Vraag voor advies

geDaante

Newbie
Hallo allemaal,

Ik ben 17 jaar en ik heb al wat ervaring met drugs. Mijn eerste kennismaking met drugs was toen ik 16 jaar oud was, en ik had toen wiet gebruikt. Daarna heb ik nog een paar keer geblowd en 2 paddotrips gehad. Ook heb ik een klein tijdje geleden voor het eerst XTC gebruikt met mijn vader. Ik zie mezelf als een verstandig gebruiker.

Nu wil ik binnekort met een vriendin van mij een drug gebruiken, wat dan voor haar de eerste keer ooit zal zijn. Ik zit te denken tussen XTC en paddo's, maar ik zit een beetje met een kleine dilemma. Die vriendin van mij heeft geen perfecte jeugd gehad, familieprobleempjes, en het is zelf een beetje een lastig persoon af en toe (qua emoties).

Ik weet dus niet hoe sterk zij in haar schoenen staat, en of het wel verstandig is om paddo's te gaan gebruiken. Ik wil echt niet dat zij een bad trip krijgt, tenzij het haar met haar problemen kan helpen, dat ze wat over haarzelf leert, en dat ze er dan iets mee kan. Ik weet alleen niet hoe zij op zo'n bad trip zou reageren, of zij zich erg down zou voelen achteraf, of juist verlost van de angsten en herboren zou voelen.

Aan de andere kant zou ik dus XTC willen gebruiken, om zeker te zijn dat de ervaring zelf heel fijn en tof voor haar zal zijn. Maar zoals ik al heb gezegd, ik weet niet hoe sterk zij in haar stoenen staat. Ik weet niet of zij achteraf wat heeft opgesteekt, en blij met de ervaring is, want het kan ook zo zijn dat ze achteraf juist down gaat raken, omdat de trip zo fijn was en dat ze het liefst gelijk weer wil gebruiken.

Ik zou hier graag wat meningen en adviesen over willen horen, alvast bedankt.

acidboy

Badass junkie
In principe zul je het volgende advies heel vaak gaan lezen in dit topic:

Als iemand niet lekker in zijn vel zit, emotioneel niet stabiel is en niet sterk in haar schoenen staat... is het niet verstandig om die persoon voor het eerst te laten experimenteren met (hard)drugs.

Dat kan je zelf ook wel begrijpen, anders had je dit hele topic niet aangemaakt.

paddo's... heb ik nauwelijks ervaring mee, puur omdat ik zelf wat angstig ben i.v.m. mijn eigen labiele persoontje.
Xtc... gedaan (lees: minder dan 10 keer ofzo, elke keer lange tussenpozen), geen problemen mee ondervonden.

Ik weet niet of je nog andere drugs in gedachten had? Je zou een keertje een jointje met dr kunnen roken, maar ik krijg het idee dat jij niet zo'n fan bent van wiet..

Bottom line: beter doen jullie geen drugs... maar dat is altijd het beste natuurlijk. Overleg het met haar zou ik zeggen, en als ik persoonlijk advies zou mogen geven zou ik geen paddo's gaan doen. Maar ik heb niet veel ervaring met psychedelica, maar er zijn vast zat anderen die je hier wat meer over kunnen vertellen.
Ik heb zelf het idee dat trippen met de intentie je angsten kwijt te raken of jezelf herboren te gaan voelen... niet werkt, zoiets gebeurt, of niet. Maargoed, nogmaals: leek.

geDaante

Newbie
Naja ik ben inderdaad niet echt een fan van wiet, omdat na mijn allereerste keer, wat echt een onwijze trip was, ik nooit echt veel heb genoten van wiet. Ik zou inderdaad als eerste keer gewoon een blowtje kunnen doen, maar met wiet heb je vaak geen zekerheid op effect. En het is een heel gedoe met huis van mijn vader reserveren voor een specifieke datum zodat we het rustig in een warm huis kunnen doen zonder andere mensen erbij. Als er dan weinig tot niks gebeurt, is dat best teleurstellend.

