Vraag over eerste keer LSD

DavidB

Newbie
Beste mensen,

Over ongeveer een maand staat mijn eerste LSD trip op de planning. Ik ben me al geruime tijd aan het inlezen en ik denk dat de tijd rijp is. De dingen waar ik invloed op heb zijn allemaal in orde, de setting wordt goed, ik voel me geestelijk stabiel en ik zal samen zijn met mijn beste vrienden (4 totaal waarvan 1 ook voor de eerste keer LSD gaat doen).
Eerst wat over mezelf. Man, 30 jaar, 90 kg. Veel ervaring met verschillende soorten drugs sinds mijn late tienerjaren. Qua trippen heb ik ervaring met 2C-B (hoge doses), psylocibine in de vorm van truffels, verschillende soorten van licht tot sterk en in verschillende doses, ketamine in verschillende doses van licht tot zware k-holes en ook hoge doses in combinatie met MDMA of speed. Ik ben één keer 'bad' gegaan van truffels. Voor de rest alleen maar goede tot zeer goede ervaringen.

De zegels zouden rond de 250 ug moeten zitten maar gaan sowieso getest worden. Ik ben van plan om een halve zegel te nemen.

Nu zou ik graag willen weten, mocht de paniek toch toeslaan, wat ik het beste kan doen. Heeft iemand hier ervaring met benzo's tijdens een slechte trip (ik heb Xanax 2 mg)? Verder heb ik nog wat speed liggen, kan dat van enig nut zijn, of is dat zwaar af te raden? En zijn er misschien nog andere manieren om een paniekerig gevoel te verzachten?

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Beste mensen,

Over ongeveer een maand staat mijn eerste LSD trip op de planning. Ik ben me al geruime tijd aan het inlezen en ik denk dat de tijd rijp is. De dingen waar ik invloed op heb zijn allemaal in orde, de setting wordt goed, ik voel me geestelijk stabiel en ik zal samen zijn met mijn beste vrienden (4 totaal waarvan 1 ook voor de eerste keer LSD gaat doen).
Eerst wat over mezelf. Man, 30 jaar, 90 kg. Veel ervaring met verschillende soorten drugs sinds mijn late tienerjaren. Qua trippen heb ik ervaring met 2C-B (hoge doses), psylocibine in de vorm van truffels, verschillende soorten van licht tot sterk en in verschillende doses, ketamine in verschillende doses van licht tot zware k-holes en ook hoge doses in combinatie met MDMA of speed. Ik ben één keer 'bad' gegaan van truffels. Voor de rest alleen maar goede tot zeer goede ervaringen.

De zegels zouden rond de 250 ug moeten zitten maar gaan sowieso getest worden. Ik ben van plan om een halve zegel te nemen.

Nu zou ik graag willen weten, mocht de paniek toch toeslaan, wat ik het beste kan doen. Heeft iemand hier ervaring met benzo's tijdens een slechte trip (ik heb Xanax 2 mg)? Verder heb ik nog wat speed liggen, kan dat van enig nut zijn, of is dat zwaar af te raden? En zijn er misschien nog andere manieren om een paniekerig gevoel te verzachten?
Speed gaat je er iig niet bij helpen, dat zou ik links laten liggen. En wat xanax betreft.. het is een tripkiller maar bij een dosis van 125 ug een beetje overdreven. Het verpest namelijk je ervaring en soms kan LSD je dingen in laten zien die pijnlijk zijn. Waardoor je denkt dat het een bad trip is maar in realiteit slecht een inzicht. Dan is het erg zonde imo als je dan xanax neemt.

Wat denk ik meer helpt is een ervaren tripsitter. Iemand die nuchter blijft en een rationele beslissing kan maken om jou xanax te geven of je simpelweg gerust te stellen.

Misfit

Belezen gebruiker
Hey David,

Leuk dat je voor het eerst LSD wilt gaan doen. Ik het zaterdag voor het eerst gedaan en was ergens ook bang dat het misschien verkeerd zou vallen. Het schijnt dat benzodiazepinen een trip kunnen afzwakken waardoor ik oxazepam had meegenomen. Met xanax heb ik verder geen ervaring dus weet niet of dat zou helpen.

