Vraag over doseringen..

Ik heb net wel rond gekeken hier op de forums, maar kon eigenlijk geen antwoord vinden op mijn vraag.

Ik gebruik geregeld coke/sos, en snuif dan makkelijk 3-4gram binnen 3 uur weg. Nou gister zat ik bij een maatje thuis, en hij had 4gr speed liggen. Ik had het nog nooit gedaan, en hij maar een paar keer, dus we zeiden; "Het is zaterdag, fock it, we doen het gewoon!"
Dus wij verpoederen (speed was net gesneden en dus nog nat) En uit 1g een lijntje of 6 gehaald. Wij met z'n 2en dus flink aan de bak, en binnen 4 uur had hij ongeveer 1.6 gram en ik bijna 2 gram pep achter de kiezen. Op een gegeven moment nam ik nog maar weers eens een lijn (tevens ook de laatste van de avond), kreeg ik eigenlijk gelijk een zware head rush, en voelde ook tintelingen langs me been omhoog kruipen (net als of je out gaat met te veel wiet gebruik) dus ik flipte em eigenlijk best wel omdat ik niet wist hoe ik er mee om moest gaan aangezien het mijn eerste keer was. Elke keer als ik opstond kreeg ik dat gevoel weer terug, ook voegde zich een rare druk op mijn hoofd toe bij de toch al nare gevoelens. Tevens kreeg ik koude rillingen over mijn hele lichaam (zal wel normaal zijn, met xtc heb je ook koud/warme gevoelens) en leek het net of als ik mijn benen even niet bewogen had, ze verlamd waren..

Beetje rond gesurft op het internet, maar kon eigenlijk niks vinden. Heb toen maar besloten om veel water te drinken, en zo uiteindelijk maar weer alles uit plassen. Toch vanmiddag rond een uur of 2 eventjes in slaap gevallen voor ongeveer een uurtje of 3 totaal, en heb nu eigenlijk ook nog geen zin om te gaan slapen.. (23u)

Gister gebruikt;
Ongeveer 8 flesjes bier en 2gr speed over een periode van 4 uur.

Wat is er gister met mij gebeurt? Hoe kan ik (ALS ik ooit nog weer speed gebruik, was echt bang dat ik dood zou gaan ofzo) het in de toekomst plezierig gebruiken, en als zich dit ooit nog weer voor doet, hoe kan ik het tegen gaan of tot rust komen?

Alvast bedankt!!

Wacky

Badass junkie
Of het gister of vandaag gebeurd is weet ik niet, maar waarschijnlijk ben je een puber van een jaar of 15 die denkt dat het cool is om veel te gebruiken. Dus of je hebt gister veel gebruikt, of je lult vandaag veel uit je nek, ik hoop het laatste, ik verwacht allebei een beetje.

Normale volwassen mensen die niet meer stoer moeten doen en niet een enorme tollerantie door verslaving hebben komen met 0,1 tot 0,25 gram speed een hele nacht door, misschien een ietsjes meer als het kutpep is. En 1 gram is meer dan genoeg om lekker onverantwoord van vrijdag tot maandag wakker te zijn. (hoewel zij die zulk onverantwoord gedrag vertonen vaak onde de categorie verslaafden vallen die door tollerantie meer nodig hebben) Coke doe ik niet, maar als je 1 gram coke in 6 lijnen verdeelt en er 1 per uur opsnuift ben je ook al heel flink bezig, de helft daarvan zal ook wel voldoen.

Dus om het in de toekomst plezierig te houden ? Gewoon normaal doen is genoeg.

Het is verder eigenlijk weer een te triest puber topic om open te laten, maar goed, nog eventjes dan.....

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb je topic even verplaatst naar het subforum speed...

Over je nare ervaring van gisteren: je hebt veel te veel in 1x genomen! Wat jij beschrijft heb ik in het verre verleden, toen ik nog niet zo veel ervaring had met pep, ook een keer gehad. Speed werkt op je centrale zenuwstelsel en bij een te hoge dosis, raakt die even flink in de war. Je krijgt hevige tintelingen en je ledematen kunnen "dood" aan gaan voelen. Geen pretje, zeker als je niet weet wat er met je lichaam gebeurt.

Speed is eigenlijk niet te vergelijken met coke, zeker wat betreft het doseren niet! Twee gram in vier uur tijd wegwerken, is echt belachelijk veel! Al helemaal als het goede kwaliteit is. Gezien het feit dat je vanmiddag toch nog wel wat hebt kunnen slapen, denk ik eigenlijk dat ie qua sterkte nog vrij matig tot gemiddeld van kwaliteit was. Toch, laat dit wel een lesje voor je geweest zijn! Met speed heb je - zeker als beginner - eigenlijk al meer dan genoeg aan maximaal een kwart gram per nacht.