Maar goed, depressief is ze niet, ze zit alleen vaak met iets waarvan ze niet eens weet wat het is. Ik denk zelf dat paddo's niet echt een goed idee zal zijn, vooral als eerste keer. Omdat het voor mij ook een kans is om weer te gaan trippen (ik heb weinig kansen, met vrijwel geen vrienden die ook drugs gebruiken), wil ik eigenlijk ook liever geen wiet gebruiken, omdat ik de drug zelf (als het uberhaupt werkt bij mij) qua werking niet zo interessant vind.

XTC is dan nog een optie, maarja ik wil wel dat achteraf ook fijn voor haar is.

Trouwens, de dingen die ik vertel over haar probleempjes, kan misschien erger lijken dan het is. De nadruk ligt er bij deze topic alleen een beetje op, omdat ik wel goed voorbereid wil zijn, en niet wil dat zij zich achteraf juist niet goed voelt.

Chris Pontius

Badass junkie
Ik denk dat XTC het beste is.
Als haar dan iets dwars zit kan je gelijk goed met haar praten daarover zónder dat je een bad tript krijgt. :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Gebruik drugs om de goede sfeer , en het goede gevoel te verbeteren.

psychcoactiefe drugs, versterken het gevoel een aantal keer. Als je dan niet lekker in je vel zit, dan wordt het een nare en zware trip.

Het zou beter een keertje op een spontane manier kunnen. Als je het gezellig hebt, als je al vrolijk bent. En de sfeer is al goed, leuker is met een paar mensen extra. En als je dan wat gebruikt. Dan help je elkaar ook om de sfeer goed te houden.

Ga t niet plannen, dan is er al een bepaalde spanning.

Neem wel maatregelen, zodat je een goede vriend kan bellen, die je kan helpen. Dit zorgt op zich al voor een gerust gevoel. Alvast wat eten klaarzetten, thermoscan met thee( hoef je niet met kokend water te lopen, als je nog niet helemaal bekend bent met wat het lichaamlijk met je doet.

En zoek even wat je het beste kan eten, of drinken om de effecten te verminderen. mocht je er toch flauw van zijn.

Een goede sfeer en leuke vrienden , dan heb je 80% van een geslaagde avond al binnen.

geDaante

Newbie
@ Loadrunner

Dat zou ik op zich ook leuk vinden, maar dat wordt lastig als je nog bij je moeder woont die elke dag thuis is, je niet elke maand het huis van je vader kan lenen, en je uberhaupt geen vrienden hebt die drugs gebruiken. En zelf ben ik graag een persoon van het plannen, en niet spontaan ineens drugs gaan gebruiken. Ik ga natuurlijk ook geen drugs op zak hebben, en ik ben ook niet echt iemand die naar dingen zoals houseparties gaat enzo. Ik kan wel snappen dat er minder spanning is als het niet vooraf gepland is, maar dat gaat hem niet worden.

Sarori

Bewuste gebruiker
Wat ik een beetje mis in je verhaal is wat die vriendin van je zelf eigenlijk wil. Als je samen een drug wilt gebruiken, dan heeft zij toch ook wel ideeën daarover?
Of is het zo dat jij met iets aankomt en - ongeacht wat - zij het slikt?
Dat lijkt mij niet de juiste uitgangspositie...

Maar goed, misschien heb ik je verhaal niet helemaal goed begrepen?

