vraag over xtc gebruik

Cielito

Newbie
Hallo,

Ik wil graag ervaringen/ info weten als jullie dit voor mij hebben :)
Mijn verhaal;
Alle pillen waren rond de 200mg
Mijn eerste x xtc was 30-08-15, toen heb ik 1 pil en een beetje gehad.
De 2e keer was de week erna 05-09, dit was een half en een beetje.
De 3e keer was 19-09, hier heb ik met een vriend 1,5 gehad.
En de laatste keer was afgelopen weekend waar ik 2 en een betje heb gehad.
Alle 4 de keren waren op festivals. De volgende keer op de planning is met we are electric (14-11-15).
Ik wil mijn love gevoel ook niet kwijt dus ik stop tot dan en daarna ook een hele lange tijd niet meer. Ik merkte aanzienlijk dat de laatste keer (26-09) mijn love gevoel er bijna niet meer was maar dat ik wel zeer actief was en wilde dansen. Ik wil graag van jullie weten of die 14 november mijn love gevoel weer terug keert? Hopelijk hebben jullie een antwoord voor mij :). Ik ben overgens 19 jaar.

mvg

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Je hebt veel te kort op elkaar gebruikt elke keer, dat je de laatste keer geen love gevoel meer had is dan ook niet zo gek. Ik zou er ook niet op rekenen dat je over anderhalve maand wel alweer het love gevoel krijgt. Om dat gevoel lang te kunnen vast houden neem je het best elke keer 3 maanden tussen je gebruik. Aangezien je nu zo vaak in zo'n korte tijd hebt gebruikt doe je er echter goed aan eerder richting een half jaar pas weer te gebruiken.

Het is misschien niet het antwoord waar je op hoopte, maar nu je nog niet zo lang gebruikt heb je nog een kans om het love gevoel weer terug te krijgen als je wat langer wacht. Blijf je op dit tempo gebruiken dan is de kans groot dat je daarna het love gevoel nooit meer zult ervaren, zelfs niet na lange pauzes. Het komt maar al te vaak voor dat MDMA gebruikers na verloop van tijd gewoon het love gevoel kwijt raken, de truc is om dat moment zo lang mogelijk uit te stellen.

Toen ik jaren geleden MDMA ontdekte ging ik ook regelmatig gebruiken op feestjes, het eerste half jaar minstens 1x per maand. Na dat half jaar was ik het echte love gevoel kwijt geraakt helaas. Vervolgens heb ik toen ruim 8 maanden gewacht met weer gebruiken, maar het echte love gevoel is toen nooit meer terug gekomen helaas. Nu gebruik ik nog sporadisch MDMA en dan is het zeker lekker, maar de magie is er wel vanaf voor mij. In retrospect had ik er toen goed aan gedaan niet zo gulzig met MDMA om te gaan, helaas is het echter een valkuil waar velen in trappen.

Cielito

Newbie
Ik zie die valkuil nu ook idd, waardoor ik alleen met we are electric nog een keer ga gebruiken daarna niet meer voor ongeveer een half jaar. Ik ben me bewust van alle gevaren en heb mij hierin verdiept. Al mijn vrienden gaan het ook doen met we are electric vandaar dat ik niet de enigste wil zijn die het niet doet. omdat ik het super vind om het met mijn vrienden samen te doen.

Ik merk ook nu niks van een dip of andere klachten na gebruik. Verder probeer ik gezond te leven etc. Ik wil graag het love gevoel behouden, ik ga er ook van uit dat dat nog lukt. Ik heb gelezen dat je serotonine niveau 4 a 6 weken nodig heeft om aan te vullen, dit is dan waarschijnlijk al hersteld voor we are electric. Ik weet dat het love gevoel hier niet helemaal mee samen hangt maar het herstellen van je serotonine niveau wel een must is.

Ook heb ik de laatste keer (en de volgende keren die ik ga gebruiken) alfa liponzuur capsules geslikt. Hier zitten volgens internetpaginas anti oxidanten in die meteen door de hersenen worden opgenomen. Deze zorgen ervoor dat vrije radicalen worden gestopt of afgebroken. Deze worden actief door xtc gebruik in meerdere maten dan normaal. Er wordt beweert dat deze pillen het vernietigende effect van xtc volledig teniet doen.

Bedankt voor je reactie!

Fool

Badass junkie
Cielito zei:
Ik merk ook nu niks van een dip of andere klachten na gebruik. Verder probeer ik gezond te leven etc. Ik wil graag het love gevoel behouden, ik ga er ook van uit dat dat nog lukt. Ik heb gelezen dat je serotonine niveau 4 a 6 weken nodig heeft om aan te vullen, dit is dan waarschijnlijk al hersteld voor we are electric. Ik weet dat het love gevoel hier niet helemaal mee samen hangt maar het herstellen van je serotonine niveau wel een must is.
De must om schade zoveel mogelijk te voorkomen is niet (alleen) dat je serotoninevoorraad weer aangevuld is (anders zul je dit voornamelijk merken in minder werkzaamheid en andere klachten), maar dat de hersencellen zelf nog niet voldoende hersteld zijn om een nieuwe klap te werken en deze zal er dus nog een extra schepje bovenop doen om voor méér schade te veroorzaken dan dat eenzelfde dosering een hersteld paar hersenen zou hebben gedaan.

Een tweede puntje dat je aanstipt is dat je nog geen klachten ervaart, dit is maar goed ook. De klachten worden normaal pas zichtbaar als je ouder wordt (en je hersenen dus minder flexibel, dan zie je wat voor schade er is achtergebleven) óf als je echt overdreven hebt.

Antioxidanten zijn trouwens niet slecht tijdens XTC gebruik, maar gaan maar één specifiek soort schade tegen (vrije radical). Nou is dat één manier van schade die XTC doet, maar de pauzes en dergelijke zijn gebaseerd op de schade van XTC aan de uitlopers van de zenuwcellen, deze red je niet met vitamientjes en anti-oxidanten, ben ik bang. :wink:

Nu lijkt het waarschijnlijk nog erg lastig om een X tijd zonder MDMA te moeten doen, maar hoe langer je er vanaf blijft hoe makkelijker het wordt. Toen ik net begonnen was had ik ook een paar keer na elkaar dat ik echt het weekend nadat de 3 maanden verstreken waren gelijk weer aan de XTC moest. Die keer erop zat er al 5 maand op en sindsdien heb ik bijna anderhalf jaar niet aangeraakt en er geen behoefde meer aan. Ik wil je toch nog even aanraden om op we are electricity je hersenen lekker te sparen en over een half jaartje tot 3 kwart jaar (giswerk) met een schone lei te beginnen! :)

Bovenaan