Vraagje over Benzodiazepines

frizzr

Experimenterende gebruiker
Ik hoor de laatste tijd vaak over benzo's.
En het trekt me erg aan omdat ik vaak onrustig ben en ook slecht slaap. Maar nu begrijp ik dus dat je dat niet zomaar kunt kopen. Ik ben pas over een maand 18, zou ik mijn probleem gewoon aan m'n huisarts voor kunnen leggen en denk je dat ze streng zijn met dit middel?

Ik weet al wat het is, ik heb 1 keer 2 diazepammetjes van mijn moeder gepakt en ben toen voor de grap op bed gaan liggen, en ik sliep idd vrij snel en diep. Dat heeft mij toen erg goed gedaan weet ik nog :grin: .

Maar aangezien het ook verslavend is zie ik dit middel niet als oplossing maar meer als tijdelijke ontspanner op de dagen dat het erg druk is in mijn hoofd (ook de reden dat ik slecht slaap).

Kunnen jullie me vertellen hoe jullie dat aanpakken? Gewoon via een huisarts? Of illegaal?
Ik lees dat velen het recreatief gebruiken, lieg je je huisarts dan gewoon voor of is het echt zo makkelijk te krijgen?

Ieg bedankt :wink:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
En het trekt me erg aan omdat ik vaak onrustig ben en ook slecht slaap.
Dan zou ik met je poten er vanaf blijven, je noemt daar namelijk dé twee punten die je nodig hebt om hooked te raken.

Aricanary

Newbie
ik zou inderdaad gewoon aan je huisarts gaan vragen om een slaapmiddel voor een weekje ofzo bijvoorbeeld 'om je slaapritme weer goed te krijgen' ..

een beetje huisarts gaat natuurlijk proberen achter een dieperliggende oorzaak te komen, want die weet ook heel goed dat slaapmedicatie alleen maar een symptoom oplossing is, niet een diepgaande oplossing die het onderliggende probleem van de slapeloosheid oplost, maar over het algemeen krijg je die slaappillen dan nog steeds wel een weekje ..
hopen maar dat je een heel druk bezette huisarts hebt :wink:

je kunt natuurlijk ook gewoon benzoos op straat kopen, diazepam, oxazepam of temazepam of dormicum ofzo .. weet wel waar je mee bezig bent dan natuurlijk, want uiteindelijk werken ze gewoon nogal verslavend, zijn het niet allemaal echt slaapmiddelen en verschillen ze ook nogal in uitwerking en kracht en zijn ze natuurlijk niet voor niets alleen op doktersrecept te krijgen.

:)
AkA

ps
als je zo slecht slaapt enzo, heb je wel eens melatonine geprobeerd... dat is een lichaamseigen hormoon, dat geen bijwerkingen heeft en normaal gesproken in overvloedige hoeveelheden door je lichaam wordt aangemaakt als het 'bedtijd' is ... supplementie van die melatonine kan er dus voor zorgen dat evt tekorten ervan opgelost worden, met als resultaat een goede lange diepe en vooral GEZONDE slaap ... iets dat met benzoos zeker niet zal gebeuren ...

:wave:

Winehouse

Badass junkie
Hmm, je kan proberen om iets kalmerends voorgeschreven te krijgen.(Oxazepam of Diazepam ofzo.) Het werkt dan wel verslavend, maar echt problemen zal het niet geven (als je dr niet mee doordraai)

Als je niet echt serieuze slaapproblemen heb moet je het JUIST NIET gaan gebruiken (temazepam of een andere inslaper)om in slaap te komen, want dat maakt het probleem alleenmaar erger.

Je dokter omlullen is niet zo heel moeilijk. Zielig overdreven verhaaltje ophangen dat je zooo'n hoge werkdruk/schooldruk heb dat ALS JE DAN een keer vrij heb je niet kan ontspannen en dat je alles al heb geprobeerd en je al op therapie zit (zodat hij je niet naar zo'n pshycoloog stuur want daar heb jij natuurlijk niks aan want jij wil die pillen!!)

acidboy

Badass junkie
Petrovic zei:
En het trekt me erg aan omdat ik vaak onrustig ben en ook slecht slaap.
Dan zou ik met je poten er vanaf blijven, je noemt daar namelijk dé twee punten die je nodig hebt om hooked te raken.

Dat dus.

Probeer alternatieven zoals van die homeopathische shit (valeriaan en melatonine enzo). Verder zijn er ook nog wel andere inslaap medicijnen die niet verslavend werken.

Benzo's zijn stiekem best gevaarlijk.

Angramar Temenos

Badass junkie
Je kan natuurlijk ook ruggengraat tonen en het gewoon niet te vaak pakken. Een lichamelijk verslavend middel meer dan twee dagen achter elkaar pakken is sowieso niet bijster slim. Het is geen heroine ofzo, met een beetje discipline hou je het in de hand.

systemready

Experimenterende gebruiker
Ik gebruik zelf Alprazolam tegen angstaanvallen en die krijg ik van de huisarts. Ik slik deze al ruim een half jaar, maar ik slik ze zonodig. Natuurlijk kan je er dan ook verslaafd aan raken, of afhankelijk van raken...maar ik heb ze steeds minder vaak nodig...ik gebruik ze nu niet meer...

Dus als je er aan begint, slik ze dan alleen als je echt niet in slaap kan komen. En sowieso niet preventief elke nacht.

Maar inderdaad Benzodiazepines zijn korte termijn oplossingen...

Bovenaan