

Timmie94

Bewuste gebruiker
Beste allemaal,

allereerst excuses voor de lange post, maar wil zo duidelijk en compleet mogelijk overkomen.
aanstaande zaterdag is het dan zover, mijn eerste echte keer Lucy. met twee vriendinnen van mij.
ik heb inmiddels wel al aardig wat rond gelezen over alice, het handboek meerdere malen, verscheidene reports en ook andere posts over voorbereiding.
Desondanks zou ik toch graag nog tips en trucs van jullie willen weten. Alles is welkom.

ikzelf heb nu een stuk of vijf keer truffels gedaan, de laatste maal(25gr) inmiddels wel een jaar geleden. daarnaast heb ik nu 3x lsd gedaan maar in lage dosissen. 1 maal 70ug (na mdma gebruik, dus een reverse flip, hier ervaarde ik wel lichte hallucinaties en duidelijke vervormingen van bijvoorbeeld deurposten) en twee maal 40ug op een festival (laatse maal afgelopen zaterdag, tolerantie is volgende week wel weg toch?)
verdere tripervaring alleen met dissociatieven.

de dames hebben beide ook ervaringen met truffels maar niet met andere middelen.

mijn voornaamste vraag gaat eigenlijk over de dosis die jullie aanraden.

ikzelf zat te denken aan 100ug voor een ieder. misschien dat ik 120ug neem aangezien ik iets zwaarder ben denk ik (1.84cm , 69kg) de dames zijn denk ik rond de 60kg, misschien wel minder (55).

aangezien ik op 70ug al redelijke vervormingen en dergelijke zag vroeg ik mij af of 100ug dan misschien niet al te veel is voor een eerste keer (voor de dames voornamelijk dan) het probleem is echter dat die 70ug piekte tegelijk met zo'n 150-200mg mdma, ik kan dus niet met zekerheid zeggen of de hallucinaties meer te danken waren aan de acid of aan de hoge dosis mdma.

lang verhaal kort, denken jullie dat 100ug een goede dosis is voor een eerste keer? ik wil zeker niet dat het tegenvalt, maar wil mijn vriendinnen ook niet een te heftige trip bezorgen. alhoewel ik wel heb gelezen dat acid euforischer en minder mindfuck is dan paddos/truffels. wat ik zelf overigens ook echt merkte op 40ug, Jezus wat was ik blij en wat vond ik tramrijden leuk :grin:

overige tips omtrent things to do, eten en/of muziek zijn ook welkom. (Shpongle/worakls zal ik zeker opzetten denk)
een avontuurtje naar buiten, naar het park zullen we ook wel doen denk, en qua eten zorg ik voor genoeg sap/dubbelfriss enzo. en prep ik een lekkere fruitsalade. Het lijkt mij dat vooral natuurlijke en lichte dingen het lekkerst zijn.

edit: ik heb zegels liggen van 35ug getest en van 150-160ug (op gevoel getest, die twee keer 40)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Timmie94 zei:
lang verhaal kort, denken jullie dat 100ug een goede dosis is voor een eerste keer? ik wil zeker niet dat het tegenvalt, maar wil mijn vriendinnen ook niet een te heftige trip bezorgen. alhoewel ik wel heb gelezen dat acid euforischer en minder mindfuck is dan paddos/truffels. wat ik zelf overigens ook echt merkte op 40ug, Jezus wat was ik blij en wat vond ik tramrijden leuk
Een goede dosering voor een ander bepalen blijft altijd best lastig, aangezien jullie nog niet heel veel ervaring met trippen hebben denk ik dat een dosis rond de 100ug tot 120ug prima is. Dat is genoeg om al van te trippen en lichte vervormingen te zien. Persoonlijk ga ik graag wel hoger, maar heb ook wel meer ervaring met trippen. Daarnaast ben ik qua dosering voor anderen wat voorzichtiger geworden, door een vriend van mij echt zwaar zwaar bad te hebben zien gaan op 'slechts' 140ug.

