vraaaag

TrippyShit

Badass junkie
Hallo mensen.. ik heb al een keer eerder gepost over dit onderwerp maar niet egt een duidelijk antwoord gehad. Ik wil een keer lsd proberen.
Ben 16 jaar en ik heb ondertussen 7x paddo's gedaan, altijd hardstikke leuk maar de hallucinaties vind ik maar mild en mogen een heel stuk heftiger. Vandaar de intresse in lsd. Heb uiteraard een paar vragen...

Zoals: Als ik lsd gebruik met goede omstandigheden, kan het dan kwaad?
De 1 zegt je blijft heel makkelijk hangen, de ander zegt dat je niet kan blijven hangen en de ander zegt weer dat het KAN gebeuren.
Mijn vader heeft vroeger zelf lsd gebruikt en dat is een hele normale man met een goede baan etc. Maar heeft er wel last van gehad vroeger.. panieksaanval bijvoorbeeld.. maarja dat kan ook omdat het misschien wel een hippie was die teveel gebruikte :P

om een lang verhaal kort te maken.. Zou 1x lsd kwaad kunnen?
Ik verwacht zelf dat ik het aankan.. onderschat het niet maar wil een hardere trip dan paddo's.. Wie kan mij hier antwoord op geven?? eventuele tips enzo zijn natuurlijk ook welkom :wink:

p.s sorry dat het beetje vaag geschreven is maar kon er ff nx beters van maken nu :stoned:

DreamWeaver

Badass junkie
Lsd kan geen kwaad. Wel kan het dingen als psychoses triggeren. Als je al vaker paddo's hebt gedaan lijkt me het risico nihil. Komen er psychoses e.d voor in je familie?

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Goed slapen van tevoren, en met de juiste mensen doen waarbij je je goed voelt, en in een omgeving waarin je je veilig voelt... dat zijn wel factoren die voor een beginnende tripper kansen op eventueel bad gaan tot een minimum verkleinen.

Enne, go with the flow, dan wordt t alleen maar genieten :wave:

123spacer

Experimenterende gebruiker
Ik ben 17 en voor mij binnekort ook de eerste keer.
Ik doe een half zegeltje hoffman anniversary.
Heb nu zo 5 x getript op paddo's. Maar mijn hallucinatie bij paddos duren maar heel kort en zijn heel vaag. Slechts lichte ademingen van het gras en de muren, rare wolken etc. Ook voor mij de reden lsd te willen proberen.

Ik ben zeker niet bang voor de negatieve gevolgen van lsd en al helemaal niet bij een half zegeltje. "blijven hangen" bijvoorbeeld komt toch maar alleen voor als je vaak en hogere dosissen pakt? Of kan dit van 1 of 2x een half zegeltje al voorkomen?

Goanaut

Bewuste gebruiker
Alleen zullen mensen die 'niet genoeg zien' met paddestoelen, ook wel van een koude kermis thuiskomen met 'n half lsd zegeltje. Mijn visualisaties zijn dan inderdaad anders en intenser, maar voor het echte werk heb je wel wat meer nodig.

123spacer

Dat d8 ik al wel :wink:
maja toch lijken de hallucinatie die ik dan zou krijgen, wel wat leuker/mooier als paddo's. En de hallucinaties zullen denk wel wat langer aanhouden? Bij mij duurt het hallucinerende deel, als ik al hallucineer, maar hooguit een half uur. En met hallucineren bedoel ik heel simpele dingen zoals de wolken die vervormen en de muren etc die ademen.

azgaza

Badass junkie
Als je geen aanleg hebt voor psychoses is de kans dat er iets mis gaat vrijwel nihil, LSD is voor zover ik weet een van de veiligste middelen. Als je nooit iets hebt gekregen van paddo's zal LSD ook geen psychose triggeren dus kan je er vanuit gaan dat het geen kwaad kan.
Bij LSD duren de visuals de hele trip lang, en dat is tussen de 8 en 12 uur meestal; en vanaf 150 ug kan je rekenen op mooie, goede, constante en vooral veel visuals. Hoe meer je neemt hoe meer je ziet.