Ik wil je wel adviseren om allebei hetzelfde te nemen, anders zit je dadelijk allebei op een ander level.

geDaante

Newbie
Zij zelf wil wel graag iets proberen, maar ze weet absoluut niet wat te verwachten, dus ze laat mij maar een beetje beslissen wat goed is. Ik heb haar verteld over de effecten van XTC en paddo's, en over bad trips. Ze heeft een beetje iets van ¨Nou kies jij maar¨. Ik heb met haar afgesproken dat als ze niet goed in haar vel zit dat we het dan gewoon niet doen. Sowieso ben ik van plan allebei hetzelfde te gaan gebruiken als het doorgaat. Zelf wil ik graag weer een paddo-tripje, maar ik wil niet dat als zij wil praten dat ik kwijlend zit te staren naar het plafond ofzo :P

Chris Pontius

Badass junkie
ik vind paddo's zeker geen beginners drug! ik heb het de eerste keer ook aardig onderschat.
op xtc kan je gewoon amper bad gaan en is daarom een beter "instap-drug" lijkt mij.

geekos

Bewuste gebruiker
Als je paddo's doet, zeker geen halve portie IN 1 KEER laten nemen, begin met 1 grote paddestoel en wacht dan min 2u voor je besluit om nog te nemen (heb het ook zo gedaan de eerste keren en misschien maar gelukkig ook). Het is misschien inderdaad wel ingrijpender dan XTC maar vergeet niet dat je "way out" hier makkelijk bereikbaar is en dat er in principe dus niks kan mis gaan tenzij je zelf niet meer in staat bent om te handelen. Ik veronderstel dat je op paddo's wel nog weet hoe je iemand massaal veel suiker moet toedienen dus normaal krijg je haar wel weer nuchter :)

XTC is zeker ook niet te onderschatten, maar als je de "love-feeling" krijgt dan kan je je aan een geweldige avond verwachten :wink:

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Ik zou xtc nemen met haar, het is de ideale drug om een relatie veel sterker te maken, ook kan zij dan zonder para te worden over al haar problemen praten, dit helpt haar misschien nog wel. Je moet haar wel meteen erbij vertellen dat ze het niet vaker dan eens in de 2 maanden moet doen en ze een weekje na gebruik lichtelijk depri is en dat het normaal is en gewoon overgaat na een week of 2.

cropp

Badass junkie
waarom xtc of paddo`s

ik zou beginnen met een wiet of hash, dat is minder heftig, makkelijker aan te komen en je bent eerder uit getript.

geDaante

Newbie
Nou het ´eraan komen´ lukt sowieso wel. Mijn vader heeft genoeg contacten :) Maar ik heb een paar posts geleden al uitgelegd waarom ik wiet/hash liever niet wil. En ik zal maar rustig aan beginnen met haar dan, 3/4e pil ofzo, en dan eventueel meer als ze het niet te heftig vindt of te lang vindt duren.

Inhale

Bewuste gebruiker
Ik zou idd ook xtc doen. ik denk dat de kans op een bad trip wat te groot is bij paddo's. En als je zeker wil zijn dat iemand geen bad trip krijgt moet je gewoon geen paddo's nemen vind ik. Die kans is er namelijk altijd of moeilijk te voorspellen.

in iedergeval veel plezier, xtc valt bijna altijd wel goed.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Paddo's kan ik inderdaad niet aanraden voor iemand die niks gewend is en soms depri.
Maar kijk uit met xtc, een ex vriendinnetje van mij wilde ook xtc samen met mij proberen. Ze heeft ongveer 50 tot 65 mg gehad en is daarvan out gegaan, bleek achteraf dat ze nogal wat stoornissen had en daarom vaak depri. Maargoed dat wist ik niet van te voren, wel dat ze soms depri was.
Weet nogsteeds niet precies wat ze heeft, wil ze niet zeggen. Maar het was wel de reden dat ze out ging. Dus check ff of zij dat niet heeft.

Als ze zelf vrij zeker is van dat ze geen geestelijke kwalen heeft dan kan een lage doses xtc volgens mij niet fout gaan.
Succes!

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
ik heb wat ervaring met 17 jarige meisjes met dramajeugd en drugsinteresse. XTC en wiet zullen denk ik direct een ENORM grote verslavingskans creeren, regelmatig XTC zorgt ook nog eens voor diepe depressies.
Ik zou paddo's met d'r gaan nemen, als ze dan toch percee wil. En een keertje flippen gaat niemand doodaan, het is een hele goede demotivator, dergelijke meisje moeten gewoon niet aan de drugs.

