vraag ivm bloedonderzoek

L_E_E_T_E

Newbie
ik heb onlangs een politiecontrole gehad en ik heb positief op thc geplast, dan hebben ze bloed afgenomen. ik heb nu de resultaten van het bloed onderzoek waarop staat dat de teruggevonden hoeveelheid in mijn bloed 16.3ng/ml thc, wat wil dat zeggen en wat voor boetes kunnen daarop komen te staan voor rijden onder invloed met zo'n resultaten?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik snap nog steeds niet goed hoe ze in godsnaam jou kunnen pakken.

Als jij 24 uur voor aanhouding nog flink stevig heb geblowd, dan is dat in je bloed nog duidelijk zichtbaar. Maar op het moment van rijden, ben je toch echt nuchter.

Misschien was je niet nuchter, maar ik zou vertellen dat je de avond ervoor dik dik geblowd had.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Misschien was je niet nuchter, maar ik zou vertellen dat je de avond ervoor dik dik geblowd had.

Dat zou ik sowieso proberen ja. Of beter nog, zeg dat het iets van 5 uur geleden was en dat je ondertussen had gegeten en je dus wel nuchter voelde.

Volgens mij kunnen ze nog niet duidelijk checken hoe lang geleden het was, maar wat dat 16.3 zegt dat weet ik niet. Als daaruit blijkt dat je zo stoned als een garnaal was, dan houdt het gewoon op.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Of die 16,3 nano gram veel of weinig is weet ik niet, maar wel dat waneer je vandaag 16,3ng/ml in je bloed hebt dat het morgen dan niet ineens onder de 10 zal zitten.

Als je zegt 5 uur van te voren geblowd te hebben KAN dat nog problemen opleveren denk ik.
Als je beschonken bent mag je ook geen 5 uur daarna al auto rijden, nu weet ik ( en alle andere stoners) dat je 5 uur na het blowen echt weer helemaal nuchter bent, maar meneer agent weet dat niet.

Agustin

Experimenterende gebruiker
L_E_E_T_E zei:
ik heb onlangs een politiecontrole gehad en ik heb positief op thc geplast, dan hebben ze bloed afgenomen. ik heb nu de resultaten van het bloed onderzoek waarop staat dat de teruggevonden hoeveelheid in mijn bloed 16.3ng/ml thc, wat wil dat zeggen en wat voor boetes kunnen daarop komen te staan voor rijden onder invloed met zo'n resultaten?

Gewoon zeggen dat je gister donders hebt zitten smoken, THC blijft altijd wel een poosje in het bloed zitten, dus hebben ze geen poot om op te staan.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Agustin zei:
L_E_E_T_E zei:

Gewoon zeggen dat je gister donders hebt zitten smoken, THC blijft altijd wel een poosje in het bloed zitten, dus hebben ze geen poot om op te staan.

Altijd zeggen dat het minsten 24 uur geleden is.
Voor 24 uur schijnt je reactie en waarnemingsvermogen nog altijd beïnvloed te zijn.
Hoewel ik hier niks van merk, kan de politie hier wel een maatstaaf uithalen.

Bovenaan