Aldous

Belezen gebruiker
azgaza zei:
Als je geen aanleg hebt voor psychoses is de kans dat er iets mis gaat vrijwel nihil
Als je geen aanleg heb voor psychoses kan je nog steed een bad trip krijgen dus de kans dat er iets mis kan gaan is dus niet nihil. Dat je verkeerd gaat is altijd een mogelijkheid ook bij de "ervaren gebruikers". Overigens is het niet zo dat je je dan direct de hele trip kut voelt, zoiets kan ook maar een of twee uurtjes duren. Over hoe je zo leuk en veilig mogelijk tript zijn genoeg tips te vinden als je zoekt op set&setting.

Spiderweb

Ik herken mezelf in de topicstarter, heb ook al meerdere keren paddos gedaan, ik dacht dat ik mezelf psychonaut mocht noemen (na 16 keer trippen)....niets was minder waar...
Een heel portie hawaiiaanse heeft me toch een stelletje visuals bezorgt JEZUS, ik zou eerst die maar eens proberen voordat je aan de LSD gaat :wink: Just a small piece of advice

LATER :hearteyes: :hearteyes:

Goanaut

Bewuste gebruiker
Ik ben anders na vele keren hele porties hawaiiaanse paddestoelen, ook al 'ns kneiterhard gegaan op een portie mexicaanse. Hangt gewoon echt van de set + setting af inderdaad.

Spiderweb

Ik dacht dat ik elke keer kneiterhard ging lol........tot de laatste keer nu snap ik ook dat de meeste mensen een pauze van enkele maanden tussen hun trip s houden.......eigk wel goed dat het is gebeurd want heb meteen geen behoefte meer voor een flinke tijd.....begrijp me niet verkeerd ik ging niet bad ofzo maar het was gewoon zooooooooooo extreem lol :) :grin: :grin: :grin: :wink:

m+

123spacer zei:
maja toch lijken de hallucinatie die ik dan zou krijgen, wel wat leuker/mooier als paddo's. En de hallucinaties zullen denk wel wat langer aanhouden? Bij mij duurt het hallucinerende deel, als ik al hallucineer, maar hooguit een half uur. En met hallucineren bedoel ik heel simpele dingen zoals de wolken die vervormen en de muren etc die ademen.

Ik vond het zelfs een beetje teleurstellend dat ik pas écht coole visuals kreeg als ik me erop concentreerde, is dat normaal of zou dat aan de dosis gelegen hebben?

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
m+ zei:
123spacer zei:

Ik vond het zelfs een beetje teleurstellend dat ik pas écht coole visuals kreeg als ik me erop concentreerde, is dat normaal of zou dat aan de dosis gelegen hebben?

Dosis... ik dacht eerst dat dat hallucineren was, tot ik laatst een hogere dosis nam (blijkbaar), nou toen begonnen er toch vreemde dingen te gebeuren... had ik echt nooit voor mogelijk gehouden dat dat uberhaupt bestond... Echt bestwel freaky!! It's al in your mind!

azgaza

Badass junkie
Aldous zei:
azgaza zei:
Als je geen aanleg hebt voor psychoses is de kans dat er iets mis gaat vrijwel nihil
Als je geen aanleg heb voor psychoses kan je nog steed een bad trip krijgen dus de kans dat er iets mis kan gaan is dus niet nihil. Dat je verkeerd gaat is altijd een mogelijkheid ook bij de "ervaren gebruikers". Overigens is het niet zo dat je je dan direct de hele trip kut voelt, zoiets kan ook maar een of twee uurtjes duren. Over hoe je zo leuk en veilig mogelijk tript zijn genoeg tips te vinden als je zoekt op set&setting.

Met misgaan bedoel ik meer permanente schade, ik ben zelf in geeneen van mijn trips ooit bad gegaan, ik kan het altijd wel in perspectief plaatsen hoewel ik ook zeker onder invloed minder leuke dingen heb meegemaakt, maar ik vind een bad trip toch niet vergelijkbaar met psychose als je het als risico ziet.
Een bad trip is even vervelend en als je tript met goede vrienden op een veilige plek en genoeg afleiding voor jezelf klaarzet is de kans ook niet zo groot.