Gezien je ervaringen denk ik niet dat 125ug verkeerd zou vallen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ten eerste bewegen. Verander van omgeving, dus loop bijvoorbeeld van de ene kamer naar de andere, of ga van binnen naar buiten toe. Dit kan mogelijk al genoeg zijn om je mindset te veranderen.
Let ook op je ademhaling. Adem in: breng nieuwe verse energie binnen. Adem uit: laat oude slechte energie los. Zeker als je tript is het makkelijker visualiseren dat alles energie is en je dit middels je ademhaling kunt "controleren".
Als de paniek al erger is en letten op de ademhaling erg moeilijk is, kun je ook gaan zingen en/of dansen. Dat voelt eerst even vreemd omdat je natuurlijk helemaal niet in de mood daarvoor bent, maar het kan je energie heel snel helemaal om laten slaan naar het positieve.
Dan als laatste redmiddel een benzo nemen. Wanneer je in hele erge paniek bent en niets anders helpt. Het is sowieso al kalmerend om dit te hebben liggen als laatste redmiddel, zonder het ook echt te gebruiken. Naar mijn mening is het altijd beter om er zelfstandig doorheen te werken. Als je een benzo gebruikt, sluit je een trip imo niet goed af. Je bedekt je emoties alleen maar onder een sluier. Laatste redmiddel dus.

• Like
Waarderingen: Eik

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @DavidB ,

Welkom op het forum. Leuk om te zien dat je zo goed voorbereid je eerste LSD trip ingaat. Als je zo goed voorbereid bent en al wat ervaring hebt is de kans op een slechte ervaring al behoorlijk minimaal. Ik zou wel goed opletten dat je ook op de dag zelf nog lekker in je vel zit. Zo niet dan kun je het gewoon uitstellen. Voor op het moment zelf denk ik dat het belangrijkste is om alles te accepteren dat op je afkomt. Zowel de leuke dingen als de minder leuke. Dit is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan.

Voor de praktische tips ben ik het helemaal eens met @Mindless . Af en toe wisselen van omgeving of van muziekstijl kan al een wereld van verschil maken. Een "bad trip" kan snel op komen zetten maar kan ook net zo snel weer omdraaien naar een positieve vibe. Het is sowieso al goed dat je een paar maten bij je hebt die wel al ervaring met LSD hebben. De lange werkingsduur zul je misschien even aan moeten wennen.

Het is sowieso al kalmerend om dit te hebben liggen als laatste redmiddel, zonder het ook echt te gebruiken.
Dit! Sinds ik zelf benzo's in huis heb, heb ik ze nog niet nodig gehad als tripkiller. Maar het idee dat je ze hebt voor geval van nood geeft wel een gevoel van veiligheid.

Geniet van je trip! Gaat vast een mooie ervaring worden.

P.S. De meeste zegels worden als 200-250ug verkocht maar zijn in werkelijkheid veel zwakker (gemiddelde in NL is ruim 70ug). Als nog niemand de zegels heeft getest is het misschien handig om dat nog even te doen om een beeld van de potentie te krijgen.

DavidB

Newbie
Bedankt voor jullie snelle antwoorden.
Ik ben er eigenlijk wel gerust op dat het goed zal gaan, ik ga de dosis sowieso aan de lage kant houden om het effect af te tasten, kan het altijd een tweede keer doen mocht ik daar behoefte aan hebben.
Wilde het van die benzo's even navragen voor de zekerheid. Dan weet ik in ieder geval dat dat een optie is.
De zegels gaan sowieso getest worden en ik heb geen haast, dus mocht het die dag niet helemaal goed voelen stel ik het uit.

Ik laat het jullie weten als het achter de rug is :)

Rivalrie

Badass junkie
Als je gewend bent aan hoge dosissen 2cb en truffels dan ga je denk ik 125ug een lichte trip vinden. Aangezien je nogal bezig bent met potentieel bad gaan, lijkt mij 125ug een prima dosis voor de eerste keer.

Ik kan je aanraden om een koptelefoon oid mee te nemen 😁. Zo chill om YouTube jungle filmpjes te kijken met koptelefoon of oortjes.

Neo-Shulginist

Badass junkie
LSD blijft altijd lastig doseren. Wat ook niet helpt is dat dealers van alles beloven maar lang niet altijd hun beloftes waarmaken. Gelukkig heb je het juiste idee daarover: liever de eerste keer te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg. Neem dus weinig en houd er rekening mee dat je misschien weinig tot niks zal voelen. Als je verder maar gewoon ziet wat het je brengt dan zal het vast goed komen.

Je kan beter geen speed nemen bij tripmiddelen. Dat verhoogt de kans op paranoia of wanen. Ook wiet of hasj kan je beter even links laten liggen. Je gedachten kunnen daar flink chaotisch en angstig van worden, soms zelfs zonder dat je het zelf doorhebt. Als de LSD begint uit te werken dan voel je niks meer van cannabis. Dus als je het dan heel fijn vindt om te blowen dan kan je het wel proberen in die allerlaatste nafase van de trip.