Ik raad je ook aan in het vervolg je speed te laten testen, aangezien er nou eenmaal enorm grote verschillen in kwaliteit bestaan. Momenteel is de markt flink vervuild met pep die versneden wordt met (grote hoeveelheden) cafeine. Dat kan voor extra nare bijwerkingen zorgen! Het beste ben je af met amfetamine die 55% tot 72% zuiver is. Hoe zuiverder je speed, des te minder je nodig hebt. Bij speed vanaf 55% heb je dus aan een klein mespuntje al genoeg om je uren op te kunnen vermaken! Ga je daar lijnen ter grote van een gemiddelde cokelijn van leggen, dan krijg je dus veel te veel in 1x binnen en daar kan je centrale zenuwstelsel helemaal niet goed tegen! Een beginnende speedgebruiker heeft nog geen tolerantie en kan zelfs van wat mindere speed, ook al flink beroerd worden als hij/zij er te veel van pakt! En nogmaals: SPEED IS DUS ABSOLUUT GEEN COKE EN IS DUS OOK NIET TE DOSEREN ALS COKE!!!!!!!

n.b. het is goed dat je veel water bent gaan drinken, doch een te veel aan water kan natuurlijk ook weer ongezond zijn. Het beste kun je bij een overdosis speed veel vitamine c gaan slikken. Dit zorgt ervoor dat de speed wat sneller afgebroken wordt door je lichaam.

knolselderij

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
Twee gram in vier uur tijd wegwerken, is echt belachelijk veel! Al helemaal als het goede kwaliteit is. Gezien het feit dat je vanmiddag toch nog wel wat hebt kunnen slapen, denk ik eigenlijk dat ie qua sterkte nog vrij matig tot gemiddeld van kwaliteit was. Toch, laat dit wel een lesje voor je geweest zijn! Met speed heb je - zeker als beginner - eigenlijk al meer dan genoeg aan

als het de eerste keer pep is en je werkt 2 gram naar binnen in 4 uur en je kan nog n beetje slapen?
dan moet het toch troep zijn. mijn 1e keer had ik n halve gram naar binnen gewerkt en ik kon nog niet eens slapen

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je lichaam moet heel hard werken bij zo'n overdosis speed. Toen ik ooit eens een soortgelijke ervaring had, ben ik daarna ook in slaap gevallen voor een paar uurtjes. Lichamelijk dan, want twee uur later was ik weer klaarwakker voor de daaropvolgende 48 uur.... Ik heb inmiddels 12 jaar ervaring met speed en ik weet dat de pep die ik toen had van een behoorlijk goede kwaliteit was (dat waren sowieso tijden toen de speedmarkt nog niet zo vervuild was).

Bedankt allemaal!

Ik had inderdaad in de gaten dat het veelsteveel was. Wij zijn gister stom geweest, en hebben niet eerst gekeken hoe of hoeveel te gebruiken.

Ben nu idd nog wakker, en zal voorlopig denk ik ook niet slapen.

Even voor de duidelijkheid. Ik ben 22, en ben pas sinds een jaar ofzo bezig met andere dingen dan wiet. Mijn stomiteit, maar je hoeft me er niet voor af te kraken. Ik heb een serieuze vraag gesteld, en dat ik als stomme puber wordt gezien vind ik wel een beetje jammer. Houd dus in vervolg die opmerkingen voor je.

Bedankt voor de uitleg, en zoals ik er nu over denk, hoef ik dus ook echt geen speed meer te gebruiken. Toch nog iets goed van gekomen!

Met vriendelijke groet

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Gieluhhzzz zei:
Mijn stomiteit, maar je hoeft me er niet voor af te kraken. Ik heb een serieuze vraag gesteld, en dat ik als stomme puber wordt gezien vind ik wel een beetje jammer. Houd dus in vervolg die opmerkingen voor je.
Wacky heeft issues.

Gieluhhzzz zei:
Bedankt voor de uitleg, en zoals ik er nu over denk, hoef ik dus ook echt geen speed meer te gebruiken. Toch nog iets goed van gekomen!
Dat is toch zonde. Met de juiste dosis vind ik het een bijzonder fijn spulletje :)

Wacky

Badass junkie
Ik post dat soort dingen om de jeugd wat bij te brengen. Als ze op dit forum komen om stoer te vertellen hoeveel ze gebruikt hebben denk ik dat dit soort antwoorden het beste duidelijk maakt dat er niets stoers aan is. Ook de jeugdige gebruikertjes die niet posten maar lezen en denken "wow 4 gram cool man, moet ik ook proberen !" hoop ik op deze manier te ontmoedigen. Ik had ook meer de nadruk kunnen leggen op hoe enorm dom het is (en in dit soort proporties zelfs al grenzend aan levensgevaarlijk ware het goede speed geweest) om zonder eerst na te vragen wat een normale dosis is ongeveer 20keer de normale dosis van een drugs te nemen, maar ik dacht dat dat niet van toepassing was gezien ik niet dacht dat er echt mensen op die manier te werk gaan en dus je verhaal niet geheel geloofde.

Om die bovenstaande reden en gezien het f.cking obvious is en je zelf al verteld dat je teveel gebruikt hebt en het al in de topic titel aankondigd, nam ik je vraag ook niet zo serieus als hij blijkbaar toch bedoeld was. Sorry voor de bewoordingen, trek ze je niet te persoonlijk aan :) als je verder geen speed meer gaat gebruiken lijkt me een prima oplossing. Als je nog andere drugs van plan bent te gaan proberen, wees dan zo verstandig van te voren de juiste dosis op te zoeken.

En Exceptional Insight, ik kan voor mezelf spreken, mezelf verklaren en als ik dat nodig acht mijn excuses aanbieden. Ook zorg ik zelf wel voor mijn issues, Ik zou het waarderen als jij je voortaan met je de jouwe bezig houd.

ilyas

Bewuste gebruiker
Haha, uit je eerste post maakte ik ook uit dat je een 15 jarige puber was. Maar blijkbaar niet, je had beter moeten weten. Voor je iets nieuws gaat doen moet je veel informatie opzoeken over risico's, dosering, wat als... En als je dan denkt: "Dat is iets voor mij", dan kan je je spulletje naar binnen werken in een kleine dosis. Er is nog tijd zat in je leven om te experimenteren met verschillende dosissen.

Bovenaan