Timmie94 zei:
overige tips omtrent things to do, eten en/of muziek zijn ook welkom. (Shpongle/worakls zal ik zeker opzetten denk)
een avontuurtje naar buiten, naar het park zullen we ook wel doen denk, en qua eten zorg ik voor genoeg sap/dubbelfriss enzo. en prep ik een lekkere fruitsalade. Het lijkt mij dat vooral natuurlijke en lichte dingen het lekkerst zijn.
Qua muziek moet je vooral iets uitzoeken wat je zelf leuk vind, wat verschillende dingen klaar hebben staan is wel handig. Persoonlijk heb ik wel met LSD dat de muziek een flink tempo moet hebben, psytrance vind ik daarom ideaal voor LSD. Een flink tempo gecombineerd met genoeg trippy geluiden en diepte. Rustige muziek kan me met LSD totaal niet bekoren, terwijl ik aan de truffels dat wel weer geweldig vind.

Wat eten betreft raad ik je aan van allerlei hapjes in huis te halen en het van te voren ook al in hapjes voormaat te snijden als dat nodig is. Fruit doet het zeker goed, maar ook hele andere smaken zijn fijn. Denk aan koekjes, pepernoten, noten, zoutjes. Eigenlijk van alles wat in huis hebben is ideaal en dan gewoon verschillende dingen op tafel zetten. Dan kun je lekker van alles proeven. Smaak is echt godelijk aan de LSD en bovendien triggert het bij eigenlijk standaard synethesia. Ik kan de smaak dan in mijn lichaam voelen of zien, echt heel bijzonder. Zorg ook dat je wat zwaarders in huis hebt naast de hapjes. Na zo'n 10 uur trippen kan een pizza of iets anders vullends er namelijk ook erg goed in gaan.

Qua dingen doen zou ik zo min mogelijk van te voren plannen en het gewoon over je heen laten komen. Dingen die ik uiteindelijk vaak doe tijdens trippen zijn, dansen, wandeling maken, uit het raam staren, liggen, rondjes door de kamer lopen, jointjes roken, lachgas ballonetjes nemen, en niet geheel onbelangrijk als een kind zo blij zijn met een glowstick.

Zorg verder dat je gewoon zo veel mogelijk van te voren hebt voorbereid, maak je huis nog even schoon, zodat dat allemaal dingen zijn waar je tijdens een trip niet bezig hoeft te zijn. Doe de deur op slot, zet de huisbel uit en zet je telefoon uit. Je telefoon weer aanzetten is wel handig als je het avontuur buiten gaat opzoeken, want verdwaald raken is makkelijker dan je denkt.

Geniet ervan in ieder geval! En ik verwacht natuurlijk wel een tripreportje :wink:.

Bobsacamano

Badass junkie
Mijn ervaring is wellicht iets anders dan die van Psychedelibee. Mijn eerste keer LSD was met 225mu ik vond het een geweldige ervaring. Ik had al wel wat meer ervaring met trippen dan jullie. Doseren voor anderen doe ik alleen als ik weet hoe ze reageren op trippen. Praat hier goed over.

LSD is een stuk makkelijker te sturen dan truffels ik zou daarom voor 150mu gaan dit geeft de aard van LSD mooi weer denk ik. Qua voorbereiding en muziek en dergelijke ben ik het deels eens met Psychedelibee. Qua muziek vind ik een beetje trippie muziek wel lekker maar een hoog tempo vind ik weer heel irritant en storend ik ben zo in gedachten bezig dat ik me daar aan erger en word er onrustig van. En geloof me ik ga graag los op harde en snelle muziek. Ik heb laatst een keer pshytrance aangezet ik vond het vet kut haha.

Mijn ervaring met muziek is met LSD dat je heel heel veel mooi kan vinden en er weer een draai aan geeft met je Acid brein. Wel bepaald de muziek enorm je mindset. Hele duistere muziek maakt je moody vrolijkere nummers vrolijker je hebt dit soms niet eens door. Sommige nummers die bij mij dan voorbij komen zijn heel traag en langzaam en ik word dan heel dromerig.

Tijdens mijn candyflip was het zelfs dat ik reageerde op ieder woord in een bepaald nummer. Het woord "Age" kwam voorbij en ik zette net mijn glas drinken op tafel. Precies op dat moment voel ik me een oude man. Mijn rug word krommer ik voel me traag en beverig. Toen ik weer recht ging staan was het moment voorbij.

