voorkomen kostsen

utregt16

Experimenterende gebruiker
i khe bt ook vaak gehad .. maar drink gewoon niet te veel verschillende drankjes door elkaar en vooral niet te snel..
ook zou ik hele zoete drankjes zoals passie/coebergh niet drinken want daar kotsen de meeste mensen van :P

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Kan je weinig aan doen idd, minder drinken. Voor jouw is dit nu een probleem blijf je echter je hele leven zo zuipen en je kinderen willen die traditie in eere houden dan garandeer ik je dat je trots zult zijn op je kleinkinderen. Die zal je zelden of nooit zien kotsen. Alcoholisme is genetisch overdraagbaar, ben zelf de 3de op rij in de bloedlijn die zorg draagt voor dit kostbare gen. Mijn kinderen gaan dus wss snuiven als een stofzuiger, roken als turk, en zuipen gelijk een kameel. Das pas iets om fier op te zijn. Een Überjunk.

Pikachu

Wijs gebruiker
quotethemadraven zei:
Kan je weinig aan doen idd, minder drinken. Voor jouw is dit nu een probleem blijf je echter je hele leven zo zuipen en je kinderen willen die traditie in eere houden dan garandeer ik je dat je trots zult zijn op je kleinkinderen. Die zal je zelden of nooit zien kotsen. Alcoholisme is genetisch overdraagbaar, ben zelf de 3de op rij in de bloedlijn die zorg draagt voor dit kostbare gen. Mijn kinderen gaan dus wss snuiven als een stofzuiger, roken als turk, en zuipen gelijk een kameel. Das pas iets om fier op te zijn. Een Überjunk.

Drie generaties doorbroeden! :beer:

mmn

Belezen gebruiker
wat bij mij werkt is een jointje na het zuipen roken en natuurlijk water drinken :beer:

Djo

Badass junkie
2 glazen melk drinken voordat je gaat alcoholizen.
Ben even in discussie hierover, want ze zeggen hier dat het daarna is!
Eikels!
Voordat je naar bed gaat 2 glazen water.

Maar ja, als je van tevoren weet, dat je moet overgeven, drink dan met beleid of niet! Moeilijk misschien voor je! Maar je lijf pikt het niet voor niks niet! Of je eigen aan de tijdige waterovergang houden :kots:

let come

Belezen gebruiker
een motilium instant smelttablet (of zoiets) onder je tong leggen wil ook wel helpen. Dit moet je dan doen als je voelt dat je dadelijk moet kotsen. Een smelttablet onder je tong wordt vrij snel opgenomen en het voorkomt kotsneigingen.

MAAR: die pillen zijn gemaakt voor als je ziek bent!!
dus ik zou aanraden die NIET te gebruiken als je teveel gedronken hebt. Je lichaam beslist immers niet voor niets dat de alcohol er terug uit moet

Talec

Bewuste gebruiker
leg een goede film in je maag voor je gaat zuipen, bv eet iets vettig (frietjes) of ik ken wel mensen die een lepel olijfolie naar binnen spelen. Door die film kan je meer drinken en wordt je minder rap dronken. Enja als je eenmaal dronken bent en je moet kotsen... doe dat dan gewoon
meestal lucht het op, en daarna gewoon weer verder gaan he :grin:

Jeller

Badass junkie
trager drinken en tolerantie opbouwen

in beweging blijven helpt meestal ook wel
beetje feesten is beter dan in een hoekje zitten

azgaza

Badass junkie
Houdt een korte drink pauze als je maag vreemd voelt of je merkt echt duizelig te worden. Drink pas weer verder als het goed voelt.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Tussen het drinken door wat eten. En dan het liefste vet eten, zoals frituurhapjes etc. Ik weet nog steeds niet waarom vet eten helpt tegen de misselijkheid maar bij mij werkt het iniedergeval.

Purple haze

Bewuste gebruiker
Als je moet kotsen van alcohol betekend dat je een vergifteging hebt opgelopen. Het onderdrukken van kotsen is dus ook niet goed!

Annæ

Belezen gebruiker
MetaalKonijn zei:
Ja, echt heel verstandig, die laatste optie. :rolleyes: (wel heel leuk daar niet van. :mrgreen: )

Maar, Angerfist, gooi jezelf van een rots ofzo, get over it.

lol :}

gewoon af en toe water drinken tussendoor zodat je niet zieklijk kats bent maar gewoon goed bezopen.
beetje je grenzen kennen.

BelgonX

Belezen gebruiker
maiskorrel zei:
Tussen het drinken door wat eten. En dan het liefste vet eten, zoals frituurhapjes etc. Ik weet nog steeds niet waarom vet eten helpt tegen de misselijkheid maar bij mij werkt het iniedergeval.

Als je eens 15 sec logisch zou redeneren... vet eten->maag->vet rond maagwand->mindere opname van alcohol en dergelijke

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Wat een domme opmerkingen allemaal.. "drink water"
"eet wat"

Tuurlijk dit helpt wel, maar je moet kotsen als je teveel hebt gezopen. Ik kan wel om 't biertje 2 glazen water drinken, maar als ik een krat bier drink ga ik alsnog kotsen.

Goed eten vantevoren en regelmatig water drinken helpt het te voorkomen. Maar je moet kotsen als je teveel hebt gezopen. Als jij weet dat je na ong je 10e biertje moet kotsen, drink erdan gewoon 9, klaar. Zo simpel is het. Niet doordrinken wanneer je al chill aangeschoten/dronken bent.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Voor jet stappen, geen citrusvruchten eten of drinken, geen vette dingen eten. wel goed is flink wat water drinken, zodat je lichaam vrij is van afvalstoffen voordat je er weer een heleboel bijgooit.

na het stappen geen sinaasappelsap of sinas drinken. ook geen caffeine houdende drankjes, daar word je pas knallend dronken van, vooral de dag ernaa koppijn.

dus baccardi cola is in feite een fout mixje.

drink gewoon een stuk of 4 glazen water tijdens het stappen, tussen het bier en drank door. een handje zoute pinda's kunnen ook helpen.

Marten!

Bewuste gebruiker
Kotsen doe ik alleen als te snel van die mierzoete drankjes(boswandeling, dropshot e.d.) drink. Geef mij maar gewoon een biertje of een 50/50 Baco :)

Waar ik wel 'last' van heb ik dat ik niet kan atten. Als ik meer dan 5 slokken alcohol in één keer wil drinken moet ik echt moeite doen om alles binnen te houden. Iemand enig idee waar dit van komt?

raizeredge

Wijs gebruiker
gewoon kotsen als het in je zit gebeurt het toch wel wat je ook doet en ik heb genoeg ervaring erin met het kotsen :beer: ik steek altijd aan het eind van de avond de vinger in de strot dan word ik vanzelf heel moe en val ik in slaap

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je moet niet voor niets kotsen, alcohol is puur vergif, als je er te veel van binnen krijgt, gaat je lichaam protesteren. Het moet er dus gewoon echt uit, daarna voel je je gelijk ook altijd weer stukken beter! De kater de volgende dag zal - als je goed alles eruit gekotst hebt - ook aanzienlijk minder zijn.....

Als je niet wilt kotsen, moet je gewoon niet zoveel zuipen. Als je wel moet kotsen, kun je de natuur ook maar beter gewoon z'n gang laten gaan, jouw lichaam wil die shit er gewoon niet in hebben...

Bovenaan