Vraag 2cb

Kalebas

Belezen gebruiker
Beste vrienden,

Ik heb een vraag. Mijn zusje en haar vriendje willen graag 2cb proberen. Ik heb er wel ervaring mee maar ze zijn allebei 16 jaar oud.

Heeft iemand hier ervaring mee?( Behalve het gebruikelijke "niet combineren met andere drugs" ).

Ik ga overigens tripsitten om een oogje in het zijl te houden.

Bedankt!

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Je zegt zelf al ervaring te hebben met 2C-B. Wat wil je verder nog weten? Overigens vind ik 16 wel erg jong, maar oké...

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Zeg tegen ze dat ze er eerst uitgebreid over moeten lezen, zodat ze weten wat ze te wachten staat. Goed voorbereiden.
En doe het als jullie echt niet gestoord kunnen worden. Lekker thuis.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik vind 16 wel echt (te) jong voor middelen zoals 2-CB. Mijn advies is om er nog twee jaartjes mee te wachten. Willen ze toch per se experimenteren zorg er dan voor dat je pillen getest zijn, dat ze goed in hun vellen zitten en dat de dosis de eerste keer niet te hoog is!

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ja ik vind ook dat je eigenlijk minimaal 21 moet zijn, omdat je brein dan uitgegroeid is en je, door levenservaring, sterker in je schoenen staat.
Maarja, denk niet dat ze naar dit advies gaan luisteren.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zorg in ieder geval dat je weet hoeveel 2C-B je neemt en dat er het in een rustige en vertrouwde omgeving gebeurd. Ik vind 16 ook te jong voor 2C-B en ik vraag me af wie dat soort middelen aan hen geeft/verkoopt. Dat vind ik vooral niet kunnen.

benzzzy

Badass junkie
Zorg in ieder geval dat je weet hoeveel 2C-B je neemt en dat er het in een rustige en vertrouwde omgeving gebeurd. Ik vind 16 ook te jong voor 2C-B en ik vraag me af wie dat soort middelen aan hen geeft/verkoopt. Dat vind ik vooral niet kunnen.
Idd laat je pil gvd testen lol.
Heb zelf al meerdere batches 2cb mogen testen en de geadviseerde dosering is 100% van de tijd waardeloos.

Als je dealer zegt dat dit 20mg is dan gooi je deze informatie direct door het raam en ga je ervan uit dat dit tussen de 5 en 30mg ligt.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ja ik vind ook dat je eigenlijk minimaal 21 moet zijn, omdat je brein dan uitgegroeid is en je, door levenservaring, sterker in je schoenen staat.
Opzich qua leeftijd wel mee eens. Maar niet persee door levenservaring. Want ook juist met of door levenservaring kan het zijn dat je minder sterk in je schoenen staat of gaat staan. Ik vind de laatste jaren trippen vaak confronterender dan vroeger toen ik stukke jonger was bijvoorbeeld.

Verder alles wel gezegd:
16jaar eigenlijk te jong.
Pillen laten testen.
Laat hun zich inlezen en verdiepen in psychedelica.
Lage dosis beginnen (10 a 15mg)
Rustige vertrouwde omgeving.
Pas nemen als ze goed in hun vel zitten.

LoveSexDreams

Belezen gebruiker

Mee eens, 21 is wel een goede leeftijd. Ook al ben ik zelf op mn 19de begonnen. Alleen je hersenen zijn nog niet uitgegroeid op je 21ste, dat is pas wanneer je een jaar of 24, 25 bent.

Kalebas

Belezen gebruiker
Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties. De vraag was inderdaad (sinds ik het niet uit hun hoofd gepraat krijg) of het echt "gevaarlijk" is of dat je het in een normale setting en rustige omgeving prima kunt proberen.

Mijn zusje en haar vriend hebben allebei al eens 1 pil 2cb genomen en voelde daar niets van. Daarna heeft haar vriendje een keer truffels genomen en dat vond ie supergaaf.

Maar bedankt voor jullie tips.

benzzzy

Badass junkie
Als je pillen in de standaard 8-12mg range zitten wat met veel pillen zo is dan is 3 pillen in 1x geen ongebruikelijke dosis.

