vraag van niet-gebruiker

soep

Newbie
Hoi,
Heb een vraagje. Mijn nieuwe vriendje (behoorlijk serieus) gebruikt af en toe coke en dagelijks hash. Hij heeft in het verleden meer coke gebruikt (noemde zelf 8 gram/dag).
Ik ben blij dat hij open en eerlijk hierover is tegen mij maar maak me zorgen over onze toekomst.
Kan ik ervan uitgaan dat hij ervanaf blijft? Hij wil heel graag een normaal leven zonder drugs zegt hij.

Detroit303

Bewuste gebruiker
Als je al een stadia in je leven hebt gehad dat je 8 gram per dag snuift zonder een hartaanval te krijgen, heb je wel de potentie om (terug) junk te worden, ja.

FlipMeister

Bewuste gebruiker
soep zei:
Hoi,
Heb een vraagje. Mijn nieuwe vriendje (behoorlijk serieus) gebruikt af en toe coke en dagelijks hash. Hij heeft in het verleden meer coke gebruikt (noemde zelf 8 gram/dag).
Ik ben blij dat hij open en eerlijk hierover is tegen mij maar maak me zorgen over onze toekomst.
Kan ik ervan uitgaan dat hij ervanaf blijft? Hij wil heel graag een normaal leven zonder drugs zegt hij.

Hij gebruikt af en toe en jij wil weten od hij erafblijft?

Klinkt hopeloos....

Dump em nu et nog kan en zoek een gristelijk figuur ofzo...

acidboy

Badass junkie
Dan moet hij nú stoppen met in ieder geval de coke... dat blowen is relatief makkelijk mee te stoppen.
Maar als hij naar zijn zeggen 8 gram per dag heeft gesnoven, mag hij ten eerste blij zijn dat hij nog leeft. En ten tweede moet ie dan nu dus niet weer af en toe snuiven... gaat alleen maar de verkeerde kant op zo.

En anders moet jij nú stoppen en jezelf enigszins beschermen...

Albino

Bewuste gebruiker
Je kan er er niet zeker van zijn dat hij eraf blijft, zowiezo 8 gram op een dag is echt ziekelijk veel. Na zo'n periode in je leven denk je er nog wel elke dag aan denk ik en is het echt vechten om het niet te doen!

pilsner

Experimenterende gebruiker
Dag Soep,

Fijn dat je een reactie plaats op DF, ik denk dat jij je niet te veel zorgen hoeft te maken om jullie toekomst!

Wanneer je vriend eerlijk aangeeft dat hij veel cocaine heeft gebruikt wilt hij misschien tegen je zeggen dat je hem er mee mag helpen om er vanaf te helpen/blijven!

Meestal zijn mannen niet altijd even eerlijk wanneer het om het gebruik gaat!

Zelf ben ik nog steeds in gevecht met mijn verslaving maar mijn meisje helpt me ermee, ze veroordeeld niet maar helpt me ermee ! Wanneer jullie er samen goed over kunnen praten is er een goede manier van slagen! Misschien hulp zoeken en hem steunen wanneer hij niet wilt terug vallen in zijn oude patroon!

Liefde gaat soms door de neus!

Bovenaan