Jeller

Badass junkie
Goanaut zei:
Alleen zullen mensen die 'niet genoeg zien' met paddestoelen, ook wel van een koude kermis thuiskomen met 'n half lsd zegeltje. Mijn visualisaties zijn dan inderdaad anders en intenser, maar voor het echte werk heb je wel wat meer nodig.
nie met nen halve maya ze :openmouth:

moet trouwens wel kunnen, maar 16 is wel een jonge leeftijd voor lsd vind ik :wave:

visuals ij mij gaan zo trouwens
100 ug: kleuren zijn er feller uit, alles is wat waziger en ziet er beetje raar uit, als je lang naar iets staart komen er kleine vervormingen en soms lichte patternen

200 ug: alles begint te vervormen en verkleuren, veel kleien hallucinaties op je netvlies

300 ug: soort van onderwater 3d bril effect

400 ug: niet te beschrijven :openmouth:

m+

Jeller zei:
Goanaut zei:
nie met nen halve maya ze :openmouth:

moet trouwens wel kunnen, maar 16 is wel een jonge leeftijd voor lsd vind ik :wave:

visuals ij mij gaan zo trouwens
100 ug: kleuren zijn er feller uit, alles is wat waziger en ziet er beetje raar uit, als je lang naar iets staart komen er kleine vervormingen en soms lichte patternen

200 ug: alles begint te vervormen en verkleuren, veel kleien hallucinaties op je netvlies

300 ug: soort van onderwater 3d bril effect

400 ug: niet te beschrijven :openmouth:
ik had gisteren een halve maya op en vond dat toch wat tegevallen. de serieuze vervormingen en patronen kwame pas als ik me erop concentreerde... (maar dan ware ze ook echt wel vet.)
volgende keer een hele :P

sjaartrol

Bewuste gebruiker
m+ zei:
ik had gisteren een halve maya op en vond dat toch wat tegevallen. de serieuze vervormingen en patronen kwame pas als ik me erop concentreerde... (maar dan ware ze ook echt wel vet.)

de nieuwe maya's zijn geen 400 µgs nietmeer, maar 300 of minder zelfs... misschien had je daar een van?

Panoramix for the win, kblijf het zeggen, naar mn ervaring beste trips tot nu toe die k heb gedaan :tongueout:

gummyfrog

ik heb nu een aantal keren paddo's/ truffels gedaan (10 x ofzo)
Na de 7e keer zullen we maar zeggen ben ik flink fout gegaan.
Lees: bang worden dat het niet stopt, alle gevoelens doorelkaar heen, met ogen open alles, maar dan ook alles zien bewegen en ook voelen bewegen en met ogen dicht idem dito. Beestjes onder de huid etc etc. Toen anderhalf jaar niet meer gehad en nu weer getript. Ik heb bij elke trip, hoe leuk ook, slechte momenten. Mensen waarvan ik denk dat ze over mij praten en waarvan ik eigenlijk nog steeds durf te zweren dat ze me echt een beetje irritant vond. Maar goed. ik mocht d'r toch al niet zo...
De trip daarop zweerde ik dat ik bijna zou flauwvallen, maar dat heb ik ook verholpen door te zeggen dat t bull was en de keer daarop waren er gewoon te veel mensen met alcohol in het bloed. Ik kan er nu wel beter mee omgaan BTW ga alles nadien in weken erna een plaatsje geven en analyseren.
Als ik nu, in de goede setting wel te verstaan, uiterlijk 3 4 man een lsd'tje doe. Is de kans op zo'n bad moment ook weer net zo groot?? of nog groter of kleiner...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Voor mn gevoel leer je elke trip meer over jezelf, dus ook waar je het wel en niet wilt gebruiken (: Trippen met veel drukte vind ik kut, in het bos vind ik het geweldig, dus doe ik het daar. Volgens mij is de kans op een bad trip kleiner als je vaker gebruikt, omdat je weet wat er gaat komen. Die paranoia kun je ook wel leren waarderen, ik dacht een tijdje geleden dat de CIA achter ons aan zat.. je leert ermee omgaan :wink:

982

Bewuste gebruiker
Heb mn 1e keer paddo's 2 volledige porties opgegeten.. hallicuneren als de ziekte.. de keren erna 1 portie,... geen hallicunaties.

Dus meer eten misschien?

