Vraag over duur roes

Even vraagje,

Tijdje geleden mijn eerste ervaring met xtc gehad.­

Lekkere sfeer, leuk festival, goed weertje.

Gestart met halfje groene no1, na 45 minuten niet veel voelen dus 2e halfje gepakt (waarschijnlijk te snel?).­ Binnen 10 minuten sloeg die in....­ super!!!­ Wat ze hier zeggen....­ tintelend warm gevoel, op veren lopen, alles superscherp zien, licht in je hoofd, zin in dansen praten knuffelen etc.­

Nu lees ik echter overal dat een pil 2 tot 6 uur kan duren.­ Ik had echter het idee dat het euforische gevoel na een half uur weer uit mijn lijf trok.­ Wat overbleef was wel gewoon veel zin om te dansen en te feesten maar dat echte euforische gevoel was weg.­ Een half uur nadat euforische gevoel weg was nog 2 keer een kwartje (van andere pillen) bijgepakt maar in hogere sferen niet meer gekomen.­

Is dit normaal dat die roes zo kort duurde of heeft dit andere redenen?

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Je geeft het antwoord zelf al, je hebt dat 2e halfje te snel bijgepakt. Na 45 minuten was je eerste halfje nog op aan het komen. Pas na 1,25 à 1,5 uur zit ie meestal op z'n max, dan kun je eventueel bijpakken als je harder wil, maar dan pak je beter een kwartje bij. Een halfje is meestal te veel en dan krijg je wat je de eerste keer had; eigenlijk weinig euforie en alleen veel energie en strakheid.

Als je lekker gaat, dan moet je niet bijpakken om harder te gaan. Je kunt als je wil wel bijpakken om je gevoel te verlengen. Altijd als je dan bijpakt even kijken hoe lang geleden het is dat je de eerste dosis in nam, zo ongeveer 2 à 2,5 uur na de 1e dosis moet je bijpakken om te verlengen, als je dit te laat doet, dan raak je uit je space en dan raak je er niet echt goed meer terug in. Een kwartje is ook prima met verlengen.

Verder moet je een beetje ervaring krijgen met doseren. Je weet nu hoe het voelt als je te veel hebt gepakt, niet echt het gewenste gevoel dus. Dat goede gevoel wat je eventjes hebt gehad kun je langer hebben als je wat minder hoog doseert. Maar het echte love gevoel is na 2 uur ongeveer meestal ook wel weg ook al doseer je precies goed.

Nu even paar maanden pauze om je serotonine shit te laten herstellen en dan een leuke gelegenheid zoeken voor een 2e poging zou ik zeggen. Veel plezier!

Nb. Ik ben uitgegaan van een pil van zo'n 200mg en een man met een gewicht van 80+ kilogram

Bovenaan