Voornemen.

Extisi

Wijs gebruiker
Nadat ik 300 euro (van mijn spaarrekening) heb opgemaakt aan blowen, niet in één dag natuurlijk :rolleyes: , is het tijd om te minderen.
De laatste tijd als ik een joint rook word ik zó lam en duf dat ik echt bijna omval. Ik ben nergens meer toe in staat en best prikkelbaar de dag erna.
Aangezien mijn hobby's en mijn leven een beetje worden weggevaagd doordat ik constant stoned ben, wil ik écht minderen. En het is ook een geldkwestie. :rolleyes:
Dus niet meer elke dag blowen...
Ik hoop dat ik het kan. :stoned:

Extisi

Wijs gebruiker
Ja nou ik eerst ook niet hoor...
Maar nu, als ik om een uurtje of 10 een joint rook, dan ben ik de hele dag stil en lam. En zo ben ik eigenlijk nooit..
En nou denkt iedereen misschien dat je het zelf in de hand hebt of je praat of niet, maar ik heb op dat moment gewoon geen zin en puf om iets te gaan vertellen dus vallen de gesprekken dood en ik word ik een saaie drol.
:)

No, i don't like that..
En voor een zestien jarige zijn 5/6 jointjes op een dag wel veel denk ik. :rolleyes:

Amaranth

Bewuste gebruiker
Wanneer heb je dit besluit genomen? Gister toevallig?

Want ik heb precies hetzelfde gedaan gister, besloten te gaan minderen. Ook niet meer elke dag, 't maakt uiteindelijk alles toch alleen maar slechter, je hebt er niks aan en het kost veel geld.

Succes!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Wat mijn ervaring is met minderen en van dat duffe gevoel af willen. Puur roken helpt, ik rook veel minder als ik puur rook. Gewoon omdat ik dan high word ipv stoned en dat lijkt veeeel langer aan te houden. Ook heb ik er de volgende dag dan geen last meer van. En dat duffe stoned heid niet praten niks doen effect, dat heb je met high zijn niet meer. Als ik goed high ben, of zelfs bij lichtjes high al, dan ben ik vrij actief en heb ik genoeg om over te praten. Maar als ik stoned ben komt er inderdaad niks uit.

Nog een tip met minderen, als je dus gewoon met tabak blijft roken. Verlaag niet het aantal jointjes per dag, als je al blowt op een dag kun je het beter goed doen. Maar wat beter werkt is om een aantal weken lang een dag er tussen in niet te blowen. En na die paar weken nog een dag, dus dat je 1 dag blowt, 2 dagen niet, en daarna weer wel. Mij is het zo ook makkelijk gelukt om nu nog maar 1 keer in de week te blowen. Terwijl ik een periode heb gehad dat ik elke dag 3 gram op rookte. En dat ik echt veeeeeeel.

Good luck!

Wacky

Badass junkie
Veel succes met minderen of stoppen. Ik ben er zelf ook mee gestopt, maar dat heeft meerdere pogingen gekost, en minderen is me nooit gelukt. Het is voor mij helemaal stoppen, of helemaal niet, als ik probeer met mate te blowen dan word het binnen no time weer dagelijks.

cropp

Badass junkie
even doorbijten! de energie en de levenslust die je krijgt als je stopt met blowen is onvoorstelbaar

Extisi

Wijs gebruiker
Pas 2 jointjes gerookt deze week. :) in plaats van twee op een dag :)
Nou, het gaat goed...
Het is wel moeilijk...want ik ben/was helemaal verslaafd aan die roes...Ik kan me écht verheugen op een jointje. Heerlijk, dat idee dat ik weer lekker stoned ben.
Maar dat moet ik nu loslaten...

Oom Klaas

Badass junkie
Stop dan helemaal,
de thc zit toch nog wel zo'n 2 weken in je systeem.

Als je er zo naar verlangt, ben je aardig afhankelijk.
Minderen is zwak in dit geval,
met stoppen laat je zien dat je een ruggengraat hebt.

paulXTC

Bewuste gebruiker
Het moeilijkste van stoppen vind ik de verleiding van al je vrienden omdat die wel blowen en jij bent de enige die niet blowt, dat is lastig, maar soms smoke ik veel in een week en andere week helemaal niet

Extisi

Wijs gebruiker
Helemaal stoppen? Hmm, wat moet ik dan doen doordeweeks als ik ga chillen met vrienden ?
Chillen = blowen.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Sorry hoor, maar dat is echt triest. Je gaat me niet vertellen dat je niks anders met je vrienden kan doen dan drugs gebruiken? En zo ja dan ben je echt verkeerd bezig en moet je eens opzoek gaan naar andere vrienden. Ik bedoel het is wel gezellig en leuk allemaal. Maar ik heb tijden genoeg dat ik het ook leuk en gezellig heb met mijn vrienden als we niks gebruiken. Dus onze vriendschap is niet gebaseerd op drugs. En als dat wel zo is dan denk ik niet dat dat goed gaat.

