Voordrinken?

ravage

Experimenterende gebruiker
Ik ben van plan morgen te gaan voor drinken.. maar is mogelijk dmv van voordrinken dat je HEEL de avond aangeschoten blijft? dus van ong 22:00-05:00 , normaal drink ik whiskeys als ik uitga eigenlijk best wel duur maar ik krijg dan best wel veel ong iets meer als een halve glas dus dat zit wel goed. Is het dan beter om die avond aan de bier te gaan? of gewoon aan de whiskey?

, aangezien whiskey 6,75 kost voor een iets meer als half glas
en bier maar 2,25...

1 whiskey staat toch gelijk aan 1 bier of niet?

Flameon

Badass junkie
Door middel van voor drinken heb je niet de garantie dat je de hele nacht aangeschoten blijft. De alcohol wordt namelijk ook weer afgebroken. Wiskey en bier zou ik niet combineren, die combinatie lijkt me niet zo prettig voor je maag e.d.

Qua alcohol percentage staat 1 glas wiskey gelijk aan 1 glas bier, als je de standaardglazen voor die drank gebruikt. Dacht dat het zo zit. Dus voor de wiskey het wiskeyglas en juist gevuld, en voor het bier een pijpje tot de rand gevuld. Toch denk ik dat wiskey sneller aan zal slaan. Pas op voor een vergiftiging etc. Als je normaal 30 glazen bier kan drinken, wilt dus niet zeggen dat je 30 glazen wiskey zomaar achterover kunt schudden.

Drink gewoon op het feest een wat pilsjes joh. Je hoeft toch niet de hele avond aangeschoten of dronken te zijn. Kan net zo goed gezellig zijn zonder drank. Daarnaast is wiskey naar mijn inziens ook niet echt iets voor op een feest. Ik zie het meer als thuis drankje, of zakendrankje of iets in die trant.

Enfin, fijn feest morgen in iedergeval :grin:

Tostini

Belezen gebruiker
als ik ga voordinken drink ik meestal eerst wat zwaardere alchol en wat biertjes daar (ook omdat het idd goedkoper is) om het gevoel 'aan te houden' werkt ook prima :)
en of het slecht voor je is heb ik nooit over nagedacht wrom zou de combinatie bier-whiskey slecht zijn?

]-[IG]-[

Indrinken heet dat bij ons, en het werkt idd vrij goed. De beste manier om heel de tijd aangeschoten te blijven is (naar mijn mening) van tevoren een redelijk sterke drank drinken. Hiermee bedoel ik niet per se whiskey ofzo van 40%, maar bijv Malibu van 20% of Safari van 15%, er zit vast wel iets tussen wat je lekker vindt. Is je tolerantie al iets hoger kun je natuurlijk 40% proberen. Eenmaal in de stad aangekomen pak ik dan meestal een aantal pilsjes, hierdoor blijf je ongeveer op hetzelfde niveau zonder echt zat te worden.

Zat worden is een stuk makkelijker, gewoon zoveel indrinken dat je voorlopig niet meer nuchter wordt. Maar (best zwaar) aangeschoten blijven vind ik altijd het leukste, maar het is ook het moeilijkst vast te houden.

Nirvana_646

Ik snap niet echt waar jullie zich zo druk om maken, zitten jullie nu echt te rekenen hoeveel je moet blijven drinken om dronken te zijn? Drink toch gewoon wat je wil drinken... :rolleyes:

takedown84

Belezen gebruiker
Nirvana_646 zei:
Ik snap niet echt waar jullie zich zo druk om maken, zitten jullie nu echt te rekenen hoeveel je moet blijven drinken om dronken te zijn? Drink toch gewoon wat je wil drinken... :rolleyes:

idd, en gewoon blijven zuipe tot je potdicht zit :tongueout:

azgaza

Badass junkie
Als je aangeschoten wilt blijven: drink tot je aangeschoten bent en dan precies elke 1.5 uur een glas bier, als het goed is blijft het dan stabiel, merk je dat je nuchterder wordt: doe een glas extra, te dronken: wacht 2 uur.

dfssdfde

Badass junkie
azgaza zei:
Als je aangeschoten wilt blijven: drink tot je aangeschoten bent en dan precies elke 1.5 uur een glas bier, als het goed is blijft het dan stabiel, merk je dat je nuchterder wordt: doe een glas extra, te dronken: wacht 2 uur.

