Vraag over juiste setting LSD trip

dernael

Bewuste gebruiker
Beste mensen,

Ik heb een vraag met betrekking tot de setting tijdens een LSD trip, ik heb nu namelijk al meerdere keren geweldige ervaringen op LSD gehad, maar ik ben nu toe aan een nieuwe ervaring op het magische goedje.

Ik ben van plan om mijn volgende trip zo voor te bereiden, dat ik een reis door mijn eigen psyché stimuleer. Ik heb ooit een documentaire gezien over LSD, ik geloof dat het "LSD - My problem child" was. Hierin zie je op een gegeven moment dat ze een experiment met LSD doen, waarbij de betrokkenen gevraagd worden om de problemen waar ze in het leven tegenaan lopen, tijdens de trip proberen op te lossen. De innerlijke reis wordt gestimuleerd door middel van blinddoeken en koptelefoons met klassieke muziek. Aan het einde van het experiment vertelden de betrokkenen dat ze, dankzij de trip, hun problemen op een andere manier konden bekijken, behandelen en oplossen.

Ik denk dat ik tijdens mijn trip ook de blinddoek en de koptelefoon eens ga benutten, om te ontdekken wat LSD mij op die manier te bieden heeft. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring in het trippen met deze setting? Hoe is het bevallen? welke dosis LSD gebruikte je hiervoor? Heb je daadwerkelijk een reis door je eigen hoofd gemaakt en wat heb je er aan gehad? Ook zou ik het fijn vinden als de gebruikte setting wordt uitgelegd, zodat ik deze eventueel kan nabootsen, wanneer ik er klaar voor ben. :)

Ik hoop dat iemand mij antwoord op deze vragen kan geven, alvast bedankt in elk geval!

Groetjes!
Dernael. :stoned:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Heb zelf ook wat 'innerlijke' reizen gemaakt zelf. En mijn ervaring is compleet gezien goed, maar in een trip schrok ik van wat zag/tegenkwam dacht etc. Maar had toen die keer ook wel veel genomen (1mg+) De andere keren dat het met een lagere dosis was van bijvoorbeeld 200-250 mics was bleek erg verhelderend te werken. Had toen ook een aantal dingen waar ik geen oplossing voor zag als sneeuw verdwijnen en kwam op hele creatieve oplossingen. Laatste paar keer ook op een a4tje de belangrijkste punten gezet, en dat heeft me enorm geholpen.

Wat ik wel graag zou willen weten hoe 'vertrouwd' of anders gezegd hoevaak en hoeveel je een beetje gewent bent? De eerste keer is het wel fijn om er rustig aan te wennen vinden vele mensen. Dan kan je het (mocht het een succes zijn) de volgende keer wat meer pakken.

De setting ziet er meestal als volgt uit:

-Grote pan met eten vast klaar maken, zodat alleen opwarmen nog nodig is
-Heerlijke fruit drankjes is een aanrader liefst zo vers mogelijk :)
-Wiet, geen idee of je dat rookt maar ik draai alle joints van te voren soms zo een stuk of 10.
-Telefoons e.d uit, omdat je soms dingen anders bedoelt dan nuchtere mensen interpreteren
-Muziek/films/docus/series e.d van te voren vast klaar zetten. En als je iets niet bevalt niet twijfelen maar instinct volgen en iets vrolijkers opzetten!

Verder natuurlijk zorgen dat je de dag erna niets te doen hebt om 'bij te komen' rustig.

Hopelijk heb je er iets aan, heel veel plezier in fantasyland! :hearteyes:

dernael

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je reactie 25tolife!

Qua ervaring met LSD, tja.. Ik zie mezelf allang niet meer als een newbie op dat vlak, maar ik zie mezelf zeker niet als een pro. Mijn eerste ervaring met LSD was rond mijn 17de levensjaar, daarvoor al wel de magische wereld van psilocibine ontdekt en verkend en daarna ook redelijk wat geëxpirimenteerd met verschillende psychedelics. (DXM-niet leuk.. truffels, paddo's, DMT, ayahuasca en ketamine.)

Toch blijft voor mij de ideale geestverruimer toch echt LSD. Ik heb al redelijk vaak getript op LSD en elke keer leer ik weer meer bij over het goedje. Mijn ervaring is dat de zegeltjes die tegenwoordig verkrijgbaar zijn, een stuk minder goed zijn dan vroeger. Of ik heb er een flinke weerstand tegen opgebouwd gedurende de jaren (Hope not! :( ).
Wat ik wel weet is dat mijn persoonlijke collectie postzegeltjes ongeveer 100ug zijn. Ik heb ondervonden dat een leuke dosis voor mij 3-4 zegels is, maar vrienden van me gaan prima op 1-2 zegels.

Ik trip meestal eens in de 3 maanden, dus ik denk niet dat het met weerstand tegen lsd te maken heeft. vind het vreemd dat ik altijd iets meer nodig heb dan anderen..

Maar qua setting doelde ik vooral op de manier om een spirituele reis in je hoofd, te stimuleren. Welke muziek zet je aan? In een donkere of lichte ruimte? Met of zonder blinddoek? etc.

Je hebt me geïnteresseerd in je ervaring op 1mg+, zou je hier misschien iets meer over willen vertellen? Het lijkt mij wel heel erg veel, maar ik ben wel benieuwd naar je ervaring.

Nogmaals bedankt voor je reactie, elke dag leer ik wat bij. ^^

Groetjes,
Dernael.

fly--

Bewuste gebruiker
dernael zei:
Mijn ervaring is dat de zegeltjes die tegenwoordig verkrijgbaar zijn, een stuk minder goed zijn dan vroeger. Of ik heb er een flinke weerstand tegen opgebouwd gedurende de jaren (Hope not! :( ).

Nee hoor, hier gaan ook slechte zegels rond, hoor van bijna iedereen dat er slechte zegels rondgaan op het moment, dus denk niet dat het jou ligt.
Hoop het niet voor je iig!

dernael

Bewuste gebruiker
fly-- zei:
Nee hoor, hier gaan ook slechte zegels rond, hoor van bijna iedereen dat er slechte zegels rondgaan op het moment, dus denk niet dat het jou ligt.

Het is inderdaad heel erg anders dan voorheen.. Hopelijk komt daar binnenkort verandering in!.. :rock:

fly--

Bewuste gebruiker
dernael zei:
fly-- zei:

Het is inderdaad heel erg anders dan voorheen.. Hopelijk komt daar binnenkort verandering in!.. :rock:

Ja nou idd!
Kga in de lente/zomer een mooie LSD trip houden.
Dan is het iig mooi weer ^^
Picknicken alles.

dernael

Bewuste gebruiker
Dat was mijn idee ook. Lekker trippend buiten chillen met zonsondergang! ^^

Ik kan echt niet wachten tot de lente weer begint. niet alleen is het weer simpelweg een miljoen keer lekkerder dan het nu is, het maakt je psychedelische ervaring ook zo veel beter IMHO..

Happy tripping!

Dernael. :stoned:

Bovenaan