voorkomen kostsen

angerfist

Newbie
eej ik wil altijd graag veel zuipen mar ik ga snel spugen als ik niet einde van de avond aan het water enzv ga wat kan je doen om dit te voorkomen.

Blizy

Experimenterende gebruiker
i dunno.. ik heb nog nooit gekotst van alcohol..
ik denk dat het misschien wel helpt als je al wat hebt
gegeten voor je gaat drinken.

of neem speed in combi met alcohol,
voel je de alchohol neit zo meer zal je vast ook niet zo
meer snel hoeven te kotsen :P

MetaalKonijn

Badass junkie
Ja, echt heel verstandig, die laatste optie. :rolleyes: (wel heel leuk daar niet van. :mrgreen: )

Maar, Angerfist, gooi jezelf van een rots ofzo, get over it.

MetaalKonijn

Badass junkie
Als ik jou was zou ik niet te snel zuipen, daardoor moet men vaak kotsen. Je kan wel veel zuipen, als je 't maar niet met een rotgang naar binnen gooit. :)

Imke

Badass junkie
Saivy zei:
Tips om braken te voorkomen

- Weinig drinken
- Een goed gevulde maag
- Geen pittig gekruide gerechten eten voor je gaat drinken

Het zou je goed doen om wat minder te drinken misschien. :)

blind.be

Experimenterende gebruiker
geen bier met sterke mengen
en als je gaat sshotten of ad fundums kan je beter sterke drinken. (1 shotje=1biertje)
en ik weet niet hoelang je jezelf al te pleuris drinkt maar ik had vroeger een heel zwakke maag toen ik 16 was. heb me toen een jaar telkens kotsend ziek elke week gedronken en nu kots ik vrijwel nooit meer. je leert het dus met andere woorden moet wel zeggen dat ik toen na 7 biertjes adden al moest kotsen

matthijs

Badass junkie
Wat wel helpt is even rustig gaan staan als je voelt dat je na het volgende biertje op het randje van kotsen gaat zitten. Even frisse lucht happen en dat kutgevoel in je maag wegwerken. Dan weer naar binnen gaan, rustig drinken, misschien wat water en doorgaan met kloten in de kroeg... dan gaat het vanzelf weg. En daarna natuurlijk rustiger aan doen...

Wat ik nog wel eens deed toen ik onverantwoordelijk veel zoop, was het fenomeen bekend als "preventief kotsen".. zo ergens tussen je 5e-8e biertje even een kotspauze inlassen.. dat geeft je stukken meer ruimte en je kunt daarna langer doorgaan zonder dan te hoeven kotsen.

Niet mengen, minder zuipen en een goede bodem leggen zijn natuurlijk ook goede tips.

matthijs

Badass junkie
Ja maar wel uitkijken emt de bodem. Hij moet goed vast in je maag liggen, en de inname van alcohol niet belemmeren. Vaak kots je namelijk ook omdat er gewoon geen vocht meer in kan.

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Eigenlijk is het erg goed voor je dat je kotst.
Scheelt een hoop alcohol dat je lichaam en dan vooral je lever moet verwerken. Zelf probeer ik altijd te kotsen na een avondje veel alcohol. Voor het slapen gaan ook 1 liter water drinken doet wonderen!

matthijs

Badass junkie
Kotsen hou ik gewoon niet van... doe het ook niet als ik veel heb gezopen voor het slapen gaan.
Water drinken helpt altijd wel vrij goed. Probeer altijd een halve liter ofzo te drinken en dan ff te pissen. Een van mijn grootste angsten is dat ik met mijn dronken kop in mijn bed pis en niet wakker wordt :tongueout: Dus niet teveel water drinken :mrgreen:

jasper

Wijs gebruiker
matthijs zei:
Kotsen hou ik gewoon niet van... doe het ook niet als ik veel heb gezopen voor het slapen gaan.
Water drinken helpt altijd wel vrij goed. Probeer altijd een halve liter ofzo te drinken en dan ff te pissen. Een van mijn grootste angsten is dat ik met mijn dronken kop in mijn bed pis en niet wakker wordt :tongueout: Dus niet teveel water drinken :mrgreen:

als je zo bezopen bent dat je moet kotsen, dan boeit het me ook niet dat ik moet kotsen.
als je enkel bier drinkt voel je het toch ook dat je met het volgende biertje moet kotsen