2 uur? :openmouth: lijkt me wel heel lang

azgaza

Badass junkie
Ivoos zei:
azgaza zei:

Als je aangeschoten wilt zijn en dronken bent.. in 2 uur breekt niet meer dan 1.5 glas af, dus zo nuchter wordt je niet van 2 uur wachten.

ravage

hahahha ja mensen
heb best wel veel voorgedrinken en in de disco zelf maar 1 whiskey , martini en hpnotiq op want het feest was geen zak aan dus maar weer naar huisgegaan maar dat voordrinken had echt geholpen en ben nu eigenlijk nog wel aangeschotenl...

safaria is niet echt lekker :P

Flameon

Badass junkie
Ben je goedkoop uitgeweest in de disco :P
Jammer dat het feest niks aan was. Volgende keer beter.

Fijn weekend

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Als ik voordrink drink ik een stuk of 10 pinten.

Als ik dan wegga drink ik gewoon verder, makkelijk nog 20 pinten+ nog zwaarder geschut :rolleyes: .
Bij mij werkt voordrinken echt niet, je wordt dan wakker ergens op de grond bij een vriend er zitten krassen in je brommer en je bent je gsm kwijt..

Alcohol is een kutdrug!

]-[IG]-[

Nirvana_646 zei:

Najah echt rekenen is het niet, het is gewoon drinken totdat je flink aangeschoten bent en dan in de stad pakken waar je zin in hebt. En aangezien ik er niet van hou om dronken te worden is een aantal pilsjes prima. :wink:

Flameon

Badass junkie
Door de hoge drank prijzen gooit de horeca uiteindelijk steeds verder hun eigen ramen in denk ik. Steeds meer mensen gaan thuis indrinken en daar door hoeven ze in de kroeg nog maar minder te drinken. Ik vraag me af hoe het over een jaar of 10 uit ziet .... of als dadelijk niet meer gerookt mag worden achter de bar :openmouth: :)

]-[IG]-[

Jah dat is wel een goeie, indrinken is idd heel erg populair bij ons. Bier is hier rond de 1,70 - 1,80 per glas, je krijgt dan 0,25L. De meeste mensen drinken denk ik 2/3e van wat ze drinken van tevoren.

eend

Belezen gebruiker
Ivoos zei:
azgaza zei:

Tolerantie is natuurlijk een belangrijke factor in deze :wink:

FlipMeister

Bewuste gebruiker
Zoals iemand al eeder zei denk ik dat je dan met sterke drank het beste kan voordrinken. Meer alcohol wat later inslaat. Het houd dus ook wat langer aan. Met bier kan het ook wel maar dan moet je en goed doorzuipen en dronken bij de deur staan. Maar met sterke drank (als hje het snel zuipt) kun je nog nuchter voor de portier staan en in als je binnen bent van de kaart zijn.

Flip,

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
ik drink Altijd voor.. als ik het niet doe ben ik simpelweg veel te veel geld kwijt :mrgreen: Meestal kies ik voor sterke drank, vodka. Deze dan mixen met cola of redbull ofzo en zuipen maar.. Je zal een relatief goedkope avond hebben :beer:

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Ligt aan je gewicht en ervaringen... Vroeger kon ik van een halve liter wijn/rosé en andere goedkope maar snel weg te gieten troep helemaal de weg kwijt zijn, tegenwoordig drink ik wel eens in met een hele.

Zoek iets wat niet te sterk en niet te licht is en wat je lekker weg kan drinken. Drink dan gewoon en dan merk je vanzelf wel wanneer je je beste gevoel hebt bereikt (aangeschoten, dronken).

Dan gewoon elke keer in het cafe/disco een drankje. Dan ben je tenminste niet zo heel veel kwijt als dat je daar nuchter begint.

Probeer ook zo min mogelijk zooi te mengen als je kotsgevoelig bent..

BADJASMAN

Belezen gebruiker
Tuurlijk staat 1 bier gelijk aan 1 whiskey in de kroeg, de verhoudingen zijn toch overduidelijk 1 op 8... Dat snapt elke kleuter toch ?????

Taat

Bewuste gebruiker
BADJASMAN zei:
Tuurlijk staat 1 bier gelijk aan 1 whiskey in de kroeg, de verhoudingen zijn toch overduidelijk 1 op 8... Dat snapt elke kleuter toch ?????
Hier heb je ook een kroeg waarbij ze het gewoon niet nauwkeurig je borrel inschenken, soms heb je meer dan een half glas pure whiskey/rum etc...
Helaas is die kroeg niet zo gezellig :wave:

nicolai

Wijs gebruiker
eend zei:
Ivoos zei:
azgaza zei:

Tolerantie is natuurlijk een belangrijke factor in deze :wink:

een glas alcohol wordt in ongeveer 1.5 uur afgebroken. dit is niet een standaart, maar een gemiddelde. het hangt af van je bouw en je gewicht.

Bovenaan