Oom Klaas

Badass junkie
Extisi zei:
Helemaal stoppen? Hmm, wat moet ik dan doen doordeweeks als ik ga chillen met vrienden ?
Chillen = blowen.

Chillen met vrienden in de letterlijke betekenis van het woord, ontspannen.
't Is een verdomd stupide gedachte om niet te weten wat je dan moet gaan doen,
er is zoveel meer buiten blowen om wat je kan gaan doen met vrienden.

Thc maakt je wereldje zo klein in mijn ogen, bij alles gaat een jointje horen en na een tijdje blijft alleen het jointje over "omdat dat het wel leuk maakt"...

Ga dingen doen waar jullie van houden waarbij je niet hoeft te blowen,
beter nog ga met mensen om die niet blowen de komende tijd.
Dat zal het een stuk makkelijker maken om er vanaf te blijven,
en je zal leren wat je allemaal voor leuke dingen kan doen zonder te blowen.

Stop met dat geestvernauwende middel en trek dat bord voor je hoofd weg!

cropp

Badass junkie
Extisi zei:
Het is mislukt. :confused: Ik ben niet sterk genoeg. Ofzo.

als het iedereen in een keertje lukte zou ik ook vandaag stoppen, dat het niet is gelukt wil niet zeggen dat je het niet kan

probeer het nog een keer als het het nog steeds wil, lukt het weer niet en wil je nog steeds stoppen dan probeer je het nog een keer.

dit wil niet zeggen dat het je niet sterk genoeg bent, maar dat je er nu even niet bij bent met je gedachten.

Extisi

Wijs gebruiker
Ik ben verslaaaaafd aan die roes.
Ik verheug me op een jointje. Dat gevoel wat ik dan krijg.
Maar het kost me geld, ik ben vaak lui en ik ben suf.
Niet echt veel fijne dingen. Ik wil een nieuw leven op starten. Met een schone lei.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
beetje dom
voor 300 euro koop je een afzuiger+filter , lampje en een degelijke timer (omnirex).

verheug je je wel eens op andere soorten roes?
voorbeelden:
-zelfgemaakte maaltijd,
-sport,
-succes,
-sex,
-strak staan van het nuchter zijn,
-gewoon gezelligheid .

dan zou je namelijk makkelijker het lekkere verheugen op een jointje kunnen uitrekken.

Wacky

Badass junkie
Probleem is dat met elke joint die je rookt, je weer zin krijgt in een nieuwe. Daarom zeg ik, helemaal 100% stoppen ipv minderen. Als je helemaal stopt is het echt maar even een weekje of 2 moeilijk. Na 2 weken niet geblowed te hebben is het voorbij en vraag je jezelf af waarom dat nou zo moeilijk was.

frieten

Newbie
Extisi zei:
Pas 2 jointjes gerookt deze week. :) in plaats van twee op een dag :)
Nou, het gaat goed...
Het is wel moeilijk...want ik ben/was helemaal verslaafd aan die roes...Ik kan me écht verheugen op een jointje. Heerlijk, dat idee dat ik weer lekker stoned ben.
Maar dat moet ik nu loslaten...
Dom, dom kind.
Denk je serieus dat je "verslaafd bent aan de wiet" omdat je 2 miezerige tabakjointjes rookt per dag?

FUCK OFF.

greenpower

Bewuste gebruiker
Dom dom mens.

Niet te blij hea, met je denk je dat je nu verslaafd bent. Dat jij of andere die je kent meer roken wilt niet zeggen dat ze meer of minder verslaafd zijn. Als je elke dag 2 jointjes MOET roken ben je toch gewoon verslaafd.

Misschien weet jij de definitie daar niet van maar als je elke dag 1 glas cola MOET drinken ben je ook gewoon verslaafd.

Dus niet stoer komen doen nigga.

*.exe

Belezen gebruiker
@frieten: rook maar lekker door, graag. En hou dan gelijk je mondje. Demotiveren is veelzeggend.