Jaimie

Belezen gebruiker
Vergeet wel niet dat je tanden kapotgaan van veel te kotsen,en erg goed is het niet voor je maag :)

NexxtGen

Belezen gebruiker
probeer zo goed mogelijk aan te voelen tijdens het drinken wanneer de grens is bereikt en dan de zelfdiscipline op te brengen om dan toch even een pauze in te lassen van een half uurtje. Het is moeilijk, omdat het gezellig is waarschijnlijk, maar als dat lukt dan hoef je misschien niet meer te kotsen.

Telefoon

Wijs gebruiker
Baco's malibu's bier goldstrike enzo gewoon door elkaar zuipen binnen 1 uur zo veel mogelijk naar binnen werken kotsen en weer opnieuw beginnen :P :beer:

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
niet te snel drinken, je maagwand kan een hoge concentratie alcohol niet aan en als reactie zul je een kotsreactie krijgen.
je kunt ook misselijk raken doordat je hersenen denken dat je vergiftigd bent, hier kun je weinig aan doen. Toleratie is in dit geval je vriend :beer:
maar je bent dan wel weer minder dronken :(

Goanaut

Bewuste gebruiker
:') Gewoon niet zoveel drinken, waarschijnlijk ben jij zo iemand die er dan ook bij loopt als een luidruchtige blije malloot.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Gozer je kotst niet voor niets.. Wat een oetlul zeg. Las nog een stuk in de krant over toenemende alcoholvergiftingen tussen de 10-15jr :rolleyes:

Maikelk

Belezen gebruiker
is al eerder genoemd... ook niet de slimste opmerking misschien maar het helpt wel (bij mij dan):
Speed

zo niet, minder drinken

Doodkapje

Wijs gebruiker
gewoon uit kotsen!!! zoals supervlieg zei er bestaat zo iets als alcoholvergiftiging EN braken is een natuurlijke afweer van ons lichaam dus... UIT KOTSEN DIE HANDEL

Doodkapje zei:
gewoon uit kotsen!!! zoals supervlieg zei er bestaat zo iets als alcoholvergiftiging EN braken is een natuurlijke afweer van ons lichaam dus... UIT KOTSEN DIE HANDEL

De vraag was toch juist hoe hij kotsen kon voorkomen? Ik neem aan dat hij het vroeg omdat hij juist niet van kotsen houdt.

Is dit een beetje domme suggestie.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
de enieg manier is vooraf in je hoofd houde da je nie teveel mag drinken, dus als ge denkt "het wordt teveel", neem dan n cola of een waterke ofzo...

en als ge dan toch moet kotse, moet ge niet voorkomen... kots gewoon...

Robdebob

Bewuste gebruiker
Wat ik altijd doe:
Ik neem na elk biertje/shotje een glas water of cola (off iig een paar slokken) of zoiets. Hiermee verlaag je de alcoholconcentratie in je maag waardoor deze er beter tegen kan.
Het zorgt er ook voor dat je nul komma nul kater hebt de volgende dag doordat je niet bent uitgedroogd.

Je moet alleen wel ontzettend veel zeiken :mrgreen:

zommes

Badass junkie
Doodkapje zei:

Kotsen is niet gezond ofzo. Bovendien vraagt hij inderdaad hoe niet te kotsen.

Niet kotsen doe je met de tips van Saivy en door absoluut geen verschillende soorten dranken door elkaar te drinken. Zelf kan ik daar absoluut niet tegen. Als ik in één krat bier leegdrink, niks aan de hand, maar als ik een paar whisky en daarna bier ga drinken: BAPPEN.

Bovenaan