Jeller

Badass junkie
sjaartrol zei:
m+ zei:

de nieuwe maya's zijn geen 400 µgs nietmeer, maar 300 of minder zelfs... misschien had je daar een van?

Panoramix for the win, kblijf het zeggen, naar mn ervaring beste trips tot nu toe die k heb gedaan :tongueout:
Panoramix is idd ook nie normaal, da schat ik 400, ma die halve maya trip was echt bijna even hard

ofwel zijn die mayas van jou dan slecht bewaard, ofwel zit de LSD niet goed verspreid waardoor een halve moeilijk te doseren is (heb ik al bij explorers gehad)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat wordt er nou bedoeld met echt bad gaan? Dat komt voor in verschillende gradaties neem ik aan? Ik ben dus laatst een beetje bad gegaan, maar alles veranderd zodra je het weer kan relativeren. Nu lukt dat wel weer, maar op het moment zelf voelde het echt behoorlijk bad. Al wist ik ergens nog wel dat ik alleen even vast zat in het moment...

Volgens mij ga je op lsd precies zoals je denkt dat je gaat. Je kunt het in principe sturen, maar net als wanneer je een heftige emotie ervaart zoals bijvoorbeeld een woedeaanval, lijkt het soms dat je het niet kan stoppen...

Maar je spreekt pas van bad gaan als je er blijvende schade aan overhoudt na je trip?

azgaza

Badass junkie
Ik dacht dat bad gaan gewoon het op het moment helemaal niet leuk vinden was, dus gewoon een negatief punt in je trip. Daarom noem ik het ook geen risico, want een slecht moment kan er gewoon bijhoren.
Het is wel zo dat je op LSD gaat zoals je wil gaan, of denkt te gaan, ik vind het zelf altijd geweldig, en als ik iets raars zie (zoals mijn gezicht dat er ineens heel vies uit ziet) dan denk ik 'komt door de LSD' en gaat het weer weg.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
azgaza zei:
Ik dacht dat bad gaan gewoon het op het moment helemaal niet leuk vinden was, dus gewoon een negatief punt in je trip. Daarom noem ik het ook geen risico, want een slecht moment kan er gewoon bijhoren.
Het is wel zo dat je op LSD gaat zoals je wil gaan, of denkt te gaan, ik vind het zelf altijd geweldig, en als ik iets raars zie (zoals mijn gezicht dat er ineens heel vies uit ziet) dan denk ik 'komt door de LSD' en gaat het weer weg.

Okee, ja dat dacht ik ook, maar na reacties hier kreeg ik de indruk dat je niet zomaar kan spreken over bad gaan... Ik denk dat ik er de volgende keer (wil het over een half jaar ofzo nog wel eens doen) wel net zo goed mee zal kunnen omgaan als jij, maar toen lukte dat echt niet... Het is ook een kwestie van mee om leren gaan denk ik, ik ben nog een groentje op dit gebied...

Aldous

Belezen gebruiker
azgaza zei:
Ben ik het wel mee eens ja! maar als je de eerst keer trip en je gaat bad dan denk je er waarschijnlijk toch anders over (dan heb je de wijsheid nog niet)....

Jeller

Badass junkie
Je gaat slecht als je je niet meer amuseert en wilt dat de trip direct weg gaat, dat heb ik nog niet gehad alleszins