Maar er zijn ook pillen met 20mg en dan is 3 toch echt wel een heeeeeeeeeele stevige dosis.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat nog niet gezegd is: de 2C-B-markt is op dit moment sterk vervuild. In de meeste pillen/samples 2C-B zitten ook andere stoffen, zoals grondstoffen die overblijven bij de productie, of stoffen die ontstaan door een onzuiver productieproces. De meeste van die vervuilingen zijn nauwelijks bekend en de effecten (op de lange termijn) zijn dus ook niet bekend. Het DIMS heeft daar een paar maanden terug ook voor gewaarschuwd:

Bas

Wijs gebruiker
Wat nog niet gezegd is: de 2C-B-markt is op dit moment sterk vervuild. In de meeste pillen/samples 2C-B zitten ook andere stoffen, zoals grondstoffen die overblijven bij de productie, of stoffen die ontstaan door een onzuiver productieproces. De meeste van die vervuilingen zijn nauwelijks bekend en de effecten (op de lange termijn) zijn dus ook niet bekend. Het DIMS heeft daar een paar maanden terug ook voor gewaarschuwd:

'Op dit moment sterk vervuild', zeg je. Terwijl de geteste pillen met deze 'vervuilingen' pas ontdekt zijn in de eerste helft van 2019. Voordat ze echt die conclusie hebben kunnen trekken van dat 2C-B steeds vaker vervuild is, zijn sowieso enkele maanden overheen gegaan. Die pillen kunnen dus voor het zelfde geld van een batch uit 2018 komen. Het gebruik is naar mijn mening niet extra riskanter dan eerst. Ze raden het gebruik niet echt af al zeggen ze van wel. ''Wil je toch gebruiken? Laat je 2C-B testen via de testservice.'' alsof je speciaal nu de 2C-B moet testen, haha. Het moet gewoon altijd getest worden. Het verhaal klopt op een bepaalde punten gewoon niet lol. Ze geven ook niet duidelijk aan hoe lang ze dit onderzoek al doen. Hoe het zit met de regio's, uiterlijk van de pillen en het plaatsen van deze 'vervuilde' pillen op een zwarte lijst (Red Alert).

OT: 2C-B op 16 jarige leeftijd. Weinig zijn zo dom om dan al 2C-B te proberen. Dus sta niet raar te kijken als je misschien een badtrip gaat krijgen. Dan moet je achteraf ook niet gaan klagen dat dit door de 2C-B komt. Mindset, levenservaring en leeftijd, etc. spelen ook een grote rol!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het DIMS is heel terughoudend in het publiceren van data omdat waarschuwingen heel lang kunnen blijven rondslingeren en kunnen leiden tot misinformatie. 'Mijn pil staat niet op de lijst van gevaarlijke pillen dus het zal wel goed zijn.'

2C-B is niet zo populair. Daarom zijn er waarschijnlijk ook maar een paar producenten. Als één van die producenten een grote batch maakt met een vervuilde grondstof, dan krijg je daarna heel veel pillen, soms ook allerlei pillen in andere vormen, maten en kleuren, die allemaal vervuild zijn.
Waar een onzuiverheid precies vandaan komt, dat is natuurlijk nooit helemaal duidelijk omdat de productie illegaal verloopt. Maar het lijkt er bij 2C-B op dat er bij de leverancier van de grondstof een probleem is ontstaan in het product, waardoor syntheses die daarmee worden uitgevoerd vervuild uitpakken.
Het zou ook kunnen zijn dat er nieuwe producenten op de markt zijn die de kwaliteit van hun product niet zo nauw nemen, of die haperende apparatuur gebruiken. Of misschien is er nog iets anders aan de hand.

Er worden in ieder geval elke week 2C-B-pillen getest als die worden aangeleverd. Van al die pillen wordt een database bijgehouden die constant wordt vernieuwd. Nog steeds bevatten veel 2C-B-pillen vervuilingen zoals 2-broom-4,5-dimethoxyfenetylamine. Maar die specifieke resultaten worden om ethische redenen niet gecommuniceerd.

Bovenaan