Voordelen drugsgebruik

Het verbroederd (als dat een correct geschreven woord is..), net als met roken bijvoorbeeld; mensen zoeken elkaar op, scheppen banden maar accepteren ook "buitenstaanders". Het heeft mij tot in het diepste van mijn onderbewust zijn laten kijken en ik heb mijzelf zoveel beter leren begrijpen ik kan mijzelf beter aan dan voor mijn "uitstapjes". Ook laat het mij dingen zien in een totaal andere invalshoek dan ik normaal gesproken zou hebben, wat ik als positief beschouw. Dus des te meer reden voor nog een jointje, m'n invalshoek is weer normaal :P

Vrije Geest zei:
Het heeft mij tot in het diepste van mijn onderbewust zijn laten kijken en ik heb mijzelf zoveel beter leren begrijpen ik kan mijzelf beter aan dan voor mijn "uitstapjes". Ook laat het mij dingen zien in een totaal andere invalshoek dan ik normaal gesproken zou hebben, wat ik als positief beschouw.

Precies!

Eier zei:
Je kunt ook in jezelf kijken zonder drugs.

inderdaad, en zelfs even diep als met LSD, paddo's en andere trip-middelen, maar dan na jaren intensieve training. Zonder dat, kan je nooit (of je moet de volgende stap in de evolutie zijn?) zo diep in jezelf kijken. En inderdaad, die andere invalshoek, héél interessant! Je kan dingen bekijken vanuit het perspectief van iemand anders bijvoorbeeld. Of bepaalde zaken héél objectief bekijken. Prachtige middelen voor filosofen vind ik zelf.

ik geloof wel dat elke drug zijn voordelen heeft, anders zouden mensen ze niet nemen. Al was dit voordeel simpelweg vluchten en weg zijn van problemen en realiteit. Of actief worden, zelfvertrouwen krijgen, lichaamsfuncties boosten,... . Natuurlijk trekken deze voordelen niet iedereen aan. En aan de meeste gouden medailles hebben een donkere achterkant. Maar dat sluit de voordelen niet uit. Die kan je niet ontkennen.

Voor zover mijn pleidooi :D Ik kan hierover blijven doorgaan :D Drugs is zo een interessant en breed onderwerp :love:

Greetz, Argulas

ik voel me misschien beter (rustiger) door drugs maar in mijn geval is dat maar een illusie waardoor ik besef dat het eigenlijk geen voordeel is...

De creativiteit die je er uit kunt putten, het contact met een stukje andere perceptie/andere werelden/hoe je het maar wil zien. Het stukje afstand van je eigen ik dat je op sommige drugs kunt bereiken. De openheid die er soms ontstaat (wel onthouden wat er gezegd wordt, natuurlijk).

Vroeger toen ik "gewoon" ging drinken in het cafee was ik vaak 50euro en meer kwijt op een avond. Nu neem ik een pilletje van 3 euro of een zegeltje voor het dubbele en koop ik een spa fles van een paar cent.

nou echt voordelen heeft het niet. Ben vorige week maandag opgepakt tijdens het kopen van drugs tegelijk met de dealer waar de politie eigelijk voor kwam. maja ik stond erlangs. Dit heeft me behoorlijk aant nadenken gezet en heb dus ook besloten om te gaan stoppen met dit spul. Voor de liefhebber hier het krantenartikel van de gelderlander 10-10-07!

Cuijk - Na een maandenlang onderzoek naar drugshandel in Cuijk heeft de politie maandagavond vijf kopers en twee dealers aangehouden. De kopers, in de leeftijd van 20 tot 37 jaar uit Cuijk, Mill en Boxmeer, werden door een speciale aanhoudingseenheid van de politie aangehouden nadat zij een bezoek hadden gebracht aan de handelaars. Later werden de 19-jarige en een 20-jarige vermoedelijke dealers aangehouden. Beiden zijn afkomstig uit Cuijk.
De politie doorzocht met drugshonden twee woningen aan de Wegedoorn en een woning aan de Wilhelminastraat. Uiteindelijk werden totaal zo'n 25 bolletjes cocaïne in beslag genomen. Ook werd een verboden imitatie- en een alarmpistool aangetroffen. De aangehouden kopers zijn allen na verhoor in vrijheid gesteld. De vermoedelijke dealers zijn in verzekering gesteld. De politie doet verder onderzoek en sluit meer aanhoudingen niet uit.

Dus 1 tip Quit that shit

Kan me geen voordeel bedenken, behalve dat het af en toe gewoon verschrikkelijk leuk is om te doen. Maar om er nou direct een voordeel aan te hangen, nee....

robbert87 zei:
nou echt voordelen heeft het niet. Ben vorige week maandag opgepakt tijdens het kopen van drugs tegelijk met de dealer waar de politie eigelijk voor kwam. maja ik stond erlangs. Dit heeft me behoorlijk aant nadenken gezet en heb dus ook besloten om te gaan stoppen met dit spul. Voor de liefhebber hier het krantenartikel van de gelderlander 10-10-07!

Cuijk - Na een maandenlang onderzoek naar drugshandel in Cuijk heeft de politie maandagavond vijf kopers en twee dealers aangehouden. De kopers, in de leeftijd van 20 tot 37 jaar uit Cuijk, Mill en Boxmeer, werden door een speciale aanhoudingseenheid van de politie aangehouden nadat zij een bezoek hadden gebracht aan de handelaars. Later werden de 19-jarige en een 20-jarige vermoedelijke dealers aangehouden. Beiden zijn afkomstig uit Cuijk.
De politie doorzocht met drugshonden twee woningen aan de Wegedoorn en een woning aan de Wilhelminastraat. Uiteindelijk werden totaal zo'n 25 bolletjes cocaïne in beslag genomen. Ook werd een verboden imitatie- en een alarmpistool aangetroffen. De aangehouden kopers zijn allen na verhoor in vrijheid gesteld. De vermoedelijke dealers zijn in verzekering gesteld. De politie doet verder onderzoek en sluit meer aanhoudingen niet uit.