TrippyShit

Badass junkie
Hallo..
voordat ik LSD wou gaan doen, wou ik eerst nog een keer paddoën.
Heb gister dus voor de 7e keer paddo's gedaan 1 portie thaise.Nog nooit gebadtript altijd goedgegaan. Ik voelde vanaf het begin al dat het kut was, tripte wel hard maar alleen maar negatief. We waren ook met te veel man, kwamen steeds meer mensen bij. Op een gegeven moment zei een vriend van me, die het voor de 1e keer deed dat hij ook een beetje bad ging. Door dit werd ik erin meegetrokken en ging ik steeds harder. Opeens kwamen van alle kanten mensen op ons af, en ze zagen er eng uit niet als mensen. We zijn toen weg gaan lopen omdat we echt bang werden. Hij hoorde dat dextro's hielpen. wij zoveel mogelijk eten en para en lopend afwachten. Het werd steeds erger, we wouden blijven lopen omdat we het gevoel hadden dat we dan van de trip vandaan liepen. We kwamen erachter dat de dextro's bullshit waren en toen werden we nog bangen. Het laatste hulpmiddel weg. Het werd steeds gekker we zaten gevangen in een waanwereld. Alles kwam op ons af, ging door elkaar en zakte in elkaar en weer uit elkaar en dit voelde ik ook. Alles wat we wouden was die trip uit maar dat kon niet. Ik hoorde overal trippygeluiden om me heen en hallucineerde aan 1stuk door wat ik normaal niet bij paddo's heb, dan komt het in vlagen zegmaar. na een paar uur zo para wegtelopen begon het effect af te nemen en begon de realiteit een beetje terug te komen. Ik en die vriend zaten totaal in dezelfde wereld, byna alles hetzelfde ervaart.
Helaas ben ik te eigenwijs en heb ik mn lesje niet geleerd :P
Zie het meer als een wijze les dat ik de negatieve kant ook gezien heb.
Ik ben nu van plan om binnenkort nog eens met klein groepje goede vrienden nog een keer te paddoën voor ik aan de LSD ga. Beginnen met een half portie en even het paddoën weer leren kennen. En de LSD gaat zeker nog komen. Als ik er echt klaar voor ben :wink: :grin:

guapo93

Newbie
tja, vele reacties hier komen redelijk wat overheen met verhaal van men bete vriend en ik, we waren 1 doos hawaiaanse paddo's gaan halen, éénmaal terug in brussel, hebben we ze gewoon voor de tv opgegeten met zijn grote broer. hij begon nog al raar te doen met zen benen na 30 minuten zo ongeveer, om de 10 seconden ging zen been vanzelf omhoog, ik ondertussen gewoon verder pes op ps2 aan het spelen met zen grote broer, terwijl wij aan het spelen waren, begon hij ook al raar naar de muren en grond te kijken, wanneer ik één woord zij, begon hij altijd voor 2 minuten te lachen , was wel grappig, maar ondertussen had ik helemaal niets.. tja de grote broer, heeft me gezegd dat ik wellicht wel meer nodig van heb (weeg toch bijna 100 kg...) dus éénmaal het een beetje beter ging met men vriend zijn we naar huis gaan maffen, week erna terug naar roosendaal gegaan en 2 hawaiaanse bakjes genomen voor me, . Rond 22u ben ik dan gestart met ze te eten voor de tv met hun, (alleen ik), ik heb ze alletwee gewoon in één maal opgegeten met wat ketchup anders is dat niet te vreten :|... en raad

had Geen enkele visiuele effect, op de hele nacht, wel heb ik welgeteld 40 min ongeveer een vreugdegevoel gehad (zo niet op u stoel kunnen blijven altijd men vrienden gaan uitdagen met kleine motjes lol en toch echt voor niets lachen ... ), zou lsd dan eventueel een optie zijn? want lijkt me toch wel heel leuk eens alles door een andere wereld te zien

(sorry voor alle fouten, ben een beke heel erg stoned :tongueout:)

sjaartrol

Bewuste gebruiker
hmzz, dan bent ge imuum voor paddo's ofzo wrs :tongueout: of mischien zijn t slechte paddestoelen, lagen ze al lang in shop, of heeft shopuitbater ze slecht bewaard...
Ik heb van de paddo's vanin roosendaal ook ng niet hard getript, in vergelijking met paddos van in Maastricht... :P

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Spiderweb zei:
Ik herken mezelf in de topicstarter, heb ook al meerdere keren paddos gedaan, ik dacht dat ik mezelf psychonaut mocht noemen (na 16 keer trippen)....niets was minder waar...
Een heel portie hawaiiaanse heeft me toch een stelletje visuals bezorgt JEZUS, ik zou eerst die maar eens proberen voordat je aan de LSD gaat :wink: Just a small piece of advice

LATER :hearteyes: :hearteyes:

Psychonaut zijn heeft niets te maken met hoevaak en hoe hard je tript. Het gaat om de manier waarop je het doet..

Verder vind ik 16 redelijk jong om al aan de LSD te gaan, ikzelf heb het nog niet gedaan en heb er niet heel veel verstand van maar doe even goed onderzoek, je bent immers nog in de pubertijd!

Bovenaan