Vraag Over Paddo's

• Onderwerp starter Lid 3285
  • Startdatum
L

Lid 3285

Gast
Hoi,
Ik en een vriend willen graag morgen wat paddo's eten :mrgreen:
Ik hoorde dat je ze gewoon in de bos kunt vinden en ze moeten so eruit zien:

Ik wil ze niet drogen of zo maar gewoon ommidelijk opeten.
Iedereen hier praat over een portie. Hoeveel gram of hoeveel paddo's is eigenlijk genoeg voor 2 mensen?

qinn

Bewuste gebruiker
Ik zou dat nie echt doen als ik jou was...

Of je moet een ervaren paddo kenner zijn of een paddoloog zijn.

Er zijn gewoon 2 simpele en makkelijke manieren om aan paddo's te komen.

1) Bestel een growkit, en kweek je eigen paddestoelen.

2) Ga naar de dichtsbijzijnde smart-shop en koop ze daar.

Want de kans kan best groot zijn als je dadelijk iets verkeerds plukt, en dat het dan flink uit de hand loopt.

slunse

Bewuste gebruiker
dat zijn kaalkopjes als ik me niet vergis?
akkoord met qinn.. ik zou niet lukraak paddestoelen lopen vreten die je ergens tegen komt als je er niets van kent..
een portie paddos in de smartshop kost nu ook de wereld niet hé..

pepito

Bewuste gebruiker
Sorry maar je vriend heeft melk horen klotsen maar mist de bekende tepel....De getoonde paddestoelen zijn kaalkopjes, p.semilanceata en groeien nimmer in het bos maar op onbemest grasland, weilanden dus e.d. In het bos kun je andere soorten vinden als p.azurescens maar voor de leek moeilijk te determineren. Kaalkopjes zijn veilig en goed te herkennen. maar waarom op zoek als je kant-en-klaar kunt kopen, kweeksetjes voor handen hebt etc..?

lot

Badass junkie
of koop een paddenstoelen boek om het te checken als je ze dan toch zelf wilt plukken..
maar inderdaad, kweeksetje of smartshop lijkt me het verstandigst

p.s die rode met witte stippen moet je niet eten hoor!

pepito

Bewuste gebruiker
:) sommigen gaan juist voor de rood-met-witte-stippen en niet alleen kabouter spillebeen, maar de amanita muscaria werkzame stof is muscimol en zorgt voor heel andere invloed dan psylocibine...

genoeg info hierover op t net.

heel goed paddo boek is van P.Stamets, "psylocibin mushrooms of the world"ook goed te gebruiken als determinatie handboek, maar zorg ook voor back up (dus een tweede bron om te toetsen). Bij enige twijfel over de gevonden soort: don't eat!!! een beperkt aantal (bijv. vezelkop familie en amanita's) zorgt voor een zeer pijnlijke dood.... :mrgreen:

heartcore

Experimenterende gebruiker
Kaalkopjes plukken is relatief eenvoudig, er zijn geen gevaarlijke paddestoelen die erop lijken. Maar voor een beetje interessante trip, moet je er toch wel zo'n 30 a 40 verorberen. En dan heb je een milde trip met misschien wat closed eye visuals.

pepito

Bewuste gebruiker
30 a 40?? ga zelf uit van 20 a 30, zal pp verschillen....maar zeker niet mild, met stevige -ook open oog- visuals...en als je zelf plukt, neem dan vers!

Bovenaan