Vraag over gebruik XTC

larsi37

Newbie
Hallo allemaal,

Ik weet dat de vraag waarschijnlijk al vaker gesteld is, maar ik kom telkens bij topics waar de vraag net wat anders is.

Ik heb laatst voor de tweede keer XTC gebruikt, de eerste keer was Fusion waar ik 3 keer een half pilletje blauwe spookjes gebruikte (180MG). Laatst ging ik voor de tweede keer naar een feestje, en ik had deze keer groene diamanten (220MG). Om kwart over 4 nam ik het eerste halfje en voelde me super goed, om een uur of 7 nam ik mijn tweede halfje en na ongeveer een half uur begon ik heel heftig te zweten en mijn hart begon snel te kloppen. Omdat ik niet precies wist wat er gebeurde raakte ik denk ik licht in paniek en ben snel naar buiten gegaan om wat te eten en te drinken, er gingen allemaal slechte scenario's door m'n hoofd en ik had het gevoel dat ik er gewoon vanaf wilde zijn en lekker thuis zitten.

na een minuut of 10 en af te zijn gekoeld ging het weer helemaal prima en kreeg ik gewoon weer dat hele goede gevoel terug. ik heb er de dagen erna geen last van gehad ofzo, wat ik vaak wel teruglees van mensen. geen paniekaanvallen of heftig zweten.

Over 3 maanden heb ik weer een feestje en ik zou graag willen weten wat ik het beste kan doen om dit te voorkomen, of is dit normaal dat het gebeurd? kan ik beter bijv. een minder zware nemen en dan een halfje (bijv. blauwe spookjes) of als het weer dezelfde zijn als de tweede keer telkens een derde nemen.

zou dit dat vervelende gevoel laten verdwijnen of moet ik gewoon proberen rustig te blijven als het weer eens gebeurd?

alvast bedankt!

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik denk dat je net iets te veel gepakt hebt en daardoor begon te zweten. Maar dt is niks om je zorgen over te maken. Als je dit de volgende keer hebt weet je dat het al een keer goed is gegaan dus zul je je waarschijnlijk minder zorgen maken. XTC kan iedere keer net wat anders vallen dus dat het nu gebeurde met die dosis betekent niet per se dat dat de volgende keer ook zo is. Het beste wat je kan doen is er gewoon van genieten en je niet te veel zorgen maken, dan zal het waarschijnlijk goed gaan.

Narayani

Bewuste gebruiker
Ik heb daar ook wel eens last van gehad, als je bijneemt gewoon onder je startdosis gaan zitten, was waarschijnlijk een beetje te veel in een keer.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
larsi37 zei:
zou dit dat vervelende gevoel laten verdwijnen of moet ik gewoon proberen rustig te blijven als het weer eens gebeurd?
Sowieso geld dat je altijd gewoon rustig moet blijven als je even wat minder lekker gaat. Als je je gaat druk maken vererger je altijd de klachten, wat die ook zijn. Maar uiteraard kan het geen kwaad om proberen te voorkomen dat je wat minder lekker gaat.

Zweten is overigens een hele gebruikelijke bijwerking van MDMA. Het verhoogd namelijk je lichaamstemperatuur aanzienlijk en dan ga je dus zweten. Heftig zweten bij de inslag, soms ook gevolgd door kotsen komt vaker voor bij de inslag. Vaak wordt je dan even overvallen door de heftige effecten, als je daar eenmaal doorheen bent voel je je meestal wel prima. Als je wat minder neemt verlaag je natuurlijk wel kans dat het zo heftig komt binnen zetten.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als het bij mij wat hard in slaat ga ik altijd even met een goede vriend ergens zitten waar het wat rustiger is, of ik ga achteraan staan uit de menigte om mezelf wat ruimte te geven en toch van de muziek te genieten.

Je weet zelf nu dat geleidelijk afkoelen en wat eten voor jou helpt (wellicht een ijsje als je ervan houd).

belangrijkste is denk ik dat je gewoon moet denken het komt door de drugs en het is zometeen weer over is na dat ik even lekker wat gedronken/afgekoeld heb. Laat je gerust stellen door je vrienden helpt ook, als jij iemand mee hebt die je goed kent en altijd goed op je in kan praten is dat natuurlijk perfect:) Ik zeg altijd maar zo: alles accepteren want dan kan je ervan genieten!

Je moet doen wat op dat moment jou het beste lijkt denk ik. Zo kom je er het beste van af denk ik.

Bovenaan