Paddo's(psychedelica) zijn geen uitvlucht.. ander spul wel.

***edit of eigenlijk.. ga anders Salvia of DMT met haar roken.. heftiger gaat bijna niet, maar na een kwartiertje is iedereen weer helemaal nuchter en verzadigd.

tomz0r

Badass junkie
Oordelen is moeilijk omdat ik je situatie niet ken.

Het heeft allebei zijn positieve en negatieve kanten.
XTC geeft min of meer een garantie op een geslaagde avond en het zal jullie relatie een flink stuk versterken. Het heeft daarentegen wel wat meer risico's dan paddo's. Met name de verslavingskans en depressie zijn erge nadelen.

Paddo's zijn onvoorspelbaar en kunnen jullie leuke avondje echt helemaal verpesten. Het is sowieso een mindere gezelschapsdrug dan XTC, maar brengt verder geen grote risico's met zich mee.

Ik denk dat jij de keuze veel beter kan maken dan de mensen hier.

geDaante

Newbie
Nouja als ze het achteraf graag nog een keer zou willen doen, zou ik het sowieso niet sneller doen dan 3 maanden later. Ik zelf ben daar voorzichtig mee, maar ik wil natuurlijk ook niet dat een vriend van mij verslaafd gaat raken. Nu zal zij lijkt mij niet zomaar aan drugs kunnen komen, we zitten allebei sowieso totaal niet in die scene. Mijn vader heeft wel bepaalde hippie vrienden waardoor hij via via wel aan dingen kan komen, maar ik zal dat niet misbruiken en mijn vader let ook wel op mij. Over haar mentale issues, ik denk niet dat ze iets van stoornissen heeft, maar ik zal het maar niet uitsluiten... Alhoewel ik het betwijfel dat ze out zou gaan als ze XTC zou nemen, sowieso nemen we niet teveel (we zullen van tevoren weten hoe sterk de pil ongeveer is), we gaan chillen (dus niet dansen) waarschijnlijk, we zullen genoeg water drinken, dus oververhitting zal niet gebeuren, en ik denk niet dat zij mentaal zo slecht in elkaar zit dat het haar zal overbelasten. Maarja zoals het er al een beetje op neerkomt, ik ken hier de situatie het best.. Misschien kan ik later wel een paddotripje met haar doen, maar dat als eerste drug lijkt me sowieso een beetje te veel. XTC is ook niet niks, maar ze zal minder/niet overvallen worden met emoties die naar voren komen denk ik. Als je helemaal geen ervaring met ´high zijn' hebt is denk ik paddo's TE overvallend. Maar goed...

MissMarie90

Experimenterende gebruiker
je kan haar ook uitleggen wat xtc doet en wat paddo's doet
leg haar uit wat de effecten, gevaren en bijwerkingen zijn
en laat haar dan zelf kiezen
mocht ze dan paddo's willen wacht dan tot zij zich sterk en goed genoeg ervoor voelt
en dan idd met weinig beginnen zodat ze niet gelijk weggezogen wordt door de trip
denk dat het voor de veiligheid beter is als er een nuchter iemand bij is (of redelijk nuchter iig)

ik zelf voelde me heel goed heel de trip maar het duurde zo lang dat ik mezelf maar ging wurgen zodat het op zou houden :confused:
mja... gelukkig had ik een tripsitter :grin:

geDaante

Newbie
@ Inhale

Vorige keer dat ik XTC had gebruikt, kreeg ik de eerste 5/10 minuten een neiging om te gaan bewegen en dansen, maar ik was een beetje moe dus ik bleef lekker liggen. Heb vervolgens 4 uur lamlendig op de bank gelegen, maar meer had ik helemaal niet nodig :grin: Maarja ik denk dat de neiging tot dansen met trance achtige muziek veel groter is, dan als je mooie rustige ambient achtige soundscapes op de achtergrond hebt staan (Stars of the Lid in mijn geval) :)

PS: @ Undercover

Ze weet de effecten van beide, positieve en (mogelijk) negatieve (bij)werkingen. Maar omdat ze er helemaal niks bij kan voorstellen laat ze mij kiezen. Zij had wel gezegd dat ze wel liever XTC deed.