Dus 1 tip Quit that shit

Je kan toch geen strafblad krijgen voor het kopen van kleine hoeveelheden? Ik vind het een vreemde reden om te stoppen in ieder geval. Eerder om de geestelijke en lichamelijke schade dan...

Adreno

Drugs is niet één van de levensmiddelen die nodig zijn om te overleven. Het is puur voor genot. Ik kan ook wel in mezelf kijken zonder dat ik drugs heb gehad en m'n negatieve gevoelens kan ik ook omzetten in positief zonder dat ik drugs heb gehad. Durgs is nergens voor nodig omdat eigenschappen in de mens zelf zit, en dat maakt ieder mens zo mooi en uniek.

Als je drugs écht nodig hebt omdat je anders geen lol meer kunt hebben, depressief bent of om een andere reden die hierop aansluit, dan hoop ik dat je zelf ook weet dat een probleem hebt.

robbert87 zei:

Dus 1 tip Quit that shit
Jow Doperwt, goed dat je gestopt bent :) Kom nog maar 'n keer langs, ff ouwehoeren enzo.

Vanadesse: ik vind dit ook.

Soms als ik dingen lees van mensen hier lijkt het alsof ze 'doorgetript' zijn. Op de manier waarop sommige mensen praten leid ik af dat het met sommige niet helemaal goed gaat. alsof ze in een trip zitten. 'als ik me even niet goed voel zet ik ff een H20'tje en kan ik mijn negatieve gedachtes relativeren' . Denk niet dat dit de beste oplossing is voor problemen !

Ik ben genezen van hypochondrie en smetvrees in een paddo trip. Ik was wel al een tijdje bezig met relativeren, maar de angst bleef sterker. Ik wíst dat ik stom bezig was, maar ik was te bang om het niet te doen. En na die trip was het doorbroken; kennis en gevoel kwamen samen en sindsdien is het weg. En dan zijn we al weer.. 1.5 jaar verder; ruim.
Verder ben ik door LSD meer van het leven gaan genieten en bovendien dichter bij mijzelf van vroeger gekomen. En.. door het blowen kan ik slapen.
En het is leuk, ik geniet er elke keer weer van. Tripmiddelen inspireren tot kunst, ze helpen je jezelf beter leren kennen.

Het is leuk.
Maar je wordt er echt sociaal van zowel wiet als MDMA.

Drugs heeft mijn leven echt veranderd en een andere visie gegegeven.
Een veel betere visie, nu beoordeel je mensen op hun daden maar niet het verleden, zulke dingen zitten er nou in me hoofd.

Het heeft mijn leven echt positief verbeterd.
En je verdiend er geld mee, als je verkoopt :).

... loskomen van beheers, controle - en bezitsdrang, van materie 8) ... !

al denk ik dat degenen die dit het meest kunnen gebruiken, hier nooit toe zullen komen.. ik wel eens geprobeerd me voor te stellen hoe een werkoverleg binnen een top van t zakenleven er onder invloed van wat mdma aan toe zou gaan.. :D

Madelief zei:
... loskomen van beheers, controle - en bezitsdrang, van materie 8) ... !

al denk ik dat degenen die dit het meest kunnen gebruiken, hier nooit toe zullen komen.. ik wel eens geprobeerd me voor te stellen hoe een werkoverleg binnen een top van t zakenleven er onder invloed van wat mdma aan toe zou gaan.. :D

Bwhaha dat zou belachelijk zijn. :mrgreen:

bij verstandig drugs gebruik zie ik eigenlijk alleen maar voordelen en geen nadelen. alleen de meerderheid gaat niet verstandig om met drugs waardoor de nadelen vooral naar voren komen. erg zonde, want zonder die meerderheid zou er heel anders naar drugs worden gekeken.

ik gebruik drugs (hasj en wiet in dit geval) om lekker te ontspannen en tot andere inzichten te komen. soms gebruik ik het omdat ik dan net even wat meer kan opgaan in het moment (op feesten bijvoorbeeld). maar ik gebruik het voornamelijk lekker op me kamertje...even lekker tot mezelf komen, even heel diep nadenken en alles op een rijtje zetten....eventjes weg uit de realiteit...eventjes alleen zijn, gewoon ik en mijn gedachten.....dan ben ik op mijn best. die momentjes van bezinning zijn voor mij erg waardevol en die heb ik ook nodig in mijn leven. elk mens heeft die momentjes nodig. en de een gaat hardlopen in het bos om af te reageren, en ik ga op mijn kamertje een joint roken......en dit soort momenten zijn misschien wel de meest waardevolle momenten in een mensenleven...die momenten van bezinning en tot jezelf komen.

het is jammer dat de overheid deze belangrijke momenten mij wil afnemen....dit doen ze immers ook niet met diegene die in het bos gaan hardlopen toch.

er is nog nooit iemand crimineel geworden omdat diegene endorfinen nodig had .. diegene kan tenslotte gewoon gaan hardlopen ;)

en helaas wijst de ervaring uit dat er maar al teveel mensen wel crimineel worden om bijvoorbeeld zelfs iets 'milds' als hun wietkick te kunnen scoren ..

laat staan bij middelen als opiaten ....
dus ergens snap ik de wetgeving wel ...

majah .. begrijpen is niet mee eens zijn ... legalisatie is de beste manier om te kunnen voorlichten en om verergering te voorkomen .. en dat snappen ze niet ... daaro in den haag ;)

:wave:

Terug
Bovenaan