Onthoud: LSD is een prachtig middel. Echt mijn lievelings in ieder geval. Prijs jezelf gelukkig dat je tot het selecte groepje gaat behoren die zo'n bijzondere ervaring mag meemaken. Dan heb je ook al die xanax enzo niet nodig. In het ergste geval kan je ook een kopje thee voor jezelf zetten en wat geurkaarsen of wierook aansteken ofzo. Dat werkt net zo goed als die alprozolam.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In het ergste geval kan je ook een kopje thee voor jezelf zetten en wat geurkaarsen of wierook aansteken ofzo. Dat werkt net zo goed als die alprozolam.
Wat voor thee en geurkaarsen zijn dat wel niet? :tonguewink: En even een kopje thee zetten terwijl je in absolute paniek doodsangsten uitstaat?

Ik gebruik het (benzo's) ook echt liever niet hoor, maar het is wel iets dat je in een noodgeval echt zal helpen door je emoties te dempen. En het is erg makkelijk even in te nemen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat voor thee en geurkaarsen zijn dat wel niet? :tonguewink: En even een kopje thee zetten terwijl je in absolute paniek doodsangsten uitstaat?

Ik gebruik het (benzo's) ook echt liever niet hoor, maar het is wel iets dat je in een noodgeval echt zal helpen door je emoties te dempen. En het is erg makkelijk even in te nemen.
Ik zag afgelopen week nog een thee-meester uit Japan bij de VPRO. Hij was er heilig van overtuigd dat hij vrede kon houden en oorlog voorkomen met theeceremonies. Zulke ceremonies brengen namelijk rust en acceptatie.

Maar ik zeg het natuurlijk ook een beetje kort door de bocht. Ik zou niemand willen victim-blamen. Het kan spannend zijn om de eerste keer te trippen en ook ervaren trippers raken wel eens in paniek. Maar het is meer dat ik denk dat het nuttig is om optimistisch en flexibel te zijn. Als je even bang wordt of paranoïde ofzo dan kan het al heel veel helpen om te denken: 'hee ik ben bang. Laat ik even wat thee zetten om tot rust te komen.' Zo'n gedachte is kalmerend omdat het de focus verschuift en eventjes afstand neemt van de gevoelens.

En laten we wel wezen, ik heb bijna alle lsd-trips die ik heb gehad echt enorm veel lol gehad. Natuurlijk snap je wel eens iets niet of denk je wat raars. Maar ik heb dat altijd leuk gevonden. Tot ik een keer een paar zegels nam nadat een relatie verbrak, ik net was verhuisd en verliefd was op een ander onbereikbaar persoon. Toen was het niet zo lachen, gieren, brullen. Gelukkig begrijp ik in de posts hierboven dat OP op de hoogte is van set en setting en verder adequate voorzorgsmaatregelen heeft genomen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zag afgelopen week nog een thee-meester uit Japan bij de VPRO. Hij was er heilig van overtuigd dat hij vrede kon houden en oorlog voorkomen met theeceremonies. Zulke ceremonies brengen namelijk rust en acceptatie.

Maar ik zeg het natuurlijk ook een beetje kort door de bocht. Ik zou niemand willen victim-blamen. Het kan spannend zijn om de eerste keer te trippen en ook ervaren trippers raken wel eens in paniek. Maar het is meer dat ik denk dat het nuttig is om optimistisch en flexibel te zijn. Als je even bang wordt of paranoïde ofzo dan kan het al heel veel helpen om te denken: 'hee ik ben bang. Laat ik even wat thee zetten om tot rust te komen.' Zo'n gedachte is kalmerend omdat het de focus verschuift en eventjes afstand neemt van de gevoelens.

En laten we wel wezen, ik heb bijna alle lsd-trips die ik heb gehad echt enorm veel lol gehad. Natuurlijk snap je wel eens iets niet of denk je wat raars. Maar ik heb dat altijd leuk gevonden. Tot ik een keer een paar zegels nam nadat een relatie verbrak, ik net was verhuisd en verliefd was op een ander onbereikbaar persoon. Toen was het niet zo lachen, gieren, brullen. Gelukkig begrijp ik in de posts hierboven dat OP op de hoogte is van set en setting en verder adequate voorzorgsmaatregelen heeft genomen.
Geloof ik zeker dat zo'n thee ceremonie heel rustgevend is. Maar ik vond het wel grappig dat je dat als alternatief voor een benzo nemen gaf, omdat een benzo in mijn ogen echt een allerlaatste redmiddel is. Niet iets wat je neemt als je je ietwat ongemakkelijk voelt. In totale angst en verwarring ga je niet even rustig een theetje zetten. :wink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij de Psy Care en daar werd iedereen expres wel met thee begroet, hoe hard ze ook tripten. Je moet eerst even de basisbenodigdheden verzorgen: veiligheid, warmte, rust. Als je dus iemand even op een ander plekje neerzet met een dekentje, een theetje, wat lekkers te eten en met niet te veel prikkels mag vertellen over wat er aan de hand is. Dat is precies de rustgevende omgeving die het beste werkt. Als dat goed gaat heb je die benzo niet nodig.

Bovenaan