Het staat trouwens al aardig vast dat het XTC gaat worden. Bedankt voor de meningen iedereen :) Ik zal misschien nog wel een tripreport erover schrijven, maar dat zie ik dan wel.

anon22

Belezen gebruiker
xtc is geen garantie voor een geslaagde avond...

maar minder kans op een bad trip als bij paddo's

martin van nu

Belezen gebruiker
@geDaante
maar ik wil natuurlijk ook niet dat een vriend van mij verslaafd gaat raken. Nu zal zij lijkt mij niet zomaar aan drugs kunnen komen

Geloof mij, daar kun je je best goed in vergissen.
Keurige nette schoolmeisje, succesfolle nuchtere zakelieden, gewoon mensen waarvan ik het nooit had verwacht, ik heb er bij gestaan dat ze hun eerste pil namen en dat ik een uurtje later dacht "wow, wie the fuck is dit ?!?"
Dat echt een hele zaal van 10.000 man naar die persoon (die je dacht te kennen) kijkt en denkt "ik ben een freak, maar die gast daaro, pfff"
Maar ja, ga ze dan de volgende dag nog maar eens vertellen, dat het mischien toch niet echt iets voor hun is.
(heb het hier over XTC)

Als ik je een advies mag geven : Raad het iedereen, in alle gevallen ten strengste af. Helmaal als je toch al twijfelt.
Meer kun je ook niet doen.
Ga het zowiezo nooit iemand aanraden want als het mis gaat vergeet je dat niet zo snel.

Ga ik nu ook bij jouw doen. Dat afraden.
Je klinkt namelijk wel erg zelfverzekert van jezelf, maar er is niemand die aan een drugs begint met het iedee dat ie daar wel verslaaft aan zou willen zijn.
Een groot aantal begint met een "alles naar de kloten" instelling, maar zelfs die denken dat ze het heus wel kunnen hebben.

Mensen kijken naar verslaafden en zien stakkers en dat zijn het ook.
Dat houdt niet in alleen stakkers verslaafd raken.
Het is in de meeste gevallen de verslaving die heel langzaam, stapje voor stapje, stakkers van de meest stabiele en trotse persoonlijkheden maakt.
Door keer op keer iets te doen, waarvan je weet dat je het eigenlijk zou moeten laten,
wordt je zelfbeeld en zelfrespect elke keer een fractie kleiner.

Dat je een stabiele jeugd hebt gehad met een goede vader, kan ook in je nadeel werken.
Mijn pa had een drugs en drank probleem en dat was dan weer een goed voorbeeld van hoe het niet moest.
Ik kende de valkuilen waar zo iemand in trapt en zo wou ik zeker niet worden. (en dan toch doen he :) )

Als je mijn advies negeert, zorg dan dat je een aantal regels voor jezelf hebt, waar je nooit en te nimmer van afwijkt.
Ik neem aan dat je pa je daar wel over geadviseert heeft, maar dingen als :
- nooit door de weeks
- nnoit zonder heel goed excuus (een feest ofzo)
- nooit om er beter door te presteren. (op school, of werk, of voor afvallen)
- nooit als je je die dag niet happy voelt. (das de moeilijkste)
etc. etc.
Bedenk ze zelf. Het moeten jouw regels zijn.

Oh en al ga je ooit coke proberen: daarbij was mijn regel "nooit meer als 1 dag achter elkaar en nooit meer als 1x in de 2 maanden"
Die shit is zo verschrikkelijk gevaarlijk lekker.
Voor coke kun je niet genoeg regels voor jezelf verzinnen, maar hier laat ik het even bij

Bovenaan