Qua eten merk ik dat ik tijdens acid vooral verse dingen fijn vind. Fruit groenten en dergelijke. Maar sommige snoepjes zure matjes enzo zijn ook geweldig. Sapjes doen het ook goed. Pizza aan het eind van je trip is ook wel chill. Ooh stop ook is twee verschillende smaken in je mond ik had bijvoorbeeld een snoepje links en een scherp worstje rechts heel bizar was dat.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Muziek is erg persoonlijk natuurlijk en soms afhankelijk van de stemming. Met paddo's/truffels vind ik het altijd leuk om allerlei verschillende soorten muziek op te zetten en zo mijn stemming steeds opnieuw te bepalen. Met LSD heb ik tot nu echter elke keer gehad dat mijn stemming van de LSD de muziek bepaalde en niet andersom. Het enige waar ik dan elke keer weer op terug kom is psytrance, de rest vind ik dan te rustig of niet trippy genoeg.

Timmie94

Bewuste gebruiker
alvast bedankt beide! snap dat het lastig, lees eigenlijk niet te doen, is om een dosis te bepalen voor andere ja.

wat je zegt qua muziek is wel top ja. Ik had zelfs bij mijn 70ug tripje al dat de muziek inderdaad redelijk duister was en ik kwam toen ook wel in een negatieve gedachteloop terecht, moest toen echt naar buiten, weg van die sfeer. goed dat je het weer even aankaart. wijzelf zijn alle drie van de techno, maar ik zorg wel gewoon dat ik een paar playlists klaar heb liggen, psytrance, techno, deephouse en natuurlijk maak ik ook gewoon een playlist met The Doors e.d. aangezien ik dat erg kon waarderen onder invloed van truffels.

ik wou inderdaad ook niet teveel plannen hoor qua dingen doen, het gewoon over ons heen laten komen is denk ik het beste.

wel gaaf dat je zegt dat eten bij jou vrijwel meteen synesthesie veroorzaakt. ook het idee van twee smaken tegelijk klinkt als een interessante ontdekking. Zeker voor mij als kok misschien haha

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Timmie94 zei:
wel gaaf dat je zegt dat eten bij jou vrijwel meteen synesthesie veroorzaakt. ook het idee van twee smaken tegelijk klinkt als een interessante ontdekking. Zeker voor mij als kok misschien haha
Smaakbeleving aan de LSD wordt voor jou als kok zeker een bijzondere ervaring. Simpele dingen kunnen al bijna ondraaglijk lekker worden, laat staan als je wat hapjes uit eigen keuken zo maken van te voren.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik meende hier op het forum gelezen te hebben dat het vaak niet echt zeker is hoeveel microgram lsd er op een blotter zit, dus dat valt misschien niet zo goed te plannen. Zelf had ik vermoedelijk zegels van 60 µg, maar zeker weten doe ik het dus niet. Persoonlijk vond ik 1 zo'n zegel van 60 µg net wat te weinig, maar toch vond ik die ervaring al geweldig. Ik had zelf al veel ervaring met trippen, dus dat speelde natuurlijk ook mee. 120 µg was nog een stuk leuker en bracht me ook net over het "randje" van wat ik een echte trip zou noemen.

Ik zou zeggen laat die dames beginnen met 70 µg. Maar ook al geef je ze 100 µg, dan komt het vast ook goed. Ze hebben immers ook al ervaring met truffels, welke imo een stuk meer van je vergen dan lsd. Ik kijk wel op van het verhaal van psychedelibee, dat een maat van hem zwaar bad ging op 140 µg. Maar ja, aan de andere kant blijft het trippen en zijn er nu eenmaal veel mensen die normaal niet zo bezig zijn met wat er in hunzelf omgaat en dus misschien veel opgekropte gevoelens hebben waar ze dan in één keer mee geconfronteerd kunnen worden in zo'n trip. Ik denk dat dat eigenlijk altijd is wat er gebeurd als iemand bad gaat. Het blijft toch een beetje een gok dat trippen. Dat moet je als iemand die wil gaan trippen toch voor jezelf accepteren. Anders kun je het beter niet doen.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Daar ben ik het wel met je mee eens Mindless, dat wanneer iemand 'bad' tript dat dat waarschijnlijk gewoon komt omdat hij niet open staat in te zien wat er daadwerkelijk in zichzelf afspeelt, deze gevoelens niet uit en er alleen maar in zn eigen gedachteloop mee wordt gesleurd.
Zelf heb ik dat ook wel gehad met truffels, dat ik dan eigenlijk gewoon alleen maar stil in mn eigen kop zit, zelf ervaar ik dat echter niet als bad gaan maar hoort erbij en kan je van leren, mits je het een plaats kan geven tijdens je trip.