@Extisi: rook gewoon 'es 1 week geen wiet. Enjoy je smoke in het weekend. De week erna gewoon weer nuchter doorkomen. En het weekend weer er van genieten. Kijk 'es hoe het bevalt. Misschien een optie? Dan heb je namelijk al een deel overwonnen. En besef dat zowat elke afkickpoging in delen gaat. Het is kenmerkend dat, als het goed gaat, de terugvallen langer op zich laten wachten en ook per keer minder heftig zijn.

En dat je hobby's hebt, kom op he, zoek iets. Van de miljoen dingen die je kan gaan doen heb jij er maar 1 en daar wil je nou net vanaf . . ? Maak anders van stoppen je hobby . . :P

Succes

*.exe

Extisi

Wijs gebruiker
Ik heb vandaag in ieder geval niet onder schooltijd gerookt..
Eigenlijk wilde ik vandaag helemaal niet roken. :rolleyes: Ik had namelijk ook geen geld, en ik krijg morgen pas loon...
Toch heb ik 5 euro weten te fiksen van een vriendin ("Is het weer voor de wiet?") en ben ik op mijn fiets naar de shop gegaan...
Als ik een dag niet smoke dan 'mis' ik die roes gewoon. Heerlijk zitten op een bankje met een joint, en dat gevoel wat je krijgt. Die nostalgische gedachten die ik heb als ik stoned ben, en dat heerlijk rare gevoel in mijn hoofd.
Dan mis ik het echt en wil ik weer roken. Alleen erna, baal ik er van. Dat ik me toch weer heb laten overhalen door die joint...

pawelonius

Belezen gebruiker
weet je zeker dat je niet verslaafd bent aan de nicotine? dat kan namelijk wel...
en van sport kom je wel in een roes ^^ als je bijvoorbeeld een goed stuk gaat hardlopen produceert je lichaam meer endorfine, en daardoor kom je in een lichte roes :tongueout:

Wacky

Badass junkie
Sommigen van jullie willen niet geloven dat ze verslaafd is aan wiet omdat je zelf nog leeft in de illusie dat wiet uberhaupt verslavend is ? De ontkenning dat je er zelf verslaafd aan bent of begint te raken ?
Geloof me wiet is verslavend. Zoals ik eerder al zei, het is gelukkig maar even kort doorbijten om ervan af te komen. Als ik een poosje dagelijks geblowed heb ben ik ook verslaafd aan die roes, elk nuchter moment denk ik dan aan een joint. 2 weken niet blowen, en ik denk er bijna niet meer aan en geniet van het nuchtere leven.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Wietje zei:
Extisi zei:
Nee, geen nicotine..
Ik ben echt verslaafd aan het 'stoned zijn'...
je moet net zoals mij een reden zoeken om te stoppen..
Zonder dat gaat het niet :)
Helemaal gelijk. Als je geen drive hebt moet je het niet doen.

Waarom wil je stoppen? Lopen er dingen mis? Zo ja, bekijk eens heel objectief of het blowen en de roes daarvan opwegen tegen de slechte dingen. Waarschijnlijk niet. Als je wilt stoppen moet je in je achterhoofd houden waarvoor je het doet.

cropp

Badass junkie
Extisi zei:
Ik heb vandaag in ieder geval niet onder schooltijd gerookt..
Eigenlijk wilde ik vandaag helemaal niet roken. :rolleyes: Ik had namelijk ook geen geld, en ik krijg morgen pas loon...
Toch heb ik 5 euro weten te fiksen van een vriendin ("Is het weer voor de wiet?") en ben ik op mijn fiets naar de shop gegaan...
Als ik een dag niet smoke dan 'mis' ik die roes gewoon. Heerlijk zitten op een bankje met een joint, en dat gevoel wat je krijgt. Die nostalgische gedachten die ik heb als ik stoned ben, en dat heerlijk rare gevoel in mijn hoofd.
Dan mis ik het echt en wil ik weer roken. Alleen erna, baal ik er van. Dat ik me toch weer heb laten overhalen door die joint...

kan ik letterlijk citeren, alleen denk ik op dit moment niet aan stoppen

pawelonius

Belezen gebruiker
een vriend van mij is gestopt met blowen, direct succesvol, en zijn motivatie was omdat zijn moeder het niet leuk vond (zoals elke moeder, maargoed). dus misschien moet je steun zoeken bij je familie

Bovenaan