Ik was inderdaad van plan om zelf wat kleine gerechtjes/hapjes te maken, dus ben reuze benieuwd hoe die gaan bevallen. Ik doe ze wel al de dag van te voren preppen of de ochtend dat het alleen nog maar een kwestie wordt van assembleren, anders wordt het waarschijnlijk veels te lastig. :tearsofjoy:
moet eigenlijk iets roosteren met een gasbrander voor een van mn gerechtjes, maar ik doe dat denk ik ook maar van te voren, voordat ik mn huis in de fik zet. gasbrander en alice is denk ik niet de beste combinatie :rolleyes:

die zegels van 35ug zijn echt getest daarop, toen ze nog kwantificeerde. ik denk dat we ieder gewoon drie van die zegels gaan nemen. maar ik zal natuurlijk ook nog even aan de dames vragen wat zij willen, hoe heftig zij hun eerste keer willen :P

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Timmie94 zei:
Zelf heb ik dat ook wel gehad met truffels, dat ik dan eigenlijk gewoon alleen maar stil in mn eigen kop zit, zelf ervaar ik dat echter niet als bad gaan maar hoort erbij en kan je van leren, mits je het een plaats kan geven tijdens je trip.
Ik vind dat ook normaal bij trippen hoor, maar ik kan me voorstellen dat mensen zonder of met weinig tripervaring juist op dat moment mee kunnen gaan in "slechte" gedachten. Ik zie dit lang zo snel niet gebeuren met LSD, maar ook daar zijn er verhalen over dat dat gebeurt. Je hebt nooit 100% garantie dat een trip vlekkeloos zal verlopen, maar als je dat verwacht moet je sowieso niet gaan trippen.

die zegels van 35ug zijn echt getest daarop, toen ze nog kwantificeerde. ik denk dat we ieder gewoon drie van die zegels gaan nemen. maar ik zal natuurlijk ook nog even aan de dames vragen wat zij willen, hoe heftig zij hun eerste keer willen :P
Ehm, hebben we het nog over trippen. :P Maar 105 µg is vast wel een goede dosis voor iemand die nog niet eerder LSD heeft gedaan, maar verder wel tripervaring heeft.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Even iets totaal anders, was van plan om een lekkere verse fruitsalade te maken. Heb ook Grapefruit gekocht voor erdoor maar bedacht me net dat die MAO remmers bevatten, en dat dat bij sommige drugs effect kan hebben.

Weet niet of het iets uitmaakt of kwaad kan om een grapefruitje te eten?

weet dat Hunter S. Thompson een shitload aan grapefruits bestelde voor in zn hotelkamer tijdens een trip :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik dacht ook dat grapefruit een lichte MAO remmer was, maar nu ik het opzoek blijkt het anders te werken. Er zitten dus wel stoffen in die interacties hebben met drugs, maar van wat ik zo zie geen MAO remmende stoffen. De interactie met LSD lijkt in ieder geval wel mee te vallen, maar kijk anders ook even op wikipedia en erowid dan kun je zelf je eigen mening vormen. Als het al effect heeft zou het LSD mogelijk ietsjes sterker maken, maar van wat ik zo lees is dat nooit bewezen. Persoonlijk denk ik dus dat je best wat grapefruit door je salade kunt doen, zo enorm veel grapefruit ga je daar niet doorheen doen lijkt me.

Timmie94

Bewuste gebruiker
ja dat is ook wat ik dacht / opmaakte uit wikipedia, en nee ben niet van plan om er kilo's doorheen te gooien.

Maar dacht vraag het toch maar even, Better safe than sorry :rolleyes:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zeker better safe than sorry. Sommige drugs kunnen behoorlijk gevaarlijk worden in combinatie met grapefruit. Niet echt een onschuldige fruit soort in ieder geval.

MeejheM

Badass junkie
ik heb ook medicijnen waar op de sticker staat dat je uit moet kijken met grapefruit. ooit een keer in haast een pak sap gekocht wat grapefruitsap bleek. gelukkig vind ik grapefruit smerig :)

Bovenaan